IVF in UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    @spikkeltje de 21e zal zeker niet te vroeg zijn. De datum die je van het zh krijgt als testdatum is altijd erg laat, de meeste vrouwen testen veel eerder. Een urinetest thuis kan al vanaf 8 tot 10 dagen na eisprong. Ik mag de 17e al een bloedtest doen. Nooit eerder gedaan, altijd gewoon een urinetest thuis, maar van Gent moet ik een bloedtest laten doen, ook als ik ongesteld word. Ik kreeg de vorige keer een dikke preek omdat ik die bloedtest niet gedaan had, heel stom.

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

#282 Spikkeltje, 14 mei 2016
    Laatst bewerkt: 14 mei 2016
    Dames... ik heb een vraag. Hoe lang kan je positief blijven testen op Pregnyl? (5000 E volgens mij). Ik had hier nml nog een mapje zwangerschapstesten liggen van Sensitest, hier staat op dat je 4 dagen voor je menstruatie mag testen. De test is over de datum (feb 2014) maar ik heb 'm ook nog gebruikt bij mijn afgebroken poging, om te kijken of een verdwaald zaadje één van m'n vier eitjes geraakt had. Toen was 'ie negatief. Zo net een ander exemplaar uit het mapje gepakt en zie hieronder het resultaat. Kan ik zo vroeg positief testen (tp was afgelopen zondag, dus 6 dagen terug) of is dit de Pregnyl/progesteron/whatever? Streepje kwam vrijwel meteen, geen indroger dus.

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Even een betere foto gemaakt, had 'm op lijntjespapier gelegd en dat leidt zo af.

Bijgevoegde bestanden:

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Volgens mij is de pregnyl na zo'n 8 dagen uit je bloed. Voor de zekerheid kun je 10 dagen aanhouden. Ik denk dat je al positief zou kunnen testen hoor 6 dagen na tp van een blasto. Een blasto nestelt 24 tot 48 uur na terugplaatsing al in. Heb je al last van kwaaltjes?

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

#285 Spikkeltje, 14 mei 2016
    Laatst bewerkt: 14 mei 2016
    Nee geen kwaaltjes, van de pregnyl had ik echt last. Heel opgeblazen borsten. Ik heb wel allemaal steekjes laag in de schaamstreek gehad, twee dagen terug ofzo. Gister beurs gevoel op de eierstok. Nog niet de neiging om mijn man de nek om te draaien ook haha, dus alle zw-kwalen moeten nog komen ofzo? Kan dat?

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik vind het wel een duidelijke test! Die pregnyl zou al uit je systeem moeten zijn zou je zeggen. Ze zeggen pregnyl 10.000 duurt 10 dgn. 5000 zou dus nog iets eerder uit je lijf moeten zijn. Ik heb hoop voor je

7. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik had 8 dgn na tp van blasto ook een super duidelijke positieve test. Ik had toen een cryo tp in natuurlijke cyclus zonder medicatie. Kon dus niet van pregnyl zijn. Helaas is die met 10 wkn wel uitgelopen op een miskraam

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    @spikkeltje heb je vandaag nog een test gedaan?

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Nee, heb geen nieuwe gedaan, ik dacht dat ik nu beter kon wachten. Anders zal je net zien dat de tweede keer mijn urine wat meer verdund is en het streepje lichter is, zit ik weer in de vlekken. Ik ben toch al steeds bezorgd nu, ik ben nooit zo'n positieveling zeg maar :) Wel heel erg moe vandaag. Denk jij dat ik opnieuw moet testen Jessi? Heb jij al getest? En Vrouwke, hoe gaat het met jou?

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Spikkeltje wat knap dat je kan wachten. Denk dat het mij niet zou lukken als ik zo'n streepje zou zien.

Ik heb nog last van mijn buik. Is nog gevoelig. Vooral als ik langer loop, ga zitten en in de avond is mijn buik opgezet. Verder ben ik erg ongerust over onze drie embryo's. Ik ben als de dood dat er geen tp gaat komen omdat ze dag vijf niet redden. Ik vind het ook zo weinig, van de 10 eicellen maar 3 bevrucht. Andere rondes hadden we echt bijna alles bevrucht maar dan waren er bij de start minder eicellen. Dus bijv 4 eicellen en dan drie goede bevruchtingen

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Er waren er toch een aantal niet rijp? Die zou ik niet meetellen, want die gebruiken ze niet. Bij mij belde ze al op dag 3, zolang je niks hoort, gaat het nog goed. Maar blijft heel spannend, woensdag tp?

Spannend Spikkeltje en Jessi!

Ik heb morgen de eerste echo, ben erg benieuwd wat de Menopur doet. De laatste twee echo's moeten trouwens in Gent, omdat ze hier niet op tijd de bloedresultaten hebben, maar morgen in ieder geval hier. Nog een vraagje: doet het inspuiten van de vloeistof bij jullie ook pijn? Bij Gonal had ik daar geen last van, maar nu wel.

