IVF in AZM

Discussion in 'MMM clubs' started by Moon1984, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    PFfft al met al nog een hele wachttijd :( Dan Ben ik dus vast pas eind juni begin juli aan de beurt. Wat ik heel moeilijk vind is weer aan de pil beginnen...Wij hebben nog kans om gewoon zo zwanger te worden en dan kun je ineens aan de pil en heb je geen kans meer. Daar baal ik nu al van als ik dat zo hoor :( Zeker als het nog zolang duuurt! 17/04 intake dan ga ik toch niet voor 2/3 mnd de pil slikken? Nouja we wachten maar af. Ik heb trouwens bij de eerste ronde onderzoeken in mijn eigen znkh destijds ook een uitstrijkje gehad. Is standaard hier. Wel balen dat de uitslag dan weer zolang duurt. Ben benieuwd of ik dat dan ook nog moet straks. En goed dat ik weet dat manlief meteen zaad in moet leveren, dan kan hij zich daar vast op voorbereiden hihi. Wij konden dat nu altijd thuis doen dus zal spannend zijn om dat ineens in het zknh te moeten doen voor hem...

Wat we er al niet voor over moeten hebben he :-S

2. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    is het zaad van jou man dan ook niet goed dat er twijfel over mogelijk is of het ivf of icsi moet gaan worden??

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft idd te weinig zwemmers, daarom wilde ze nu zaadonderzoek om alvast te kijken of het IVF kan worden op toch ICSI.. Maar neem aan dat als hij na de punctie zaad moet inleveren dat ze dan toch ook nog kijken of het ivf of icsi zal worden...

Moon, raar dat ze bij jou wel een uitstrijkje gemaakt hebben, zaten in hetzelfde ziekenhuis maar bij mij is dat nooit gedaan.. Had me in ieder geval 2 weken gescheeld...
    De gyn zei ook zelf tegen me is natuurlijk wel raar dat we je nu de pil gaan laten slikken als je zo graag zwanger wilt worden, maar dat is dus om me straks gelijk te kunnen laten starten en niet nog te moeten wachten omdat ik dan op de verkeerde cyclus dag ofzo zit.... Achja wat moet dat moet...
    Hoop wel dat als we eind mei/begin juni een afspraak hebben voor de voorlichting en gesprek met IVF arts we snel genoeg kunnen starten..

Liefs

4. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja monatoetje bij jou was me dat idd duidelijk wat de reden was :)
    maar bij moon vroeg ik me dat af :)
    ja stom eigenlijk he want die gyn waar je nu bent geweest is dat ook niet meteen de ivf arts? zijn dat weer allemaal anderen?

5. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Sas,

Nee, de gyn die we nu hadden is geen ivf arts.. Hadden de afspraak ook gewoon op de gewone gyn poli, jullie ook neem ik aan? Niv 1 route 7?

Lfs

6. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja ook op de poli idd maar ik dacht dat die van mij ook ivf arts wa...

7. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh nee i kzie nu idd 3 ivf artsen allemaal vrouwen :)

bij die van mij staat beschrijving fellow ivf arts?? wat niet wat dat betekent...

8. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee wat dat betekend....

X

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Welke arts heb je sasje?!

10. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
  11. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

F jullie advies nodig.. wil eigenlijk nog 1 maand wachten met beginnen van de pil.. Dinsdag is ongeveer mijn NOD... Dus als ik nog 1 maand wacht is dat rond 1mei dat ik ga starten met de pil, krijg toch pas 18 april uitslag van onderzoeken en als ik net zolang op post moet wachten als suus, krijg ik pas begin mei de afspraken binnen met post..
    Zou toch geen kwaad kunnen als ik 1 maand later start met pil... Anders heb ik denk ik niet genoeg aan de 3 voorgeschreven strips....

Liefs

12. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    tja wat heb je afgesproken???
    ik zou me wel aan het beleid houden van daar.

13. Moon1984

Moon1984 Bekend lid

Oct 25, 2009
    968
    0
    0
    Juridisch Secretaresse
    Limbabwe
    Mijn vriend heeft gelukkig TOPzwemmertjes. Elke keer de beste uitslagen! 1x is het iets minder geweest met een IUI, maar dat kwam omdat we de dagen vóór de IUI zo'n zin hadden dat we dachten WTF! Misschien dat wij dan ook geen zaadtest moeten doen? Al denk ik dat dat toch wel standaard is, of niet?

