IVF in AZM

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Moon1984, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    meiden;

hebben jullie last van de bijwerkingen van de pil??
    ik ben echt ziek vanaf zaterdagnacht...misselijk de hele dag door en overgeven...kan bijna niks binnen houden :(
    als ik dan kijk is misselijkheid een veel komend iets met de pil....welke hebben jullie eigenlijk?

ook de ethinylestradiol?

2. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    hoi meiden,

ik wil jullie even een tip geven (+kleine uitleg waarom)

Mijn vriend had 'weinig' zaad (meestal rond de 8 milj), en dat was vrij weinig voor toen nog de iui wat we kregen, ook omdat ze niet heel lang leefde.. ik heb toen gelezen op internet dat zink tabletten daarbij konden helpen dus ik heb die gehaald met het idee schaad het niet baad het niet, ik kan jullie vertellen dat hij bij de ivf poging 65milj zaadjes had en die bij de tp nog steeds aan het zwemmen waren!!!! dus voor de meiden waarbij het zaad niet super is ren naar kruidvat en haal die dingen, het werkt bij ons super!!

liefs

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Suus, succes morgen meid! Ik merk geen verschil tussen wel of niet uit de koelkast halen... Kan niet zeggen dat als ik hem niet uit de koelkast gehaald heb dat het meer prikt ofzo... Vind het wel meevallen! Alleen de meeste naaldjes vind ik bot.. van de 7 gingen er 6 stroef in.... Maarja vind het niet zo erg...

XX

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hij zit er in... Viel wel ff tegen maar het is gelukt...
    Ik had hem gisteravond uit de koelkast gehaald en naast het bed gelegd zodat ik vanmorgen meteen kon spuiten...

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nu gaat het spannend worden meiden!!!!!
    eindelijk zit er vaart in bij jullie!!!

wij mogen morgen....joepie!!!!ben erg benieuwd wanneer wij mogen starten!!!

6. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh super dan heb je dadelijk eindelijk weer een datum....

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja!!
    ik ga maar gewoon uit van augustus...alles wat eerder kan is meegenomen :)

8. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden!

Net bijna ruzie gehad bij de apotheek, zouden gisteren de puregon binnen krijgen.. ik moet nog 2 ampullen van 900E krijgen.. Dus ik ging vandaag informeren of ze ook binnen gekomen waren... Nou die muts die ons holp wist natuurlijk nergens niks van.. zag geen recept in de comuter staan.. Na verteld te hebben dat ik dat al 3 mei ingeleverd had en ik het grootste gedeelte wel al had, snapte ze het eindelijk, diegene die me gebeld heeft vorige week over dat ze waarschijnlijk binnen kwamen gisteren die had vakantie en diegene die het had overgenomen was er niet... Nou jullie raden het al er was niks binnen, op de notities die de apothekerass had gemaakt stond dat ik het pas in week 25 nodig had, 2 weken geleden gebeld had dat ik eerder mocht starten en het dus eerder nodig had.. Ze zouden het volgens de ass van vandaag pas laatste juni binnen krijgen!! Ik zeg heb het maandag nodig!!! Zegt ze zullen vrijdag wel even bellen, niks vrijdag regel het nu maar... Heb nog gevraagd of de ampullen van 300E wel leverbaar waren, ja die wel.. dus ik zeg waarom geven jullie me er dan niet 6 van 300E, dat is toch hetzelfde als 2x 900??? Nou na lang overleggen, ging ze er 3 dan nu bestellen van 300E, zouden ze morgen binnen zijn... (vraag je je af waarom ze dat zelf niet bedenken)En morgen was de apothekersass die erover gaat wel en moesten we daar dan nog maar de andere 900E mee regelen, want de verzekering zou er niet blij mee zijn dat ze er nu 3 van 300 voor ons bestelde want die waren veel duurder... iets van 795Euro ofzo? Wat boeit mij dat nou wat die rommel kost!!!! Domme koe! In ieder geval krijg ik dan morgen gelukkig wel wat voor de 1ste 6 dagen, das al een gerust gevoel... Maar wat een gezeik zeg! En dan helpen die hormonen ook niet echt! Was volgensmij best een hormonster hahaha!

Wel voor de zekerheid f verzekering gebeld, niet dat ze het dadelijk niet vergoeden en ik een dikke rekening krijg, maar gelukkig was het geen probleem, ze zeiden dat de patient niet de dupe mag worden van leverings problemen... Dus das ook geregeld!

Ik moet zeggen heb nu gelukkig ook niet zoveel klachten meer, buiten wat moe zijn! En niet goed in slaap kunnen vallen, pieker erg veel....

@ Suus, super dat de 1ste spuit erin zit!! Nu gaat het ook voor jouw eindelijk beginnen, jij had wel alle medicijnen al in huis he?? Ik moet nu dus ook nog gaan liggen leuren voor de pregnyl... Bleeh... hopelijk gaat dat soepeler!