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

#292 Spikkeltje, 16 mei 2016
    Laatst bewerkt: 16 mei 2016
    @Vrouwke Ik kan mij goed voorstellen dat je in de vlekken zit mbt de embryo's, wij hadden er 5 en ik zat die dagen met angst en beven op de telefoon geplakt. Dag 3 is de "gevaarlijkste" dag geloof ik -wat Nientje ook zegt-, de drie die afvielen deden dat allemaal op dag 3. Dus als je morgen niet gebeld wordt heb ik goede hoop voor je.

@Nientje Doet het inspuiten van de Menopur pijn bij je? Ik spoot 'm in etappes, dan is het goed te doen en voel je er bijna niets van. Als je in 1 keer die spuit leegdrukt voel je 'm inderdaad, zelfs als je het langzaam doet. Ik deed dus stukje spuit, even wachten, stukje spuit.

Kon het toch niet laten en vanmmorgen getest. Er ontstond vrijwel direct een tweede streepje, hoef 'm dus niet eerst te laten drogen, je ziet bij het doorlopen waar 'ie komt. Hij lijkt iets lichter dan de vorige maar niet veel (de onderste is die van vandaag). Moet er wel bij zeggen dat mijn ochtendurine echt heel licht was, heldergeel. Urine waar ik vorige keer mee getest had was meer als appelsap. Ik heb 'm er nu ook wat korter ingehouden, 5 seconden in plaats van 10 ofzo. Zou dat uitmaken? Ik heb sowieso het gevoel dat het bij mij net omgekeerd is, ik test juist op ochtendurine veel minder goed dan op middagurine, stom hè.

Overigens ben ik dood- en doodmoe. Ik kan wel blíjven slapen. Is het de spanning of is dit een prille-zwangerschap-kwaal? Wel heel pril dan nog want pas morgen zou mijn NOD zijn.

Bijgevoegde bestanden:

• tests.jpg
      tests.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,3 KB
      Weergaven:
      5
  13. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Spannend spikkeltje!

Ik zit vandaag inderdaad op dag drie, de dag dat je anders de tp zou hebben. Ik hoop zondag morgen mijn telefoon niet gaat!

Wat betreft de menopur... Ik wreef eerst de plek waar ik ging spuiten warm. Dan zette ik de injectie en duwde ik de menopur langzaam leeg. Dan eruit en weer wrijven. Ik heb hierdoor nergens last van gehad. Owja en natuurlijk op kamertemperatuur laten komen voordat je spuit

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Van de 10 eicellen waren er inderdaad 6 rijp. Ik had dus gehoopt op 4 a 5 bevruchtingen. Nu maar heel hard hopen dat deze drie kanjers het door gaan zetten tot het einde. Het gaat om kwaliteit en niet km kwantiteit al denk ik dat je dan wel iets rustiger deze dagen doorkomt

15. Xan00

Xan00 Lid

23 mrt 2016
    55
    0
    6
    Vrouwke; ik ben niet in Gent in behandeling maar ik lees soms even mee in andere topics. Ik herken je angst. Wij hebben zaterdag punctie gehad. 6 eicellen en 4 bevruchtingen. Nu nog maar 2 embryo's die doordelen. Echt spannend he! Nog geen embryo gehad op dag 5. Blijven hopen!

16. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Op kamertemperatuur? Bewaren jullie de Menopur dan in de koelkast? Ik niet hoor, hij wordt ook niet bezorgd in een koelbox of -zakje. En op de doos staat dat je 'm beneden de 25 graden moet bewaren.

Vrouwke, het gaat inderdaad om de kwaliteit en niet om de kwantiteit, dus hou moed! Dat gezegd hebbende: ik weet precies waar je doorheen gaat, het zijn slopende dagen hè. Ik wilde het liefst gaan slapen en dan wakker worden op dag 5. Ik duim voor je hoor!

17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    In Belgie wordt de menopur wel koud bewaard. Deze moet ook in de koelkast totdat je de vloeistof met de ampuk gemengd hebt. Ik kon met de ampul 4 dgn doen. Dus op dag 1 kwam het uit de koelkast eb dag 2,3en 4 moest ik hem in de kelder bewaren

18. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb een testje gedaan met een ander merk (Kruidvat). Eentje die niet over de datum is, haha. En ik zie een heel mooie duidelijke plus. Ik ben dus echt zwanger van onze eerste ICSI. NU hopen dat 'ie blijft plakken!

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dit te lezen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje tussen hoop en vrees. Ik hoop dat iedereen in dit topic gauw een positieve test in handen heeft!

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hier hoeft de menopur ook niet in de koelkast. Als ik links spuit heb ik ook amper last, maar rechts is pijnlijk. Misschien zit ik te dicht bij het litteken van mn laparoscopie? Wil niet steeds links spuiten, want ben bang dat er rechts niks groeit, maar dat is misschien wel een hele vreemde gedachte haha.

Mooi testje Spikkeltje, hoop dat het goed zit!

Vrouwke, het is super spannend dat wachten. Ze belde hier s ochtends al, dus ga er maar vanuit dat het vanmorgen nog goed was. Ik wil deze keer ook geen telefoontje!

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wauw gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina