Ja, één tip: blijf na al dat drinken in de buurt van een wc ik heb vier à vijf keer moeten plassen! Voor de rest heb ik niets gevoeld van de tp, ik heb er wel voor gezorgd dat ik m'n buik lekker warm gehouden heb. Liep hier met een sjaal rond m'n T-shirt haha, man verklaarde me voor mesjokke! Over m'n blasto, ik voel steeds een soort zeurende pijn bij waar ik denk dat m'n eierstok zit, niet echt pijn, meer druk... Zoals wanneer je riem in je buik drukt. Is dat bekend? Ik was ook een beetje misselijk vandaag, was er hartstikke blij mee want ik zie dat als teken dat de blasto zeer actief is! Maarrrr ik heb een mailtje teruggekregen van Gent, die heb ik nml gemaild met het verhaal dat ik een positieve test had op dag 6 na tp en dag 8 na tp. Mailen ze terug dat het wel wat vroeg is aangezien ik Pregnyl heb gespoten en dit een vals positief beeld kan geven. Nu zit ik helemaal in de vlekken: die Pregnyl is toch wel weg nu? Niet dat ik superblij zit te zijn met onze blasto en ik hier ontzettend voor de gek gehouden word....
Ieder lichaam kan natuurlijk anders reageren maar als je de halfwaardetijd van pregnyl bekijkt zou dat na een dag of 8 na zetten echt uit je lijf moeten zijn.
Hey lieve meiden, Mag ik hier met jullie wat meepraten? Ik zal me even kort voorstellen... 12 jaar geleden zijn we na een cryo tp zwanger geworden van een tweeling waarvan er eentje helaas op 8 weken een sterretje werd. Onze prachtige dochter werd op 05/08/05 geboren. (Hebben 5 jaar natuurlijk geprobeerd, 4 IUI's, 1 verse IVF/ICSI en 1 Cryo tp van 2 embryo's) 6 jaar geleden beslist om toch voor een tweede kindje te proberen. Maar niet meer met de MMM. We besloten de natuur een jaartje de kans te geven en als het dan niet lukte, zou ik me neerleggen dat onze dochter alleen zou blijven. Wat was mijn vreugde dan ook immens toen ik na amper 6 maanden een positieve test had. Even groot was het verdriet 6 weken later toen ik een mk kreeg. Nog 6 maanden later toch in de MMM gestapt en 2x IUI geprobeerd. Helaas zonder succes. Het was me toen even allemaal teveel. En ik wilde even iets helemaal anders doen. Ben dan terug gaan studeren. 3 jaar hoge school dus geen MMM in de tussentijd. En om een lang verhaal wat in te korten... Begin dit jaar de stap terug naar de gyn gezet om met IVF te beginnen. Vorige week woensdag had ik tp. Er werden 8 eitjes gevonden waarvan 4 bevrucht via IVF (allen met positief resultaat) en 4 werden er bevrucht via ICSI (3 van de 4 gelukt) Maandag had ik TP. Van de 7 bevruchte eitjes waren er nog steeds 5 die het zeer goed deden. Eentje werd teruggeplaatst en de andere 4 werden ingevroren. Volgende week vrijdag mag ik voor bloedafname gaan. Duimen jullie ook voor mij mee? Niemand in onze directe omgeving is op de hoogte en ik heb het toch wel moeilijk dat ik nergens zo mijn ei eens kwijt kan.Dus hopelijk ben ik hier welkom. Jullie lijken me een toffe bende @Vrouwke Veel succes....
Succes vandaag vrouwke! Dat is niet het mailtje waar je op hoopte, Spikkeltje. Heb je nog getest? Dan kan je zien of de testjes lichter worden of juist niet. Welkom Lyzje. Spannende tijd voor jullie, dat wachten duurt veel te lang. Wel een mooi bevruchting resultaat.
