Dag dames, In week 5 van 2016 (eerste week van februari) begint bij mij de stimulatie voor IVF. Nu ben ik bezig met het voortraject (het slikken van de anticonceptiepil om de cyclus stil te leggen). Ik voel me vaak moe nu ik de pil slik. Wie zit er ook in deze situatie? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Groetjes, Bonna
Ik zit nog niet helemaal in het traject, maar wij hebben op 13 januari de intake en ik hoop dat we snel mogen starten. Ik hoop dat ik op 13 januari kan starten met de pil, en bij de eerst volgende bloeding mag beginnen maar ik vrees dat er een extra cyclus tussen moet.
Hallo Catmommy, Ik begrijp dat je al wel het hele voortraject hebt doorlopen zoals bloedprikken op verschillende cyclusdagen, echo's om de follikelgroei te bekijken en de HSG. Ik ben op 4 december jl. gestart met de pil (moest op de 3e cyclusdag). Op 24 november hadden wij in het umcg in Groningen de intake. We mochten kiezen tussen ivf of iui. We kozen voor ivf. We konden gelijk beginnen. Ik kreeg een recept voor de anticonceptiepil mee dat ik bij de apotheek kon ophalen. Op 4 december kon ik daarmee dus starten. Ik ben blij dat er nu eindelijk iets gebeurt want ik vond het een lang traject. Sinds juni 2015 zijn we bezig met al die onderzoeken enz.
Jij moet dus ook 2 maanden de pil slikken, de december maand en januari maand als ik het goed begrijp. Ik vrees daar ook voor, dus dat ik januari en februari de pil moet slikken, en het duurt allemaal al zo lang! Wij zijn inderdaad al 2,5 jaar bezig, hebben alle onderzoeken gehad en al vele rondes, maar helaas nog niet zwanger.
Op 12 januari hebben we een voorlichtingsbijeenkomst in het ziekenhuis in klein verband (8 stellen/echtparen in dezelfde situatie). Dan hoor ik meer en krijg ik samen met wat andere dames prikinstructies. In ieder geval hoop ik dan te horen wanneer ik met de pil kan stoppen. Tsja, ik ben inmiddels al met de tweede strip bezig. Het duurt lang ja. Ook had ik last van doorbraakbloedingen op het moment dat ik eigenlijk had moeten gaan menstrueren. Ik maakte me zorgen en belde de verpleegkundige maar die zei dat dit veel vaker voorkwam. Ik zie erg uit naar 12 januari want ik vermoed dat ik niet lang daarna Decapeptyl zal gaan spuiten.
Hee, ik ben sinds 23 december begonnen met de pil. Op 6 januari zet ik de eerste spuit. Ik heb een last van de pil. @bonna: vreemd dat jullie mochten kiezen. Vaak begin je toch eerst met iui (of er moet een reden zijn waardoor dit geen effect heeft). Dan vind ik het nog snel gaan bij jullie als je vanaf juni in het traject zitten. Fijn!
Jij start dus veel sneller Moess! Dat geeft me wel hoop Spuitinstructies hoeven wij niet, ik spuit al anderhalf jaar
Ook wij mogen in februari starten met IVF. Wij hebben dan 5 iui(met hormonen) achter de rug. Daarvoor is alles nagekeken en heb ook een HSG gehad en er is verder bij ons beide niets gevonden. Wij mochten na veel gedoe na 5 IUI door met IVF. Volgens het protocol mag je in ons ziekenhuis pas door naar IVF na 6 IUI. Op aandringen van ons mogen we er 1 overslaan. Ik ben heel benieuwd wat IVF voor ons gaat brengen.
@Moess: dat wij gelijk aan ivf konden beginnen had te maken met mijn leeftijd. Ik ben namelijk 40. De gynaecoloog raadde ons aan de iui stap over te slaan.
@ bona: ahzo. Dan snap ik m! @ catmommy: ik moest gewoon op cd3 beginnen met de pil en op cd 17 beginnen met decapeptyl. Ik had de info avond en bloedprikken op hiv etc (partner ook) afgelopen jaar al gehad. Dus ik mocht al aan de pil en heb gisteren pas de hele intake bij de verpleegkundige gehad met prikinstructie etc.
@Moess, je loopt ietsje voor op mijn behandeling. De intake inzake prikinstructies die jij gisteren had, heb ik 12/1. Ik moet de pil langer slikken dan jij maar dat had er mee te maken met wanneer er plek was in het ziekenhuis. Tsja, ik ben bepaald niet de enige.
Ja ik had gewoon geluk met de timing van mn cyclus, dat er plek was en dat ik de voorlichting en bloedprikken al gehad heb. Dan scheelt gewoon tijd..
Ik voel me niet anders dan anders.. maarja, ik hb vroeger ook een aantal jaar de pil geslikt en had toen ook nergens last van
Hallo allemaal ook ik begin in januari met ivf behandeling. even kort mijn situatie wij zijn in mei 2013 begonnen met zwanger worden. In augustus bleek ik zwanger te zijn kon het niet geloven omdat het niet klopte met mijn cyclus. en ja hoor inderdaad ik was zwanger maar mijn kindje zat op de verkeerde plek dus bbz ben met spoed geopereerd scheelde een nippertje anders was ik er niet meer geweest vervolgens in dezelfde jaar december opnieuw zwanger dit keer op de juiste plek wederom mocht weer niet zo zijn ik kreeg een miskraam. wat een k*** jaar. in 2015 begonnen aan iui 1 en 2 iui mislukt 3 iui gelukt ook dit keer was het geluk en blijdschap voor korte duur weer een bbz En toen was het afgelopen opnieuw met spoed geopereerd heb steeds een engel boven mijn hoofd. ik ben dus helaas gewezen op ivf want op een natuurlijke wijze gaat het nooit meer lukken omdat ik geen eileiders heb. afgelopen jaren ben ik Door stress en verdriet flink in een dip gezeten. Helaas moest ik eerst afvallen van de fertiliteitarts ik moest 5 kilo afvallen. nu hoop ik dat 2016 mijn jaar mag worden met een mooie kindje waar ik al zolang van droom ik wens jullie een fijne jaarwisseling en dat 2016 ons jaar mag worden waar we ons geluk samen mogen delen
Hee popie wat een verhaal zeg! Fijn dat je nu verder kan. Ik vind het wel vreemd dat je eerst 5 kg moet afvallen. Want daar logt het nu toch niet aan, aangezien je geen eileiders meer hebt!?
Dag Blossom82, jammer dat de IUI niets heeft opgeleverd! Maar nu dus starten met IVF in februari net zoals wij. Ik hoop echt dat het gaat lukken bij jullie. Gezien mijn leeftijd mochten wij de IUI-stap overslaan. Ik ben blij dat jullie nu ook IVF krijgen. Ik zie erg uit naar 12 januari; de datum dat ik mijn prikinstructie krijg.
Hier gisteravond de eerste decapeptyl gezet. Slecht geslapen dus nu erg moe en een ontzettend zwaar hoofd. Verder nergens last van