IVF in AZM

Discussion in 'MMM clubs' started by Moon1984, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Meiden,

Suus, dus jij moet al met de pil starten? Hoelang moet je die dan gebruiken??
    Heb je die bij het intakegesprek al gelijk gekregen?
    Ik zit namelijk als ik mijn intake heb 6 dagen voor mijn NOD.. Zou ik dan ook al gelijk moeten beginnen??

@Moon: Heb jij dat gevraagd aan de tel wat je met intake voor onderzoeken krijgt?? Ik dacht dat het gewoon een gesprek was maar dus ook inwendig onderzoek?? Welke arts heb jij?

Liefs

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ik vind het echt raar dat jullie zo lang moeten wachten voor het intake gesprek bij de Gyn...
    Ze zijn aan het verbouwen daar dus of dat er dan mee te maken heeft...
    Qua onderzoeken weet ik dus niet wat jullie nog krijgen. Omdat ik al bij hun liep heb ik geen onderzoek meer gehad..
    Wel zullen jullie ook bloed moeten prikken en dan weer een week wachten op de uitslag. Als dat allemaal goed is zullen jullie aangemeld worden op de IVF afdeling.
    Op die brief zit ik nu al een week te wachten...

Ik kreeg het recept meteen mee bij het intake gesprek. Je moet dan op de 3de dag van je menstruatie starten.

Ik had trouwens Dokter van der Golde ofziets bij het laatste gesprek.

3. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Suusje:

Ja vind het ook raar dat het zolang duurt, als je op de site kijkt van het azm kun je de wachttijden in weken voor een poli bezoek zien, bij poli infertiliteit staat 1 dus dat zou betekenen dat je binnen 1 week terecht zou kunnen,
    Die brief waar jij op zit te wachten is dat dan de datum dat je mag beginnen of krijg je nu nog eerst een gesprek op de IVF afdeling? Heb jij die verplichte infomorgen/avond al gehad?
    Hebben ze je ongeveer gezegt waar je op moest tellen wanneer je zou kunnen starten?
    Als ik bijv op de site kijk van het azm staat een tijdpad van het ivf gebeuren.

Tijdpad IVF-behandeling

Hoe verloopt een IVF-behandeling?
    1 U wordt aangemeld voor IVF via het aanmeldformulier dat is ingevuld na het laatste bezoek bij de gynaecoloog op de poli. 2 U wordt uitgenodigd voor de voorlichting (klik hier om de presentatie die gegeven wordt te raadplegen). 3 Vervolgens is er 1 tot 2 maanden nodig om de start van de IVF-behandeling in te plannen. Er vindt een startgesprek plaats. 4 De daadwerkelijke start van de hormoonstimulatie vindt plaats 1 tot 2 maanden na het startgesprek. 5 Na gemiddeld 10 tot 14 dagen hormooninjecties zal de eicelpunctie plaatsvinden. 6 3 dagen na de eicelpunctie vindt de embryo-terugplaatsing plaats. 7 2 weken na de embryo-terugplaatsing wordt een zwangerschapstest gedaan.

Dus als je een beetje pech hebt duurt het nog 4mnd voor we kunnen starten.. Dan vraag ik me af waarom ik al met de pil zou moeten gaan beginnen, dan kan ik dus ook niet nog in de tijd dat we wachten spontaan proberen zwanger te raken....

xx

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Hey Mona

Hmm ik moet de site dan ook maar eens gaan bestuderen..
    Nee in de brief staat weer een afspraak voor een gesprek of de verplichte informatieavond.
    Ik weet niet of jij ook meteen de pil moet gaan slikken.
    Bij ons is de kans toch al kleiner dan 5% dus vind het niet zo erg om ze al te slikken. Ik heb namelijke cyclussen van 40 dagen dus dan duurt het weer erg lang voordat ik kan starten ermee...

5. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Pfft...verschillende berichten dus :-S

Ik krijg ook dr. Van Golde. Ik hoop ook niet dat we al met de pil moeten starten meteen na het intakegesprek, want bij ons is er wel kans dat we alsnog spontaan zwanger raken, zeker met het topzaad van mijn vriend, dus ik ga ook ect niet die pil slikken zover van tevoren!

Is de fertiliteitspoli dan niet weer gescheiden met de poli gyn? Ik denk het dan wel. Tegen mij is heel duidelijk gezegd dat we eerst naar de stafarts vd poli gyn moeten en dat daarna doorverwijzing naar de IVF afd. plaatsvindt..Ik weet ook niet of dat verschilt per "geval"? In het infoboekje wat ik heb gekregen staat dat we bij de intake onderzoeken krijgen, en ik ook een inwendig onderzoek en echo (vraag me wel af wat de rest van dat onderzoek dan inhoudt...maar goed er is al zoveel in en aan mijn lijf gebeurd...dat kan er ook nog wel bij dan hihi). Het is natuurlijk wel ander als je er al onder behandeling bent, want dan hebben ze alles zelf al onderzocht. We moeten het protocol maar gewoon volgen en hopen dat het toch allemaal wat sneller gaat. Ik ga iig wel er vaart achter zetten hoor. Gewoon je mond opentrekken :)

Ik zit vandaag op cd16 en had gisteren een posi ovutest :)!!

