Hier is ie dan het lijstje Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje Aislyn IVF, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 27 dec; 1e FM Spijkervrouwtje 17 jan; Intake IVF Aislyn Punctie/Eisprong: 1 jan Aislyn NOD: 14 jan Aislyn zoiets? op/aanmerkingen gewoon zeggen of nog beter gewoon aanpassen
Hi Aislyn! Jouw verhaal lijkt heel veel op de mijne, alleen zijn wij al wat langer 'bezig' om zwanger te worden. Ook bij ons was het zaad slecht en werd alleen maar slechter. De laatste keer zelfs maar iets meer dan 100.000 zaadjes, waarvan ook nog es maar minder dan helft ietwat beweeglijk. Daarom moeten wij nu dus over op ICSI, omdat ze het zaad zelfs te slecht vinden om het op eigen kracht het eitje te laten binnendringen. Spijkervrouwtje: ja goed idee! Ik kan alleen nog niet echt een datum zeggen ... ik moet eerst wachten op de doorbraakbloeding, ik verwacht die wel vannacht of morgen. Dan ga ik bellen voor een echo afspraak, die is dan waarschijnlijk donderdag 20/12. Dan moet ik beginnen met de Gonal F en dat minstens 8 dagen lang ... dus op z'n vroegst Pregnyl spuiten op 29/12 ... dus dan is de punctie 31/12 (lekker op oudejaarsdag!).
Goed idee spijkervrouwtje!! Ik start 2-2-12 met een uitgangsecho in DD en tevens gelijk met de behandeling . 1e IVF, 1e kindje.
Tori3, is er geen stop op het lab? Hier wel. Pas va de 27e mag je weer starten met hormonen. En hoe doen jullie dat met ongesteld worden en plannen start IVF/ICSI? Want Zonnestraaltje, jij krijgt 2-2 een uitgangsecho. Maar hoe kan je dat plannen? Ben je aan de pil, of heb je een regelmatige cyclus van jezelf? Spannend voor de meiden die bijna mogen starten. Ik hoor het morgen!
Nee helaas onregelmatig. Als ik niet goed in m'n cyclus zit moet ik even bellen. Ik ben nu dus bezig met ovusticks. Dan weet ik ongeveer wel wanneer ik ongesteld moet worden. Dus als ik 2-2 niet goed zit wordt het iets eerder of later.
Kitty: Bij ons geen stop, ze werken in het IVF-centrum in A'dam 365 dagen per jaar. Dat is dus wel ideaal! Ik werd vanmiddag om 14:00 ongesteld, me meteen aangemeld. Maar omdat het na 12:30 is bellen ze me pas morgen om een afspraak te maken voor de uitgangsecho. De uitgangsecho is dan dus vrijdagochtend de 23e. Als alles goed is begin ik dan dus vrijdagavond met het spuiten van Gonal F (+ de decapeptyl), bleh 2 spuiten, ik vind die ene al niets en moet ik daarna nog eentje doen. Zo, ik ga nu de decapeptyl spuit uit de koelkast leggen, kan ik die straks leegspuiten in m'n buik. Fijne avond meiden!
Tori3, dat is ideaal! Ik ga straks Decapeptyl en Menopur spuiten. Wel een gedoe met klaarmaken. Ach ja, we doen het ergens voor Zonnestraal77, gelukkig dat het nog flexibel is. En waarom start je niet eerder? Omdat er geen plek is? Of ivm eigen cyclus? Ik ga trouwens ook voor mn 1e kindje en de 1e keer IVF.
Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje AislynIVF, 1e kindje Babbel IVF/ICSI, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori, ICSI, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 27 dec; 1e FM Spijkervrouwtje 5 jan; Intake Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal Punctie/Eisprong: 1 jan Aislyn NOD: 1 jan Babbel 14 jan Aislyn Mezelf op het lijstje gezet en alvast wat aangevuld
Jeetje, spannend zeg tori en juffer!! Oef 2 prikken, dat is nogal wat! Tsja, wij zijn overgestapt van MCK naar DD. Ik was deze maand begonnen met iui-8 met puregon. 1e FM had ik 3 follikels. 2e FM waren deze gekrompen. Er was een sluierfollikel in de plaats (cyste?!). Dus iui afgebroken. Wacht nu op m'n ovulatie. Dan rond de 10e Jan m'n menstruatie. Dan een uitgangsecho nog in MCK om te kijken of cyste weg is. Toen hadden we 16 Jan intake ivf in MCK. Maar dat wordt dus 2-2-12 DD. Eigenlijk vrij snel dus. Dus hoop gedoe. Ik was ook he-le-maal klaar met die iui's. M'n cyclus nu ook helemaal van slag. Maargoed, heel verhaal. Maar daardoor dus.
