Hallo mensen, Misschien willen jullie mijn verhaal lezen. Ik woon 2 jaar in Denemarken en ik heb een Deense man. Ik ben vanaf april 2011 begonnen met klussen. We hebben 1 jaar op een natuurlijke wijze geprobeerd totdat we hulp kregen van de gyn. Ik kreeg een kijk operatie en moest mijn eierstokken spoelen en gewoon op natuurlijke wijze door blijven proberen. We deden bloedtesten en alles zag er goed uit. Mijn man moest wel 7 keren zijn testen en op het allerlaatste definitieve test dat in oktober 2012 kwam, bleek dat hij minder dat 5 miljoen werkende zaadcellen produceert. We kwamen in aanmerking voor IVF in december 2012. Maar in Denemarken is het heel anders dan in Nederland. Daar zijn ze heel strikt om medicatie te geven. Elke werkdag is de afspraken telefoon uurtje open van 7:30 tot 8:00. Iets wat ik heel krom vind. Telkens werd ik ongesteld op de weekend en het kwam slecht uit want de kliniek is gesloten in de weekends en wanneer ik wilde beginnen met IVF, kon ik niet. Ze geven je pas de medicatie wanneer je eerst een check up echo doet op de eerste of tweede dag van je ongesteldheid. En uiteindelijk werd ik woensdag ongesteld en heb ik meteen een afspraak gemaakt. Dit is de medicatie die ik heb gekregen: - Gonal F, 150 mg elke dag spuiten 8 dagen lang. - Orgalutran, 25 mg vanaf de 5e dag van je medicatie gebruiken Misschien vinden jullie leuk om te volgen hoe het gaat in Denemarken. Misschien wel interessant voor de mensen die in een andere land willen proberen.
Jemig meis, ik ken je vooral van je verhalen over hoe jullie elkaar ontmoet hebben, en nu dit Vind wel dat je met ontzettend weinig Gonal moet beginnen trouwens! Mij hebben ze ook op een hele lage dosering gezet omdat ik zo jong ben en ze voorzichtig wilden beginnen, maar dat was toch al 187,5.. Nouja, ik hoop dat het meteen aan gaat slaan bij je! Succes!
Succes mompelientje! Spannend hoor. Volgens mij is 150 ie heel normaal als startdosering hoor. In ons ziekenhuis is dat in ieder geval wel zo. Hopelijk ga je een hoop mooie follikels broeden!
Hi Shaddixxx, dank je lieverd en yeah ik was pas een halfjaartje begonnen toen ik op zp kwam en was zo vrolijk en zag iedereen zwanger worden. Maar helaas nog geen baby in m'n buik maar ik hoop binnenkort krijg ik m'n World of Warcraft baby. Ik weet niet of het weinig of meer is maar ze noemen mij in het ziekenhuis: Nieuweling met IVF. Ik heb zo'n gevoel dat ik pas begonnen bent en dat het heel lang gaat duren... @ Mar1974 Dank je wel, ik ga het woensdag horen hoe ze zijn gegroeid
Woensdag m'n eerste follikel meting gehad. Ik heb 8 grote en 5 kleine eitjes. Vandaag om 18:00 25 mg Orgalutran spuiten en 250 mg Ovitrelle om 22:00. Donderdag hoeft ik niets te doen! Vrijdag is het zover, dan halen ze mijn eitjes eruit en ook moeten ze mijn man zwemmertjes hebben. En zondag is de dag dat ze m'n embryo terug instoppen. Ik ben reuze benieuwd hoe het allemaal gaat. Het gaat allemaal zo snel in Denemarken!
Hoi hoi! Vrijdag was enorm goed gegaan! De punctie was geheel PIJNLOOS! Ze hebben me helemaal opgepompt met morfine achtige-spul. Ook hebben ze mij een pilletje gegeven waarvan ik slaperig werd. Dokters waren enorm lief en begripvol. Tijdens punctie heb ik gewoon liggen relaxen. In 5 minuten hebben ze 10 eitjes eruit gehaald. Moet wel bekennen, wanneer ik thuis kwam, dat ik heb liggen slapen en toen ik wakker werd, had ik krampjes, maar een goed gevoel krampjes! Morgen om 12 uur heb ik terugplaatsing. Tussen 7 en 9 uur krijg ik te horen of het IVF of ICSI wordt. Check mijn onderschrift hoe snel het gaat! <3 Je kan ook zien dat ze heel andere methode en andere medicijnen gebruiken. Zo krijg ik vaginale gel Crinone na m'n terug plaatsing Ook mag ik geen zwangerschap test gebruiken. Een bloedtest moet ik doen op 15 april