Zo bang en onzeker

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Susannelilian, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik heb gister een week geleden een terugplaatsing gehad van een blasto. Ik dacht al snel te weten dat het weer mislukt was omdat ik weer jeuk op mijn hoofdhuid kreeg van de eczeem (de enige keer dat ik daar geen last van had was tijdens de zwangerschap van mijn dochter) en nu heb ik het sinds 3 dagen ook erg koud (vooral ook erg koude handen, maar ook koude rillingen over mn hele lijf) en vannacht werd ik wakker van gigantische menstruatiekrampen, maar geen bloed. Verder heb ik sinds 4 dagen ook af en toe last van maagzuur en 4 dagen geleden had ik 's avonds in bed ineens allemaal steekjes in mn liezen. De vorige ronde met de verse tp begon het bloedverlies ook pas 10 dagen na de tp (zou nu vrijdag zijn, is ook nu weer testdag), meteen na het doen van de test. Zo typisch, waarom dan pas? Zat met trillende handen naar de test te starten, maar hij bleef omo wit en daarna begon dus het bloedverlies en was het (weer) mislukt. Ik durf echt geen hoop meer te hebben, maar is er toch nog iemand die mijn verhaal herkent en toch (goed) zwanger was?

2. Zahia

Zahia Lid

Apr 23, 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je , dat je gauw een knaltest krijgen en dat de rodeduivels weg blijven.

3. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Dankje, maar heb er deze ronde echt geen vertrouwen meer in. En toch blijft dat stemmetje zeggen misschien is het toch raak en dan komt de klap straks erg hard aan als mijn gevoel goed is en dat is het toch eigenlijk altijd geweest.

4. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik had net felle steekjes in mijn onderbuik, kort maar heftig. Wat kan dit zijn? Ik denk zelf een naderende menstruatie of kan het toch ook een andere reden hebben?

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het kan echt van alles zijn, of je nu continue wat voelt of je voelt twee weken lang helemaal niks, het zegt helemaal niets en is per persoon verschillend.

Als je gaat googlen zul je de bevestiging vinden die je zoekt, maar met een andere zoekterm zul je juist al die bevestiging weer kwijt raken.

Wat een steekje of een krampje betekent voor jou is helaas niet te voorspellen:(

Ik snap dat je ergens houvast aan wilt hebben, maar je weet het pas zeker na een test of als je menstruatie is begonnen.
    Succes met de laatste wachtweek!

6. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Gelukkig nog maar 2 dagen, vrijdagochtend weet ik het.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Wat spannend voor je! En het is was Catmommy ook al zegt, het kan van alles zijn en je weet het pas na een test of als je menstruatie door breekt.

Maar ik herken de spanning hoor... Het ene moment kan ik overtuigd zijn dan het niet gelukt is, vervolgens komt toch dat stemmetje dat zegt dat het nog wel kan en ga ik weer hopen. Het is alsof mijn hoofd de onzekerheid niet aan kan. Ik wil het dan weten: of wel, of niet gelukt, maar iets daar tussenin is zo lastig. En dat hoort helaas wel bij die vreselijke wachtweken.

Succes nog de komende 2 dagen!

8. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ja inderdaad, zit echt tussen hoop en vrees deze dagen!

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Blijft slopend, het hele proces! Ik zeg na deze twee een derde spontaan ok maar nooit meer de mmm. Die maakt je hor en dol! Helaas kennen veel hier je angsten. Gewoon hoop houden, geen bloed is goed nieuws! En misschien voorzichtig een testje wagen alvast? 🍀🍀🍀 je krijgt echt wel je tweede kindje, ben ik van overtuigd.

10. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Poppetje: slopend is het zeker, gekmakend zelfs! De vorige keer had ik nu ook nog geen bloedverlies, dus dat zegt niks. Ik voel me gewoon echt niet zwanger, ik ben/heb het koud en heb menstruatiekrampen en steekjes. Ik ga morgenochtend pas testen, dan heb ik tenminste zekerheid. Maar wat goed dat jij alweer bijna 20 weken zwanger bent, gefeliciteerd! Nou gaat het voor jou ook eindelijk goed komen, ben echt super blij voor je!