@Vrouwke En? En? En? Ben heel erg benieuwd naar je tp, mooie embryo aan boord nu? Wat ik nog vergeten was te zeggen, ik heb zelf na de tp niet alleen mijn buik maar ook mijn voeten warm gehouden. Dus altijd schoenen aan in huis (wil mijn man eigenlijk niet, bootjesgast) en anders slofjes. Ik zeg niet dat het geholpen heeft maar het voelde heel goed om te doen, heb gelezen dat je bm een beetje verkrampt als je het koud hebt. Heb dus ook geen ijs gegeten of koude dranken gedronken. Wie had jij bij de tp en moest je ook zo plassen? @Lyzje Welkom en wat een mooi resultaat heb je qua bevruchtingen! Hoe oud ben jij als ik vragen mag en hoe ben je in Gent terechtgekomen? Spannende tijd hè dat wachten... ik duim voor je! @Nientje Ik kon er gister niet van slapen, van dat mailtje vanuit Gent! Ik had nog een test liggen en heb een beetje urine opgevangen, maar vond het veel te licht. Dus ik heb eerst nog anderhalf uur wakker gelegen om m'n plas een beetje te laten indikken haha. Daarna geplast en getest en gelukkig gelukkig gelukkig, het streepje kwam echt meteen en hij is dikker dan die van anderhalve dag geleden! Dan kan het toch echt niet meer van de Pregnyl zijn toch? Willen jullie anders eens kijken? De bovenste is van 16 mei (15 dagen na Pregnyl) en de onderste van vannacht. Hoe gaat het bij jou nou verder, moet je nou donderdag naar Gent om te checken of je bm al drielaags geworden is of wordt je medicatie evt. aangepast? Hoop dat je donderdag een paar lagen hebt liggen waar je U tegen zegt!
Ik zeg proficiat! Dit is echt niet meer van de pregnyl! Wij hebben een beginnende blasto teruggeplaatst gekregen. Helaas liepen ze alle drie iets achter. Deze dus het minste. Ze vermelde wel dat de kansen helaas wel iets kleiner zijn. We horen vanmiddag of de andere twee goed genoeg zijn om in te vriezen maar hij verwachtte van niet. Nu toch maar heel erg hopen op dese wat kleinere kans
Oei spannend Vrouwke! Maar goed, je hebt 'm wél mooi binnenboord, en je was eerst zo bang dat er geen zou overblijven... Hebben jullie ook een foto meegekregen van jullie embryo? Nu lekker rustig aan gaan doen hè, de boel een beetje warm houden (niet met een kruik want dan denkt je lichaam dat je koorts hebt!) en hopen dat je blasto doet wat 'ie moet doen! Moet jij nu ook Utrogestan blijven gebruiken? Ik heb een ander soort pil omdat wij mee doen aan een onderzoek, die pillen zijn volgende week op. Ik hoop dat ik nieuwe krijg en anders wil ik ook Utrogestan gaan gebruiken, ik heb in 2014 twee miskramen gehad en ben als de dood dat het weer gebeurt. Hoewel die nooit van die mooie testen hebben gegeven als onze blasto, zelfs niet toen ik meer dan een week overtijd was. Hoop dat je vanmiddag te horen krijgt dat er toch nog één of twee de vriezer ingaan!
Ja ik heb utrogestan. Van die vieze witte bollen. Ik heb geen foto gekregen. Er is alleen gezegd dat het een mooie beginnende blastocyste was die dus ietsje achter liep. In Nederland kreeg je inderdaad een foto
Oh wat raar dat jij geen foto kreeg! Ik kreeg een vel mee, daarop stond de datum van terugplaatsing, onze namen en geboortedata, en een foto van onze blasto. Heb je 'm wel gezien op het scherm? Bijzonder hè?
Ook niet, de blasto dan. Ik heb allen mee kunnen kijken via een echo op de buik tijdens tp. Je ziet dan niet de blasto maar het kathetertje je baarmoeder in gaan
@Vrouwke, Dan kunnen de spannende wachtweken ook voor jou beginnen... bij onze dochter heb ik een tp gekregen van een 8- en 10- cellig embryo (dus zeker nog geen blastocyte) en ik was zwanger van een tweeling (helaas is er eentje op 8 weken een sterretje geworden) Dus geen paniek.. Rustig blijven, stress vermijden en positief denken Ik wens je heel veel succes en ook het nodige geduld. @Spikkeltje, ook ik zeg volmondig PROFICIAT... Volgens mij ben jij goed zwanger... De pregnyl is volgens mij al uit je lichaam. Of toch aan het minderen dus betere testen zou je niet kunnen krijgen van pregnyl alleen maar lichtere. Ik ben 35jaar en ben eigenlijk enkel voor de tp naar Gent moeten gaan. Mijn echo's kreeg ik bij mijn gyn te Zottegem en de pu was in het sint Lucas te Gent. Ook ik heb geen foto gekregen van onze blasto. Wel mooi op het scherm kunnen volgen hoe ze de blasto in het rietje trokken. Ik gebruik ook de utro bolletjes. Vies boeltje maar alles voor het goede doel. Ik moet 'smorgens eentje en 'savonds 2 bolletjes opsteken.
Jammer dat ze dat er bij zeggen, vrouwke. Ik ben zwanger geworden van een 4-cellige embryo op dag 3, dus dat zegt niet zoveel. Maar nu 2 weken wachten, geef de moed niet op. Hebben ze iets gezegd over fragmentatie? Spikkeltje: lijkt me eigenlijk ook duidelijk, van de pregnyl zou het lichter worden. Ik ga morgen inderdaad voor een echo of de triple layer aanwezig is en het niet te snel gaat. Ik heb nog wel wat bloedverlies, vorige keer was het sneller gestopt, misschien heeft dat er ook wat mee te maken? Lyzje: de bollen is een vies boeltje, al had ik het er graag voor over. Heb je bolletjes uit België? Ik moet nl. meer gebruiken. Aan ons is ook gevraagd voor die test, maar dan moest je voor bloedonderzoek naar Gent komen, hebben we daarom niet gedaan. Ook nog voor een ander onderzoek gevraagd, maar dat moet ik nog doorlezen.
@Nientjje, Idd dat heb ik er ook graag voor over, hoor. Dat vieze boeltje Heel veel succes morgen met de echo. Wat bedoel je met 'triple layer'? Is dat de dikte van het baarmoederslijmvlies?? Heb er nl nog nooit van gehoord... De utro bolletjes zijn idd uit België... Effe snel naar de dosis gaan kijken.. Is 200mg.
Lyzje maar die tp van 8 en 10 vellig was zeker op dag 3 en niet dag 5? Wij zouden vanmiddag nog horen of de andere twee nog ingevroren konden worden maar hebben niks meer gehoord. Nientje om die fragmentatie heb ik ook gevraagd. Hij had het erover dat dan alleen bij dag drie embryo's van belang is maar niet meer als het al blasto's waren?
De verpakking utro in België is anders dan in Nederland. In Nederland is 1 bolletje 100 en in België 200
Vrouwke, ik reageer vanavond of morgen uitgebreider maar ff tussendoor: ik denk dat je morgen een SMS krijgt van Gent, of ze wel of niet ingevroren konden worden. Zo ging het bij ons ook en ik zat me ook heel de dag af te vragen wanneer ik dat dan te weten zou komen.
Oei, hier geen telefoon of sms gekregen over het al dan niet invriezen. De dokter zei wel na de tp " de andere 4 worden zo dadelijk ingevroren" Dus hoop nu maar dat dat ook daadwerkelijk gebeurd is... Vrouwke, was idd een tp op dag 3...
Vrouwke, de tp op dag 3 is ondertussen al bijna 12 jaar geleden Toen deden ze tp op dag 5 uitzonderlijk.. Ik duim superhard voor je...
En ja hoor, een perfecte, prachtige triple layer aanwezig! Voor niks in de stress gezeten, de gyn hier heeft waarschijnlijk niet goed gekeken . Zaterdag of maandag de punctie, ze bellen vanmiddag. @Lyzje: Triple layer zijn 3 laagjes van het baarmoederslijmvlies. Heb trouwens weer helemaal verkeerd gegokt en ben pas vanaf woensdag vrij, alleen mn leidinggevende weet er van, moet ik haar zo maar even bellen.