Liefs Moon

6. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moon:
    Ik ben eigelijk ook niet van plan om al 4 mnd ofzo de pil te moeten gaan slikken, ook bij ons is er gewoon kans dat het spontaan zou kunnen lukken,
    Ik heb helemaal geen informatieboekje gekregen met de post.. Alleen de afspraak bevestiging en 2 vragenlijksten, 1 voor mij en 1 voor mijn man...
    Achja we zien het wel.. Nog 16 dagen....

Liefs

7. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hier helaas op naar iui 9.
    ik ga donderdag toch aankaarten dat ik graag over wil na ivf zeker met de wachtlijst die er is.....

8. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hey meiden,

ook hier heb vanmorgen gebeld voor de intake en kan 16 april al terecht :)
    eigenlijk pas 15 mei; toen ik hierop antwoorde van pff zo lang nog wachten...zij ze momentje dan kijk ik even bij een andere gyn want zou dan eigenlijk van dr. van der golde ofzo iets komen.
    nu moet ik naar dr. van hartog ofzo....dus ben erg benieuwd.
    iui9 gaan we wel nog doen want dan sluit alles zich op elkaar aan :)
    ons traject begint ook te lopen!!

9. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Sasje, wat rot dat je weer ongi bent geworden :(

Heej da's nog eerder dan ik en ik heb 2 week geleden al gebeld, das ook vreemd haha! Maar goed, wel heel fijn want mei...pffft da's helemaal ver weg! :)

Mona geen idee? Wij hebben die vragenlijsten ook gehad, maar dat boekje dus ook. Hmmz...ik denk wel dat het ong dezelfde info is als dat je ook op de site kunt vinden. Ik moest nog lachen dat er in de brief stond dat we van tevoren de info op de site moesten lezen. Ik dacht: dat hebben we alllllaaaaaaaaaaaaang gedaan haha!!

Verder druk hier. Op het werk een nieuw project waar ik erg druk mee ben, de tijd vliegt en in de tussentijd allemaal leuke dingen, dus voor ik het weet is het 17 april.

Liefs, Moon

10. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hehe ja 1 dagje eerder :)

is misschien iemand uit gevallen ofzo..?
    jij moet zeker bij dr van der golde?

11. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    @Sasje nou dat is fijn dat je dat hebt kunnen regelen.

Hier nog steeds niks gehoord... Pff duurt zo lang..
    Heb wel donderdag gebeld. De assistente ging nakijken of de papieren al op hun afdeling waren maar kon niks zeggen wanneer ik een brief zou krijgen.

12. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh vreemd...die papieren van mij zijn er ook nog niet hoor :)
    of welke papieren bedoel je?
    daar vroeg ze niet eens na; ze vroeg alleen van welk zh ik vanaf kom en wie mij doorstuurd.
    toen ik zei dat weet ik eigenlijk niet aangezien er nu sinds deze maand een nieuwe zit en ik dit met haar heb besloten maar mijn eigenlijke gyn is haar supervisor zeg maar...toen kreeg ik als antwoord het geeft ook niet wie geef maar gewoon een naam :)
    nou oke prima hoor :)
    ik dacht al dat ik misschien de papieren zelf mee moet nemen?
    ze zou wel vragenlijsten opsturen en nog de afspraak bevestiging zeg maar....

13. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Ja ik weet niet hoe dat met jullie gaat.. Ik heb alles al afgerond bij de Gyn. Heb 2 weken geleden het laatste telefonisch consult gehad met van der golde.
    Toen zei hij dat we beide geen HIV en geelzucht hebben en dat hij ons aanmelden op de IVF afdeling.
    Zij zouden ons gaan inplannen voor de voorlichtingsbijeenkomst. En een gesprek waarbij ik een stappenplan etc zou krijgen. En daar moeten we nu op wachten.

14. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh oke, jij liep dus al daar :)
    bij van dr golde is lange wachtlijst...daar zou ik eigenlijk dus pas op 15 mei terecht kunnen.
    nu kom ik bij dr. hartog.

15. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pff suusje, dat duurt idd lang.. verschrikkelijk he dat wachten... Ik ben niet zo'n geduldig typje.. begin liever vandaag nog dan morgen zeg maar, dus dat wordt nog wat.. Maarja we zijn afhankelijk van het ziekenhuis dus niks aan te doen..

Nog 1,5 week....

@ Sasje: Mijn papieren waren er ook nog niet toen ik belde, maar dat is niet zo erg.. heb er een kopie van gekregen van mijn gyn die ik mee kan nemen naar het AZM.. Maar denk dat suusje bedoelt de papieren die ze na het intake gesprek naar de IVF afdeling sturen...

Liefs

16. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh nou ja jij bent de eerste dus kun je ons over 2 weken vertellen hoe het werkt :)

bij welke gyn moeten jullie allemaal zijn?

17. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet bij Dr. Dunselman.... Ik hou jullie op de hoogte..

Liefs

18. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oke weer iemand anders :)

ik heb net de vragen lijsten en afspraak bevestiging met de post binnen gekregen.

19. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Jullie hebben dus allemaal andere gynaecologen...

Dunselman heb ik nog niet gehad maar van der golde en hartog wel...
    Hartog is een vrouw...

20. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja klopt had ik al gezien op de site :)

Share This Page