Dat maakt mijn vraag naar waaaarom het nog niet gelukt is soms trouwens ook alleen maar nóg erger, waarom?!

Vreemd indd dat in het zelfde zknh het weer anders gaat?! Per arts verschillend misschien?

Ook ik heb de eerste afspraak indd gewoon op de poli gyn.

Monta: ik zou indd ook gewoon 1 mnd wachten. Kan echt geen kwaad lijkt me. Als jij weet wanneer je NOD is en daarna begint (als je niet zwanger bent!) kun je toch gewoon de volgende maand beginnen. Ik zou elke maand dat je geen pil hoeft te slikken nemen :) Zeker als je je cyclys goed kent en niet te lang is! Succes ermee meis!

Liefs, Moon

14. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sasje, heb afgesproken dat ik moest beginnen als ik mijn menstruatie krijg en dan op 3e dag...

Moon, kan me voorstellen dat je denk waarom is het dan nog niet gelukt, heb je dat wel eens aan gyn gevraagt?
    Weet niet of zaadtest standaart is, bij mijn man wisselt de aantallen nog wel eens dus miss daarom? Gyn zei dat ze daar mee inschatten of het ivf of icsi wordt... Ben benieuwd wat jullie aan onderzoeken krijgen..

Ik twijfel echt wat ik zal doen met pil, ene kant denk ik wacht gewoon nog 1 maand, maar andere kant zul je dan net zien dat mijn cyclus door spanning langer duurt, was toen we mochten gaan starten voor iui ook 1week te laat door spanning....argggghhhh

Xx

15. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Wat ik sowieso van een vriendin heb t begrepen begin je eerst met spuiten om je cyclus te regelen. Zo moet zij op de 12de beginnen met spuiten. De 24ste terug voor echo en als deze goed is mag ze pas beginnen met de spuiten voor het stimuleren van de eitjes...

16. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgenmij klopt dat ook... Op de dag dat je nog 4 pillen moet slikken begin je volgensmij met de decapeptyl wat je cyclus stil ligt zodat het zelf geen hormonen meer produceert...En dan moet je komen voor een uitgangsecho en dan mag je puregon gaan spuiten om de follikels te stimulen..
    Staat op de site van AZM allemaal goed uitgelegd... Daar staat precies op wat ze je op de voorlichtingsdag gaan vertellen ;) Staat bij ivf tijdpad en dan punt 2 als je daar op klikt krijg je de presentatie van de voorlichting te zien.. En daar staat precies beschreven hoe het gaan met spuiten.. :)

X

17. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ik zou het dan toch volgens afspraak doen en nu niet zelf dingen gaan veranderen/besluiten.
    anders morgen ff bellen en daar voorleggen!

@hier heeft mijn vriend ook top zwemmers, daar ligt het ook niet...waar het wel aan ligt is hier ook niet duidelijk??
    de problemen wat we hadden werden door middel van de hormonen en door de iui omzeild zeg maar.
    ik val nu in de catagorie van onverklaarbaar onvruchtbaar....

18. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Meiden,

Ik heb toch besloten om maar aan de pil te gaan, ziekenhuis zegt het idd niet voor niks!!
    Is wel f een knop omzetten hoor, weer aan de pil gaan, maarja tis voor een goed doel!!
    Ongi heeft nog niet echt doorgezet dus nog f afwachten.. Maar verwacht het wel een deze dagen.. heb al bruinige afscheiding en buikpijn......

Liefs

19. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    goed van je dat je toch aan de pil begint.
    het is erg dubbel idd maar goed...als je dat zo hebt afgesproken moeten we dit ook maar zo doen he :)

20. Monatoetje84

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja idd, maar tis voor een goed doel!

Nog 2 weekjes en dan zijn jullie eindelijk aan de beurt!! Spannend, ben heel benieuwd wat ze jullie zeggen en wat voor onderzoeken jullie krijgen...

Liefs

Share This Page