IVF in UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Hier is de ongerustheid toch ook nog goed aanwezig...
    Dit weekend niets misselijk en ipv daarvan te genieten begin ik me dan vanalles voor te stellen.. Gelukkig nu al 2 dagen de volle lading..
    Doordat ik vaak misselijk ben, eet ik echt veel want zo gaat dat beter en is er dus al 4 kg bij.. Ik draag al 3 weken zwangerschapsbroeken.. Vorige week kog eens een gewone aangedaan maar dat lukte echt niet meer. Mijn buik is echt al zoals jij de dochter op 5maanden.. En ook m'n poep is wat ronder *bloos*
    Maar ik was echt wel heel mager dus dan zie je echt snel als er iets bij komt (.woog 49kg bij 1m66)
    Donderdag heb ik bloedprik controle op de chromosomen.. (Syndroom van down) en 14juli hebben we onze volgende echo.
    Kijk er wel naar uit.
    We vertrekken kort daarop naar Indonesië en zou graag met een gerust hart vertrekken... Als deze echo goed is, geloof ik er echter dan echt in... Hihi...

Fijn dat jullie ook zoveel echo's krijgen.
    Vandaag m'n papieren van Gent gekregen.. Raar gevoel te weten dat er 4 embryo'tjes ingevroren zijn en deze wss niet de kans gaan krijgen om ook prachtige beebjes te worden. (Dit is voor ons het laatste beebje)

2. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Lyzje van de andere kant ook wel een fijn gevoel lijkt me dat je nog vier top embryotjes in de diepvries hebt. Zegt waarschijnlijk ook iets over dit sterke embryotje dat je in je buik hebt. Bij ons zijn de twee die op dag 5 nog goed waren niet ingevroren😟

Ik vind het lastig vertrouwen te hebben en blijven houden. Kwaaltjes zijn zo wisselend. Vandaag zelf het idee dat mijn borsten weer kleiner zijn. Wel met vlagen misselijk geweest en hoofdpijn. Normaal heb ik geen hoofdpijn alleen in week 6? 1 dag gehad. Ben blij als het 15 juli is

Hoe zit het bij jullie?

3. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Vrouwke, hoofdpijn zou normaal zijn.. Zeker rond de 10weken...
    Veel slapen, tijdig eten, veel water drinken en stress vermijden zouden moeten helpen. Een dafalgan mag ook maar zeker geen ibuprofen...

Kwaaltjes gaan hier ook op en af. Misselijkheid is er nog dagelijks maar soms hevig en soms bijna niet.. Zal ook blij zijn als we volgende week zullen zijn.. Eindelijk terug echo...

4. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Van hoofdpijn heb ik geen last, maar de laatste twee dagen ben ik iedere keer hartstikke misselijk! Stom hè, zat nog bij mijn moeder te vertellen dat ik bijna niet misselijk ben geweest en hoppa een paar uur later was het zover. Nu nog steeds niet lekker, maar goed ik hou me maar voor dat het komt omdat flufje zo aan het bewegen is :)

Van de week ook weer ineens die steken bij m'n navel gehad, echt heel erg, kon bijna niet meer lopen van de pijn...! Venijnige rotsteken zijn dat! Maar goed, ik ben erg opgelucht dat ik a.s. zondag m'n tweede trimester inga, de 14e hebben we weer een echo maar ik ben gelukkig veel minder zenuwachtig dan de vorige keer, ons kleintje is zo'n druktemaker dat ik echt wel vertrouwen heb in hem/haar! Gelukkig maar, het is echt rot om je steeds zo angstig te voelen... ben echt heel blij dat we laatst in Gent die echo hebben laten maken!

Hoe reageert bij jullie de familie? Bij ons echt heel leuk, mijn moeder en mijn oma zijn al allerlei enthousiaste plannetjes aan het maken voor wat ze voor de baby gaan breien/haken! Binnenkort ga ik samen met mijn oma wol kopen en daar gaat zij dan iets moois mee maken voor de kleine :)

5. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Spikkeltje, wat toevallig... Ik heb die steken ook terug al een paar keer gevoeld. Net nog.. Niet zo hevig als bij jou want het is verdraaglijk.
    Vandaag heb ik al 2 keer een heel licht propje gevoeld. Geen idee wat het is maar wil zo graag geloven dat het "Billie" is dat springt :)
    Bij onze dochter had ik ook heel snel gevoel. Op week 15 voelde ik haar al.