Mooi lijstje zo babbel! Tri, dat is handig dt ze 365dgn open zijn. Geen idee hoe dat bij ons is Er is niks over gezegd en kon gewoon beginnen, zit best een kans in dat ik rond oud en nieuw de punctie krijg... oudjaar is nl dg 12 bij mij en normaal heb ik rond dag 14/15 mijn eisprong. Ach ik zal het de 27e wel horen. Waar ik benieuwd naar ben, weten julle collega's het? Ik ga het morgen mijn baas vertellen (maar zie daar best tegen op) want ja al de echo's vallen natuurlijk niet altijd op mijn vrije dagen. En kan moeilijk iedere iedere keer zeggen dat ik naar de tandarts moet
Bij mij weten me collega's het. Met 6 iui 's achter de rug en tussendoor nog extra gesprekken met de gyn was het niet geheim te houden.Maar vond ik niet zo erg,heb leuke collega's. Nu hoeft ik ook niet iedere keer alles uit te leggen.
Spijkervrouwtje: dan zitten we een beetje gelijk! Wie weet hebben we op dezelfde dag de punctie. Spannende tijden voor ons nu. Jij hoeft niet te prikken toch, alleen pregnyl voor de eisprong denk ik? Op zich weten mijn collega's dat ik zwanger wil worden en dat het niet lukt en dat we worden geholpen. Maar ik heb het er niet veel over. De meeste afspraken (FM's) zijn smorgen vroeg voor m'n werk aan, en dat hoeven ze dan niet te weten. Ik werk in A'dam, 5 minuten van m'n werk vandaan is het IVF-centrum, ideaal! En als ik tussen de middag even weg moest voor de IUI dan zei ik gewoon dat ik even naar het ziekenhuis moest, verder niets.
Hey meiden, Ik ben vandaag weer geweest. Ik mag van geluk spreken dat ik eind januari mag beginnen. De wachtlijst is 5 tot 6 maanden! Nog 5 weekjes wachten en dan ongi worden en beginnen met de 1e poging. Zijn jullie op de hoogte van wachttijden? Want ik vind het best frusterend om 2 maanden pauze te hebben....Oja en voor ik ongi wordt, krijg ik een uitgangsecho. Eigenlijk raar toch? Bij IUI kreeg ik deze als ik ongi was. Hoe is dat bij jullie? Ook op dag 4 beginnen met spuiten en vanaf dag 7 echo's? Ik heb vorige week voor het eerst een collega op de hoogte gebracht. Gelukkig wordt er op mn werk niet zo opgelet of je tussen 9 en 5 aanwezig bent. Als ik wat later kwam en iemand vroeg erom, dan zei ik ook dat ik naar het ziekenhuis moest. Verder niets. Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje AislynIVF, 1e kindje Babbel IVF/ICSI, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori, ICSI, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 27 dec; 1e FM Spijkervrouwtje 5 jan; Intake Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal 18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty Punctie/Eisprong: 1 jan Aislyn NOD: 1 jan Babbel 14 jan Aislyn
Waar doe jij de IVF Kitty? Volgens mij is dat in elke kliniek een uitgangsecho voordat je gaat starten. En ja wachtlijsten waren bij mij al bekend. Gelukkig waren mijn man en ik al bekend in DD, vandaar al een uitgangsecho + intake 02-02-12. En kon zelfs al eerder, maar dat komt niet uit met m'n cyclus . (IUI-8 een cyste overgehouden --> cyclus van streek, betekend dat 02-02 misschien ook niet uitkomt met m'n cyclus). Dus wachtlijst in DD valt mee. Maarre, spannend hoor kitty!! Met wat begin je te spuiten? Hoe ziet jouw schema eruit zeg maar? Ben nieuwsgierig .
