IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nee ga morgen nog niet testen, durf niet:) misschien zondag is dan 14 dgn na tp.

2. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    O het is zondag pas dag 14 na tp. Dan zou ik nog ff wachten idd. Wat is je gevoel?

3. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja geen idee, heb geen echte ongiklachtjes maar ook gen zwangerschapskwaaltjes ;) kan voor mijn gevoel dus echt nog alle kanten op. Wordt met utrogestan ook niet ongi, dus zal echt moeten testen. Ik zei het trouwens ook nog verkeerd want zondag is 11 dgn na tp en 14 dgn na punctie maar goed lees vaak dat veel meiden al 10 dgn na tp mogen testen, dus zondag durf ik het denk ik wel aan.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spijkervrouwtje, wat spannend zeg! Ik dacht al, zijn de wachtweken zo snel voorbij gegaan? Uit eigen ervaring zou ik 2 weken na de punctie pas gaan testen. Lastig he om nu nog te zeggen welke kant het op gaat.

Hier, vandaag dus gesprek gehad. Ik mag na mn vakantie (begin april) weer starten. Alleen irritant dat er volgende week voor mijn vakantie geen plek is voor een uitgangsecho. Dan moet ik na mijn vakantie en dan mag ik nog niet ongesteld zijn. Ik probeer dat nog om te draaien, maar tot dusver niet gelukt.
    Maar volgende week hoor ik sowieso of we volgende keer misschien toch ICSI gaan doen, of deels ICSI of IVF. Ik had 'maar' 6 eitjes en 1 bevruchting. De volgende keer hopen we er meer te oogsten, dus ik ga in ieder geval op dag 2 al beginnen met Menopur en ik mag meteen 225 E gebruiken. Het kan best zijn dat het gewoon domme pech is geweest en dat het alsnog IVF wordt. Ik krijg er overigens maar 1 teruggeplaatst. Pas bij poging 3 willen ze er 2 doen. Begin april dus weer starten. Heel fijn! Ik hoorde trouwens dat er leveringsproblemen zijn met Pregnyl. Hebben jullie daar ook last van? Ik ga volgende week mn medicijnen maar halen.

5. jan10

jan10 Actief lid

4 aug 2011
    192
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    hallo,

zitten jullie in Ede, of heb ik dat mis?
    namelijk wel, lijkt me leuk om met lotgenoten in Ede in contact te komen...
    Ik ben er net achter dat mijn 2e IUI mislukt is...

gr jantien

6. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi jantien, wij niet hoor, zit in brabant, maar misschien een paar anderen?

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Kitty: Pregnyl en Ovitrelle zijn inderdaad in nazending met onbekende levertijd. Je mag pas je behandeling starten als je één van die twee in huis hebt. Anders zou je het misschien voor iets doen als het nog niet binnen is.

Fabrikant van Pregnyl heeft 1 charge moeten afkeuren ergens eind 2011 en kan de vraag niet meer aan. Er is te weinig urine van zwangere vrouwen omdat de eisen om mee te mogen doen aan moeders voor moeders nu zwaarder zijn.
    5000 liter voor 1 ampul

Tis dat ik in de apotheek werk he...:D

Gelukkig had ik nog 2 pregnyl over van de vorige poging. Als ik er morgen maar eentje hoeft te gebruiken heb ik nog eentje in de koelkast liggen!

8. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Kitty ik had ook problemen om aan pregnyl te komen. Gelukkig konden ze voor mij nog net op tijd 1 ampul ovitrelle bemachtigen. Normal zou ik na de tp ook nog 3 x pregnyl moeten sputen maar door het tekort gebruik ik nu utrogestan.
    Bij mij was trouwens ook orgalutran niet leverbaar kreeg daar gelukkig ook net op tijd nog wat anders voor en heb de nu nog 2 liggen. Ik zou dus op tijd je medicijnen gaan halen heb al gehord dat ze op volgorde van punctiedatum uitgeleverd worden ;)

Noekie hoe is het met jou, morgen punctie toch?

Heb inmiddels flink hoofdpijn gekregen, hoop dat het geen slecht voorteken is.;)

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb waarschijnlijk zondag pas punctie.

Gister waren er 3 rijp en 4 tegen rijp aan (16-18mm) maar omdat er ook nog 5 van 14 mm op links zaten wouden ze nog 1 dagje doorspuiten. Helaas waren alle plekken voor punctie al bezet op zaterdag dus moet ik nog een dagje extra door spuiten.

Morgen nog een echo en sta voor zondag ingepland voor de punctie.

Mijn geduld wordt dus aardig getest deze week...:(

10. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou inderdaad! Blijven de rijpe eicellen eigenlijk zo lang goed? Want ze kunnen niet springen toch zonder pregnyl?

