Ik ga voor het eerst menopur gebruiken, gonal f gebruikte ik 300ie, zal met menopur waarschijnlijk ook zo zijn. Zal dan hopelijk een grotere spuit zijn en niet twee spuiten
Ik weet niet of je dat zo één op één kan overzetten hoor Nientje. Misschien krijg je met Menopur wel een andere dosis? Ik hoop voor je dat je ze een paar dagen van te voren krijgt voorgeschreven, zodat je ze in NL kan halen/laten bezorgen (ik zit bij CZ en daar moet je ze laten bezorgen). De vorige keer moest ik direct dezelfde dag gaan spuiten en toen moest ik twee flesjes in Gent halen, maar dat zijn heel rottige breekflesjes. De thuisbezorg-Menopur zit in (heel lieve) kleine flesjes met een rubberen dop waar je doorheen moet prikken. Ik vind ze goed klaar te maken, gemakkelijker dan Cetrotide. Wat is Gonal-F, een alternatief voor Menopur? En moest je dat ook zelf mengen?
Ik ben ook verzekerd bij CZ en vind het heel onhandig met de medicatie. Vorige keer kreeg ik woensdagmiddag recepten in Gent, maar ik kon ze die dag niet op tijd mailen, dus konden ze pas dinsdag geleverd worden (maandag leveren ze hier niet). En moest zondag beginnen . Gonal F is ideaal, zit in een pen. Je hoeft alleen te draaien voor de juiste hoeveelheid en prikken. Er zit 900ie in een pen. Maar als menopur een beter resultaat geeft wil ik best mengen .
Als het goed is kan ik inderdaad vrij snel starten met de medicatie. Als de uitgangsecho goed is tenminste. Ik heb ook al gehoord dat ik 300 menopur moet spuiten. Voorheen gonal 225. Ik ben verzekerd bij UMC maar zij vertelde mij dat ik de medicijnen gewoon in het zkh in Belgie kan halen? Iemand daar ervaring mee?
Goh hoeveel menopur moet ik dan gaan spuiten, spoot al 300 gonal . Ik heb al eerder medicijnen in Gent gehaald, de apotheek zit in k12. Maar dat moet je dan toch wel voorschieten? Ik wel. En het kan anders in gebruik zijn, Decapeptyl in België moet je zelf mengen, in NL niet. Maar je mag het niet in NL halen? Wat als je niet genoeg hebt? Ik moest vorige keer gonal bij bestellen.
Je mag het niet in NL halen voor zo ver ik weet, dus je moet aan de arts vragen of ze genoeg op het recept zetten tot circa twee dagen na de volgende controle, liefst meer. Ik had van de vorige keer nog wat Menopur over en dat heb ik wijselijk verzwegen, zodat ik een heel kleine marge heb (van één dag, maar goed, beter dan niets) Als je het recept hebt kan je het beste dezelfde dag nog bestellen, als er dan iets niet goed gaat heb je nog tijd om dit te (laten) corrigeren. Toen ik voor de eerste avond Menopur haalde moest ik het ook zelf voorschieten. Ik kan het ook niet terugvragen bij CZ nu want ik ben het bonnetje kwijt, grrrr. Als je de online apotheek belt willen ze trouwens best wel met je meedenken, bij mij ging er bij levering iets net goed en toen kwam dezelfde dag nog een koerier.
Als het met de levering niet goed gaat snap ik dat ze een koerier moeten sturen, maar verder vind ik ze absoluut niet flexibel. Ik moest er vorige keer steeds over nadenken wanneer ik medicijnen moest bestellen, want ze leveren maar 4 dagen in de week. Toen ik aangaf dat ik zondag moest beginnen en zij pas dinsdag konden leveren, was het gewoon pech voor mij. Ik haal het liever bij mn eigen apotheek, maar dat mag niet meer.
Moet jij er speciaal voor thuisblijven dan Nientje? Ik werk vanuit huis, dus voor mij is het wellicht gemakkelijker. Ik heb weleens gehoord dat ze ook kunnen leveren bij je reguliere apotheek, dan kan je het ophalen wanneer jij wil. Maar ik weet niet precies of en hoe dit werkt, want voor mij is het juist niet zo prettig om naar de reguliere apotheek te gaan --> ze zijn er hartstikke aardig, maar het is altijd reuzedruk. Ik heb er weleens drie kwartier (!!!) zitten wachten, voor een recept dat al reeds naar de apotheek gefaxt was. Vandaar dat ik juist blij ben met het online gebeuren.
Ze leveren wel op een ander adres bv. op mn werk, maar dat wil ik niet, want niemand weet er iets van en ik werk met kinderen, dus nog gevaarlijk ook. Ik mag het niet bij mijn eigen apotheek laten leveren. Gelukkig kunnen ze redelijk goed aangeven hoe laat ze komen, maar moet er wel voor thuis zijn. Ben je begonnen met spuiten?
