IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ja ik neem dan paracetamol. maar het is zo rot dat je elke keer het gevoel heb ongesteld te worden.

2. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb dat al heel vaak gehad, maar meestal pas 2 weken na de terugplaatsing ;)

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou zojuist bij de gyn geweest, een meevaller is dat mijn eileider zelf er goed uit ziet alleen de fimbriae zien er enigzins verkleefd uit.
    Dat kan betekenen dat ik meer risico kan lopen maar dat is niet zeker.
    Hij kon niet zeggen of de doorgang niet goed was.
    In principe mogen we weer zwanger worden maar hij zei wel dat we ons moesten afvragen of we dat willen, weer die onzekerheid.

We hebben de keuze uit:

Beschermd knuffelen en iig wachten tot de intake de 20e en dan nog wachten op een hsg en wellicht een herstel operatie of dan alsnog verwijderen overige eileider en in ivf traject.

Of

Gewoon onze gang gaan en zien of het lukt (mocht het lukken opvolging via hcg meting) en evengoed afspraak fertiliteitsarts.
    En mocht t fout gaan zijn ze er op tijd bij, echter doen ze niet aan de medicatie of eileiderbesparende operaties maar mocht t zo zijn wil ik naar een ander ziekenhuis waar ze dit wel doen.

Lichamelijk is er geen bezwaar volgens hem alleen psychisch.

Dillema dus

4. #1384 Matroosje, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
    Inderdaad Jane, dat zijn geen makkelijke beslissingen die je moet nemen.

Ik weet dat 1 of 2 maanden wachten als heel lang over kan komen. Uit ervaring weet ik echter dat de tijd ook weer erg snel kan gaan, en een kleine pauze in alle keuzestress soms onverwacht goed doet op het geestelijke vlak.

Ik heb nu zelf net 2 maanden extra pauze gehad na mijn 3e IVF poging en voor mij was dat erg goed. De pauze was niet helemaal vrijwillig. November was de "bijkom" maand na mijn 3e IVF, in december was met de feestdagen het lab gesloten en in januari beginnen kon niet omdat mijn vriend met een groep vrienden ging skiën (Niet iets wat je een man kan laten afzeggen ;). Ook voor hen is het belangrijk om af en toe met vrienden stoom af te blazen)

Nu ga ik dan weer beginnen, en merk dat ik een stuk rustiger ben geworden. Mijn hoofd meer op orde heb en het gevoel heb dat ik de wereld weer aan kan. Ik ben dus achteraf heel erg blij dat ik even heb moeten wachten.

Maar goed, iedereen zit anders in elkaar, en jullie zullen zelf samen de keuze maken. De enige juiste keuze is de keuze waarbij je je het meest op je gemak voelt. Ik wens je veel succes met het maken van de keuze:)

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik stel het testen maar uit. Ik durf het niet! Ik word liever ongesteld dan dat ik een negatieve test in handen houd. Morgen of woensdag moet het toch gebeuren, want ik wil geen slecht nieuws krijgen van het zkh. Aaahh, ik kan er zelfs niet goed van slapen. Ik word wakker met pijn in mn onderbuik en -rug. Echt, dit vind ik nog het ergst van het hele IVF traject.

Matroosje, ik vond het wachten tussen de IUI en IVF ook erg lang duren. Maar achteraf is het meegevallen. Jij mag dus in maart beginnen. Spannend! Is het eigenlijk voor je 1e kindje?

Jane, je hebt dus wel een eisprong van jezelf? Elke kans is een kans die je wilt aangrijpen. Stel nou dat het lukt, dan kan je toch al vroeg een echo / controle krijgen? Lichamelijk zal het idd niet veel uitmaken, maar ben jij er klaar voor om weer voor het 'eggie' te gaan? Het heeft denk ik toch een behoorlijke impact gehad. Dus over 4 wkn naar FA? Dat is goed nieuws, maar dat betekent natuurlijk niet dat je meteen mag starten. Echt jammer die wachtlijsten.

