IVF in AZM

Discussion in 'MMM clubs' started by Moon1984, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej moon,

Ja wachten is idd altijd vervelend... ben ook echt blij al het eindelijk zover is en we aan de beurt zijn, al mag ik geloof ik niet echt klagen, want tot nu toe gaat het bij ons vrij snel... Nu donderdag nog f afwachten hoelang we dan weer moeten wachten...
    Ik ben bij het IZZ maar kreeg het bedrag gewoon terug, dus dat is wel fijn, al is het maar 18euro.... heb al genoeg dikke rekeningen gehad ivm je eigen risico wat je eerst zelf betaald... Zit nu gelukkig bijna aan het limiet....

X

2. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    limiet heb ik al op ;)

3. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geloof ik nog een 65,- aan eigen risico nu... dus dat valt opzich ook wel mee...

Suus, heb jij iets van de medicijnen voor de ivf moeten betalen bij de apotheek?

X

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    @Moon het is idd balen dat wachten op de uitslagen. Maar ik moest toen ook gewoon wachten ondanks dat ik al in behandeling was bij hun...
    Ons hebben ze na de 1ste slechte uitslag van het zaad 2 maanden laten wachten voordat we verder mochten...
    Ik denk dat Mona gewoon echt geluk heeft gehad...

@Mona Ik heb altijd mijn eigen risico op gehad maar had deze keer nog alles open staan dus mag nu dat even neertellen..
    Ik moest in de apotheek 12 euro betalen. Dat was voor het foliumzuur en een bijbetaling voor de utrogestan...

5. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh oke! Dat valt reuze mee..
    Donderdag komt nu wel heel dicht bij.. Vind het wel erg spannend! Vooral wanneer we mogen starten.. Hoop zo nog voor de "zomerstop".
    Denk dat ik donderdag ook maar gewoon de recepten in Maastricht ophaal bij de apotheek... Kan het maar alvast in huis hebben toch! Neem aan dat de houdbaarheidsdatum lang genoeg is....

X

6. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Je kunt ze gewoon bij je eigen apotheek halen. Ze moeten sowieso besteld worden.
    Het meeste moet ik de koelkast bewaard worden maar gelukkig is het niet zo veel...

7. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Vandaag de afspraak met ivf arts, verpleegkundige en gezamelijke voorlichting gehad! Meeste wisten we wel, maar toch fijn om nog een herhaald te hebben!
    Recept hebben we meekregen.. En kan ik volgende week in de apotheek ophalen.
    14 juni moet ik gaan starten met de decapeptyl, 17juni mijn laatste pil innemen en dan moeten we 26 juni voor uitgangsecho komen, en dan zullen we 27 juni met de puregon starten.. Ongeveer in week 28 zal dan de punctie plaats vinden....
    Dus nu nog 6 weekjes wachten en dan gaat het eindelijk beginnen!!!!
    Vond ze allemaal erg vriendelijk vandaag! Leuke verpleegkundige en aardige ivf-arts.. We hadden Dr. pattinja (ofzoiets haha)
    Bij ons gaat het trouwens geen IVF worden maar ICSI.... Al wordt het op het moment ook nog bekeken hoor, hoe het zaad dan is, maar ze schatten in dat het ICSI gaat worden voor ons...

X

8. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Je loopt dus precies 2 weken later dan mij...
    Hoe beviel het spuiten je..?! Op welke eenheid start je met de puregon..?!

Wij hadden ook die arts... Best een jonge vrouw he...
    Welke verpleegkundige had je..?! Erkens..?!

9. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja mona ook voor jou begint het dan nu te lopen :)

hebben jullie nu van te voren nog nooit geprikt?

10. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Suus,

Ja idd een jonge vrouw, ze heeft 2 jaar in het ziekenhuis gewerkt waar ik zat voor de IUI's dus ik kende haar al een beetje... was wel grappig...
    En had idd ook de verpleegkundige Erkens.. Hele leuk vrouw! Vond je niet?
    Ik heb voor de iui ook moeten spuiten dus heb het niet meer geoefend vandaag.. Puregon pen is opzich wel erg makkelijk. Zoals het er nu uitziet moet ik met 150E beginnen, maar met de uitgangsecho op 26-6 kijken ze nog eens hoeveel follikels er klaar liggen om te gaan groeien, heb dan een menstruatie gehad dus dat zou ten op zichte van vandaag wel veranderd kunnen zijn! Had nu aan de li kant 6 follikels en rechts ook... En jij?
    We gaan wel met ICSI starten waarschijnlijk omdat het zaad toch wat te weinig was voor IVF...

