IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het catharina testen ze 16 dagen na tp met ochtendurine.
    Ik gebruik de utrogestan 3x daags 2 capsules. Ik hoor wel vaker dat dat erg verschilt. Het zal beiden wel goed zijn.
    Het schijnt wel dat als je pregnyl spuit je meer kans op een overstimulatie hebt. Ook dat is bij jou het geval niet.

Liefs ferial.

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ferial: ja zo zie je maar overal doen ze het anders :(
    maar goed als het maar goed nestelt en iets moois wordt :D

Ik ben wel van plan om na een evt TP mijn laatste pregnyl iedere dag te testen zodat ik zeker weet wanneer de pregnyl uit mijn lichaam is. Heb nl geen zin een evt valse test als ik op vakantie ben ;)

3. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje meis dat zou ik dus echt niet doen! Je maakt je helemaal gek die met die (dan valse) posi testen! Er staat een aantal dagen voor dat de pregnyl uit je lichaam is, als je dan posi test is ie ook echt posi!
    Echt niet doen hoor en ik bedoel het echt goed! Ik ga dat ook echt niet doen. Ik zou dat namelijk nu ook kunnen doen, maar het zou me helemaal gek maken.
    Luister naar de wijze Ferial!;):D

Liefs Ferial

4. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja maar hoeveel dagen staat er dan voor als ik woensdag 5000 eenheden heb gespoten en later nog 3 x 1500??? mij lijkt dat als ik na die laatste keer spuiten bijv twee dgn later test en dan doortest dat dan je de testen toch lichter moet zien worden en dan bij witte test stoppen. Of zou je denken dat bij een evt zwangerschap je misschien geen witte test tussendoor heb en je dan juist gek wordt van onzekerheid?;)

Pff dilema, want ik zou het op wintersport wel fijn vinden om te weten of ik iets mag drinken ;)

5. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik heb gehoord is dat pregnyl 10000 i.e. al tot 12 a 14 dagen duurt voordat het uit je lijf is. Jij spuit zelfs nog meer...
    Ik zou het advies van de arts maandag afwachten. Zij weten het precies. En inderdaad stel dat ie niet wit wordt!! Dat wil je toch ook niet...

Liefs ferial

6. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    spijkervrouwtje: niet elke dag testen hoor! heeft echt nergens zin voor. Straks is de ene test net even anders als de andere of zit er net iets meer in de ene urine als in de andere, dan krijg je lichte en donkere streepjes, die gaan je gek maken. Vraag bij de arts wanneer je mag testen. Hou die datum aan en niet eerder! Dan maar even geen alcohol op vakantie of zeeer beperkt tot de testdatum. er zit toch een emmy in je buik. je bent wellicht nog nooit zo dicht bij een zwangerschap geweest. ga je niet gek maken met elke dag een test!

7. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    spijker: ook ik bedoel het goed!

8. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Oké ben overtuigd:D

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Spijkervrouwtje, wanneer ga je je op wintersport? Ik denk dat je dan gewoon zwanger bent en zou dus sowieso nu al denken: ik ga niet drinken. Hoef je niet voor te testen! ;)
    Maar wat ikkeB zegt: de artsen weten het precies dus ik zou aanhouden wat zij zeggen, dan zit je goed.

IkkeB, bedankt voor je lieve berichtje.

Ferial, wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden! Op de echo kunnen ze het kleine frutseltje nog niet zien, maar wel prettig dat ze de eierstokken willen controleren. Heb je er nog veel last van?
    Dit weekend maar ff lekker broeden op 't kleine ding en hij nestelt vast snel in die superembryo!

Ik heb vanmiddag de uitslag van het bloedprikken gehad en het HCG was nog niet uit m'n lichaam, was wel weer gedaald ; nu is het nog zo'n 125 eenheden. Volgende week donderdag moet ik opnieuw heen om bloed te prikken.
    Ook is er nog geen bloeding te bekennen, oooh hopelijk komt het snel want ik ben zó klaar met die pijn telkens weer (en je weet ook niet wanneer 't komt dus iets ervoor innemen is ook niet te doen).

Fijn weekend allemaal!!

10. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori,

Ik heb het helemaal niet op die echo hoor. ben gewoon bang dat het zich net lekker aan het innestelen is als ze met ding van die echo gaan porren. Is toch in de buurt van mijn bm. Maar ik zeg gewoon dat ze extra voorzichtig moet doen! Bij de vorige echo's moesten ze flink porren om mijn linker eierstok goed in beeld te krijgen. Dat gaat nu dus mooi niet gebeuren!