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Meis, ik wist heel de wachtweken zeker niet raak, de zondag ineens dacht ik jaaaaa, maandag overtuigd nee en de dinsdag dat ik testte dacht ik: zal wel niet. Verbaasd dat er een tweede streep kwam!

Het maakt je echt gek, soms denk je nee om jezelf in te dekken. Bang voor weer de teleurstelling! Ik trok al die zwangeren niet meer, babyshowers en ellende. En ja bijna 20 weken zwanger van mijn jongens. Vruchtwaterpunctie was goed dus mijn grootste angst kon ik weg strepen.

Maar echt, ik hou vertrouwen voor he. Menstruatiekramp en steekjes kunnen gewoon twee kanten op. Ook de goede😉

12. Logan

Logan Niet meer actief

Elke zwangerschap is anders he? Nu ben ik bijvoorbeeld heel moe wat ik van de andere keren niet kan herinneren. In 2013 had ik hele pijnlijke borsten en die heb ik nu niet. Ik heb ook de neiging alles te vergelijken maar het heeft geen zin. Afwachten is gewoon vreselijk! Ik hoop dat je een mooie test hebt morgen.

13. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Poppetje: zie nu pas dat je zwanger bent van een tweeling, wat fantastisch! En super dat de vruchtwaterpunctie goed was! Inderdaad het negatief doen is ook uit zelfbescherming. Het is inderdaad heel zwaar en met al een kindje is het echt wel anders, maar de wens voor een tweede is net zo sterk als voor een eerste, dus het is toch weer heel zwaar!

Heel lief dat jij vertrouwen voor me houdt, dankje! Ik weet het, maar ook dat koud hebben en de jeuk op mn hoofd door de eczeem baren me zorgen en maken dat ik echt niet meer geloof dat het raak is deze ronde...

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ken genoeg vrouwen die het koud hadden voor een goede test.. Iedere zwangerschap is anders. Ja het is anders nu je een kind hebt maar de wens voor een tweede is net zo sterk lijkt me. Ik heb het om me heen gezien dus ook het verdriet en de onzekerheid.

Ik denk dat de wens voor een derde, vierde of vijfde ook net zo sterk kan zijn. Je wens is je wens..

En ja je bent bang hoop te houden! Ik ben tijdens de mmm echt wel mezelf kwijt geweest, geobsedeerd, negatief, jaloers.. Zo ben ik normaal nooit😳 Iedereen die in de mmm zit of heeft gezeten herkent het!

En ja we krijgen een 1 eiige tweeling😁

15. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    De vorige keren waren het koud hebben/zijn en de jeuk een slecht teken, dus vandaar dat ik gewoon niet meer durf te hopen en wil mezelf ook proberen te beschermen tegen een nog grotere klap. Voor zover dat mogelijk is dan...

Dat is waar, zolang je nog een kinderwens hebt blijft deze kinderwens net zo sterk.

Ik ben zeker bang om hoop te houden, hebben al zoveel klappen gehad! Ik raak mezelf soms inderdaad ook wel kwijt, ben er vaak teveel mee bezig en maak me overal zorgen om. Maar probeer het maar eens los te laten...

Super zeg, maar vast ook soms wel heel zwaar. Maar jullie zullen fantastische ouders zijn, jullie kindjes boffen maar met zulke ouders!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mooi gezegd van mensen, laat los... Hoe dan???????? Weet je, je diepste wens is zo moeilijk los te laten. Ik heb de uit-knop niet gevonden.. Het hele proces is te slopend. Kom morgen spieken en hoop een mooie test te zien🍀🍀🍀

17. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @poppetje: dankje dat je het begrijpt en ik heb de uit knop ook nog niet gevonden hoor. Ik hoop echt dat ik het mis heb en het toch raak is, maar ik moet mezelf proberen te beschermen...

18. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

Dec 17, 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Susanne ik herken je gevoel heel erg. Ik ben ook bang dat ik nooit zwanger zal worden. Nooit een mama zal worden :(

19. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik ben al wel mama, maar pas na 5 jaar en 3 miskramen en ben ook 11 jaar ouder dan jij. Wat is jouw verhaal? Zie nu in een ander topic dat je positief hebt getest! Hoezo ben je dan bang om nooit moeder te worden?

20. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Wat een fijn verhaal. Dat geeft wel een beetje moed.

Share This Page