Vrouwke, na een kwartiertje is het al helemaal ingetrokken... Ik ben zeer tevreden over deze olie... Eens zien of ik een deftige foto van m'n buik(je) erop krijg... Hij is net overvloedig ingewreven met olie..
Hee Vrouwke da's super dat jouw vlos nog een extra echo deed! Ik moet nog op de 12-weken-echo wachten in Gent maar heb vandaag wel al een administratieve intake gehad bij de verloskundige, maar ik kreeg geen echo. Erg jammer want ik zit steeds in spanning of m'n frummeltje er nog wel is, mijn angst voor een missed abortion is nog niet bepaald afgenomen. Vandaag had ik ineens een raar slijmverlies en ik zat meteen helemaal in de vlekken, heb er een foto van gepost op de zwanger-pijler maar gelukkig zeiden de dames daar dat het normaal was. Het was echt een heel gek bolletje, leek wel opdrogende velpon hihi. Bij de vlos is m'n bloeddruk gemeten en zijn er vragen gesteld over erfelijke ziektes in de familie, verder niets bijzonders. Oh, en ik moet aan m'n moeder vragen of ik ooit waterpokken heb gehad. Ik ben verder niet misselijk ofzo maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook echt zo min mogelijk werk, stofzuig, til of anderszins iets doet wat me heel moe maakt. Ik schrijf natuurlijk wel, maar ik neem ga echt gerust een half uurtje liggen als ik dat nodig heb. Gelukkig begrijpt mijn man dat en steunt hij mij daarin volledig. Lyzje, wat een mooie buik heb je al! Echt goed te zien zeg! Ik ben ook al wat dikker hoor, maar bij mij is niet goed te zien of dat van een kleintje is of van de koekjes En m'n bh pas ik ook nog.
Spikkeltje en als je de verloskundige zou vragen of ze een echo wil maken omdat je ongerust bent? Denk dat vele je wel even gerust willen stellen. Die pijnlijke borsten heb ik steeds een paar dgn en dan ook weer een aantal dagen helemaal biet. Erg wisselend dus
Ik ben vandaag misselijk dus ik zie dit maar als een teken dat het goed gaat met minispikkel Nee, ook als ik ongerust ben wil ze geen echo maken. Heb gezegd dat ik me helemaal opvreet en ook al heb gedroomd dat ik een mk kreeg (was echt een nare droom by the way, was er helemaal van overstuur, bah). Maar ik moest gewoon maar wachten tot de 12-weken-echo in Gent, want anders diende zij nu een echo in bij mijn zorgverzekering en Gent er daarna nog één en dat mocht niet... of zoiets. Dus het duurt nog weken voor ik ons kleintje weer kan zien en me hopelijk weer helemaal gerustgesteld voelen (voor een tijdje dan, haha, ik ken mijzelf.)