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Je spuit 2 hormonen, 1 voor stimuleren en 1 om er voor te zorgen dat ze niet rijpen zeg maar. Dus nee, ze kunnen niet springen.

Ik zou trouwens ook wachten met testen, maar dat is geheel aan jullie. Op Internet stond. De meeste mensen krijgen 8 tot 12 dagen na tp de bloeding. En als je op de 14 dagen zit mag je langzaam hoop gaan krijgen op een goede afloop. Zelf eerst ik 12 dagen na tp ongesteld. En flink ook.

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Ik zit ook niet in ede.

Kitty: ook bij ons 7 eitjes en slechts 1 bevruchting. Net als bij jou wel een hele goede. Ik wil ook vragen wat de opties voor icsi zijn maar vrees voor afwijzing. Te goed zaad. Mijn neef is over gestapt naar een ander ziekenhuis waar hij het wel voor elkaar kreeg. En met succes. wij hebben 10 april een evaluatie gesprek, maar voorlopig even rust. Dat lijkt ons beter voor mijn lichaam en ook rust voor me hoofd is welkom. :)

13. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden, vanmorgen kreeg ik het ineens in mijn hoofd dat ik best wel eens een ovulatietestje eraan kon wagen , heb ik toch nog zat liggen. Maar ik had al net geplast, met veel moeite er dus nog wat druppels uitgeperst :) en de test is echt positief. Tja ik weet het het is geen zwangerschapstest en je hebt altijd lh hormoon in je lichaam...;)
    Maar bij mij zijn die ovulatietesten altijd maar 1 dag positief en dan nog is de teststreep meestal iets lichter, op andere dagen krijg ik meestal geen tweede streepje of maar heeeel licht.
    Ik krijg er in ieder geval nu toch best wel een positief gevoel van. Zondag misschien toch maar eens echte test eraan wagen als ik dan nog steeds positief ben :D

14. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Meiden ik kon het toch niet laten, heb net een kv 2v5 gedaan en hardstikke positief! :D
    Heb de foto met mijn telefoon gemaakt maar weet ff niet hoe ik die hier op krijg :(

15. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Haha spijker!!!! HELEMAAL GEWELDIG!!!! :D
    Ik wil test wel zien hoor! Ben gek op 2 roze strepen. Met telefoon is dat best wel een kunstje geloof ik.
    Maar van harte!!!! :D

16. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
  17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Spijker, gefeliciteerd! Het is nog erg vroeg, maar duidelijk positief. wanneer was je laatste pregnyl? Geniet er van Meis

18. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    pregnyl (nou ja ovitrelle) heb ik deze cyclus maar een keer gebruikt en dat is nu precies twee wkn geleden, dus volgens mij kan dat nooit meer zo'n positieve test geven. Heb er zelf wel een goed gevoel bij ondanks dat het nog vroeg is. Nu moet het alleen nog blijven plakken :)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spijkervrouwtje, ik had ook zo'n mooie test na 2 weken. Ik ga voor je duimen dat bij jou de testen positief blijven. Spannend he ;).

IkkeB, ik ben er eigenlijk wel weer aan toe om te beginnen. Ik heb de afgelopen dagen toch nog best veel last gehad van mn emoties / hormonen. Maar eerst met vakantie en daarna weer starten. Ik ben eigenwijs, dus heb toch nog even gebeld met het zkh. Ik word vanmiddag teruggebeld. Misschien is er toch nog ergens een plekje voor mij volgende week! Dan ga ik ten minste met een gerust gevoel op vakantie en kan ik deze pilstrip afmaken en hoef ik niet aan een nieuwe te beginnen. Ik ben benieuwd.
    Oja, en de arts stelde zelf voor om een deel ICSI en een deel IVF te doen. Dat kan dus ook. Zaadkwaliteit is hier ook redelijk goed :).

Noekie, volgens mij moet je gewoon straks eitjes hebben van topkwaliteit. Langzaam gegroeit, niet te klein of te weinig/te veel. Wel jammer dat het nu zondag wordt.....Maar hij staat nu ingepland, dus ik ga gewoon voor je duimen! Waarom krijg je nog een echo? Ik kan me herinneren dat ik vrijdag te horen kreeg dat ik op dinsdag te punctie zou krijgen en in die tussentijd ben ik niet meer voor een echo geweest...

En gebruik jij trouwens maar 5000 E pregnyl? Ik krijg standaard 10.000 E en heb er dus echt 2 nodig. Ik twijfel een beetje of ik de medicijnen in het ziekenhuis haal, of bij mijn eigen apotheek, waarvan ik weet dat ze het niet op voorraad hebben. Kan ik ook de apotheek in het zkh bellen en vragen of ze het alvast klaar leggen?

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Even snel vanaf mijn werk: Spijkervrouwtje gefeliciteerd!! Hij is super duidelijk en ik hoop op een plakkerd!!

Deel Deze Pagina