Lage waarde hcg en toch goed zwanger?

Discussion in 'MMM clubs' started by Susannelilian, Aug 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Mijn hcg was afgelopen vrijdag (2 weken na de eisprong en 11 dagen na de terugplaatsing) nog maar 51 en maak me daar nog steeds best zorgen over.

Heb wel kwaaltjes, maar die kunnen ook van de utrogestan komen...

Zijn er meer meiden die zo'n lage hcg hadden/hebben en toch goed zwanger waren/zijn? Zo ja, wat was jouw waarde in deze fase en hoe snel is het gestegen en tot welke waarde?

Hoop op veel reacties!

Groetjes Susanne

2. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    hoi susanne,

ik had bij 3 weken en 5 dagen een hcg van 57 hiervan ben ik 4 maanden geleden bevallen van een mooie meid. waarvoor doe je niet nog een keer prikken? ik deed dit bij de ha. hoop dat deze bij je mag blijven zitten

3. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Sandra: wat fijn dat het bij jou goed gekomen is!

Ik ga overmorgen nog een keer bloed prikken in het ziekenhuis en morgen ga ik zelf nog een keer een urinetest doen.

Dankje voor je reactie, hopelijk loopt het bij mij net zo goed af als bij jou!

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Bij mij 12 dagen na de punctie ook 51.En zie m'n banner :)
    Het gaat erom dat het goed verdubbeld!

5. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @yj81: dankje voor je reactie en jij gefeliciteerd! Hopelijk loopt het bij mij ook zo goed af, maar vind het echt moeilijk om vertrouwen te houden...

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi Susannelilian,

ik had bij mijn zwangerschap een hcg van 42 toen ik 2 dagen overtijd was, dus 16 dagen na de IUI. Dit was te laag, werd mij meteen verteld. De zwangerschap is inderdaad misgegaan toen ik 7,5 week zwanger was. Het vruchtje was prachtig en groot genoeg voor het aantal weken dat ik zwanger was, maar blijkbaar was er toch iets mis mee want het hartje is niet gaan kloppen.

Ik zou willen dat ik je een positief verhaal kon vertellen. Dan was ik nu 20 weken zwanger geweest en kon ik jou een hart onder de riem steken. Toch is het ook goed om de verhalen met minder goede afloop te horen lijkt me. Dan heb je een realistischer beeld van wat je mogelijk te wachten staat, dan als alleen de succesverhalen reageren.

Wat ik wel positief vind, is dat jij 2 dagen minder ver bent dan ik destijds. Jouw hcg was 2 dagen later dus al 102 als het goed is en dat is niet heel hoog voor die dag maar ook niet absurd laag en kan dus zeker wel betekenen dat het een gezonde zwangerschap is.

Ik duim heel hard voor je dat het goed zit!

Liefs,

Miss

7. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    hoop het ook voor je dat alles goed komt. Hoeveel weken zou je nu zijn? zou z'n zwangerschapstest doen met indicator erop doen.

8. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Miss76: natuurlijk weet ik dat het ook niet goed kan zitten, maar ik wil nu juist verhalen horen van meiden bij wie het wel goed gegaan is.

Dankje voor het duimen!

9. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Sandra: dankje, dat hoop ik ook echt! Is wel de eerste keer zonder bloedverlies, maar weet dat dit niks hoeft te zeggen...

Voor het berekenen van de zwangerschapsduur moet je toch uitgaan van 2 weken voor de eisprong? Dat zou dan ik nu op 4 weken en 5 dagen zitten. Ze hebben namelijk de eisprong gezet op donderdag 1 augustus. Klopt het dan?

Heb zondag een CB met indicator gedaan en die gaf 2-3 weken aan. Maar was een Engelse test en begreep dat die anders rekenen dan de NL testen. Ga morgen weer testen met KV en de digitale CB (de NL versie), ben benieuwd wat daar uit gaat komen!

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Sorry meis, ik zit op mijn werk dus reageerde op de titel. Je verhaal had ik vluchtig doorgelezen. Ik realiseerde me niet dat je alleen positieve verhalen wilde horen. Dat ik toevoegde dat het misschien ook goed is om negatieve verhalen te horen, was dus puur toeval. Focus je maar op de positieve verhalen, gelukkig zijn die er ook genoeg! En nogmaals: jouw waarde is ruim 2 keer zo hoog als de mijne, als je omrekent dat ik 2 dagen verder was dan jij. Ik heb er nog alle vertrouwen in!

Oemi likes this.
  11. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Miss76: geeft niet, ben echt wel realistisch maar wilde gewoon positieve verhalen horen zodat ik nog hoop kan hebben.

Ik hoop dat je vertrouwen terecht is, ben er zo ontzettend aan toe om na 4,5 jaar mmm eindelijk moeder te gaan worden!

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Dat snap ik! Ik had je andere topic ook voorbij zien komen en leefde al zo met je mee door het lezen van die titel. Ik ben bijna 3 jaar bezig, heb 6 IUI behandelingen, 2 ICSI's en een miskraam gehad dus ook al ben ik minder lang bezig, ik begrijp hoe je je voelt :(

Ik weet nog dat de verpleegkundigen in het VUmc tegen mij zeiden dat het hcg op dag 16 na ovulatie tussen de 100 en 150 had moeten zitten. De jouwe had op die dag volgens mij precies binnen die marges gevallen, dus ik denk echt dat dit helemaal goed zou kunnen gaan hoor! Donderdag pas weer bloedprikken, las ik? Wat naar dat je nog zo lang moet wachten. Ik kom zeker kijken donderdag en blijf duimen. Het is nu gewoon jouw beurt!!!