Wat "streng" De kans dat alles goed is is natuurlijk ook vele malen groter maar ik snap je angst heel goed. Gister nog een echo gehad en was helemaal prima, vandaag niet misselijk en borsten ook niet gevoelig. Meteen gaat dan die gedachten ook weer door mijn hoofd... Terwijl waarschijnlijk bij jullie de klachten ook op en af zullen gaan en er dagen zullen zijn waarop je nauwelijks misselijk bent
Hier is de misselijkheid eigenlijk zo goed als altijd aanwezig.. Druk op borsten komt en gaat maar ze zijn wel heel vol en dik. Heb tegen de misselijkheid een plantaardig middeltje gekregen maar ga nog wachten om het te gebruiken. Het stelt me meer gerust wanneer ik misselijk ben... Zijn net bij gyn geweest.. Billie is 1,88cm groot/klein wat gelijk is aan 8w3d dus goed op schema.. Hartje was krachtig te horen en zien aan 168slagen per minuut.. Volgens gyn is het perfect mogelijk dat m'n buik nu al zo dik is.. Is de derde maal dat m'n baarmoeder uitrekt en dus gaat dit sneller... M'n baarmoeder zag er echt wel groot uit op het scherm maar de gyn zag daar geen problemen.. Toch weer effe gerust en nu uitkijken naar 14juli. Dan gaat de dochter mee... Hoe gaat het met jullie dames?? Nientjje, hoe gaat het met jou?? Trek je het een beetje?? Dikke knuffel
Ohh fijn om te horen Lyzje! Wat is het in België toch anders dan in Nederland. Hier hebben ze niet eens de hartslag opgemeten. Dus geen idee hoeveel slagen per minuut. Ook hebben wij het hartje alleen gezien en niet kunnen horen. Vandaag is jet beroerd voelen ook weer terug aanwezig. Ik heb het idee dat het ook erg samenhangt hoeveel rust ik neem en hoe ik slaap. Vannacht een korte nacht gehad en voel me belabberd. Moet het huis poetsen maar ben niet vooruit te branden
Ik zit me al dagen op te vreten van ongerustheid, ook omdat ik (bijna) geen kwaaltjes heb. Gelukkig ook geen bloedverlies/krampen/spotting, maar wel dat ik me afvraag: "Ben ik wel zwanger?" Zelfs m'n buik lijkt wat platter maar dat kan ook komen (hoop ik dan maar) omdat ik eerst zo'n obstipatie had en nu niet meer. Maar op deze manier is het voor mij niet uit te houden tot 14 juli. Ik heb Gent gebeld en gezegd dat ik zo para ben, en nu zeiden ze dat ik morgen om 11 uur mag komen voor een tussendoor-echo. Ik was eerst bang dat zij ook dacht dat er iets mis was, maar ze zei dat het echt voor mijn geruststelling was. Dus nu ben ik blij en bloednerveus tegelijk.
Bij mij gaat het nog steeds hetzelfde. Ene dag misselijk andere dag stukken minder. Botsten voel ik al een week niet meer. Zijn volgens mij ook nog niet echt groter. Bh's passen nog prima. Ik merk vooral dat ik snel moe ben. Liefste hang ik heel de dag een beetje op de bank/ rondom huis. Als ik moe ben wordt de misselijkheid ook al snel erger. Maandag ben ik gestart met moeders voor moeders. De test gaf me ook even stress omdat het geen knaller was. Had ik met eerdere testen rond week 5 wel. Gelukkig moest ik langs de verloskundige om papieren af te geven en die heeft toen voor de zekerheid een echo gemaakt. Gelukkig klopte het hartje nog. Succes dadelijk spikkeltje! Ik ga er vanuit dat je dadelijk je kleintje lekker ziet rond zwemmen in je buik. Ben wel benieuwd hoe een echo op deze termijn er al uit ziet. Het zal geen pinda meer zijn?
Hij zag er fantastisch uit!!! Hij was lekker gegroeid (hoofdje was al 1.4 cm van oor tot oor) en hij lag heerlijk te spartelen en te bouncen, het is een superdruktemakertje haha! Dokter B. zei: "Amai, die is goe wakker, tis ne voetballer!" en ik lag met een grijns van oor tot oor te genieten en superopgelucht te zijn. Kleintje is net mijn man haha, die kan ook niet stilzitten! Vrouwke, dokter B. heeft uitgelegd dat je kwaaltjes minder (kunnen) worden als je meer gewend raakt aan de hormonen. Mijn borsten doen ook geen pijn meer. Ik ben ook minder moe dan een paar weken terug dus hou moed! En gewoon lekker tussendoor gaan liggen, is alleen maar goed voor jou en je kleintje! Kan me trouwens wel voorstellen dat je schrok van de lichtere test bij MvM, had je veel gedronken misschien? Wel lief dat de vlos meteen een echo gemaakt heeft zeg! Mijn vlos doet dat allemaal niet, ze maken daar ook zelf geen echo's. Nu overweeg ik op over te stappen omdat ik liever bij een vlos zit die echo's maakt als het nodig is of om gerust te stellen, is dat stom? Ben nooit zo goed in dat soort dingen haha. Oh, en dokter B. had nog een tip qua app, nml. Sprout. Erg leuke app met de ontwikkeling van week tot week en medisch onderschreven info erbij. Misschien ook leuk voor de andere Gentgangers?