Ik heb ook nog gevraagd of ze zomerstop hadden, en dat hebben ze idd 3 weken zei ze.. maar wij zitten er dus net voor...
    Al was er wel een stel, dat na ons naar de verpleegkundige ging, andere verpleegkundige dan ons en die mogen al over 2 weken starten.. Geen idee waarom, heb ik ook niet gevraagd.... Dus die starten nog een week eerder dan jou Suus, raar he...

X

11. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas en Moon, hebben jullie al post gehad??
    Sasje, succes met je telefonisch consult! Ik duim dat alle uitslagen goed zijn en dat je ook snel mag beginnen!!

Pebbels, hoe is het met jou?

X

12. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suus, hoelang heb jij op de medicijnen moeten wachten?
    Ik ben gisteren bij mijn apotheek geweest en ze zouden bellen als ze alles binnen hadden, nog geen uur later kreeg ik al telefoon, wanneer ik de puregon en pregnyl nodig had want dat hadden ze leveringproblemen mee.. Ze wisten niet hoelang het zou duren voor dat ze die hadden, kon best een tijd duren... Ze gaan het nu voor me in de gaten houden en desnoods de fabrikant ervan bellen......
    Maar goed dat ik optijd ben met het ophalen van de medicijnen!!

X

13. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hey meiden

de gyn heeft vanmorgen al gebeld ipv half 5 en alles was oke ;)
    dus het startsein is gegeven joepie!!!!
    ze ging ons nu meteen aanmelden en we hoorden snel iets.

mbt het bloedprikken wat ik moet dit is idd om te kunnen bepalen hoeveel eenheden ik moet gaan spuiten:)

14. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sasje, wat een goed nieuws! Hopelijk krijg je nu snel bericht!
    Ik heb niet meer hoeven bloedprikken, heb dit ooit al eens laten doen in mijn eigen ziekenhuis en dat was voldoende..
    En bij de ivf arts krijg je nog een echo om te kijken hoeveel follikels er klaar liggen om te gaan groeien en bij de uitgangsecho kijken ze daar nog eens naar voor je gaat starten met de puregon, en daarmee kijken ze hoeveel je moet gaan spuiten...

X

15. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ik voelde me meteen helemaal op mijn gemak bij de verpleegkundige... Echt een leuke vrouw...

Ik moet met 75 starten omdat ik er veel te veel had... In totaal 19 dus zijn ze bang voor oversimulatie...

Waren ze al ouder..?! Of er was toevallig plaats bij de verpleegkundige...

Ik had binnen 3 dagen alles in huis... Ging echt snel...

16. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Oh sasje hopelijk krijg je snel de brief...
    Dan hebben jullie ook een datum..

17. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej

Denk wel dat wij de jongste waren, maar dat stel dat al mocht beginnen over 2 weken schat ik zo'n 32-33 jaar...
    Ik voelde me bij de arts en verpleegkundige heel erg op mijn gemak..
    Ik had dus in totaal 12.. maar dat schijnt dus na het stoppen van de pil, als je je menstruatie krijgt nu te kunnen veranderen...
    Jullie krijgen ook zeker ICSI?

liefs

18. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ik weet wel dat als je vervroegd in de overgang gaat dat je voorang krijgt... Maar ja is wel erg jong he...
    Wij waren ook de jongste...
    Ow geen idee... Bij is dat door PCOS... Heb altijd heel veel eiblaasjes en maar zelde een eitje...
    Ja wij krijgen ook ICSI omdat het zaad zo slecht is...

19. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh op die manier, maar groeien bij pcos ook alle blaasjes dan bij stimulatie? Bij mij kon ze het links niet zo heel goed zien.. Eierstok lag wat verstopt.. Vind het zowiezo knap hoe ze dat kunnen zien.... Maar ze doen natuurlijk dagelijk deze echi's.. Voor jouw schiet het nu op he... Vind het nu echt wel spannend wordenkomen... .. Miss komen we elkaar nog wel tegen.. Rond de tijd van jouw punctie moet ik vaker voor echo's komen.....

X

20. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry voor,de spelfouten.. Reageren met tel gaat wat lastig, ;)

Share This Page