@Sasje waarom gaan ze daar zo lang mee door bij jullie..?! @Moon pff jullie zijn al lang bezig... Ik heb luxe want woon in maastricht dus ook daar al onder behandeling...
Hoi meiden @ Moon: Jullie zijn al net zolang als ons bezig... Ben jij wel al onder behandeling in het AZM? Wij hebben zelf aan onze gyn gevraagd bij de laatste IUI behandeling of ze ons niet alvast wilde aanmelden voor IVF, ivm wachttijden. Ze heeft toen meteeen een brief gemaakt en opgestuurd naar AZM. En een week later mocht ik bellen voor een afspraak voor intake.. @ Suus: Je zeurt helemaal niet hoor, elke maand die we op ons wondertje moeten wachten is er 1 teveel... Bij ons zeiden ze eerst dat het wel meeviel met de kwaliteit van het zaad van mijn man, daarom hebben ze ons eerst nog een 1 jaar zelf laten proberen voordat we begonnen zijn met IUI.. pas bij de IUI's bleek dat het zaad na bewerking teweinig was voor een reeele slagingskans.. Ben benieuwd wanneer je de brief met de post krijgt voor jullie afspraak... Ik ga er maar vanuit dat het voor ons juni/juli gaat worden voordat we kunnen starten... Weet iemand of er eigelijk zomerstop is in het AZM voor IVF? X
Geen idee eigenlijk... Wij gaan in juli een maand op vakantie dus hou mezelf altijd vor ogen dat het voor die tijd niet gaat. Weet ook niet hoe lang je moet spuiten voordat je eitjes kunnen weg halen.
hey meiden ik moest even bij lezen klopt ik heb nu 8 iui's gehad en zit nu op het wachtbankje van iui8. ik krijg hierna nog 2 iui's. waarom ik er zoveel krijg is dat ik nog steeds een reele kans heb om zwanger te raken. ik heb de 1e 6 iui alleen clomid gebruikt en mijn gyn legde het uit als ovulatie probleem en dan krijg je er normaal 6 waarbij het meestal wel lukt. ik krijg er nu meer omdat ik nu bezig ben met hormonen spuiten en ik dus eigenlijk onverklaarbaar onvruchtbaar ben. en daarom krijg ik dus meer iui's. ik had ook al naar de 6 iui's voorgesteld om over te stappen maar mijn gyn staat daar niet achter. ook had ik gehoopt alvast een afspraak te kunnen plannen en naar de info avond te gaan zodat we meteen door kunnen maar helaas is dit niet mogelijk want dan mag ik de iui's niet meer afmaken. in woon idd ook in limburg....midden en loop op dit moment ook in het ander zh....hier doen ze ook geen ivf..overigens is maastricht enige zh in limburg die dit doet....
@ sasje: waarom hebben ze bij die eerste 6 pogingen met clomid iui's gedaan? Volgensmij word dat in ons ziekenhuis niet gedaan bij ovulatie probleem en moet je dat op de natuurlijke manier doen... Toch raar he dat elk ziekenhuis weer zijn eigen regels heeft.. Ik zit vandaag op dag 14 na de iui, maar nog niks bijzonders te merken. Heb normaal altijd pijnlijke borsten, maar nu niet... Durf nog niet te testen.. Wacht nog f paar daagjes af.. X
zolang ik in mijn geval geen clomid slikte heb ik geen eisprong...dus dan kan er ook geen iui plaats vinden... spannend!! ik zeg testen!!
Hej Sasje Ik snap dat je clomid moet gebruiken om een eisprong te krijgen, maar ik bedoelde waarom je dan geinsemineerd wordt met het zaad ipv dat jullie het op de natuurlijke manier proberen? Of hebben jullie dat voor de IUI wel zelf gedaan.... Ik wacht toch nog f een paar daagjes af.. Heb ook geen testen in huis.... Maar ik denk dat ik gewoon ongi wordt hoor, heb al last van licht bruinige afscheiding... X
Mona! Spannend meid!! Wow...ik duimmmmmm!! Jeetje...ze doen het echt in ieder zknh anders! Ik was in het VieCuri Venray/Venlo onder behandeling. Wij wonen zelf in Venray. Maar het zknh in Venray doet weer geen IUI's, dus vandaar dat we voor IUI altijd naar Venlo moesten. Wat ideaal als je al in Maastricht woont hihi. In Eindhoven doen ze ook IVF, maar Maastricht in de nr1 in IVF, dus wij kozen voor Maastricht. Reisafstand maakt ons niks uit, al moeten we naar Groningen. Ook bij ons is het nog niet gelukt zwanger te raken terwijl er geen verklaring voor te vinden is...Heel frustrerend! Bij ons is het standaard 6 IUI's en daarna IVF omdat ze het in ons zknh te slopend voor de stellen vinden om zoveel IUI's te doen...Bij ons zeggen ze de eerste 3 IUI's meeste kans, de laatste 3 IUI's nog steeds reële kansen, maar daarna minder kansen? Je kunt indd gewoon Clomid of andere hormonen met IUI's doen. Ook ik heb Clomid geslikt, maar dat werkte averechts op mijn bms, dus daarna overgegaan op het spuiten van Menopur en dat werkte super! De reden van dit gebruik was omdat ik een hele trage eisprong had en ze wilden de vaart erin houden.. Echt super fijn, want daardoor heb ik op elke 12e cd al de pregnyl kunnen zetten en op cd14 de IUI, dus lekker snel. Vond dat echt fijn! Helaas zonder resultaat... Is ook heel vreemd, zit nu op cd10 zonder het spuiten van Menopur, heel raar haha. Ben ik niet gewend. Maar het gekke is dat het erop lijkt alsof er een ei in de maak is...ik voel het echt..steekjes