Zonnestraaltje, dus jij gaat naar t buitenland? Waarom ben je niet in Leiderdorp gebleven? Of naar LUMC? Ik ga IVF doen bij een academisch zkh. Zeg liever niet waar. Maar bij mij ziet het er als volgt uit. Op dag 1 Decapeptyl, vanaf dag 4 Menopur erbij. Dag 7 1e echo en dan om de dag net zo lang tot er genoeg follikels zijn. Dan pregnyl spuiten, 36 uur later de punctie en starten met Utrogestan, 2 dagen later de terugplaatsing en dan 12 dagen duimen! Hoe ziet het er bij jou uit?
Nou gisteren een collega en vandaag mijn baas ingelicht. Gelukkig alle begrip en vrijheid gekregen voor de behandelingen. Ben er nu wat geruster op. Tori,ik moet wel hormonen spuiten ter ondersteuning vanmijn eigen cyclus. Orgalutran en puregon voorafgaand aande eisprong en dan pregnyl net voor en na de punctie. Die eerste twee hormonen hoef ik maar een paar dagen te spuiten.ik krijg nu nl op dag 8 eerste echo en dan nhoor ik wanneer ik moet beginnen. U leuk zijn als we gelijk lopen! Zonnestraal ik krijg dus geen uitgangsecho,maar pas op dag 8 de eerste. Kitty zo dat is een lange wachtlijst! In eindhvn/veldhvn waar ik zit is er geen wachtlijst want bij heb laatste geprek zat ik halverwege mijn cyclus n kon meteen gaan starten als ik ongi was geworden.
Ik heb morgenvroeg de uitgangsecho om 10 over 9 (lekker een beetje uitslapen, dat gebeurt niet vaak met die FM metingen!), dus ik heb het lijstje ff weer bijgewerkt: Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje AislynIVF, 1e kindje Babbel IVF/ICSI, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori3, ICSI, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 23 dec; uitgangsecho, starten met Gonal F Tori3 27 dec; 1e FM Spijkervrouwtje 5 jan; Intake Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal 18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty Punctie/Eisprong: 31 dec Tori3 1 jan Aislyn NOD: 1 jan Babbel 14 jan Aislyn 16 jan Tori3 Ps.: bij ons is ook geen wachtlijst (op dit moment) als je eenmaal in de MM zit met IUI ga je zo door naar IVF en ICSI
Babbel: over het klussen: het is bij jou al lang niet gelukt en je wilt natuurlijk de kleine kans die je hebt echt pakken. Zou het ook zo kunnen zijn dat al dat rekenen er juist voor zorgt dat je gespannen bent en er hierdoor minder "open" voor staat. Misschien is het ook een idee om te vrijen als je zin hebt (of heb je dat altijd of nooit?) Het is misschien een tip waarvan je er al 1000 hebt gehad en tja, ook ik ben vaak bezig met timen, maar zin heeft het nog nooit gehad. Ik ben dus ook echt gestopt met die testen enz. geeft mij alleen maar extra stress. Ik hoop voor je dat het lukt en dat je ontspannen genoeg erin kunt staan. Ik zou als je toch een antwoord wilt zeggen doe het om de dag, zeker gezien de zaadkwaliteit. Het blijft in jou lang genoeg leven en bij de man duurt het nu eenmaal voor het weer is aangevuld zeg maar. (vandaar dat het advies ook altijd is om de dag). jeetje ik ben lang bezig geweest al jullie verhalen te lezen. Op het ander forum waar ik schrijf is het zo stil dat ik bijna niet meer hoef te kijken (tori dat vroeg jij vanmiddag ook al, waar is iedereen). Ik zal dus weer wat vaker meelezen. Hier weinig nieuws. vruchtbare periode geweest, geen poging gedaan omdat het even niet zo lekker gaat met me. Bijna intake en dan starten.
Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje AislynIVF, 1e kindje Babbel IVF/ICSI, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori3, ICSI, 1e kindje IkkeB: IVF, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 23 dec; uitgangsecho, starten met Gonal F Tori3 27 dec; 1e FM Spijkervrouwtje 28 dec: Intake IkkeB 5 jan; Intake Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal 18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty Punctie/Eisprong: 31 dec Tori3 1 jan Aislyn NOD: 1 jan Babbel en Ikke B 14 jan Aislyn 16 jan Tori3