IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ikke, waar hebben jullie de wagen besteld? Wij bij de prenatal in amersfoort...

Ik mag aannemen dat de babykamer in dozen wordt geleverd.
    Ik heb (raar maar waar) niet de plek/ruimte om het even op te slaan...
    Volgens man lief moet t kamertje af zijn voor dat de spullen geleverd worden, maar ja zul je altijd zien dat er weer iets mis gaat...

2. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    @ vakantie; vriendin van mij doet het zelfde als jij ikke :) groots gelijk ook hoor... Lekker samen genieten!

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @kinderwagen, hebben wij wel mazzel gehad dan, we hadden 't binnen een week binnen op de parasol na (die wordt nagezonden). Wij hebben 't online besteld bij Babyhuys trouwens.

@vakantie, we zijn van plan om te gaan vliegen ergens in september. In principe naar de plek waar wij elkaar voor het eerst hebben ontmoet: Rhodos. En dan in het surfhotel en dan kunnen we om en om het water op. Ligt er wel aan hoe ik me dan voel natuurlijk, wie weet heb ik een horrorbevalling (al ga ik ver voor 't gemak nu nog even van uit dat het best makkelijk gaat en ik binnen no time weer mezelf ben).

M'n schoonmoeder liet net ff een test schilderijtje zien en dat zag er goed uit! Dus die gaat nu beginnen met de drie die op de babykamer komen.

Over twee weken zien we elkaar al! ooooh, ik moet niet vergeten die brownies te maken ;). Helpen jullie me het onthouden zaterdag de 26e

4. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: bij babypark in amersfoort.

Tori: ja zeker mazzel, al vind ik het niet erg hoor. Staat toch maar in de weg hihi.

Date: laten we elkaar allemaal herinneren, ik vergeet het anders ook. Hihi.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: vervelend als iemand niet echt op lijkt te schieten (en je wilt zelf zo graag vooruitgang zien). Ik heb overigens het geluk dat mijn vader timmerman is.
    @Ikke: de vakantie gaat vast lukken. Voor ons is het duidelijk dat dit jaar onze kinderwens boven aan staat. Dus vakantie komt op de tweede plaats. Vorig jaar hebben we zelfs tussen twee zkh-bezoeken door een vakantie van 6 dgn naar Frankrijk geboekt. Dus we redden ons wel.
    @Tori: lekker vooruitzicht naar Rhodos. Wel spannend straks met zo'n kleintje vliegen.

We zijn vanmiddag naar het openlucht museum geweest. Was koud (zoals verwacht), zeker toen de zon ook nog eens weg ging. Maar het was leuk. Gelukkig had ik een plaid meegenomen, die ik lekker om mijn zoontje kon drapperen als hij in de buggy zat. Dus een geruststelling dat hij in ieder geval er lekker warm bij zat. Straks nog uit eten en dan hebben we ons jubileum wel uitgebreid genoeg gevierd.

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, herkenbaar hoor dat je niet weet wanneer je met vakantie wil/ kan. Op mijn werk gaan ze steeds moeilijker doen, zeker omdat ik nog veel dagen heb staan. Ik wil toch wel 4 tot 6 weken bewaren. Mocht het lukken deze poging, dan is m'n verlof midden in de winter.... Dat is wel jammer.
    En buiten de schoolvakanties om is het niet zo lastig om vrij te krijgen toch? In het voorseizoen is juist lekker in maart of april, of eind augustus ook.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: inderdaad balen dat het steeds zo'n gedoe is met plannen. Ook baal ik ervan omdat het nu al 2 jaar ons leven zo beheerst dat we er, met wat je ook wil doen, plannen of wat dan, het continue in je gedachten is in welke fase je evt. zit (of hoopt dat je zwanger bent en je je afvraagt hoe ver je dan zwanger bent). Omdat de kinderwens voor ons op de eerste plaatst staat, laten we dat natuurlijk ook gebeuren. Maar ik wil liever geen kans onbenut laten om een kindje te krijgen.:)

8. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    He Meiden,

Eindelijk tijd om bij te lezen en te reageren.

Gister werd ons zoontje een beetje ziek. Hij klaagde al vanaf vrijdag over pijn in de buik. Zaterdag morgen moest hij spugen en toen kwam de dunne ontlasting. Elke scheetje weer drama maar gelukkig wou hij al snel zelf de luier aan. En toen zagen wij ook nog dat hij wormpjes had. Gezelligheid in huis dus.

