En heb jij zw-klachten Vrouwke? Ik maak me soms zo ongerust omdat ik niets voel! (Heb 10 juni de eerste echo.)
Hoi Spikkeltje Het enige wat ik nu merk is dat ik met vlage doodmoe ben. Nu bijvoorbeeld ook. Ik voel me net of ik al twee nachten niet geslapen heb en ieder moment in slaap kan vallen bij alles wat ik doe. Misselijk ben ik niet. Mijn borsten zijn alleen in de ochtend gevoelig. Ik ben een buikslaper en denk dat die dat nu niet zo prettig vinden 😊. Nu bijvoorbeeld heb ik er geen last van. Met mijn MA vorig jaar kwam de heftige misselijkheid pas vanaf een week of 7. Toen heb ik zelfs zetpillen gekregen omdat ze bang waren coor uitdroging. Tussen week 6 en 7 voelde ik me in de avond vaak wel wat grieperig (moe, had het koud maar voelde juist iets warmer aan maar had geen koorts). Ook pijnlijke borsten vanaf een week of 6. Best veel kwaaltjes maar helaas was de echo toen een paar weken later toch niet goed
Hier ook last van moe-aanvallen... Zou zo overal slapen... Borsten zijn hier vooral savonds pijnlijk. Ben ook een buikslaper maar wordt echt wakker midden in de nacht. De druk is te groot voor mn buik. Die staat ook echt helemaal bol. Zal eens een fotootje nemen. Normaal is die mega plat en nu is die echt al bol. (ben dan ook geconstipeerd) Vandaag al de hele dag last van lage krampen en pijnscheuten maar heb gelezen dat dat de baarmoeder is die zich klaarmaakt op de groei van dit hummeltje... Zullen volgens mij allen blij zijn als we die eerste 12 weken voorbij zijn...
Haha ja doodmoe herken ik wel, zou nu ook best kunnen slapen! Juist zo'n MA is waar ik zo bang voor ben, zit 'm echt een beetje te knijpen voor de eerste echo en vind het vreselijk dat jij dat hebt moeten meemaken. Er was dus geen enkel signaal dat het niet goed zat? Kan je nu wel rustig genieten van het feit dat je zwanger bent? Voor mij is het allemaal nog erg onwerkelijk, ik geloof het pas als ik het zie Ondertussen trouwens wel alvast gisteren een schattig dekentje gekocht , hoezo erg op de zaken vooruitlopen
Effe een vraagje; Als jullie naar Gent bellen, welk nr bellen jullie dan? Ik bel het nr 09/332 09 72 maar is al de hele dag bezet.. Spikkeltje: Hier ook enorm naar het uitkijken naar die eerste echo. In de hoop wat gerustgesteld te worden. He b6 jaar geleden een MK gehad. Moet wel zeggen, voelde me van de eerste pos test al niet goed bij die zwangerschap. Nu wel een enorm goed gevoel maar toch deze morgen nog maar eens een testje gedaan. (teller staat hier op 6 zonder bloedtest) En gelukkig knal positief. Test streep zelfs donkerder dan de controlestreep. Ook manlief heeft een heel goed gevoel en dat stelt me dan ook weer gerust. Donderdag nog eens bloed prikken en dan de week erna al op echo. Naar gelang van wat die zegt, gaan we dan de dochter en het werk verwittigen. (Man en ik werken samen dus dat is lekker makkelijk) Het is de gewoonte om met iets lekker te trakteren en ik ga er dan een kopietje van de echo bijhangen en dan de tekst : Neem allemaal wat lekkers want mama wil niet de enige zijn met een buikje Ik kijk er al naar uit...
Spikkeltje, Ik kan me de verleiding zo inbeelden. Hier ook al veel zin om allerlei dingetjes te kopen... Morgen ga ik mini schoentjes kopen want wil een foto met al onze schoenen en dan onder mijn man zijn schoenen zet ik het teken van de man onder dat van mij en de dochter het teken van een meisje en onder de babyschoentjes zet ik een vraagteken met "to be continued... Feb 2017" Wou dat het al morgen was dat ik op minischoenenjacht kon Je ziet spikkeltje, ik loop ook niet op de zake vooruit hoor ,hahahahaha, HE tmoet zo leuk maar niet zijn
Wat een leuke manier om je zwangerschap aan te kondigen Lyzje! Bij man op het werk weten de meesten het al, maar dat is mede omdat een van de collega's man heeft "vrijgehouden" toen we na zijn nachtdienst de tp hadden. Dus hij mocht tussendoor wat rusten maar daarna wilden ze natuurlijk allemaal weten of de tp succesvol was. Ikzelf ben zzp'er dus daar valt weinig aan te kondigen haha. Qua positief gevoel, ik vertrouw niet op mijn eigen gevoel daarin hoor, want bij de zw die in een miskraam eindigde was ik hartstikke positief en bij de tweede ook. Ik vertrouw meer op het gevoel van mijn man. Die is nu veel positiever dan bij de eerste twee keer. Ik ben nu ook verder dan toen en sowieso heb ik eerder nooit een knaltest gehad, bleef een redelijk mwah-streepje. Nu donkerder dan de controlestreep, net als bij jou. Mooi gezicht he?! Over Gent, ja die zijn heel vaak in gesprek! Ik bel hetzelfde nummer als jij. Volgens mij heb ik ook weleens het centrale nummer gebeld (09 332 21 11) en me dan laten doorverbinden. Ik mail ze altijd, is arg@uzgent.be. Gaat prima, meestal heb ik de dag daarna antwoord.