Bij mij is vandaag helaas de afspraak afgebeld. Uitgangsecho gaat dus ook niet door vandaag. Daardoor nu ook niet meer duidelijk wanneer we echt gaan beginnen met de menopur
@Vrouwke Huh, wat raar, waarom is je afspraak afgebeld? En waarom heb je geen nieuwe afspraak gekregen? @Nientje Ik begrijp nu wel wat meer waardoor het voor jou lastig is qua planning! Ik ben zzp'er en werk vanuit huis. Verder zit mijn man in de onregelmatige dienst dus die is ook geregeld overdag thuis (alleen is hij niet zo blij als de deurbel om 9 uur gaat na een nachtdienst haha). Ik ben vandaag begonnen met de Cetrotide erbij, de afgelopen dagen spoot ik alleen Menopur. Ik voel nog niets qua eitjes, maar misschien is dat normaal? Op de 27e hebben we weer een fm.
Arts was er wegens privé omstandigheden niet. Dat kan gebeuren natuurlijk. Ze hadden de voicemail ingesproken maar nu krijg ik ze maar niet te pakken de hele dag om te vragen hoe nu verder
Dat is vervelend, vrouwke. Misschien kan je ze beter mailen? Welke arts heb je? Spannend Spikkeltje! Hopelijk meer eicellen deze keer.
Mailen reageren ze ook niet op. Uiteindelijk heb ik contact met ze gezocht via het algemeen nummer van het UZ Gent en toen erop gestaan dat ze me zouden doorverbinden. Ik heb dr Gerris
Ik ben gisteren geweest en heb 13 follikels. Volgens man waren dat er net zo veel als vorige keer, ik dacht van niet, dus heb ik hier even teruggebladerd om m'n verhaal van de vorige keer te lezen. Het zijn er inderdaad net zo veel. Nu hoop ik natuurlijk wel dat er deze keer meer daadwerkelijk goed rijpen en mee kunnen in de race. Ik hoopte zelf dat het er meer zouden zijn maar volgens de dokter was dit een goed resultaat met 225 eh Menopur. De kleinste follikel is 6 mm en de grootste 16. Er zitten er rechts wéér meer dan links (5 om 8, vorige keer ook al) dus ik denk echt dat dat de betere stok is
13 follikels is mooi, maar vorige keer bleven er dan zoveel achter met groeien? Dacht dat je weinig follikels had, maar dat is dan niet zo. Blijft spannend he! Bij mij gaat links altijd beter dan rechts, terwijl links ook de endo cystes zaten, dus hoop altijd op wat rechts, want denk zelf dat die beter zijn. Wanneer is je nieuwe afspraak, Vrouwke?
Ik ben woensdag er tussen gezet. Vandaag begin ik met decapeptyl en zondag net menopur 300. Ik mag de echo's thuis maken
Fijn dat je ook weer mag beginnen Vrouwke! Bieden ze dat zelf aan, van die thuisecho's? Tegen mij is niets gezegd. Ik heb -op advies van Poppetje- wel gevraagd aan het streekziekenhuis of ik de echo's daar mocht laten maken, en dat mocht. Maar nu vallen mijn echo's net in het weekend, dus dan wordt het toch sowieso Gent. Wel lekker rustig op de weg haha. Vandaag bleek ik geen 13, maar 14 follikels te hebben! Misschien was die ene de vorige keer nog te klein om gezien te worden? Ik lag daar maar te kleppen haha, was hartstikke zenuwachtig dat het weer zo'n pijn zou doen, dan ga ik altijd kleppen. Maar het deed gelukkig geen pijn, bij mij zat/zit het probleem waarschijnlijk in de latex --> met een handschoentje in plaats van zo'n condoom heb ik nergens last van. Afijn, ik heb nu rechts 8 follikels en links 6. Ik zei tegen de arts dat bij mij één kant dominant was maar wist acuut niet meer welke omdat ik jouw en mijn 'goede kant' door elkaar haalde Nientje! Was wel grappig. De kleinste follikel is 11 en de grootste 20. Er is bloed geprikt en nu moet ik vanavond nog Menopur spuiten en morgen (!!) voor een nieuwe echo. De punctie komt steeds dichterbij! En daar heb ik dus wel wat vragen over, aan de ervaren Gent-gangers. Komen ze: - Bij hoeveel mm wordt de punctie afgesproken? - Waren jullie erg zenuwachtig van te voren en doet het pijn? Niet alleen tijdens de punctie maar ook tijdens de rit naar huis. Hoe lang daarna mag je naar huis? - Heb je daarna nog verzorging nodig? Ik denk dat ik dinsdag de pick-up ga krijgen maar mijn man heeft op woensdag late dienst en 's morgens een vergadering. Hij is er dan pas weer om 23 uur. Is dat een probleem, moet je bijv in de gaten gehouden worden of naar het toilet geholpen worden of kan je zelf van alles doen? - Gebruiken jullie pijnstillers na de punctie en zo ja, welke? Zetpillen of tabletten? Ik ben best een watje, ben er nu al erg zenuwachtig voor aan het worden... Ik word nml erg snel misselijk als ik pijn heb, tot overgeven aan toe. Over overgeven gesproken, ik heb gisteren ook gespuugd. Werd zo maar ineens misselijk en heb ook wat vaker maagzuur. Vandaag ook een beetje druk op m'n buik links, maar gelukkig niet pijnlijk. Komt de misselijkheid van de medicatie of door de groeiende eitjes? Jullie ervaring?