Vlinder, hier ook nog steeds ongikrampen helaas. Maar vast niet zo heftig als jij hebt. Ik heb het met je te doen!

Zonnestraal, houd je het nog een beetje vol? Ik niet namelijk, hahaha.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja volgens de gyn hoefde ik me geen zorgen te maken over mijn vruchtbaarheid, alleen over die eileider.
    We gaan zoiezo naar de fa en mocht t niet natuurlijk lukken of het gaat fout dan ivf traject dus ja we hebben een kans.

We zijn er zeker van dat we wel weer zwanger willen worden.

7. Ik begrijp heel goed dat je wilt wachten met testen Kitty, dat heb ik ook altijd.

Wij zijn bezig voor ons 1e kindje. Komende ronde wordt heel spannend, want we hebben besloten om na deze IVF poging te stoppen. We zijn nu alles bij elkaar bijna 4 jaar bezig en ik wil zo langzamerhand ook wel eens verder kijken dan de volgende behandeling.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Matroosje, ik kan me voorstellen dat ergens een eind is. Is er bij jullie een reden gevonden dat het niet lukt? Heb jij wat gehad aan de evaluaties na een IVF ronde? Gaan ze echt wat veranderen, of is het een herhaling van de vorige ronde?
    En echt mijn petje af dat je het zo lang volhoudt. Ik mag dan niet klagen met ruim een jaar in de MMM.

9. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ach ja als die ongi krampn nou gewoon positief zijn dan maakt het me niets uit. maar kitty bij jou is het bijna zo ver de test datum. spannend hoor

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, spannend he? Ik zie dat jij nog een week moet wachten. Ga je eerder dan de testdatum testen? Jij moet overigens nog langer wachten dan ik, want ik krijg al een test 12 dagen na de terugplaatsing :).

11. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    als de menstruatie niet doorzet wil ik zondag testen

12. Kitty,

De eerste IVF ging erg goed. in totaal 5 bruikbare embrio's. Eentje laten terugplaatsen en 2x2 laten invriezen. Helaas nestelde de embrio niet. Toen ik voor de Cryo TP ging lukte het ontdooien niet goed, dus hebben ze uiteindelijk alle 4 ontdooit. Eigenlijk waren ze geen van allen goeg genoeg voor een TP, maar onder het mom 'Baat het niet dan schaadt het niet' de twee beste van de slechtsten laten terugplaatsen.

2e IVF had ik 17 eiblaasjes, 13 eitjes , maar maar 1 Embryo die goed genoeg was voor terugplaatsing, en 2 die niet goed genoeg waren om in te vriezen. Ik heb toen een TP van de goede en een van de slechte, maar geen van beide is blijven zitten,

3e IVF zijn we op andere medicijnen over gestapt waarmee ik minder eitjes zou maken maar van betere kwaliteit. Ik weet niet meer precies hoeveel ik er uiteindelijk had, maar er bleven maar 2 embrio's over die geschikt waren voor terugplaatsing. Helaas zijn die ook niet aangeslagen.

Mijn vriend en ik hebben veel onderzoeken gehad, en ze hebben geen idee waar het aan kan liggen dat het zwanger worden niet lukt. Dan kun je wel doorgaan tot je een ons weegt (hoewel 200 kg meer waarschijnlijk is. Ik kom ongeveer 5 kg per behandeling aan en ik krijg het er haast niet van af ;) ) op ten duur moet je kunnen zeggen dat het genoeg is geweest en dat er ook andere dingen in het leven zijn dan een onvervulde kinderwens.

Ik zeg dat nu wel heel stoer, maar ik vermoed wel dat ik het, als puntje bij paaltje komt, er best nog wel moeilijk mee ga krijgen. Maar ook dat hoort er bij.

