Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is als je al eens een miskraam hebt gehad, die angst blijf je dan toch houden de eerste weken.Ga je naar gent voor een echo?
Hee Nientje, jouw streepje loopt mooi op! Wauw, wat een hoop zwangeren hier, vruchtbaar topic is dit zeg! Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, heb hem (nou ja, de assistente) verteld dat ik zwanger ben. Hartstikke blij voor me en volgens de assistente hoefde ik echt niet zo bezorgd te zijn dat het niet goed zou zijn, ik heb vrijdag de echo en knijp 'm eigenlijk best wel. IK heb helemaal geen bloedverlies of kramp gelukkig (even afkloppen!) en was vanmorgen hartstikke misselijk, maar ik ben voornamelijk bang voor zoiets als een missed abortion. Dit kindje is zo ontzettend gewenst, ik hou nu al zo veel van hem/haar! We hebben zelfs al een buggy gekocht want we zagen van de week een heel leuke, erg hè?!
Ik denk dat je dat nog wel even blijft houden, Spikkeltje. Bij mij heeft dat geduurd totdat ik haar ging voelen. Na elke echo was ik weer helemaal geruststellend, maar na een paar dagen kwam de onzekerheid weer. Toch vond ik zwanger zijn heel bijzonder, probeer er straks na de eerste echo maar een beetje van te gaan genieten. Wanneer heb jij de echo lizje? Vrouwke 17 juni, toch?
Nientjje, h eb je helemaal gelijk in... Pas wanneer je elke dag dat kleintje voelt ben je wat geruster.. Tot je ze volgens jouw gevoel al te lang wacht op een beweging de ongerustheid is hier helaas nooit overgegaan maar heeft zich wel verlegd van loopt het wel goed naar is ze wel gezond om dan als ze geboren werd me om alles en nog wat zorgen te maken.. Het lot van mama dat ik met plezier draag Ik mag overmorgen, 9juni al op echo... Wou dat we al zover waren. Als die goed is wordt de familie en het werk ingelicht.. Ik weet dat het vroeg is maar onze dochter is op de hoogte en nog 8weken moeten zwijgen kan ik haar niet aandoen Ook leeft iedereen erg met ons mee sinds mijn mk in 2010.. Iedereen weet hoe graag we nog een beetje wilden marinemensen weet dat we terug zijn overgegaan op IVF/ICSI...
Wij willen het ook de mensen om ons heen vertellen als we en goede echo gehad hebben. Dat is dan ook al met 7 wkn. Lyzje wat kun je verwachten op een echo met 6 weken? Klopt dan het hartje wel al altijd?
Bij ons weten een aantal mensen om ons heen het al, nml. de collega's van mijn man. Omdat deze hem vrijgehouden hebben bij de nachtdienst de dag voor de terugplaatsing. Ze leven allemaal erg mee en vragen er elke dag naar, erg lief want het zijn best wel stoere mannen haha. M'n moeder, broer en oma weten het ook, de rest van de familie nog niet en de vriendenkring ook niet (behalve één vriendin die haar babietje verloren is, haar wilde ik het echt voorzichtig vertellen zodat ze er heel vroeg al aan kon wennen). Mmm, toch best al aardig wat mensen als ik zo lees...
Hoi hoi! Wat goed om te lezen dat zoveel behandelingen ook tot een zwangerschap leiden Mijn man en ik denken er ook over om de behandeling voort te zetten in Gent. Het kan nooit kwaad om een arts uit een ander ziekenhuis naar de situatie te laten kijken. Uit de onderzoeken voorafgaand aan onze eerste behandelingen is geen reden naar voren gekomen waarom het ons niet zou lukken om zwanger te worden. Super frustrerend, aangezien we dan dus ook niet weten wat we kunnen doen om iets te "verbeteren". We hebben gewoon "pech". Nou, lekker dan, als je al bijna 36 maanden op een rij "pech" hebt. Vandaar dus toch maar een second opinion elders. Maar, de grote vraag die ik dan heb is "Is de behandeling in Gent ook echt een betere?". Wat zijn jullie ervaringen?
