Puregon of andere hormonen spuiten

Discussion in 'MMM clubs' started by VioletRose, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi! :)

Ik hoopte eigenlijk een nieuw clubje te starten met meiden die momenteel bezig zijn met hormoon spuiten. Ik schrijf ook in het andere topic (hormonen spuiten) maar daar is het heel rustig!

Dus, zijn er meiden die het leuk vinden om hier te schrijven over de behandelingen?

Ik ben vandaag begonnen aan de derde ronde Puregon.

Liefs x

2. VioletRose

Uiteraard is het fijn dat er zo weinig meiden nu bezig zijn met hormoon spuiten! :)

Maar als je toch wilt kletsen, dan weet je me te vinden!

Succes iedereen!

3. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    hallo VioletRose,

wat vervelend dat jij ook niet zonder hulp zwanger kunt worden! maar wel fijn dat het er is natuurlijk!

ik ben ondertussen ook in het spuit traject gerold.
    de vorige ronde mocht ik beginnen met spuiten (puregon).
    ik begon bij 50 eh, maar kreeg geen enkel resultaat.
    vervolgens opgehoogd naar 75 eh, en zelfs een paar dagen 100 eh gespoten, maar nog steeds geen resultaat.
    omdat mijn cyclus anders te lang werd heb ik eerst wel provera gehad om ongesteld te worden...
    bij een te lange cyclus kan de kwaliteit van de eitjes achteruit gaan is mij verteld.

ondertussen wacht ik op mijn ongi... dit kan ieder moment komen nu. en zodra ik ongi ben mag ik beginnen met mijn volgende ronde... ik ga dan weer starten met puregon, dit keer zetten we in op 75 eh.

ik baal ontzettend dat de puregon de vorige ronde helemaal niks deed, daardoor zakt je vertrouwen toch wat weg...
    ik hoop dat ook dat ik de aankomende ronde wel resultaat krijg op de puregon....

Ik klets ook al in een ander topic, maar ik wel hier ook best met jouw kletsen over het spuit traject! :)

groetjes miss miranda

4. VioletRose

Hoi Miss Miranda!

Wat gezellig! Leuk dat je gereageerd hebt! Wat vervelend voor je dat je bij de eerste keer spuiten geen resultaten hebt kunnen zien! Ik snap volledig dat je hiervan baalt! Ik hoop ook echt voor je dat er iets gebeurd deze ronde!

Ik was hier ook erg angstig voor! Ik zat op dag dag 28 toen ik met 100 mocht beginnen omdat er niks gebeurde met 50 of 75 eh. En toen ging het juist helaas veel te snel! Binnen vier dagen had ik overstimulatie en moest ik ook het geheel stop zetten en met provera beginnen. Vorige week ongesteld geworden en nu net als jij begonnen met 75 eh.

Aan de ene kant wel fijn dus dat er iets gebeurt alleen wel jammer dat ik dus met 100 eh niks kan. Dus we starten met 75 eh en de gyno hoopt dat dit genoeg is dit keer. En anders gaan we iets omhoog naar iets van 87.5 eh ofzo?

Wij gaan alleen wel eind augustus op vakantie dus ik hoop dat de cycles wat korter wordt dit keer!

Gaan jullie nog op vakantie?

Ik doe OI maar ik lees dat jullie in het IUI traject zitten. Helemaal hetzelfde tot het gedeelte van de pregnyl spuit, toch? Dan worden jullie nog extra op weg geholpen ivm de slechte guppies toch?

Wij gaan bijna gelijk op. Laten we hopen dat we alle twee samen zo op het wachtbankje zitten.

Succes!! :)

5. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

@violetrose, leuk dat je een nieuw topic hebt geopend!! het is idd wel erg rustig bij hormonen spuiten!!

fijn dat je weer begonnen bent, hopelijk gaat het deze ronde wel goed en loopt het niet weer uit op overstimulatie! let goed op met ophogen van de puregon, het kan beter een paar dagen langer duren voordat je een ei hebt dan dat het weer overstimulatie word! ik ga voor je duimen!!

@missmiranda, balen dat de puregon tot nu toe niets gedaan heeft maar dat gaat zeker wel gebeuren. ik heb ook een keer 27 dagen moeten spuiten voordat er iets gebeurde! hopelijk word je snel ongi en gaat het beter met de 75eh!

ik ben gister met mijn provera begonnen. nog 9 daagjes dus:p word altijd 3 dgn na mijn laatse pil ongi dus hopelijk begin ik over 2.5 week weer met spuiten:)

fijn weekend allemaal!!

liefs

6. VioletRose

Hoi Boeff!!

Gezellig dat je ook hier komt schrijven! Hoopte ik al een beetje :) Bedankt voor de lieve en wijze woorden. We gaan het zeker in de gaten houden! Ik had ook enorme buikpijn die dagen daarna dus ik hoop niet op weer overstimulatie idd.

