Hey meiden, Zou het leuk vinden om wat ervaringen uit te wisselen met meiden die ook in UZ Gent lopen. Ik heb zaterdag de punctie gehad en donderdag, als alles goed gaat, de TP. Heel spannend allemaal. Meer meiden hier die in UZ gent lopen? Of hebben gelopen?
Hi Marizje, Jij loopt dus net een paar weekjes op me voor, wij zijn vandaag geweest voor de eerste echo om de stimulatie te beginnen. Vanavond mag ik de eerste spuit Menopur zetten. Gebruik jij ook Menopur? En hoe is je punctie gegaan? Ik weet niet bij welke arts jullie lopen, maar wij bij dokter De S. Maar die heb ik vandaag niet gezien.
In mmm forum is een Gent topic😉. Nu wat rustig maar jullie kunnen daar met liefde wat leven in blazen. Ook bv met vragen. Wij lopen er of hebben er gelopen. Dus voldoende ervaring! Zie mijn banner, dankzij Gent😉
Hoi Spikkeltje, Punctie is goed gegaan. 14 eitjes en 11 bevrucht. Het is mijn 2e poging in Gent. De 1e 2 waren in NL. Is dit jouw eerste poging? Poppetje, jij bent dus zwanger! Gaaf, gefeliciteerd. Was het de 1e poging in Gent?
Nee, van de eerste (cryo) werd ik zwanger maar zie onderschrift (1 verse 2 cryos), 2e 1 verse zwanger mk en 2 cryo tp, 3 en 4e alleen vers niet zwanger en nu 5e weer zwanger. Van de 9 tp 3x zwanger geweest en hoop deze gezond in mijn armen te krijgen!!!
Troost jullie, de S en mijn arts prof Gerris zie je niet altijd. Die zijn ook druk met bv lezingen in het buitenland etc te geven. Wel bemoeien ze zich er mee hoor. Prof Gerris wilde perse gebeld worden na de laatste echo om te beslissen, op zijn vrije dag. Na mijn dochters stilgeboorte stuurde hij persoonlijk een mail. Dus al zijn ze er niet, ze zijn er altijd.. Jullie zijn in goede handen!
Ik ben ook onder behandeling in Gent. Voor onze eerste behandeling 4 jaar geleden ook. Morgen waarschijnlijk voor de laatste echo en donderdag punctie. Goed resultaat, marizje!
Ik heb een vraag aan de ervaren Gentgangers, of beter gezegd twee. De eerste is een korte, betreft de Menopur: moet dat spul nou in de koelkast of niet? Ik heb alleen voor vandaag meegekregen, morgen wordt de rest bezorgd. Het staat nu in het keukenkastje. De tweede vraag: de dokter of vroedvrouw of wie ik dan ook vandaag had (die van de prikinstructies enzo) zei, laten we maar meteen een datum afspreken voor als je eerste ICSI niet mocht lukken, want dan denk ik dat je beter eerst dokter De S kan zien. Die afspraak is in mei. Betekent dit dat als de eerste ICSI niet lukt we dan moeten wachten tot mei of ga je wel eerst met evt. cryo's aan de slag? We hopen natuurljk dat deze poging lukt maar ik wil wel realistisch blijven. Poppetje, wat een mooi verhaal van dokter Gerris. Wat lief en betrokken. Hoe gaat het verder met je zwangerschap nu? En Marizje, is die punctie idd pijnloos zoals dokter De S mij beloofde? Zie er heel erg tegenop, ben nogal een watje vrees ik...
Menopur moet in de koelkast tot je het hebt gemengd. Dan mag dat flesje in de kast😁 heel mijn koelkast lag altijd vol.. De evaluatie plannen ze standaard, ik vond het niet nuttig maar ok, hun protocol. Cryos ga je gewoon mee door. Uiteraard na de verse tp een rustmaand en dan mocht ik in eigen cyclus verder. Ps punctie nooit last van gehad, gebeurd vaak door dr Baerdemans. Man met een ding op zijn hoofd, aardige en super ervaren man. Ik heb nooit last gehad maar gaf aan dat ik niet reageer op lage dosissen. Menopur spoot ik ook 300ie. Dus per kant extra dosis. So far So good maar nu in afwachting van de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Ivm 1 eiige tweeling kun je geen nekplooi, nipt of vlokkentest doen. Mijn mannen delen 1 placenta. Dus vooral rustig asn doen nu. Oh tip, mocht je Gent nodig hebben, mailen! Telefonisch zijn ze dramatisch bereikbaar. En moeten ze terugbellen en is het 16.30u, geen paniek, ze bellen tot het werk klaar is. Niet net als ik NL tot stipt 17.00u. En ik heb na een tp altijd bloed geprikt in NL en het Zh achterna gebeld dat ze op tijd faxte. 😁😁😁 aldoende leert men..
Ik gebruik gonal f, dus op je eerste vraag heb ik geen antwoord. Maar staat dat niet op de doos? Normaal zit er dan een sticker op. Je moet inderdaad op de afspraak wachten voordat je verder kan. Dat is ons in ieder geval verteld.
Spikkeltje ik heb prof Gerris en al mijn afspraken zijn met hem. De 1e TP in Gent vond ik niet fijn, ik kreeg toen te horen dat de embryos niet heel goed waren. Ik was toen redelijk overrompeld maar geen reactie van de arts toen. Dit heb ik gedeeld met prof Gerris en nu doet hij zelf de volgende tp. Wat een betrokkenheid sowieso, een heel verschil met NL!!! (Vind ik) Punctie is onder verdoving maar je hebt daarna echt wel last hoor. (Paar dagen heb ik meestal) punctie zelf is dus verdoofd. Ik had ook Menopur en die moet koel ja, in de koelkast dus. Poppetje, wat hefig om zoveel niskramen te krijgen. Ik hoop voor je dat dit uitmond in een prachtig kindje. Kun je er wel van genieten? Nienje, succes donderdag! Wellicht zien we elkaar!
Mia was geen mk, zelf afgebroken ivm chromosoomafwijking, na de 16 weken beval he gewoon.. De mk daarna was even piep maar vergeleken mijn kind naar het crematorium te brengen niets.. Alleen lange nasleep ivm restweefsel.. Napijn bij de punctie vond ik te doen. Mag paracetamollen maar ben er niet dol op. Slik ze in uiterste nood😉 Wie had jij bij de tp die dat zei?
Dat hadden wij ook bij de tp. Ik zag het toen helemaal niet meer zitten, omdat zij toen zei dat het resultaat niet goed was en we maar een gesprek moesten plannen na twee weken. Heel vervelend. Maar ik was toch mooi zwanger!
Wat was bij jullie het probleem, als ik vragen mag? Ik bedoel bij de tp, waardoor ze een gesprek wilde plannen?
Wat heftig poppetje, je verhaal over Mia. Heel heftig. Geen idee wie ik had bij Tp. Een vrouw, niet dokter de Soeter. Een jongere dame.
Peeters is super lief dus denk het niet, mijn laatste tp had ik ook een jong ding. Geen idee hoe ze heette. Prof Gerris heeft bij mij geen enkele tp gedaan helaas😞
Er waren 7 bevruchtingen, maar maar 2 goede bevruchtingen (eicel sloot niet op tijd af). Van die 2 is de beste teruggeplaatst op dag 3, maar blijkbaar was die ook niet super goed (weet de details niet, was zo van slag). De andere kon niet ingevroren worden.
Heb je donderdag de punctie? Woon je trouwens in de buurt van Gent, dat je je echos daar laat maken? Ik maak ze nl zelf. Wat een uitvinding is dat!