IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    moet je nu trouwens nog een keer een bloedtest laten doen om te kijken of het dan gestegen is of is het nu gewoon afwachten

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Gefeliciteerd, Kitty! Kan me voorstellen dat je zorgen maakt om het bloedverlies. Hopelijk stopt het snel.

Ferial, de oorzaak bij ons is de verminderde vruchtbaarheid van mijn vriend. De kwaliteit wisselt, vandaar dat we door onze gyn waren ingeschreven voor IVF/ICSI, dat zou op het moment bepaald worden door het lab dat de bevruchtingen doet. Het slechtste bij mijn vriend was 1 miljoen/ml en 2 % beweeglijk. Het beste 3 miljoen/ml en 36% beweeglijk. We hebben ook nog drie keer IUI geprobeerd, eerste keer zaten we op een miljoen zwemmers, tweede keer net eronder, derde keer een half miljoen. Omdat het steeds slechter werd moesten we stoppen met IUI. Ik denk dat ie deze keer een goede maand had.

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @zonnestraal:Ik schrijf hier niet mee :) Zocht of er al bericht van jou was en kwam hier terecht...haha

Maar aangezien wij ook aankomende maand voor de eerste ivf-d gaan lijkt het me wel gezellig hier ook mee te schrijven....als jullie dat ook allemaal ok vinden natuurlijk ;)

4. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Welkom hier ;)

5. Ferial

Ferial Actief lid

Dec 28, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik wil jullie even vertellen dat ik even een zp break ga nemen.
    Ik kom nog wel af en toe kijken. (wanneer ik daar zin in heb zonder te hoeven reageren)
    Het doet me te veel pijn als ik zie dat iemand anders wel zwanger wordt. (ik wil gewoon even eerlijk zijn tegen jullie)
    Natuurlijk gun ik het een ander, maar ik wil zelf zo graag.:(
    Ik heb de enrgie ook niet om nieuwe meiden fatsoenlijk welkom te heten en de andere meiden te steunen in hun behandeling.
    Dat kan ik pas weer als ik zelf ook weer aan de gang kan. Ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen.
    Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik hier weer kom kletsen als wij weer met onze cryo's verder gaan.
    Dus lieve meiden, echt heeeeeeeel veel succes en ik hoop van harte dat jullie allemaal snel zwanger worden. (alleen dat ik het effe niet zie);)
    En Kitty, helemaal geweldig voor je meid!! Jij hebt al veel mee moeten maken en er veel voor gedaan. Geniet ervan.

Lieve zonnestraal, IkkeB en Vlinder (en alle anderen, sorry ik weet zo alle namen even niet) ik denk aan jullie en hoop het beste voor jullie!

Heel veel liefs en een dikke knuf ferial

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yj91, gezellig, schrijf maar met ons mee! Wanneer ga je starten?

Aislyn, mijn man had hier ook in zekere mate last van. Zink/magnesiumtabletten kunnen helpen en veel kwark eten ook!
    Gelukkig is het verder niet nodig.

BE, kijk, daar doe je het voor! Het wordt allemaal heel gewoon, maar de medicijnen moeten ook gemaakt worden. Dit is haast het minste wat je kunt doen.

Noekie, ik werk ook in het zkh waar ik de IVF behandeling krijg. Heeft erg veel voordelen. Vanmiddag ook even langsgelopen voor de uitslag. Gelijk een nieuw recept meegekregen voor Utrogestan en dus de afspraak voor maandag gemaakt.

IkkeB, heb je nog niet gehoord of er eitjes bevrucht zijn? Ahhh, heel spannend dus morgen. Ik duim voor je dat er een mooi topembryo'tje is ontstaan en wordt teruggeplaatst. Heel veel succes morgen!

Zonnestraal, wat fijn dat je de punctie nu achter de rug hebt. 9 eitjes, wauw mooie vangst. Wanneer hoor je of er een bevruchting heeft plaatsgevonden? Mijn duimen draaien voor je!

7. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty meid, we mogen je dus feliciteren? Leuk hoor, maar t blijft dus ook voor jou nog even spannend...
    Mag k je vragen hoeveel bloed verlies jij hebt?
    Ik zou de hele dag met n maandverbandje kunnen doen, en dan nog zit ie niet vol...
    Tja waar het vandaan komt? Geen idee! Ook geen krampen of iets...
    K heb wel iets anders... Enorme obstipatie, pfff om gek van te worden... Nou heb ik gelezen dat daar ook de (vaginale) bloedingen vandaan kunnen komen... Ook hier blijft het dus ng even spannend!
    En jee wat duurt het voor mijn gevoel lang eer ik de eerste echo krijg...