Liefs, Miss

13. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Miss: lief dat je zo meeleeft, word er zo moedeloos van dat het steeds maar niet lukt. De pijn wordt steeds erger en het wordt steeds onmogelijker om het los te laten, ik wil gewoon zoooooooo graag moeder worden!

Jij bent ook al erg lang bezig hoor en jij hebt nu al meer behandelingen achter de rug dan ik toen, dus jij hebt het zeker net zo moeilijk als ik!

Ga juist expres donderdag pas weer bloed prikken, nu is de vorige keer dan 6 dagen geleden en dan weten we denk ik beter of het goed genoeg gestegen is.

Vind ook dat het nou eindelijk een keer mijn beurt is! En daarna mag jij! ;)

Ik laat morgen al weten wat er uit de bloedtesten kwam en dan donderdag wat er uit het bloed prikken is gekomen. Vind het wel super spannend, ben zo bang voor een negatieve/lichtere test...

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik herken me zo in wat je schrijft, wat is het toch een vreselijk traject waar we in zitten. De onzekerheid is killing! Kon iemand ons maar zeggen of het ooit gaat lukken. Dan zou ik er ofwel nog vol voor gaan, of het achter me kunnen laten. Dit is zo'n niemandsland waarin je heen en weer wordt geslingerd tussen hoop, verdriet en wanhoop. Ik ben er ook even helemaal klaar mee en ga de komende maanden denk ik pauze houden. Mijn eicelvoorraad is angstaanjagend laag (AMH is 0,19) dus het voelt dubbel om dat te doen, maar ik geloof er ook heilig in dat een pauze van een paar maanden goed kan zijn voor lichaam en geest en dat je daarmee je kansen vergroot. Ga dit tijdens mijn intakegesprek in Gent bespreken voordat ik definitief beslis wanneer ik verder wil gaan, ben benieuwd wat Prof. de Sutter ervan vindt!

Ik snap dat je donderdag pas weer bloed gaat prikken. Het VU wilde bij mij destijds (dit was in mei) ook dat er een week tussen zat, zodat je goed kon zien of het een paar keer was verdubbeld. Ik zag dat jij al 2 miskramen hebt gehad. Zo heftig om mee te maken hè, dat je eindelijk zwanger bent en dat het je dan weer wordt afgepakt! Zou verboden moeten worden, dat mmm-meisjes miskramen krijgen...

Sterkte morgen met de thuistest. Ik hoop voor je dat die donkerder wordt, dat is alvast de eerste belangrijke stap! Krijg je donderdagmiddag wel meteen de uitslag van de bloedtest?

Hou je taai!

15. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Miss: die onzekerheid is inderdaad het aller ergste! Als we wisten of en wanneer het zou gaan lukken dan zouden we het los kunnen laten, nu gaat dat gewoon niet!

Knap dat je een pauze gaat nemen, wij gaan hierna ook 1 ronde overslaan, om mijn lichaam en geest de tijd te geven om te herstellen en om met mijn schoonouder mee op vakantie te kunnen naar België. Laat je weten wat de arts heeft gezegd bij de intake? Wat ontzettend balen zeg dat je eicelvoorraad zo laag is, weet je hoe dat komt? Gelukkig is dat bij mij geen probleem, maar zolang het niet lukt heb ik er natuurlijk ook niks aan...

Die miskramen waren inderdaad heel erg heftig, eerst die enorme blijdschap en daarna de enorme teleurstelling. Maar nu was ik al niet zo enthousiast meer, die positieve testen heb ik eerder gehad. Zal pas echt vertrouwen krijgen met een goede bloeduitslag!

Ik kan donderdag na 15.00u bellen voor de uitslag, stik altijd van de zenuwen als ik bel!

Dankje, jij ook hè, het komt goed met ons!

16. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @all: vanmorgen weer getest en de KV was weer donkerder! De CB gaf nog steeds 2-3 weken aan, maar dat klopt ook wel. Als het goed is zou de CB vanaf vrijdag 3+ aan moeten geven, maar denk dat ik nog tot mandag wacht met nog een keer een CB doen, zou echt zonde zijn om zo'n test te verspillen. Ga natuurlijk ook sowieso pas weer testen als de bloeduitslag goed is...

Ik ga morgen denk ik tussen 10.00 en 10.30u bloed prikken, kan dan na 15.00u bellen voor de uitslag. Vind het echt super spannend en ben nog steeds bang voor een te laag hcg, maar die KV test vind ik toch wel reden om een klein beetje te durven hopen...

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Ik had ongeveer zelfde hcg als jij. Ze zeiden ook dat t waarschijnlijk mis zou gaan. Maar ben toch echt ruim 15 weken zwanger van een tweeling :D

18. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Sammy: hopelijk loopt het bij mij net zo goed af als bij jou, maar met 1 kindje zou ik ook al super gelukkig zijn!

19. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Hier een foto van mn testen tot nu toe, de onderste is van vandaag.

20. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    hij loopt mooi op! nu hopen op een mooie score hcg morgen

Share This Page