Vandaag moesten we op de koffie komen bij zwager en schoonzus. Met als nieuwtje daar dat ze dus 11 weken zwanger waren.
    Ik had het wel zien aankomen en ook vaak al gedacht de laatste tijd maar voelde mij er toch raar onder.
    Het is leuk dat er in augustus dus een speelkameraadje komt voor onze kleine maar het idee dat het bij hun zo snel is gegaan maak mij toch iets jaloers ofzo....
    Ze was eind augustus gestopt met de pil en half november was het al raak. Zo snel...
    Ik gun haar echt niet alle tramalant wat wij allemaal hebben meegemaakt maar toch...
    We hadden al wel een kadootje voor haar meegenomen voor als ons voorgevoel dus juist was en ze was er erg blij mee.
    Ze voelde zich opgelucht over mijn reactie.

@Sneeuwmees: Dat van de vakantie komt mij zo bekend voor. Wij zijn telkens in Nederland gebleven zodat wij eventueel voor echo's op neer konden rijden. En dat is zelf een aantal keer voor gekomen. Je wilt inderdaad elke poging benutten.
    Eventjes voor een echo 1,5 uur heen en 1,5 uur terug rijden....Gekke werk eigenlijk maar geen spijt van gehad. Het was niet anders.

@Tori: De date ja! Als jij mij er aan herrinnert....herrinner ik jou eraan! DEAL! Mmmm brownies... krijg spontaan honger!

Ik moet nog even achter de scones aan... Daar zit toch ook altijd zo'n lekker mascarpone papje bij met jam??

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Deze poging moet gewoon gaan lukken!!! En in de winter bevallen vond ik helemaal niet erg.

10. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori; Rhodos: Heerlijk! Ik zou er ook graag nog eens heen willen, wij hebben het daar toen reuze naar ons zin gehad.
    Maar voorlopig nog niet ;)
    Turkije en Griekenland ben ik nu wel even klaar mee ;) K wil eens iets anders...
    Ik wil zo ie zo dit jaar eigenlijk nog eens naar Londen, en ook zeker eens naar New York. Alleen denk ik dat beiden niet echt iets voor de kids is, dus wil ik een paar dagen gaan ipv van een hele week of 10 dagen.
    Verder zullen we denk ik dit jaar niet op vakantie gaan... al twijfel ik enorm ;) K vind het wel altijd lekker hoor om even n weekje helemaal niets zelf te hoeven doen :D
    Maar goed we zullen zien wat er allemaal van komt.
    Man lief vind Londen en New York niets aan... dus ja...
    En de vriendin die normaal gesproken wel mee zou willen gaan, staat op t punt om te bevallen... ze is 16 januari uitgerekend... En als de kleine er eenmaal is willen ze eigenlijk niet op vakantie, ja alleen naar australië, want daar woont een groot deel van haar familie, maar goed of je dat al moet doen met een baby? daar twijfelen ze nog wel over.

Ik ga dinsdag weer bij haar n theetje/koffietje leuten, hihihi althans, als de bevalling nog niet is begonnen ;)

Sneeuwmees; kun je je vader niet even hier langs sturen? ;) hahaha

Noekie; dat is wel even slikken zeg... Maar goed ik vind dat zo ie zo hoor als anderen wel in n "wip" zwanger zijn. Ongeacht wie het is.
    Van de week werd er aan me op school gevraagd of ik soms zwanger was, want ja ik was altijd mooi slank en had nu toch wel n behoorlijke buik gekregen... Mn dochter stond erbij, greep naar mn buik en riep: jaaaaa wij krijgen een baby, mama krijgt een baby! Helemaal geweldig! Zegt die vrouw; ow vind je niet dat er dan een beetje veel leeftijdsverschil tussen je kinderen zit?
    Hmmm ik keek haar aan en zei: Niet iedereen heeft het geluk om op een vlotte/snelle manier kinderen te mogen krijgen!
    Ja ik had liever ook gezien dat de leeftijdsverschillen iets kleiner waren, maar wij hadden geen andere "keuze".

Ik denk dat ik dit op school nog heel vaak aan moet gaan horen, maar ik heb mijn woorden al klaar. Al moet het natuurlijk niet nodig zijn toch om me zelf te moeten verdedigen?

Kitty; Meid we gaan allemaal mega hard voor je duimen! Dit moet jullie jaar worden meid!