Door laten verbinden heb ik ook al meerdere keren laten doen. Ik kan normaal mijn gevoel prima volgen. Bij de MA had ik alleen geen enkel signaal dat het niet goed zou zitten. Ik vertrouw mijn gevoel dus niet meer. Ik durf nog niet veel te hopen. Vriend is ook nog erg gereserveerd. Dit is meer de angst denk ik dat we het weer mee maken. Was de vorige keer een flinke klap ook omdat we gedacht hadden dat het wel goed zou zitten. Helaas heb je daar ook opnieuw iets meer risico op als je het eerder meegemaakt hebt een MA dan. Ik hoef geen bloedtest meer te doen. Dat is vreemd toch als jij/ jullie dat wel moeten?
Ik hoef ook geen bloedtest meer te doen, eentje was blijkbaar genoeg. Aan één kant vind ik dat zowat jammer, ik zou bijna in staat zijn om om de dag m'n bloed te laten testen om te kijken of m'n hcg wel netjes verdubbelt Een MA is echt m'n grootste angst nu, de twee andere miskramen waren niet "missed" want gingen gepaard met bloedverlies en krampen, dus aan die kant denk ik: geen bloed = goed. Ik heb wel een paar keer echt krampjes gekregen waarbij ik dacht "nu gaat het echt doorbreken!" maar gelukkig gebeurde dat niet, rondlopen helpt tegen die soort krampjes heb ik gemerkt.
Ik woon in België, misschien zit daar het verschil. Naar wat ik al gehoord heb, is er toch een verschil tussen Nederland en België, ook voor echo's. Hier krijgen wij er echt veel. Normaal om de 4 weken... Ik heb een mailtje gestuurd naar Gent... Dank jullie voor de info.. Spikkeltje, zzp, wat is dat?? Nog nooit van gehoord..
Lyzje volgens mij krijg jij ook "eerder" een echo of niet? Ik ben als het goed is op de dag van de echo 7 wkn
Woehoe... Deze middag zen fotootje via de mail binnengekregen van onze wonderblasto... ☺️ Heb eens een foto gemaakt van mijn buik. Is in het echt nog boller.. En dan te bedenken dat ik vorige maand nog megaplat was. Maar ach alles voor het goeie.. ☺️ Vandaag het nieuws aan de baas verteld.. Was heel blij en zal de lippen op elkaar houden tot ik klaar ben om het iedereen te vertellen.. Heel anders dan bij onze dochter is mijn man zijn reactie. Nu zou hij het echt van de daken willen schreeuwen.. Toen was hij ook blij maar nog vol ongeloof en gereserveerd maar nu.. Heb hem nog nooit zo gezien ☺️ Nientjje, hoe gaat het met jou meid?? Trek je het een beetje met de spanning?? Mijn duimen zijn nog steeds aan het draaien.. Vrouwke, alles goed met jou?? Idd ik krijg mijn echo al met 6 weken en als ik het goed heb, ook nog eens met 8 en dan om de 4 weken.. Spikkeltje, en met jou, alles goed??
Ik heb al de hele dag een vervelende zeurende hoofdpijn. Zelfde hoofdpijn als dat ik wel eens heb net voordat ik ongesteld word. Hopelijk is dit nu niet het geval. Kent iemand dit ook als kwaaltje of bijwerking van utrogestan?
Vrouwke, heb dat vorige week ook gehad.. Een tweetal dagen. Was al in volle paniek want heb dat ook voor ms. Maar heb het dan opgezocht en naar de gyn gebeld en zou een typisch zwangerschapskwaaltje zijn.. Dus geen zorgen... Heb dan nog 2 testen gedaan en die werden donkerder, dus denk dat het nog goed zit... Net als bij jou
2de bloedtest is afgenomen.. Nu nog enkele uren geduld.. Heb ook aan mn gyn gevraagd waarom ik een tweede bloedtest moest (bij dochter was dat niet..) Zou komen omdat ik al een mk gehad heb en dus wil ze de stijging zien. Ik zei dat mn testen goed oplopen maar ze gelooft enkel in bloed. Dus effe domper... Hopelijk zijn we snel 11h.. Ik houd jullie op de hoogte....
Ohhh spannend. Ik zou ook best nog een keertje willen prikken om de stijging te zien. Ik moet me wel laten testen op antistoffen toxoplasmose