Hoi Danieck. Waar ben je nu onder behandeling? Met stimuleren en bevruchting gaat het goed? Of wanneer gaat het precies mis? Een second opinion is nooit verkeerd, je zou sowieso voor een gesprek kunnen gaan en kijken wat ze (anders of meer) voor jullie kunnen doen. Ik ben zelf niet onder behandeling geweest in een ander ziekenhuis, dus weet niet precies wat ze in Gent anders doen. Ik weet wel dat ze een stuk verder zijn dan in NL.
Hi Nientjje, Ik ben onder behandeling in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Sinds kort heeft het ziekenhuis geen eigen laboratorium meer en moeten we voor de terugplaatsing naar Tilburg. Dat heeft tot nu toe al wel tot een beter resultaat geleid. Stimuleren en bevruchting gaat goed gelukkig. De eerste IVF-poging werd uiteindelijk geen poging; in eerste instantie te weinig eiblaasjes en werd in het ziekenhuis een escape IUI geadviseerd. Toen we uiteindelijk voor de escape IUI naar het ziekenhuis kwamen, bleek dat ik teveel eiblaasjes had (6) en mocht ik dus ook geen IUI laten uitvoeren. Deze mislukte poging die dus eigenlijk niet als poging telt, kwam doordat de medicijnen niet echt aansloegen. De dosering was te laag en de periode te lang dus de arts heeft toen voor het verkorte protocol gekozen; zodra ik ongesteld word, ga ik stimuleren. Twee weken en dan volgt een terugplaatsing mits voldoende eiblaasjes en bevruchting heeft plaatsgevonden. Tot nu toe gaat dat goed. Het heeft in ieder geval geleid tot een eerste echte IVF-poging met een terugplaatsing. Helaas geen zwangerschap. Ook geen cryo's. De tweede IVF-poging was ook goed verlopen. Voor de eerste keer met het lab in Tilburg en uiteindelijk 2 cryo's. Daarvan wordt er volgende maand dus hopelijk een teruggeplaats, mits deze kleine lieverd goed ontdooit Ik heb inderdaad ook begrepen dat ze in België verder zijn. Daar wordt ook vaak geadviseerd om kinderaspirine te slikken, iets wat volgens mijn artsen niet perse leidt tot een innesteling en zwangerschap. Desondanks slik ik het nu toch. En daarnaast let ik sinds een aantal weken ook extra op mijn voeding. Dat vind ik wel moeilijk, want je mag er niet teveel mee bezig zijn, maar uiteindelijk heb ik het er wel voor over om voorlopig wat dingen aan te passen. En jij? Hoe gaat het bij jou?
Als ik het zo lees denk ik dat je in gent wel goed gaat zitten. Maar hopelijk is het niet nodig en gaat een van de twee cryo's voor een wondertje zorgen. Ik begreep ook dat ze in gent sneller een uitgebreid bloedonderzoek doen en assistent hatching kan ook helpen bij de innesteling. Ik had de eerste keer geen terugplaatsing (en laag bevruchtingsresultaat), omdat de embryo's allemaal op dag 3 stopte met delen. De verandering van stimulatie hormoon heeft er bij mij voor gezorgd dat er 4 vd 7 bevrucht waren en op dag 5 waren er nog 3 over. Gent doet standaard terugplaatsing op dag 5. Ik neem trouwens tarwekiemolie druppels, niet vd kruidvat of iets dergelijks, maar van een natuurgeneeskundige. Het zou helpen bij de doorbloeding/innesteling.
Ik heb om 8 uur bloed laten prikken, ze zouden het voor 12 uur doorgeven aan Gent, maar ik heb nog steeds niks gehoord. Dat was bij jou toch ook zo? Misschien moet ik de huisarts bellen?
Klopt. Ik heb de huisarts proberen te bellen naar die kreeg ik niet te pakken. De volgende ochtend heb ik de uitslag opgehaald bij de huisarts
Eind de middag eindelijk de uitslag gehad. Hcg is 69, dat is vrij laag, maar blijkbaar niet erg zolang het maar blijft stijgen. Bij mijn dochter begon het ook laag. Maandag weer bloed laten prikken. Ik ga nog maar een paar kruidvat testen halen, dan kan ik zelf in de gaten houden of het blijft stijgen. Blijft spannend zo.