IVF in Buitenland en folikelmeting in NL

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bo1980, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Lieve dames,
    Ik begin met de vraag(en). Deze is vooral bedoelt voor vrouwen die IVF traject in het buitenland lopen, het liefst in Gent, maar kan ook ergens anders..

Waar doen jullie de simpele onderzoeken zoals follikelmeting of baarmoederslijmmeting? VU Amsterdam heeft al gezegd dat ze mij niet gaan helpen. Is het beter om bij privé kliniek te vragen? Wordt dat vergoed? Hebben jullie tips voor regio Haarlem/Amsterdam? Helpt UZ Gent om dit soort dingen te regelen?

Onze situatie:
    Over een maand hebben wij onze 2de afspraak bij UZ Gent, en hopelijk kunnen wij beginnen met onze 2de IVF traject. De eerste traject hebben wij in VU Amsterdam gedaan, maar na 7 terugplaatsingen van perfecte embryo’s ben ik al een beetje klaar met de enige verklaring – pech. Ik ga hier echt niet diep in de verhalen over hoe onpersoonlijk de vrouwen in NL worden behandeld, daar is genoeg op deze forum al geschreven…
    Met vriendelijke groet,
    Bo

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hallo Bo,
    Wat vervelend dat jullie zulke negatieve ervaringen hebben in NL. Ik herken ze helaas. Maar laten we daar inderdaad maar niet meer te veel woorden aan vuil maken.
    Wij zijn in Düsseldorf beland na onze eerste teleurstellende poging in NL. En meteen de eerste poging zwanger. Prachtige dochter gekregen. En afgelopen december zijn we weer begonnen voor nr. 2. Uiteraard nu meteen in Düsseldorf. Ik ben nu 8 weken zwanger van de derde terugplaatsing (2e cryo) van de eerste poging.
    Om op je vraag terug te komen. Er zijn zeker NL ziekenhuizen die meewerken aan follikelmetingen etc. Mijn vermoeden is dat dat eerder de streekziekenhuizen zijn dan de academische ziekenhuizen. Ik woon zelf in het hoge Noorden en heb deze dingen laten doen in het ziekenhuis van Heerenveen. Ging prima. Ook voor de eerste vroege zwangerschapsecho's konden we daar probleemloos terecht.
    Ik weet niet welke ziekenhuizen in jouw regio meewerken; hopelijk weet iemand anders dat die dit bericht leest.
    Veel sterkte en succes in Gent! Ik heb er goede verhalen over gehoord.

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hoi Bo, helaas ook hier erg slechte ervaringen met het traject in NL. Wij zitten in Dusseldorf, helaas nog zonder resultaat maar we voelen ons er wel erg prettig. Over Gent ook veel positiefs gehoord. De FM metingen kunnen we in ons streek ziekenhuis doen, die wilden wel meewerken, maar wij wilden en willen dat zelf niet. We hebben persoonlijk zo weinig vertrouwen in NL zkh dat we liefst alles doen in DD. Als het dan misgaat, dan hoeven we niet weer boos te zijn op de NL zkh... maar dat is onze mening :) Veel succes en sterkte!

4. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Beste Stiertje,
    Bedankt voor snelle reactie, advies en positieve berichten!
    Ik heb direct na de Passen hysteroscopie gepland in de ziekenhuis waar ik ook mijn 6 IUIs heb gehad. Toen ik heb gezegd dat ik naar Gent ga, werd ik vermeld dat ik voor elke echo “even” naar mijn huisarts moet gaan voor bacteriële onderzoek, omdat ze in het buitenland “heel veel last hebben van bacteriële infecties, dat moet ik zeker niet mee brengen… “ Met alle onderzoeken die ik al op mijn boord heb, zit ik daar niet op te wachten.. Bij andere ziekenhuis waar ik in de eerste instantie de IUI traject zou moeten lopen, ben ik huilend weggerend na de eerst afspraak met gynaecoloog die mij vol met seksistische opmerkingen verwelkomde. Dus ja, dat wordt nog wat…
    Maar ik heb weer hoop. In Gent hebben zij direct 12 buisjes bloed geprikt voor allemaal onderzoeken, moest ik hysteroscopie doen, krijg ik pillen om schildklierhormoon naar beneden te krijgen, etc, etc. Ik had niet eens gesprek met de dokter, maar zelf de assistente (studente) kon direct de fouten zien die ze in VU – een van het beste ziekenhuizen in NL hebben gemaakt. En ja, met jouw verhaal ben ik weer wat blijer :).
    Geniet van je zwangerschap!
    Groetjes,
    Bo

5. Bo1980

Bo1980 Lid

2 dec 2013
    37
    0
    0
    NULL
    Zandvoort
    Hoi Unicornbaby,
    Ja, dat kan ik ook begrijpen, en zou ik ook graag willen... Maar voor ons is Gent (of Dusseldorf) 3 uur rijden (zonder files). Ik werk full-time, dus in de drukke periode waar je de meting om de dag moet doen is het gewoon onmogelijk..

Nog veel succes en sterkte!

Bo

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi Bo,

Ik heb bij mijn pogingen in Dusseldorf de metingen laten doen in het ziekenhuis in Purmerend (weet de naam even niet meer). Hiervoor moest ik eerst op intake bij Dr. de Wit, wat ik niet heel handig vond maar ik begreep het wel. Voor mijn poging in Gent afgelopen zomer ben ik naar het Amstelland ziekenhuis in Amstelveen gegaan. Met beide ziekenhuizen heb ik hele prettige ervaringen. Alleen jammer dat het Amstelland destijds niet om een verwijsbrief heeft gevraagd, hierdoor kreeg ik onlangs de factuur thuis toegestuurd en ben ik nu noodgedwongen belletjes aan het plegen met Gent, PNO en het Amstelland om dit af te handelen. Wat niet grappig is als je uitbehandeld bent, maanden later nog zulke onnodige administratieve rompslomp op je bord krijgen :(

Succes met je poging in Gent, ik wou dat ik er veel eerder heen was gegaan!

Groet,

Miss

Deel Deze Pagina