Hoi. Ik moet morgen bloedprikken, waarschijnlijk progesteron, maar volgens mij krijg ik die dag een eisprong. Heb dat wel zin dan? Heb namelijk net een positieve test in handen. Terwijl dat ik donderdag vorige week een foll.meting had, was toen 2x 18mm.
Het progesteron moet 5-7 dagen na de vermeende eisprong gemeten worden. Op andere dagen is de uitslag niet betrouwbaar en kun je er dus ook geen conclusies aan verbinden.
Wat gek joh. Had inderdaad het zh vanmiddag gebeld. Nu voor maandag afgesproken, maar dan is dat nog een enkele dag te vroeg. Heb gezegd dat ik gister een pos.ovutest had. Dus...??
Lastig; ze zijn ervanuit gegaan dat je je ei eerder had vanwege de afmeting (18 mm; is snel springen). Kan zijn dat ovulatietests van slag zijn door de hormonen die je gebruikt dus die is dan niet betrouwbaar. Maandag heengaan; als de test iets te vroeg is, kunnen ze wel iets zeggen over het niveau die dan iig een bepaalde hoogte moet hebben zo vlakbij. Als het dan superlaag is, weten ze ook wat.
Bloedprikken kan in ieder geval geen kwaad, dus je hoeft niet bang te zijn dat het iets verstoord. Wel zou ik de uitleg over de testen aan de arts vertellen.