Moet jij nou van de week of volgende week nog een keer bloed prikken?
    Ik kijk vanavond/vannacht nog even aan, en dan ga ik morgen denk ik toch maar de huisarts op bellen, of ik evt morgen en maandag bloed mag prikken op mijn hcg....
    K voel me dan zo'n zeurpiet, en dat wil ik helemaal niet...
    Hihihi ben stiekem toch wel onzeker blijkbaar ;)

Liefs!

8. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Yj81 welkom meid!

Ferial heel begrijpbaar meis! Neem even lekker de tijd voor je zelf, neem je rust tot je het weer aan kunt! Het is allemaal niet niks!
    Een dikke knuffel voor jou!

Liefs!

9. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Alle begrip hiervoor. Je gunt het een ander maar jezelf zeker zo hard en danpositieve berichten zijn keihard. Veel sterkte en hopelijk over een tijdje positief bericht van jou

10. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

Jan 23, 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    BE en kitty ze moete toch in de gaten houden of je hcg stijgt?

11. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hier doen ze er blijkbaar lekker makkelijk over, zolang je geen krampen hebt is er niets aan de hand zeggen ze dan...
    En ja zolang ik geen krampen heb, blijf ik wel positief, maar daarom ook nog wel onzeker...

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik inlegkruisjes en die moet ik om het paar uur wel vervangen. Het varieert heel erg qua hoeveelheid. Ik verlies toch wel wat druppels helderrood bloed als ik naar het toilet ga. Ik vergelijk het als water met een kleurtje. Verder geen klodders slijm oid. En ook geen buikkrampen. Wel wat buikpijn. En verder geen last van obstipatie, eerder het tegenovergestelde. Hoe lang houdt het bloedverlies bij jou al aan? Het maakt je echt onzeker.
    Ik moet as maandag weer bloedprikken. Dat duurt nog even dus :S. En als je dat zekerheid geeft, dan moet je gewoon de huisarts bellen. Dat zullen ze wel begrijpen!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ferial, heel begrijpelijk! Ik wil je heel erg veel danken voor je steun de afgelopen tijd. Ik hoop dat je je rust vindt en dat we je over een tijdje weer mogen verwelkomen! Dikke knuf van mij!

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Ferial; ik geef je groot gelijk! Heel ver dikke knuffelre stedikkerkte de komende tijd en misschien tot snel. Denk goed aan jezelf!

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Ferial, even op nieuw. Ik geef je groot gelijk. heel veel sterkte en hopelijk kun je even rust nemen. Misschien tot snel. Dikke knuffel

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ikkeB, je kan je post ook aanpassen he? ;)

Ladies: ff voor de duidelijkheid, aan het HCG kunnen ze heel veel zien. Zoals bij mij konden ze al zeggen dat het een vmk ging worden toen ik voor eerste keer het HCG had laten meten (omdat het voor die dag na tp te laag was). En daarna klom het wel, maar niet goed genoeg. En volgens ons zh is het ook erg belangrijk om dat te blijven meten, aangezien ik pas niet meer bloed hoef te laten prikken als het HCG beneden de 5 eenheden is (gisteren was 't 18).

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Tori. Weet jij nog hoe hoog je HCG was bij je 1e bloedtest? En wanneer merkte je dat het mis zou gaan? Als je dat niet vervelend vind om te zeggen.

18. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Thanx Tori, alles liep vast..

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Kitty, heb er geen probleem mee om dat te zeggen hoor. Moest 't wel even nakijken want ik weet het niet meer uit m'n hoofd.
    Op dag 11 na TP was m'n HCG 48
    Op dag 21 na TP was m'n HCG 629 (het hoort dan over de 1000 te zijn, dus toen was 't duidelijk dat het een vmk zou zijn)
    Op dag 22 na TP was m'n HCG 240
    Op dag 31 na TP was m'n HCG 99
    Op dag 43 na TP was m'n HCG 18
    Zoals je ziet, gaat het dus heel langzaam naar beneden. Komt mede doordat de bloeding pas op de 30e dag na TP is begonnen.

IkkeB, ja ; ik heb dat ook wel eens dat alles vast loopt ; irritant!

20. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook zo af en toe net na t passen wat druppels... Idd net water met een kleurtje...
    Inlegkruisjes vind ik niet zo fijn zitten... Maandverband trouwens ook niet, kan ik nie goed tegen, maar goed mag geen tampons gebruiken...
    Maar ja, wat k vind in mn maandverbandje is n streep dus ja niet echt noemenswaardig...

Ik heb t nu vanaf zaterdag/zondag al... Dus al zo'n 4/5 dgn met de zaterdag erbij geteld... Daarvoor een paar dagen nergens last van gehad en net voor mn testdatum ook bruin en bloedverlies gehad...
    Zo eigenwijs als ik ben toch weer n test gedaan vandaag en nog steeds knalt ie dus ja... Wat moet je er mee he?
    T enige waar ik last van heb is mn rechter lies/heup... Verder niets...
    Morgen denk maar gewoon de ha bellen...

Share This Page