IVF in UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Nientjje, ik hoop dat het goed komt meid...
    Je HCG is niet megahoog mar bij m'n dochter had ik maar 47 dus het kan echt wel.. Ik hoop voor je op een mooie stijging..

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    In Gent vonden ze het ook niet te laag, dat heb ik mezelf aangepraat :). Heb ze gemaild over het bruinverlies.

3. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Bruinverlies kan zo geen kwaad.. Is oud bloed. Zolang het niet helderrood ziet, niet teveel zorgen make . Is biet goed voor dat hummeltje..

Deze morgen echo gehad en wat een wonder.. Een ieniminnie'tje van 3mm maar met een duidelijk sterke hartslag. Hartje zien knipperen en zelfs heel duidelijk gehoord. Gyn zei dat dat niet vaak voorkomt dat je het zo snel al hoort..
    Vrijdag 24 juni mag ik al terug...

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat fijn, lyzje! Genieten is dat als je het hartje ziet, en inderdaad zelfs al horen!
    Had je de echo in Gent?

Ik hoop zo dat het geen kwaad kan en ons kleintje hard aan het groeien is!

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik hoop het ook zo voor je Nientje! Het is je zo van harte gegund meid... Gaat het een beetje, blijf je er een beetje rustig onder?

Lyzje, wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad! Dat lijkt me echt een hele geruststelling. Ik heb 'm morgen en zit me helemaal op te vreten, ik ben zo bang dat er iets niet goed is... Maar ik heb helemaal geen reden om dat te denken. Het is gewoon m'n angst. Herkenbaar?

6. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Spikkeltje, heeeeeel erg herkenbaar... Was echt niet te genieten deze morgen.. Het stelt inderdaad toch wat meer gerust.

Nientjje, je hebt een vechtertje daarbinnen...
    M'n echo was bij mijn eigen gyn. Ik moet niet meer naar Gent maar ze worden wel op de hoogte gehouden...

7. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Lyzje super!!! En dat met 6 wkn

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nientje ik zou me ook doodschrikken als ik bruinverlies zou spotten. Ook ik maak me zorgen voor de echo volgende week. Ik voel me ook zwanger nu (misselijk bah bah) maar ben bang zelfde mee te maken als de vorige keer

9. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Dat kan ik me heel goed voorstellen Vrouwke, jij hebt al een missed abortion gehad hè? Dat is echt mijn grootste angst, dat je denkt dat alles goed gaat en dat dan bij de echo de grond onder je voeten vandaan geslagen wordt. Ik heb gisteren in het Engels gezocht en daar las ik dat 'missed miscarriage' slechts in 1% van alle miskramen voorkomt, dat stelde me wel (eventjes) gerust. Maar toch ben ik bang, want ik ben ook niet misselijk nu en voel eigenlijk helemaal niets van m'n zwangerschap. Echt gewoon niets.

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ja ik was er de vorige keer van overtuigd dat alles goed was, eerder nog zullen het er misschien twee zijn omdat ik zo ziek was. Niets was minder waar... Erg genoeg lees ik ook weer dat die kans idd heel klein is maar mensen die het al meegemaakt het vaker wel een tweede of zelfs derde keer overkomt. Dat is echt niet te hopen.

De misselijkheid is bij mij echt wel weer begonnen. Tot nu toe alleen in de ochtend en avond maar zo begon het de vorige keer ook. Al snel was dit 24/7 en kon ik niks eten of drinken omdat ik zo beroerd was

11. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ach Vrouwke toch, ik voel zo met je mee. Niet alleen ivm je misselijkheid maar omdat ik je angst zo goed begrijp. Kon je maar af en toe een kijkje nemen in je buik en zien of alles nog goed gaat hè? (Hoewel, ik zat de hele dag te loeren denk ik, haha.)

Hoewel ik normaliter zou denken dat misselijkheid juist een goed teken is, begrijp ik van jou dat dat allemaal niets hoeft te zeggen. Maar aan de andere kant (positieve gedachte voor jou en mij!) is het natuurlijk wel zo dat het sowieso véél vaker goed gaat dan fout! Dus we hebben de statistieken aan onze kant.

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik had hier laatst gember liggen, dat helpt ook tegen misselijkheid geloof ik. Het is wel vies. Mijn vriendin zweert bij siroop en cola, ik ga meestal even m'n mond spoelen met mondwater of neem een kauwgumpje.

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Vrouwke, lijkt me zo verdrietig wat je meegemaakt hebt. Je denkt dat het goed zit en dan die klap. Dit moet gewoon goed blijven gaan! Jouw hcg begon toch best al hoog? Misschien dat je daarom snel misselijk bent.

Ze belde uit Gent. Het bruinverlies hoeft niks te zeggen, kan van de innesteling zijn, maar als het rood wordt is het niet goed. Maandag bloedprikken en hopen dat het flink gestegen is. Ik ben bang en ongerust. M'n dochter geeft me extra knuffels en is erg aanhankelijk (normaal totaal niet), ze merkt wel iets, al laat ik zo min mogelijk merken. Morgenochtend cursus, bah, wil gewoon lekker thuis zijn en elke 10 min naar de wc kunnen om te kijken ;). Zaterdag doe ik nog een testje, hopen dat die al een stuk donkerder is!

Spikkeltje, je mag toch geen cola als je zwanger bent?

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nientje ik duik heel hard met je mee. Misschien een schrale troost; aantal van mijn vriendinnen hadden ook (bruin)bloedverlies en inmiddels bevallen van gezonde mooie baby's of al ver zwanger

15. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
  16. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oke, het kan dan in ieder geval ook goed blijven gaan.

Spikkeltje, je hebt vandaag toch de echo?

17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Spikkeltje hoe was je echo??

18. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Alles is goed! Ons kleintje ligt prima op schema en we hebben een kloppend hartje gezien!! Ik was zoooo opgelucht, ik barstte in huilen uit. Ik ben zo bang geweest dat het niet goed was, en dokter Vanderk.erkhoven zei direct, kom dan kijken we meteen maar even. En toen die enorme opluchting. Ik ben zo ontzettend blij!

19. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Nientje, heb je nog bruinverlies? Ik duim voor je!

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat heerlijk spikkeltje! Gefeliciteerd! Logisch dat je emotioneel wordt, het is niet niks zo'n traject en dan nu eindelijk een mooie echo.

Ik heb nog bruinverlies. Vanochtend een testje gedaan, is gelukkig wel donkerder, maar ik kan nog niet heel blij zijn. Als ik dat bruinverlies niet zou hebben zou ik er veel meer vertrouwen in durven hebben. Jullie vinden hem toch ook donkerder?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina