IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, ja van schande wordt je idd wijzer.
    Ik ga er niet om liegen, dus ik zeg eerlijk dat ik maximaal 3 sigaretjes op een dag weg rook. Ik krijg ze 's avonds van mijn man. In huis liggen geen sigaretten meer, heb mijn man gezegd dat ie ze maar in zijn auto moest leggen. Als ze er toch liggen pak je er al snel een. Ik wil helemaal stoppen met roken, maar zo zwak als ik dan ben, zodra ik ook maar iets van onrust of stress in mn lijf heb, moet ik er een op steken, voor mn gevoel wordt ik daar rustiger van en kan ik weer de hele wereld aan. Het slaat uiteraard nergens op, want het zit gewoon tussen mijn oren.

Nu ik ze zelf niet meer koop, ook niet voor mijn man, en nu ze verder helemaal uit huis zijn, gaat het goed, alleen eet ik een stukje meer :p
    Dat is ook wel te merken aan mn gewicht, ik ben een ruime 3 kilo aangekomen in 4 dagen tijd :) Maar goed alles voor het goede doel!

Wat lijkt het me heerlijk om straks ook de kleine te kunnen voelen zeg! Doet ze je niet pijn? Mijn zoontje moest altijd zo nodig tegen mn ribben aan boksen/schoppen, verschrikkelijk was dat! ;)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: fijn dat je weer een echo had gehad. Ik schrok even dat er misschien iets niet goed was. Maar was alles ook goed op de echo? Kleine ligt nog steeds goed op schema?
    @Tori: fijn dat de kleine zo lekker beweeglijk is. Vond dat altijd zo'n vertrouwd gevoel. Als ik op mijn werk zat en dan onder het bureau het getrappel voelde (en dan even je hand lekker op je buik leggen).

3. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hier dan net de derde echo achter de rug :D
    Ik ben echt helemaal opgelucht!

We zijn bij Jan de Koning in Ochten geweest, en we hebben ook gelijk een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling.
    Hier mogen we heen op zaterdag 2 maart om 11.15 uur.
    Super spannend natuurlijk ;)

De echo was hartstikke goed, daar waar ik de laatste keer in het zh een soort van achter zou liepen, loop ik nu netjes op schema.
    De beeb was niet super goed op te meten omdat hij of zij helemaal met de kin op de borst lag. maar wat ie nu op kon meten was volgens schema, dus mss als hij/zij recht had gelegen dat we voor zouden lopen ;) want ja, een paar mm kan al dagen verschil maken begreep ik.
    Het hartje was ook weer goed en duidelijk te zien.
    Er was mooi vruchtwater en ook de navelstreng konden we al zien zitten.
    En het leukste vanalles: Hij/zij beweegt al :D

Volgens meneer de Koning is dit een mooie en gezonde zwangerschap en hoef ik me echt geen zorgen te maken. Hij heeft ook gekeken naar eventuele afwijkingen die je voor zover nu al zou kunnen zien, maar die waren er gelukkig niet.

Ik vroeg hem of we het al konden vertellen aan mensen en hij gaf als antwoord: Ja waarom niet?
    Hij zei als je echt zekerheid wil hebben of alles goed blijft gaan, dan moet je het pas gaan vertellen als; de baby al in de wieg ligt. :D hahaha wat een man he? Maar goed ergens heeft hij denk ik wel gelijk.

4. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb trouwens vanmorgen ook het hartje mogen horen met de angelsound :D ow wat is dat mooi zeg! Eerst vond ik mijn eigen hartslag die mooi rustig was, en daarna floep die van de beeb, het leek wel een sneltreintje :D

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Mooi foto BE! En fijn dat alles goed gaat. Als je weinig kwaaltjes heb kan ik mij die onzekerheid even goed voorstellen. Fijn dat je zo snel voor een echo kon komen.

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto BE! En kost een echo zo weinig? Dan zou ik het ook wel weten om extra echo's te maken ;)

Sneeuwmees, balen zeg van je ongi. Het had allemaal zo mooi kunnen zijn. Ik zit ook altijd te rekenen. Als ik bijv 31 jan mag beginnen met de poging, dan kan het heel goed dat we 14 feb een mooi embryo'tje hebben. Als het een jongen wordt, dan wordt zijn naam Valentijn ;). En ik heb al een paar keer een ovutest gedaan deze en afgelopen week, maar geen streepje te zien. Dus vanaaf maar weer beginnen met de pil :(.

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie dank je wel! Nu geen zorgen meer ben echt opgelucht! Nu lekker genieten op een mooie roze wolk!

Kitty; Hierbij de prijzen van de beste man:

Geslachtsbepaling v.a. 14/15 weken
    Extra check tijdens de zwangerschap
    Afspraken ook 's avonds en in het weekend tegen het zelfde tarief.

- Kort consult (15/20min) incl. 2 foto's: € 25,-

- Uitgebreid consult met fotoreportage incl. vergrotingen € 40,-

-Uitgebreid consult met foto's en live beelden in 2D op dvd € 50,-

Uitgebreid consult met foto's, kleurenprint, foto's op USB stick en live beelden 4D HD op DVD € 100,-

Alle behandelingen zijn, indien gewenst, inclusief geslachtsbepaling.

www.echobureaujankoning.nl

8. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty voor die 25,- euro wil ik er wel vaker heen hoor ;)
    Wij hebben nu dan voor 2 maart de geslachtbepaling staan.

Later in de zwangerschap willen we ook nog eens terug voor de 4D.

9. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty, wat zal het fijn zijn zeg als je 31 januari weer zou mogen beginnen.
    Aaaah een Valentijns beeb, zou dat niet geweldig zijn???
    Ik testte afgelopen jaar op Valentijnsdag positief ;)

Ik hoop zo voor je dat het de volgende poging raak is! Het is jullie zo gegund!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ik ben ook eens bij Jan de Koning geweest. Ik had toen bloedverlies toen ik zwanger was en toen ik het zkh belde of ik langs mocht komen, mocht dat niet omdat het normaal was dat je bloedverlies had tijdens een zwangerschap.:(
    Omdat ik er toch over in zat, had ik van iemand de tip gekregen Jan de Koning te bellen, omdat hij altijd mensen langs liet komen als ze ongerust waren. Dezelfde avond om 9 uur zaten we nog bij hem in de praktijk. Inderdaad 25 euro moeten betalen, maar dat was het wel waard om uit je onzekerheid gehaald te worden. Dus ook ik onthoud hem voor het geval dat.... Fijn dat alles goed was en de kleine nu mooi op schema ligt.
    @Kitty: hoe werkt jou cyclus eigenlijk? Moet jij met de pil beginnen als je (bijna) een eisprong hebt? Nog eventjes en dan mag je inderdaad gaan starten.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: leuk een valentijntje.:D Misschien hebben we volgende maand wel meer geluk. Jij een mooi embryootje met Valentijnsdag en ik een positieve test (geloof dat dat mijn testdag zal worden volgende maand).

12. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, Jan de Koning is een goede man.
    Toen ik hem mailde over dat ik me zorgen maakte en graag een vroege echo tussendoor wou doen, zij hij ook gelijk dat meer vrouwen dit doen. Echt n toppertje!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ik heb zijn nummer ook bewaard voor het geval ik het ooit nog eens nodig mocht hebben. Ik hoor meer positieve verhalen over hem. En overmorgen mag je al weer naar je kleintje kijken. Je boft maar deze week.

Hier, zoals verwacht, ongi geworden. Iets eerder dan gepland, maar mijn ei was ook vroeger deze maand. Verder voel ik me niet lekker. Ik denk dat ik weer (voor de 3e keer in een maand) grieperig en verkouden wordt. Alles doet me zeer en daarnaast heb ik ook nog even extra buikpijn van de ongi die aan het doorbreken is. Geen topdag dus! Ik slik sinds 2 maanden weer tarwekiemolie die voor een goede eisprong en baarmoederslijmvlies zou zorgen. Die tarwekiem is eigenlijk bedoeld voor meer weerstand. Maar ik ben er niet zwanger mee geworden en als er blijkbaar iets is wat ik al een maand niet heb, dan is het wel een goede weerstand.:(
    Maar ja, morgen ben ik vrij en dan mag ik dus weer (voor de zoveelste keer) in mijn eigen tijd ziek zijn.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Meiden!!!!!!!!

En daar was ik dan weer eens, na wederom een lange stilte. Vorige week beurs was zo'n gekkenhuis dat ik 's avonds echt kapot was en deze week idem omdat ik flink wat heb opgespaard dóór de beurs. Ik ben nu nog druk maar wilde wel even laten weten dat ik jullie niet vergeet hoor. Zodra ik tijd heb ga ik weer lekker bijlezen, genoeg bij te lezen iig. ;)

Ik ben bang dat ik niet kan meeten maar mocht dat nog veranderen laat ik het weten. Zondag heb ik de eerste echo van deze cyclus want ik werd vrijdag weer netjes op tijd ongesteld :)

Hele dikke knuffel en tot zo snel mogelijk!

15. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, slik je ook vitamine tabletten?
    Ik heb sinds het begin van de zwangerschap de tabletten van gravitamon, en ik moet echt zeggen dat ik het idee heb dat ze werken. Het zijn multivitaminen.
    Normaal formaat tabletten, die van andere merken zijn dubbel zo groot, die kreeg ik echt niet weg. Ik heb deze bij de kv gehaald.
    Op de voorkant staat; Gravitamon bij zwangerschap en borstvoeding, maar op de achterkant staat;
    1 dragee per dag.
    Geadviseerd wordt om te starten met de Gravitamon vanaf het moment dat met de anticonceptie gestopt wordt.

Jordan; Wat fijn om weer wat van je te horen! Spannend dat je zondag weer je eerste echo hebt van deze cyclus. Hopelijk gaat het nu goed en mis je niet nog eens je eisprong.
    Ik ga heel hard voor je duimen meis!

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: druk druk druk, lief dat je wel iets van je laat horen. Succes nog ff met de drukte.

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    @ all; dinsdag avond hebben we mijn man zijn stief oma, zijn ooms en tante's op de hoogte gesteld van onze zwangerschap.
    Gisteren rond 17.00/18.00 uur hebben we de echo met een gedichtje op facebook geplaatst. Nu is dus (bijna) iedereen op de hoogte van onze zwangerschap.
    Heerlijk dat het geen geheim meer hoeft te zijn :D

18. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees en Noekie, volgens mij heb ik jullie via facebook een vriendschapsverzoek gestuurd ;) hihihi zo niet dan heb ik het aan de verkeerde gevraagd :D (hmmm dat zou ook wat zijn zeg ;) )

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be; leuk dat iedereen het nu weet. Ik ben benieuwd naar het gedichtje. Zet hem anders even in je profiel, dan kunnen we hem bekijken.:)

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Het gedichtje wat we erbij hadden gezet;

We moesten heel lang op je wachten,
    maar bleven hopen jaar na jaar.
    Fantastisch om nu te kunnen zeggen;
    Soms worden dromen toch echt waar!