Ohhh wat bijzonder!!! Volgens mij bewoog hij/zij bij ons nog niet afgelopen woensdag. Het viel me tenminste niet op en ze hebben er ook niks van gezegd. Nee de urine was ochtendurine dus goed geconcentreerd daarom maakte ik me ook zorgen. Voor ons staat de volgende echo gepland voor 15 juni. Als het goed is dan precies 11 wkn. Als je graag over wil stappen zou ik dat vooral doen. Je moet je goed voelen bij de verloskundige.
Hier goed! Ik ben overgestapt van vlos en zit nu op 11 weken en 2 dagen, sinds de laatste echo ben ik gelukkig heel wat geruster. Ik heb bijna geen last meer van kwaaltjes, wel moe, oh en hongerrrrr! Dat wordt wat, ik moet de 14e nuchter zijn als ik in Gent kom en de afspraak is pas om 11.30 uur, denk dat ik 's nachts ga eten want ik word zo wabberig van een lage bloedsuikerspiegel! Zijn jullie al dikker? Bij mij zie je het wel, maar niet mega. Ik ben ongeveer 2.5 kilo aangekomen sinds m'n zwangerschap. En Vrouwke hoe is het met jou gegaan qua stoppen met Utro? Of gebruik je het stiekem nog? Want ik heb nog t/m de 14 en en ik denk niet dat ik nieuwe krijg, ik vind het eigenlijk een beetje eng om te stoppen. Ik zie trouwens dat jij de dag na mij weer voor de echo gaat, dat is je derde echo toch? De mijne ook, ik ben dan 12 weken en een paar dagen. Heb je nog een nieuwe test gedaan na je lichtere test? En worden testen niet altijd lichter na een aantal weken?
Nee ik durf niet opnieuw te testen. Bang dat hij weer licht of lichter is en ik me meer zorgen ga maken. Nee is dan mijn vierde echo op 15 juni. Mijn verloskundige heeft afgelopen woe een extra snelle echo gedaan. Ik voel me wel echt beroerd. Heb moeite met mijn werkdagen. Ik ben nu 9 wkn en 4 dgn ongeveer. Op 15 juni hebben we opnieuw een echo en zullen we meer weten over het termijn. Ik gebruik nog de utro. Maar wel maar heel weinig. Voorheen 3x2 en nu in de avond en ochtend 1. Anders was ik er allang doorheen geweest
Ook is de angst dat het niet meer goed is er nog steeds. Wel iets minder dan in het begin maar toch. Denk dat de volgende echo rond de 11 wkn me iets meer gerust gaat stellen. Vorige week bij de verloskundige was ik ruim 2 kilo zwaarder dan toen ik startte met de icsi behandeling. Gok alleen dat het meer daar van is dan van een beginnende zwangerschap. Ik kom daar altijd een paar kilo van aan. Ik merk wel dat mijn altijd platte buik minder plat is haha. Sommige broeken (vooral de lage)zitten ook niet meer lekker.
Ja vreselijk hè, die onzekerheid. Had er ook zo'n last van, totdat ik ons kleintje vorige week zag buitelen en spartelen. Die heeft écht energie genoeg zo te zien, stelde me heel erg gerust! Maar echo's blijven altijd spannend. Het lijkt me fijn om straks onze kleintjes te voelen bewegen, hebben we daar een beetje geruststelling van haha. Vrouwke, ik heb na euh de 24e mei ook niet meer getest hoor. Dat was zo rond week 5 denk ik. Ik heb weleens gelezen over een soort verzadigingseffect, dan heb je zo veel hcg dat de test "dichtslaat" en juist daardoor nauwelijks kleurt. Maar ik begrijp je onzekerheid, hadden we maar een webcam in ons buik hè?
Hier staat dat van dat dichtslaan: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/516886-test-hcg-niet-mengen-water-helpt-2.html