IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW Cybje!
    Wat gaaf zeg! Ben heel blij voor je!:p:p:p

Hoeveel dagen heb je nu stimulatie gespoten?

Alvast heeeeeeeel erg veel succes donderdag!
    Hopelijk verloopt alles zo spoedig voor je.:)

Liefs Ferial

2. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje aan jullie...
    Begrijp ik het goed dat ze vanaf de 1e fm ook het bm slijm in de gaten houden?
    Doen ze daar dan iets aan als het dun is?
    Mijn bm slijm is namelijk altijd erg dun, maakt niet uit waar ik de cyclus zit.

Ik vroeg me ook af hoe dat gaat met de punctie en de vaginale zetpilen.
    Dat zijn er nogal wat per dag en schijnt een vieze afscheiding te geven. Hoe gaat dat dan met de punctie? Moeten ze dan door die vieze afscheiding heen? Sorry als het een stomme vraag is hoor, maar ik vind iets nogal snel genant.

Liefs Ferial

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Mooi dat het je 200% procent is meegevallen! Die hindernis heb je weer overwonnen:)

4. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Cybje, wauw!!!wat gaat het lekker snel, het mocht nu onderhand ook wel eens meezitten bij je;) alvast heel veel succes donderdag!!!

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    ten eerste hier zijn geen stomme vragen hè:) op mijn schema staat dat ik met de vaginale tabetjes begin s'avonds na de punctie, dus met de punctie hebben ze er geen last van.
    Met de tp wel,maar dat is zo gebeurd

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@ferial: Ik zit nu op dag 7 van puregon spuiten en op dag 3 van orgalutran spuiten (heb een kort schema zoals ze dat noemen)

Baarmoederslijmvlies houden ze altijd in de gaten, puur omdat dat belangrijk is. Heb je al eerder hormonen gespoten voor IUI of iets dergelijks? Het is namelijk zo dat de hormonen die je spuit de opbouw van je baarmoederslijmvlies ondersteunen. Ik heb in mijn natuurlijke cyclus een baarmoederslijmvlies van 5 a 6mm max en dat is ook echt aan de dunne kant.

Over welke vaginale zetpillen heb je het trouwens? Aangezien je de paracetamol en diclofenac rectaal in moet brengen en je (althans in mijn ziekenhuis) met de utrogestan pas op de dag van de punctie in de avond voor het eerst in moet brengen.

@Babbel: Jaaaa ben echt onwijs blij er mee :) Op naar de punctie (al vind ik t wel eng :p)

7. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet beginnen met Utragestan (zetpillen) op de avond dat ik ook de Pregnyl spuit, dat is dus net anders voor mij...
    Maar bedankt voor je antwoord in ieder geval.:)

Iemand een antwoord op mijn vraag over bm slijm?

Liefs Ferial

8. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, zie nu het antwoord van Cybje..:)

9. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Cybje: WAUWWWW dat is lekker snel!!
    wat super de luxe spannend.. echt heel fijn!

@Ferial: Ik slaap ook slechter sinds ik decapeptyl spuit, ligt daaraan, een vriendin van mij had dat ook.

@Babbel: Ik hoop voor je dat je dan meteen kan beginnen, zou wel erg fijn zijn he zo snel.

@Tori: Netjes, zijn toch best veel eitjes! :D

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    WAUWWWWWWW Cybje, geweldig :D.
    En wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn??? Oh wat geweldig zeg, zo wil ik het ook!!! Waar doe jij de IVF??

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Vraagje, moet je tijdens IVF altijd die vaginale bollen?? Of is dat per persoon verschillend???? Lijkt me verschrikkelijk namelijk die bollen....

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Is voor een verse tp altijd nodig, je hebt immers progesteron nodig en dat maak je dan niet zelf aan.

13. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hmmm, ok....heb een maand de tijd om hier aan te wennen (dat ik niet ontkom aan de bollen, ervanuitgaande van een verse TP).

14. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    ja is normaal.. maar daar zie ik neit tegen op, alleen de punctie haha

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    cybje: Dat is goed nieuws van de eitjes. Nu hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan.

Tori: hoe was het bij jou in het ziekenhuis vandaag?

hier nog geen teken van Menstruatie...

16. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    Hey hallo ik kom mezelf hier ook even toevoegen in dit gesprek. wij zijn nu begonnen in het traject ivf. op dit moment zit ik aan de pil. Nou heb ik eigenlijk een vraag voor degene die ook al aan de pil zijn of hebben gezeten. hebben jullie last van bijwerkingen? ik heb enorm veel last van mijn maag als ik de pil heb ingenomen en ik heb vreselijk veel last van misselijkheid. komt jullie dit bekend voor?

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cybje, wauw echt goed nieuws voor jou! Spannend hoor! Dus donderdag de punctie. Dan hoor je vrijdag toch of er een bevruchting is. Dat is helemaal spannend. Doen ze de terugplaatsing dan op zondag?

Ferial, ik kan wel wat zeggen over een dun bms. Wat versta jij onder dun? Ik gebruikte bij IUI Gonal-F en had bij de laatste echo meestal een bms dikte van 4 mm. Niets om me zorgen om te maken volgens de gyn. Daar kan je heel goed alsnog zwanger van worden. Ook omdat van Pregnyl je bms nog dikker kan worden. Maar ik voelde me er niet happy bij. Vervolgens ben ik Menopur gaan gebruiken en daarbij werd mijn bms minstens 6 mm. Weet je al wat je precies gaat gebruiken? Ik ga de komende ronde in ieder geval met Menopur beginnen.

Zonnestraal, Utrogestan heb je echt nodig omdat je lichaam geen progesteron produceert. Je cylus is stilgelegd en je eitjes worden weggehaald, dus je hebt echt een tekort. En je wilt toch graag een mooi bedje creeren voor je beebje :). Enige nadeel is dat je niet ongesteld wordt en je dus echt een test moet doen om te weten of je zwanger bent.

Vlinder, gebruik je DE pil, of gebruik je Provera? Ik gebruik zelf de anticonceptiepil, omdat ik van Provera niet ongesteld wordt (dun bms). En daar heb ik geen klachten van. Al had ik van Provera geen klachten. Maar dat schijnt per persoon te verschillen. Spannend dat je ook binnenkort mag beginnen :)

18. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ik gebruik de pil. voel me vooral 's morgens erg misselijk

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, weet je zeker dat je niet zwanger bent?

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Cybje wat geweldig, succes met punctie donderdag en dan vingers crossed voor mooie bevruchtingen!

Vlinder welkom hier. Helaas geen ervaring met de pil, ik de nl ivf in eigen cyclus. Neem je hem in op nuchtere maag? Anders misschien met in innemen?

Ikkeb en babbel nog geen ongi? Wel een test gedaan?

Zonnestraal mijn eigen LF S vrij kort daarom gebruik ik al 11 mnd utrogestan. Je voelt er niks van alleen inderdaad wel wat witte prut. Maar inlegkruisje doet wonderen ;).
    En inderdaad ik werd met utro ook niet ongi, dus een testje doen na 14 wkn.

Deel Deze Pagina