Jij ook heel veel succes! Ik hoop dat je dit keer weer een mooi eitje hebt liggen! Die uiteraard dit keer wel in zwangerschap eindigt! Duim, duim, duim!

Liefs x

7. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @violetrose, je hebt het helemaal goed!! vriendlief heeft helaas niet zulke goede guppies, dus daarom krijgen wij er iui bij. ik hoop dat dat voor ons genoeg is...
    leuk dat we bijna gelijk oplopen... kunnen we elkaar goed steunen...

@boef, aangenaam ;) ik zie dat jij ook puregon + iui doet... ronde 9 alweer, en daarvan de laatste 4 met iui?
    hoeveel eenheden spuit jij?
    waren de vorige rondes met iui allemaal goede kanshebbers? jammer dat het nog niet gelukt is!!
    fijn dat je 3 dagen na de puregon ongi wordt, ik moet er meestal een week op wachten! dit keer 6 dagen...

8. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik ben trouwens ondertussen ongesteld geworden :) vergat ik helemaal te vertellen...

ik begin maandag dus weer met spuiten

9. VioletRose

Spannend! :)

Moet jij bloedprikken of maken ze in jou ziekenhuis echo's?

Hier moet ik drie dagen in de week bloed prikken. Zodra ze wat zien veranderen in het bloed, maken ze een echo. Ze doen het in elk ziekenhuis anders dus ik was benieuwd hoe ze het bij jou doen!?

10. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik krijg nu ik met het spuiten bezig ben op dag 3 een uitgangsecho... dit is puur om te zijn hoe alles er bij het starten van de rond uitziet, geen rare dingen enzo zoals een cyste...

dan moet ik vanaf dag 3 gaan spuiten, en op dag 10 kom ik weer terug voor de eerste follikelmeting (=FM ) dat is dus een echo...

daarna kom ik om de dag terug voor een FM....

bloed prikken doen ze niet... gek hea dat ieder ziekenhuis weer zo'n ander beleid heeft!

11. VioletRose

Ja, dat is idd maf. Je zou denken dat het overal wel hetzelfde is. Enerzijds ben ik wel blij met drie dagen bloedprikken. Werkt wat sneller dan een fm. En is minder belastend voor werk want ik kan dan, voor ik aanwezig moet zijn op werk, bloedprikkken.

Anderzijds ben ik moeilijk te prikken en na een week zien mijn armen al bond en blauw. En dit wekt weer vragen op bij mensen. Vooral met het mooie weer en ik met korte mouwen rond loop.

Om de dag folikel metingen (Ook drie dagen dus) is best wel belastend of niet? Hoe gaat jou werk ermee om?

Fijne zondag!

12. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!

ik heb nu 8 rondes gehad waarvan 3x met iui. omdat ik bij mijn uitgangsecho heel vaak cystes had wou ik mijn kansen toch wat gaan vergroten door met iui te gaan beginnen. mijn gyn was het daar gelukkig mee eens:) bij mijn vriend is gelukkig wel alles goed:) 2x 40 miljoen zaadjes en de laatste keer 20 miljoen! alle rondes waren goede kanshebbers helaas nog geen geluk gehad.

ik begin altijd met 75eh te spuiten. de ene keer lukt het daar wel mee en de andere keer moet ik toch nog een dag of 3 100eh spuiten.

fijn dat je morgen weer gaat beginnen!! welk ziekenhuis loop je?

liefs

13. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    stom he dat ieder ziekenhuis weer andere regelingen heeft.

wel balen dat je armen steeds zo bont en blauw zijn maar het gaat idd sneller dan een fm.

liefs

14. Nino

Nino Bekend lid

Feb 1, 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hoii allemaal,

Ik wil ook graag aansluiten. Fijn om hier met een clubje over te praten die in t zelfde schuitje zitten. Ga binnenkort ook beginnen met spuiten. Clomid deed niet zoveel. Heeft maar 1 keer gewerkt (was wel meteen raak). Heb nu een kuur provera achter de rug. Na mn curretage word ik pas na 8 dagen ongi. Daarvoor altijd na 3 dagen. Jammer dat dat zo verandert is. Ik hoop a.s. donderdag of vrijdag ongi te zijn. Dan mag ik op cd 3 beginnen met menopur. Dat is denk ik hetzelfde als puregon?

Vind het heel spannend om mezelf te gaan prikken. Hoe ervaarden jullie de eerste keer om te prikken? Kan me er nog niks bij voorstellen.

Oh ja bij mijn vriend is ook alles goed, dus hoef (nog) geen IUI.

Violetrose: Akelig dat bloedprikken zo lastig is bij jou. En inderdaad die metingen om de dag is zeer belastend. Word niet goed van dat heen en weer rijden. Gelukkig werk ik onregelmatig dus op zich goed in te plannen.

15. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey nino!

leuk dat je mee komt kletsen, je hebt ook wel eens een berichtje geplaatst in een ander topic waar ik mee schrijf.

menopur is idd hetzelfde als puregon. ik vond het prikken heel erg meevallen, je voelt er eigenlijk bijna niks van:) ook de bijwerkingen van het spuiten vind ik veeeeel minder dan de clomid. het was een hele verademing om te mogen gaan spuiten!

hopelijk heb je snel resultaat met spuiten en mag je snel weer zwanger zijn!!

liefs

16. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @boef, wat vervelend van die cystes zeg! hoe komt dat eigenlijk? ik weet niet zoveel over cystes enzo...
    ik loop in een ziekenhuis is friesland,, zeg liever niet waar ivm herkenning ;)

nino, gezellig dat je ook mee kletst, en fijn dat je nu mag gaan spuiten na de pillen die niet veel deden...
    bij mij deed clomid helemaal niks... daarom spuit ik nu, alleen tot nu toe ook met spuiten nog geen resultaat...
    voor het eerst prikken vond ik erg spannend, maar echt het valt heel erg mee! je voelt er eigenlijk niks van, komt helemaal goed meid!!

--------

waar ik wel tegen op zie is de pregnyl, die moet ik zelf zetten... wie heeft hier ervaring mee?

en deed bij jullie allemaal de puregon meteen zn werk?
    bij mij dus nog niet, de verpleegkundige zegt dat het vaker voorkomt dat je eerst even moet zoeken naar de goede dosering, en dat het bijna niet voorkomt dat puregon nooit gaat aanslaan...
    hoe ging het bij jullie?
    ik ben namelijk soms heel bang dat de puregon nooit gaat werken!

17. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!

die cystes zijn de overgebleven eiblaasjes wat zich na de eisprong gevuld heeft met vocht. ik heb dat de eerste 5 rondes gehad en toen hebben we besloten om iui te gaan doen. toevallig heb ik het daarna 2x niet gehad en nu helaas weer wel. gelukkig voel ik het wel zowat meteen na de eisprong en kan me er dus altijd een beetje op voorbereiden.

ik heb de eerste 4 rondes pregnyl gespoten en liet dit altijd bij de ha of in het zh doen. in ronde 5 heb ik de ovitrelle gekregen omdat de pregnyl op was. deze zit in net zoon pen als de puregon. had hier ook minder bijwerkingen van en kon hem zelf zetten dus heb nu eigenlijk iedere keer ovitrelle.

het klopt idd dat je de eerste ronde een beetje uit moet gaan zoeken welke eenheid het beste bij je past. daarom kan die cylcus ook wat langer zijn. ik zou me geen zorgen maken dat de puregon niks gaat doen want volgens mij werkt hij altijd. heb iig nog nooit gelezen dat bij iemand de puregon niet aansloeg.
    ik had daar ook schrik voor dat het niet ging werken maar na een paar fm's ging er gelukkig toch wat groeien! had zelfs de eerste ronde bijna overstimulatie.

liefs

18. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    @ boef, dat heb ik ook gehoord over puregon, maar ik heb dus de eerste ronde helemaal geen resultar gehad op puregon, daarom ben ik zo bang dat het nooit wat gaat doen.
    de eerste ronde dat ik mocht spuiten begon ik met 50 eh, toen opgehoogd naar 75 eh, toen zelfs nog 2 dagen 100 eh gespoten... en nog steeds niks !!!

ik moest toen stoppen want bij mijn ziekenhuis volgen ze tot cd20... daarna moet ik weer provera. de reden die ze hiervoor geven is dat wanneer je een langere cyclus hebt dat de kwaliteit van de eitjes dan minder zou kunnen zijn...

maar omdat ik al 3 doseringen geprobeerd heb ben ik echt bang dat het noooit aanslaat!
    deze ronde mag ik beginnen met 75 eh, maar dit heb ik vorige ronde ook geprobeerd en toen kwam er niks, dus waarom zou er nu dan wel wat komen?

19. VioletRose

Ja, nu was vorige keer wel extreem natuurlijk. Ik moest bijna een maand lang drie dagen in de week prikken. Dus het had ook geen tijd om te helen. Maar ach. Het voordeel is dus geen fm.

20. VioletRose

Wat gezellig dat je mee komt kletsen! Toch is het heel fijn om meiden te vinden die in hetzelfde schuitje zitten! Andere vriendinnen proberen het te snappen maar iemand die er echt ook in zit snapt het toch net even iets beter.

Het prikken vond ik ook spannend maar het doet echt geen zeer! :) Dus laat het maar op je af komen! Dit komt echt goed!

Wat vervelend overigens dat clomid nu niks meer voor je doet! En onwijs verdrietig dat je zwangerschap zo geeindigt is!

Meid, ik hoop dat de menopur weer alles in werking zet en je zo weer zwanger raakt! Succes! :)

Share This Page