Ik zie dat jij ook, net als ik 6 IUI's hebt gehad. Dus ook jij hebt helaas al redelijk wat ervaring. Ik heb vandaag eens even gekeken naar de Forumleden waar ik een jaar geleden veel contact mee had toen ik aan mijn IVF begon. Zij zijn inmiddels allemaal zwanger of hebben net hun kind gekregen. Dus ik ga er van uit dat jij over een paar maandjes de hele behandeling ook alweer bent vergeten. :)

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een berichtje van mij. Ik heb vanochtend getesy. Er was duidelijk een 2e streepje zichtbaar, nog wel een stuk lichter dan de controle streep. Zal t dan toch zo zijn? Ik had nl wel wat bruine afscheiding. De HCG van de pregnyl moet wel uit mijn lichaam zijn. Ik heb hier nog nooit een foto gepost, willen jullie in mn forum fotoalbum kijken? Ziet het er nog hoopvol uit?

14. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Kitty meiss...ik zeg zwanger!!!!!! GEFELICITEERD...!!!!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lukt me helaas niet om de foto hier te plaatsen. Ik kan vanaf mijn mobiel het bestand niet uploaden. Ik word nu wel erg zenuwachtig moet ik zeggen..

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    ZWANGER!!!!! :D:D:D Gefeliciteerd!!!!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik werd wat positiever. Maar nu opeens rood bij afvegen. Nog niet veel en beetje slijmerig, maar betekent dit dan toch dat ik ongi word?
    BE, had jij ook rood slijm/ bloedverlies?

18. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty meid! Dat ziet er positief uit hoor!
    Ja ik had eerst vrijdag 10/2 bruin verlies, wat over ging op bloed verlies... Helder rood... Tot 13/2 toen niets meer verloren...
    Nu sinds zaterdag weer bruin verlies gehad en zondag en maandag iet wat helder rood, maar dat is ook al weer zo goed als opgehouden... T is nu bruinig, en echt af en toe n veegje...
    Gisteren maar weer de fertiarts gebeld... Volgens haar niets aan de hand... Ook dit kon weer van de innesteling zijn... Mmm zouden ze dan toch allebei zijn blijven plakken? Ben benieuwd!
    Ze wouden bij mij geen loedprikken op hcg waarde, ze zei dat dit toch niet veel te betekenen had... Nou ja ok, maar dan wil ik mn echo naar voren halen ;)
    En dat is gelukt!
    Ik mag nu een week eerder komen, vrijdag 2 maart!
    En dat is volgende week al!

Ps. Kitty, volgens mijn gyn hoeft het dus niets te betekenen, als je bruin of rood verlies hebt, zolang je maar geen enorme krampen krijgt, en de hoeveelheid verlies moet veel minder zijn dan een normale menstruatie, al wil dat per vrouw nog wel eens verschillen...
    Ik zou je graag willen zeggen, je niet al te druk te maken, en het eventjes af te wachten... Vanavond vanaf 20.00 uur niet meer drinken en dan morgen weer testen... Mijn test was de dag erna al weer een stuk donkerder...
    Morgen wordt je hcg geprikt toch? Ben benieuwd welke waarde er morgen bij je uit komt! T blijft nog even spannend meis!

Ik duim voor je dat de beeb blijft plakken meis!

Heel veel liefs, en een dikke knuffel!

19. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty bij mij was het helder rode ook slijmerig... Sorry meiden voor de details, maar als k normaal ongi word is t gewoon echt bloed verlies en geen slijm verlies...
    Is het net of je vruchtbaarslijm verliest? Maar dan met bloed erdoor?
    Dat had ik namelijk ook... En hier zit nog steeds een plakbeeb/plakbeebs ;)

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Meis... Wat hebben jullie al een hoop moeten doorstaan zeg!
    Petje af hoor!
    Als ik het zo lees gaat de innesteling bij jou dus niet helemaal goed...
    Wat krijg je daarvoor omdat te helpen? En in welke hoeveelheden krijg je dat? Utrogestan? Pregnyl?

Deel Deze Pagina