Was al eerder in dit deel van het forum te vinden, maar vanochtend dan de uitslag bij de gyn gekregen. Ik: PCO Man: VCM 0,8 Het is dus zo goed als uitgesloten dat wij op een natuurlijke manier een kindje kunnen verwekken. Ik mag over 2 weken weer een kuurtje primolut doen en dan beginnen met clomid en dan met een echo kijken hoe ik daarop reageer. En ondertussen blijf ik aan het afvallen, gelukkig al onder de 100kg. Manlief heeft elke dag een vitaminecocktail voorgeschreven gekregen, misschien dat het zijn zwemmers kan verhogen, daarnaast stopt ie met zijn weekendbiertjes en gaat voortaan met de auto naar het werk om zijn zaakje te ontzien. Ik heb geen idee wat ons verder allemaal nog te wachten staat. Laten we hopen dat dit alles baat heeft en we ooit een lief hummeltje van onszelf in onze armen mogen houden.
Wat ontzettend klote.. En wat herkenbaar! Toen bij ons bleek dat mijn vriend slecht zaad had zijn we ook de meest belachelijke dingen gaan proberen. Op internet lazen we dat pure chocolade goed zou zijn, net als knoflook. Je mobiel in je broekzak bewaren zou juist weer heel slecht zijn, en te strak ondergoed ook. M'n vriend heeft toen savonds een hele reep chocola weggewerkt, we hebben dagen achter elkaar heel veel knoflook gegeten, die mobiel bewaarde hij voortaan ergens anders en hij heeft ook een hele tijd, zodra hij thuis kwam, z'n boxer uitgetrokken en helemaal geen ondergoed meer gedragen Het heeft overigens niets geholpen, bij hem is er niets meer aan te doen. Wat zijn die vitaminecocktails precies? en de VCM 0,8, staat dat voor 800000 zaadcellen? Het is nu ongetwijfeld een enorme klap.. Je staat op het punt om aan iets te beginnen wat je eigenlijk helemaal niet wilt.. Maar wie weet, misschien boek jij hele goede resultaten met clomid! Misschien moet je een IUI behandeling ondergaan, en dat klinkt heel vreselijk (is ook niet leuk natuurlijk) maar het stelt niet heel veel voor. Als die 0,8 inderdaad voor 800000 staat heb je daar best kans op, in de kliniek waar ik loop heb je een miljoen zaadcellen nodig voor IUI, maar ze maken wel eens een uitzondering (bij ons is het tegen beter weten in zelfs met 10 zaadcellen geprobeerd). De MMM is klote, echt ontzettend klote, maar het is natuurlijk ook fijn dat er nog steeds opties zijn! Zo probeer ik altijd maar te denken.. Wat ik je wel ontzettend aan wil raden.. Laat je gevoelens toe! Positief blijven is natuurlijk belangrijk, maar als jij even geen hoop meer hebt, gooi dat er dan gewoon uit. Zie je het allemaal niet meer zitten? Huil en schreeuw, net zolang tot je dat gevoel weer een beetje kwijt bent. Ik heb 2 weken lang m'n gevoelens geblokkeerd. Ik vond dat ik me niet zo aan moest stellen, dat ik positief moest blijven en blij moest zijn met de mogelijkheden die we nog hadden (wat ik hierboven ook al schreef ), maar diep van binnen voelde ik me vreselijk en had ik er op dat moment even helemaal geen vertrouwen meer in. Pas toen ik het toeliet, enorm heb geschreeuwd en keihard heb gehuild, samen met m'n vriend, is dat weer de goede kant op gegaan. Ik heb me daarna nog een paar dagen vreselijk gevoeld, een beetje alsof er iemand overleden was ofzo, maar wij hebben inmiddels gelukkig wel weer een positieve instelling en geloven er weer in. We gaan er gewoon voor! Veel sterkte!
@ Shaddixxx Dankjewel voor je reactie! Ben de hele dag ook al in mineurstemming, gelukkig kan ik er goed over praten met manlief, en voor hem is het helemaal een schok, en is nog in de ontkenningsfase, zal wel iets fouts gegaan zijn is zijn manier om ermee om te gaan tot de volgende tests. Maar we proberen er in ieder geval alles aan te doen. Die Vitaminecocktail komt vanuit duitsland, daar is in een vruchtbaarheidskliniek bewezen dat deze combinatie van vitaminen een verhoogde goede spermaproductie opleverd. En het ziekenhuis bij ons verkoopt dat nu dus ook alleen op recept, en je moet het zelf betalen is 50,- per 2 maanden. Volgens mij kun je dat ook gewoon zelf samenstellen, zijn gewoon losse pillen, maarja iedereen wil er iets aan verdienen he. Dit is wat hij dagelijks slikt; 1000mg Vitamine C 30mg Hesperidine 20mg Rutine 10mg quercetine 10ug Vitamine D 200mg Vitamine E (d-alfa-tocoferol) 400mcg Foliumzuur 2000mg Zalmolie 360mg EPA 240mg DPA 20mg Vitamine E 30mg Zink
Dikkemams, Wij hebben vorige week te horen gekregen dat we in de mmm moeten, zodoende snap jouw gevoel heel goed! Het is belabberd! Geef jezelf de tijd om ook even gewoon boos en verdrietig te zijn. Zoals Shadixx al zegt alleen dan lukt het je snel beter te voelen en met goede moed door te gaan. Vergeet niet dat we met zo'n allen ook hier zijn om naar elkaar te luisteren en te steunen. Zodoende gooi alles eruit..... Heel veel succes! Ik hoop dat je snel beter voelt!
Geen idee hoe het smaakt, ach met een glas water krijgt ie ze weg, wel met moeite haha. Ik ben veel aan het lezen over eventuele behandelingen, dat zorgt er wel voor dat ik er wat relaxter onder ben gelukkig. Er is hoop. En verder is het afwachten he...