enz. Zou echt super zijn! Helaas had ik ovutesten bij SenSiTest besteld die vandaag zouden komen, maar helaas...niet bezorgd! Ik had geen andere ovutesten meer dus kan helaas nu niet testen. Morgen meteen ff naar het Kruidvat om vd zekerheid daar ovutesten te halen. Wil graag weten hoe mn cyclus het nu doet zonder Menopur. Morgen eindgesprek met gyn hier en de doorverwijzing! Baal ervan dat ik die niet meteen kreeg toen ik belde. Had er al eerder om gevraagd maar ze zeiden dat we eerst nog hoop moesten houden op IUI6 dus wilden ze ons nog niet doorverwijzen, grrr! Maar goed..morgen dan uiteindelijk wel. We gaan in de tussentijd ook lekker op vakantie. De artsen hier zeggen dat het eigenlijk nog steeds via de natuurlijk weg zou moeten kunnen omdat er niets aan de hand is. Ik mag alleen geen 2- meerlingen krijgen ivm mijn iets kleinere bm, maar dat is het dan ook. Ik hoop dus stiekem dat we gewoon met zelf klussen alsnog zwanger raken in de wachtmaanden...Maar goed niet dat ik er heel erg in geloof hoor, maar hoop moet je altijd houden he Toch apart dat alle zknh het weer anders doen he hihi. Denk trouwens dat niets goed of fout is, ieder zknh heeft gewoon zijn eigen protocollen en denkwijzen. En ach, als het uiteindelijk maar voor ons allemaal een wondertje mag brengen Liefs, Moon
Shit, ik ben vandaag ongesteld geworden, dus ivf is een feit voor ons... Laat het maar gauw 28 maart worden.... X
hey meiden, mijn reden dat wij iui krijgen is; - zuurgraad te hoog....dit kun je door middel van spoelen wel neutraal krijgen - slijmvlies vijandig...dus zaadcellen overleven niet. ik kan dus ook nooit op een normale manier zwanger worden. vandaar dat wij iui krijgen omdat dit beide problemen omzeild. en daarboven op heb ik ook nog eens pco....dus van alle markten thuis ik loop zelf in het zh in roermond...ook hier geen ivf....dus het gaat voor ons dan ook maastricht worden. balen van je ongi monatoetje
@Monatoetje oh balen zeg..!!! Werd ik het maar.. Hier net de uitslag gehad van bloedonderzoek op aids en hepatitis... Alles is goed dus we zijn nu officieel begonnen. Moeten nu op de oproep wachten voor het gesprek op de IVF afdeling. Als ik ongi word dan moet ik op de 3de dag beginnen aan de pil... Maar nog niks te bekennen.. Moet nu eugenlijk mijn ei hebben maar voel niks en ben gestopt met tempen etc dus weet het nu ook niet meer... Grr..
Hej Suusjelove: Ja ik baal idd wel, ook al had ik me er wel op ingesteld hoor dat het niet zou lukken, toch blijft het klote.. Hoop zo dat we ook snel verder kunnen als we 28-3 het intakegesprek hebben gehad.. Ben benieuwd wanneer jij mag starten.. Krijg je daar nu een oproep voor? of hoe gaat dat in zijn werk nu? xx
Mona Balen zeg! Gelukkig schiet 28/03 toch al een beetje op...Pfft...ik hoop dat je snel eens goed nieuws krijgt meid! Suusje fijn dat de bloeduitslagen goed waren. Ergens weet je het natuurlijk wel, maar dat het officieel is lijkt me een fijn idee. Nu op naar IVF 1! Hopelijk kun je snel terecht en is het gewoon in 1 x raak Gesprek bij de gyn vandaag stelde niet veel voor, maar wel fijn om ff persoonlijk iedereen te bedanken en afscheid te nemen. Hij belde meteen het AZM om afspraak te maken maar ze waren helaas al weg Nu bel ik morgen zelf vh maken van een afspraak en dan kan ik hopelijk snel terecht. En volgens hem waren er indd geen wachtlijsten... Hoop dus morgen officeel een eerste datum te hebben Liefs, Moon
Hej! Sorry v mn late reactie! Zoals jullie in de handtekening kunnen zien 17 april intake....duurt nog best lang vind ik Maar goed ik was er al op voorbereid. Vandaag de papieren, boekje, en formulieren ontvangen van het AZM. In de tussentijd maar gewoon lekker gaan genieten, lekker op vakantie en...hopen op een wonder
Pff dat duurt idd lang maar ja we waren er op voorbereid he... Ik heb nog steeds geen brief ontvangen. We hebben sinsdag groenlicht gekregen en de Gyn zou ons aanmelden. Hebben jullie intake gesprek op de IVF afdeling of gewoon bij de Gyn. Moeten jullie ook nog de bloedtest doen..?! Wat voor boekje heb je erbij? Echt al over IVF? Hoop echt dat we snel ook wat meer info krijgen..
Zijn jullie ook al met de pil begonnen..?! Ik ben sinds gisteren ongesteld en mag op de 3de dag met de pil starten...
Hej! Wij moeten eerst gewoon naar poli gyn...Daarna worden we pas aangemeld voor IVF. Krijgen indd ook bloedonderzoek. Boekje gaat niet specifiek over IVF, maar vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen..Assistente zei dat je altijd eerst naar een stafarts moet voordat je verder wordt doorgestuurd...Krijgen bij de intake meteen lichamelijk onderzoek, en ik ook een inwendig (echo)onderzoek. Benieuwd wat ze allemaal gaan onderzoeken..?! Hopelijk weten we na 17 april meer en in de tussentijd weet ik al een beetje wat het stappenplan is van Monatoetje, die op 28/03 de intake heeft Liefs, Moon