@ Sasje, Succes morgen meid!!! Ik ben heel benieuwd wanneer jullie mogen starten!! Ik duim voor je! Laat je morgen gauw wat weten :)!

x

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    pff balen dat het allemaal zo tegen zit met die medicatie...
    blijkbaar heb il geluk gehad want heb alles mee gekregen... alleen geen spuit voor de pregnyl...

weet jij hoeveel tijd je mag afwijken van het tijdstip dat je spuit..?!

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    tjezus wat een gedoe...dit heb ik een keer gehad met de pregnyl!!

i kdenk dat ik morgen dan maar meteen alles haal in maastricht...

11. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej

@ Sasje, ja dat zou ik ook doen... Tenmiste als ze daar alles op voorraad hebben... Ik meen dat ze zeiden bij de voorlichting dat je optijd de medicijnen moet bestellen omdat ze vaak niet alles op voorraad hebben, laat het me f weten, dan weet ik voor een eventuele volgende keer dat ik het daar ook zou kunnen halen! Ga in ieder geval niet meer naar onze eigen apotheek.. Dan rij ik nog liever op en neer naar Maastricht!

@ Suus, ik spuit eigelijk elke dag om 8u.. Zet er de wekker voor, want ik heb vakantie.. maar dat is een goede reden om gewoon optijd op te staan, zodat we leuke dingen kunnen gaan doen..
    1x heb ik hem al om 6.30 gezet.. ik moest toen die dag werken en geen zin om hem mee te nemen.. ik denk niet dat 1 uurtje zoveel uit zou maken.... Volgensmij komt alleen de pregnyl vrij nou....

X

12. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    denk dat dat niet gaat omdat het besteld moet worden... ik zou gewoon meteen morgen het recept brengen naar de apotheek.

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hmm dat is dan wel vreemd want in het zh waar ik eerder zat hadden ze zulke dingen altijd op voorraad!
    zeker omdat dit veel gebruikt wordt.....ik zal morgen wel eens ff kijken...als ze het idd daar ook moeten bestellen kan ik het beter hier halen.

14. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    heb hem vandaag ook om 8 uur gezet... omdat ik onregelmatig werk vind ik het lastig kiezen... misschien toch maar om 10 ofzo gaan spuiten...

15. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

25 okt 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Ooh meiden nu wordt het indd echt spannend!!

Sas ik ben benieuwd hoe het morgen is...En benieuwd wanneer je echt kunt starten. Wij mogen nl. 14 JUNI naar de infobijeenkomst en de afspraak met de IVF-arts en -verpleegkundige :) Hehe eindelijk! Heb nog geen papieren, die krijg ik morgen denk ik, maar had gebeld en kei vriendelijk, kreeg ene Nicole aan de foon, en ze was net met mijn dossier bezig! Ze gaf de afspraken dus meteen door, erg fijn. Ben alleen vergeten te vragen of in die papieren ook staat wanneer ik met de pil moet starten...Vergeten te vragen en toen was het al 15:30u geweest, maar goed...dat wachten we maar ff af. Sasje ik loop dan ong. 2 wk achter op jou..spannend! Wel jammer dat we niet bij elkaar komen hihi...

Succes allemaal meiden, ik duim v jullie!!!

Liefs, Moon

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh spannend moon idd 2 weken achter elkaar!!!!
    dat valt nog te overzien he :)

ik ben al met de pil bezig....

17. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh Moon, dat is geweldig nieuws, eindelijk een datum om naar uit.te kijken.. Ik had bij de papieren toen een briefje dat is de volgende menstruatie aan de pil moest.beginnen... Wanneer moet je ongesteld worden?
    Grappig dat jij en sas 2w na elkaar zitten... Hadden Suus en ik ook eigenlijk...
    Spannend allemaaal....

Xx

18. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh spannend..!!! Fijn dat je nu een datum hebt...
    Haha ja mona en ik hadden dat ook... Maar ze kroop voor... ;)

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

net thuis van een lang ochtendje azm hehe!

kort samengevat....er voor gekozen om pil toch te blijven doorslikken ( had het ook gehaald om nog 1 tussenstop te doen)
    op 26 juli moet ik starten met decapapryl te spuiten.
    29 juli mijn laatste pil innemen en dan op 7 augustus de 1e uitgangsecho voor te starten met de puregon.
    ze ging uit dat ik kon gaan spuiten met de laagste dosis....weet even niet mer wat het was...150 geloof ik.....dus al met al laatst augustus de punctie te midden september testen......

20. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oh spannend meis.. De laagste dosis is 75... Tenmniste daar moet ik op starten omdat ik te veel eicelblaasjes heb...
    Had je gekeken voor de medicatie in AZM...

Hoe vond je de gesprekken etc...

Deel Deze Pagina