Ik ben van ons zoontje ook in de winter bevallen: 31 december 2002, er lag sneeuw en ijs, en ik vond het geweldig! Heerlijk lekker lang en warm in huis met het kleine manneke knuffelen; lekker knus :D

Bij mijn dochter ben ik in de zomer bevallen: 30 augustus, 30 graden buiten; dat is ook niet echt een pretje hoor, ben benieuwd wat dit jaar me gaat brengen qua temperaturen ;)

Mn dochtertje vroeg van de week aan mij; mama kan de baby ook later geboren worden? ja hoor meiske dat kan. O zegt ze dan wordt het geboren op mijn verjaardag dan heb ik een mooi cadeau, meer hoef ik niet hoor :D
    Owww wat n sweety zeg ;)

11. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    wauw... wat een lap tekst zeg... :)

Ow mn banner is al veranderd: 9 weken :D nu wordt t spannend ;)
    hihihi a.s vrijdag weer n echo...

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: je banjer staat nu weer op 8 werken en 6 dagen.

Noekie; je gevoel over de zwangerschap van de ander is heel logisch. Had ik ook altijd (en zelfs nu nog) als het snel gaat bij mensen. Het gevoel is al heel anders als het bij andere een tijdje heeft geduurt. best apart hè, dat dat gevoel blijft, ook al ben je zelf ook zwanger., ik kan me voorstellen dat de meiden hier die nog niet zwanger zijn dat gevoel ook bij ons hebben.. hoe je het eren ander ook gunt het blijft hard en je gunt het jezelf toch het meest. Althans dat had ik wel toen ik nog niet zwanger was. Ik hield daarom soms best afstand van het forum. Meiden ik blijf duimen voor jullie!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: vervelend dat je zoontje ziek is. Ik had het idee (lees hoop) dat de griepgolf een beetje op z'n retour was. Maar niets is blijkbaar minder waar, want ik hoor nog steeds dat mensen om me heen 'omvallen'. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt (en hopelijk word je zelf niet aangestoken). En lief dat je een cadeautje had meegenomen voor de zwangere. Herkenbaar dat dat toch een steek-gevoel geeft.
    @Bianca: 9 wkn alweer. Ik bekijk (net als jij) iedere dag even naar je banner. Heerlijk dat die nu al een 9 aangeeft. Volgende week dubbele cijfers. Je kinderen weten dus dat ze een broertje of zusje krijgen? Ik hoef niet te vragen hoe ze gereageerd hebben, aan de enthousiaste reactie van je dochtertje toen je die vrouw tegenkwam op het schoolplein.
    Ik kwam ooit ook een keer een tante tegen die zei dat we er nog maar eentje bij moesten nemen. Heb wijselijk mijn mond dichtgehouden, maar had op de terugweg de tranen hoog zitten. Zoveel moeite moeten doen voor een kindje, en dan praten anderen over 'het nemen' van een kindje. Of van die amerikaanse acteurs, die dan te pas en te onpas een kindje adopteren, met het gemak of ze een nieuwe tas kopen.
    @Ikke: het zou goed zijn, als alle mensen die zo makkelijk over een zwangerschap praten eens een dagje op zp gaan rondlezen. Ik merk wel dat ik de zwangerschappen van de clubjes waar ik in mee schrijf goed kan hebben. Ik heb daar van dichtbij het verdriet en alle tranen van mee mogen maken. Natuurlijk vraag je je wel eens af...wanneer ik mag ik ook aan de beurt zijn, maar dat lijkt me logisch. Afgelopen weekend had ik het wel ineens te kwaad toen ik het topic 'ik ben zwanger' opende en alle 'succesverhalen' las, vooral ook als mensen geheel onverwachts en ongepland zwanger zijn. Ja, dan lijkt het wel eens oneerlijk als wij ons lekprikken en vol vreten met allerlei poeders en pillen om de kansen te verhogen en dan nog na bijna 2 jaar met lege handen staan.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hier op het werk een meisje die vorig jaar ook zwanger was geraakt van haar vriendje, maar toen hadden ze ruzie en eigenlijk vond ze 'm niet leuk en heeft ze het weg laten halen (tot mijn vreugde want dat had ik écht heel erg gevonden als ik haar elke dag moest zien met die buik) en was het uit tussen hun. Nu vertelde ze me vorige week dat ze weer zwanger is van dezelfde jongen.. ja nu gaat het goed hoor zegt ze. Ik geloof er niets van. Bovendien rookt ze nog ... dus gepland is het niet want ze wil wel stoppen nu. Maarja dat kan niet in 1x ... zegt ze.
    Ooooh ik vind dat heel erg voor dat kindje, geen gezonde moeder / levensvooruitzicht. Kan ook niet blij voor haar zijn ondanks dat ik nu zelf zwanger ben.