Wat een gedoe voor jou zeg! Ik hoop voor je dat het snel gebeurd is, dan wordt je er ook niet steeds aan herinnerd! Ik heb met je te doen meid. Ga je nog iets leuks doen komend weekend? Lekker doen hoor! Ik zou lekker uit eten gaan en dan lekker een wijntje erbij!:)

Liefs Ferial

11. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Tori wat een kl*te situatie zeg ik hoop dat je niet veel pijn meer hebt en dat het nl afkomt dan kun je tenminste weer verder.
    We gan met carnaval skieen en net wat je zegt, gewoon helemaal niet drinken omdat dan zwanger ben :D zou wel heel gaaf zijn al zo'n eerste poging...

Ferial inderdaad gewoon zeggen dat ze rustig aan moeten doen!

Heeft het bij jullie ook zoveel gesneeuwd:$ wilde eigenlijk nog boodschappen doen , maar ben maar gaan sleeen met de kids in de tuin :D

12. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier branden 3 kaarsjes bij mijn budha.:) Ze branden voor onze ukkie en voor de meiden die wachten op een tp of een punctie. Dat het allemaal maar goed mag verlopen lieve meiden!

Liefs ferial

13. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk joh! Met de kids sleeen!:D
    Goed bezig!
    En een heel verstandige keuze dat je met carnaval niet gaat drinken. Ben trots op je!;):)

Liefs Ferial

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ferial, wauw!!!!! Het moet gewoon goed met je komen :) :)

Hier as dinsdag de punctie!!! Eindelijk! Dan is (als alles goed gaat) op vrijdag toch de terugplaatsing? Meiden die net de punctie hebben gehad, heb je die dag of de dag erna gewerkt? Is het te doen, of moet ik vrij nemen?

15. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, Yes! Wat fijn!:) Moet je dus zondag avond de pregnyl zetten? Heb je tussen nu en zondag nog een echo?
    Ik adviseer de dag erna vrij te nemen. Ik had KUNNEN werken, maar ik was eerg blij dat ik die dag erna lekker alle tijd had om weer bij te komen. Het is niet niets!
    Ik heb trouwens heel deze week vrij gehad. Als ik er op terug kijk is het een hele heftige week geweest. Pfffffff, ik moet er niet aan denken om alles de volgende maand weer te "moeten" doen.
    Als ik heel eerlijk ben zou ik de dag van de punctie en de dag erna jezelf ziek melden. Het is gewoon een ingreep waar je goed van moet herstellen. Heel veel succes in ieder geval!

Liefs Ferial

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Ferial :D! Ik moet zondag om half 11 's avonds pregnyl spuiten. En in de tussentijd door met menopur en decapeptyl. Geen echo meer, gelukkig, want het kost echt veel tijd. Natuurlijk wel gewend bij de IUI, maar het meest zit ik op tegen de punctie. Misschien toch maar vrijnemen dan. Ik heb personeelszaken gevraagd of ik me ziek moet melden. Jij hebt (bij toeval) deze week vrij? Dus jou kost het wel een vakantiedag(en)?

17. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, Ik had maandag een verlofdag, dinsdag(punctie) ziektedag, woensdag ziektedag, donderdag verlofdag, vrijdag halve (artsbezoekdag) ziekte dag en halve verlofdag.
    Ze kunnen je echt niet verplichten verlof te nemen hoor! Zou het even goed navragen.

Liefs Ferial

18. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, wat ik zei over de heftige week, ik bedoelde daar niet alleen de punctie mee he! Ik wilde je niet bang maken. Mij is de punctie zelf heel erg meegevallen, maar ik vond het wel doodeng en moest huilen van ontlading daarna. Ik bedoelde ook dat de laatste dagen voor de punctie erg vervelend waren bij mij. Flinke eierstokken! En daarna ook wat last van mijn buik en die spanning van het wachten maakten het alles een erg zware week. En de spuiten niet te vergeten. Het idee wat je met je lichaam aan het doen bent!
    Zo bedoelde ik het.:)

Liefs Ferial

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty, allereerst succes natuurlijk met de punctie. Het ziekenhuis adviseerd om de punctiedag en de dag erna niet te werken. Je kunt in overleg met je leidinggevende je ziek melden of bijzonder verlof aanvragen. Ik ga deze week ook even overleggen wat hij wil. 1 ding is zeker, de punctie is een ingreep en dus kun je het zien als ziek. Helaas zijn er niet in alle CAO's dingen opgenomen, maar een werkgeven zou wel mee werken denk ik. Zo niet, kun je altijd nog bij de vakbond terecht als je daar lid van bent. Als je werkgever van niks weet zou ik me gewoon ziek melden en zeggen dat je in het ziekenhuis bent voor als ze bellen.

20. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Kitty wat een goed nieuws! Succes alvast dinsdag en dan is vrijdg inderdaad de tp. Ik kan je helaas niet vertellen of je. Vrij moet nemen. Mijn punctie viel mee maar was niet met die van julle te vergelijken.

Meiden, de kaarsjes ga ik aan doen voor iedereen die het nu nodig heeft! :)

Deel Deze Pagina