Wel/geen cryo's

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens al onze behandelingen (6ivf) ooit 1 cryo gehad, dat terwijl ik genoeg lees dat mensen regelmatig cryo's dus extra kansen hebben. Vraag mij af of het per ziekenhuis erg verschillend is. Wij waren zelf in Zwolle. Hebben jullie wel/geen cryo's gehad en bij welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling? Zijn er ook meiden daadwerkelijk zwanger geworden van een cryo?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben vier icsi behandelingen gehad en alleen bij icsi drie hadden we vier cryo's, waarvan er maar één goed ontdooide. Niet zwanger van geworden.
    Ik was onder behandeling in Voorburg.
    Er zijn meer vrouwen zo der cryo's dan met hoor, alleen hier zie je wat vaker de uitzonderingen met veel cryo's. Ook alle meiden die in Duitsland o der behandeling zijn hebben meestal cryo's, daar wordt het meeste ingevroren, alleen diegene die e het slecht zijn niet.

3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier nooit cryo's gehad. Was ook in Zwolle onder behandeling. Moet zeggen dat de embryo's die teruggeplaatst zijn ook niet van top kwaliteit waren. Bij nader onderzoek (in Dusseldorf) bleek dat aan mijn eicelkwaliteit te liggen, terwijl in Zwolle telkens gezegd werd dat mijn eicellen prima waren.
    Zie mijn onderschrift, dus tja.....

4. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Waar staat DHEA eigenlijk voor tlc?

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

De eerste ronde behandelingen 0 cryo's, uiteindelijk wel ons zoontje gekregen bij icsi3. Nu 2e ronde behandelingen met in totaal tot nu 2 icsi's en 4 cryo's. Geen idee hoe dat zo komt. Alles in hetzelfde ziekenhuis en ben nu zelfs 3 jaar ouder

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dhea is een bepaald hormoon waar mensen met een lage eicelreserve te kort aan kunnen hebben. Mocht je dat tekort hebben is het een schot in de roos!

Hoe je er achter komt of je het hebt? Prikken, kan ook bij je huisarts. Wel echt DHEA waarde prikken, niet DHEAs.

Ik heb ook een lage eicelreserve, alleen is mijn Dhea waarde goed, zelfs hoog. Dan kan het gevaarlijk zijn dus eerste prikken is mijn mening!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 3x ivf gehad.
    Elke keer boven de 10 bevruchtingen.
    Elke keer 1 laten terugplaatsen en dat was gelijk raak, maar nooit cryo's.
    Pas bij de laatste ivf hadden we 1 cryo.

Die gaan we nog gebruiken ;)

Onze ivf's werden gedaan in het umc utrecht. Daar hebben ze een "streng" invries beleid omdat deze dan veel meer kans hebben op slagen bij ontdooing.

8. martie

martie Lid

29 nov 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn in DD geweest (4x ICSI) waar we de 2e,3e en 4e poging cryo's hadden.
    Met steeds aanpassingen in de medicatie wel oplopend van 1 cryo's bij poging 2, tot 7 bij poging 4!
    En daar wordt zo goed als alles ingevroren, omdat volgens de arts goede embryo's niet altijd zorgen voor een zwangerschap en 'slechte' soms wel.

Wisseling van ziekenhuis kan soms wel zorgen voor andere inzichten/ technieken (in DD waren ze toen verder dan ik Ned.).

Groetjes

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hier in Zwolle geen cryo's en in dusseldorf 10 cryo's.

10. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Wij hadden 4 cryo's in het UMCU bij IVF1. Ondanks het strenge invriesbeleid dus aardig wat. Alleen waren de eerste drie uiteindelijk niet zo geweldig van kwaliteit, de eerste liep achter qua celdeling en cryo 2 en 3 zijn kapot gegaan door het invriezen/ontdooien.
    De laatste cryo was wel een topper (blasto) en daarvan ben ik nu zwanger.

11. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik had bij de eerste ISCI 10 eicellen, daarvan waren er zes voor mij. Vijf goed genoeg om te bevruchten en ook alle vijf goed bevrucht. Geen verse terugplaatsing ivm kans op overstimulatie. Maar dus wel 5 cryo's in de vriezer. Of ze goed ontdooiien moet ik nog afwachten.
    Ik ga naar Geertgen.

12. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi ik heb 1 icsi gehad en ben net ongesteld geworden na mijn 1e terugplaatsing van een verse embryo. Ik heb nog 10 cryo's over. Ik had wel in totaal 21 eitjes, dus dan heb je ook meer kans op meerdere cryo's.

13. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zwolle en ook geen cryo's.. 2 keer ICSI gehad, 2e behandeling zwanger geworden van een top embryo..

Ik had wel veel bevruchte eitjes, maar niets deelde goed door en kon in de vriezer.. baaaalen

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Bij onze ivf poging had ik het geluk zwanger te raken van de verse terugplaatsing en hebben we daarnaast nog 12 cryo's. Wij lopen in het VU en WFG.

15. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb uit 4 Icsi's 2 cryo's gehad. De tweede werd ik zwanger van een 'verse' tp, toen 2 cryos over. Voor n brusje bezig en heel even zwanger geweest van de tweede cryo. Nu 2 Icsi's en tp's achter de rug, beide keren ong 7 embryos maar geen cryos. Wij lopen in Umcu, heb idd ook gehoord dat zij streng invriesbeleid hebben.

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    1 IVF poging, 8 eitjes, 7 bevruchtingen waarvan 1 vers terug geplaatst 1 cryo.
    Ik ben nu zwanger van onze cryo.
    Mijn behandeling was bij het Antonius en UMCU.

17. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Opzich juist goed toch, dat ze een streng invriesbeleid hebben? Weet je in ieder geval dat degene die ze terugplaatsen, ook echt goed is!

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Daar heb je helemaal gelijk in. Beter 1 goeie, dan 5 minder goeie waarvan de helft niet oed ontdooit (weer een teleursteling)

19. marleneke

marleneke Actief lid

9 okt 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb 9 cryo,s in de vriezer. Hopelijk niet nodig, maar heb al weer mijn twijfels.

20. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hier bij medisch centrum kinderwens. De eerste keer geen cryo's. De tweede keer 8 cryo's, de derde keer 1 cryo en de vierde keer 4 cryo's.

Ik ben de tweede en derde verse poging zwanger geweest maar niet langer als 6 weken.

Nu al bijna 16 weken zwanger van 2 cryotjes :D

Deel Deze Pagina