Mijn pauze is al om, maar moest dit even kwijt!!!! Tot vanavond!

15. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, bij mijn twee kids heb ik ook gerookt.
    Ze zijn gelukkig gezond. Mijn dochter heeft er wel enorm onder geleden.
    Ze was te vroeg geboren, te klein, veel te licht, en mankeerde van alles wat.
    Dat is echt een wijze les voor mij geweest.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: mocht je hulp van mijn vader nodig hebben, je zegt het maar!

Volgens mij heb ik ook het eerste roze gespot. Dus vandaag best in een k*t-humeur, want had toch stilletjes wel goede hoop. Maar helaas dus niet. Nu afwachten tot het echt gaat beginnen. Mijn NOD is pas donderdag of vrijdag.

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees; Dat is balen zeg...

@All: Hier vanmorgen vroeg een berichtje gekregen van mijn vriendin dat ze onze afspraak van vandaag wilde afzeggen, omdat ze vannacht ouders zijn geworden van een mooi meisje genaamd Roos! Ik ben zo blij voor ze! :D

Hier om 11.15 uur een echo tussen door :D
    Spannend! Geen bijzondere reden hoor... althans dat denk ik...
    Ik wil voor mn gevoel gewoon weten of het nog steeds goed zit ;) (k weet et ben niet helemaal wijs ;) )

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: goh, een extra echo tussendoor? Even een onzeker momentje bij jou begrijp ik, dat je een extra echo hebt gevraagd. Nou, succes voor straks! Je zal onderhand wel onderweg zijn, ivm extra reistijd door de sneeuw.

Hier lijkt de eigen poging toch echt weer mislukt te zijn. Nog geen ongi, maar wel de aanloop. Stom dat je fantasie dan toch weer met je op de loop gaat de afgelopen dagen :). Af en toe misselijk, pijnlijke borsten en moe. Dan denk je toch (ondanks dat je beter zou moeten weten), zou het dan toch...?
    Ook zou ik dan de 27e sept. als uitgerekende datum hebben (en bij mijn zoontje de 28e). Dan denk je toch, goh, dan hebben we straks twee kindjes die bijna tegelijk jarig zijn. Welke datum zou je dan kiezen voor de (geplande) keizersnee? Dan ben ik rond die periode 12 wkn en hoe ga ik het dan op het werk vertellen. Hoe zit het met de vakantie.
    Maar goed, ik heb mezelf weer (voor niets) gek zitten maken :). Dus nu maar wachten tot de sluizen geopend zijn en dan maar weer vol goede moed (ahum..ahum..) naar de volgende ronde.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    BE, ja van schande wordt je wijzer he? Gelukkig ben je nu verstandig en doe je dat niet. Rook je sowieso niet meer?
    En zomaar even een afspraak gemaakt voor een echo :), leuk toch?! Als het kan gewoon doen, ff weer wat meer zekerheid, zeker in het begin.
    En leuk nieuws van je vriendin! Wij gaan haar allemaal volgen dit jaar :). Jij ook hoor Sneeuwmees!

Sneeuwmees, zo toepasselijk weer voor jou vandaag. Geniet je er van? ;)
    Maar goed, dat je ongi aan voelt komen is nooit leuk. Sterkte als het komt, want het blijft toch elke maand weer die hoop die er is en dan weer een teleurstelling.

Mijn meisje is lekker aan het trappelen ... het wordt met de dag duidelijker en meer. Volgens mij is ze ook een beetje gedraaid.
    Gisteravond met haar hiel / voetje gespeeld :). Als ze dan flink trapte ging haar langzaam terug duwen en dan ging ze tegen m'n hand aan trappen telkens.

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb deze echo niet in het zh laten doen hoor, ben er voor naar Ochten gereden, naar Jan de Koning.
    Ik had hem vorige week al gemaild, en hem dan uiteindelijk gisteren toch maar gebeld, en ik kon dus vanmorgen gelijk terecht.
    Ja k had even t gevoel alsof het niet goed zou zitten, veel van mn kwalen waren zo goed als weg! :)
    T koste me € 25,- voor n goeie 15-20 minuten incl. 3 foto's i.p.v. 2 :D

@ Ongi, Als je iets heel graag wilt neemt je lichaam al snel een loopje met je, toch is het iedere keer weer balen! Zo'n goede hoop en dan dit... ik wil je vanaf hier een hele dikke knuffel geven meis!

Deel Deze Pagina