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik herken de heftige steken en plopjes niet. Af en toe wel wat zeurderige pijn rondom mijn baarmoeder of een pijn scheutje tijdens bijv niezen.

Mijn misselijkheid en gevoelige borsten zijn sinds dinsdag minder. Ben iedere dag nog wel even misselijk maar niet meer zo veel en heftig dan bijv een 1,5 week geleden. Hopelijk is dit geen vervelend voorteken en gewoon een teken dat mijn HCG piek al geweest is en mijn lichaam gaat wennen aan alle hormonen. Wachten tot vrijdag duurt zo lang.

Mocht de echo vrijdag goed zijn dan ben ik denk ik ook er stuk geruster. Ben dan toch ongeveer 11 wkn zwanger en dat lijkt mij een stuk hoopgevender dan acht weken

7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Bij mij werden rond de 10 weken de symptomen ook veel minder hoor Vrouwke! Ik heb op 10 weken en een paar dagen een nieuwe echo gekregen, omdat ik het niet meer hield van de ongerustheid. M'n borsten voelden slapper aan en ik was ook minder snel boos dan eerst. (Ik ben net een vat glycerine, hoog ontploffingsgevaar). Volgens dokter B.aerdemaker omdat je lichaam went aan alle hormonen. Ik had gister ineens een pijnlijke steek, toen ik moest hoesten. Nog niet eerder gehad, een felle korte pijn. Meteen ongerust maar volgens internet is het normaal. Zal echt blij zijn als we onze kleintjes voelen bewegen, dat scheelt bij ons allemaal heel veel ongeruste momenten denk ik!

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Zijn jouw kwaaltjes na dat moment verder afgenomen of juist weer teruggekomen?

9. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Hier zijn de kwaaltjes ook aan het mindere...
    Nog wel misselijk als ik te lang wacht met eten maar niet meer snachts..
    Borsten doen geen pijn meer maar zijn wel nog steeds een cupmaat voller..
    Verder heb ik wel heel vaak zeurderige pijn in m'n lies.. Vooral na niezen kan het lang aanhouden...
    Dat het maar snel donderdag is zodat we "Billie" kunnen bewonderen..

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Lyzje ik kan ook bijna niet wachten tot vrijdag! Hopelijk de bevestiging dat alles nog goed gaat daarbinnen! Kan niet zeggen dat mijn borsten groter zijn. Dat idee had ik wel toen ze wat meer gespannen waren en gevoelig. Maar zeker geen cupmaat!

11. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo meiden,

Ik hoop misschien hier wat antwoorden te krijgen op mijn vragen. Wij zijn inmiddels 2 jaar bezig waarin ik 1 eisprong gehad en verder allemaal mislukte rondes. Ik heb pcos maar ik ben gewoon niet te stimuleren met gonal-f. Ik kan 5 weken stimuleren zonder ook maar een beetje groei, en de volgende ronde kan ik binnen een week weer overstimulatie hebben. ik heb 26 juli een balafspraak met mijn gynaecoloog en ga, als zij niet met een alternatief komt, zeggen dat wij naar Gent willen. Volgens mijn borgverzekeraar wordt daar alles vergoed voor het geen wat ik in NL ook krijg. Is er iemand van jullie bekend met het moeilijke stimuleren? In NL krijg ik tot nu toe niets anders dan gonal-f maar ik denk dat dit geen goed hormoon voor mij is. Hoe is verder jullie ervaring in gent?

12. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Hallo HvdSande, ik kan je helaas niet helpen. Heb altijd een mooi schema gehad.. Maar ik wil je alvast heel veel succes wensen en Gent kan wonderen verrichten!!

13. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Hallo HvdSande, ik heb geen ervaring met moeilijke stimulatie. Ik ben geholpen met Menopur, de eerste keer is de behandeling afgebroken (te weinig follikels) en de tweede behandeling... zie banner! Ik heb gehoord dat je met Menopur minder, maar wel betere eitjes krijgt. Sowieso ben ik heel erg te spreken over Gent, je krijgt echt een behandeling op maat, geen eenheidsworst zoals in NL. Er wordt ontzettend met je meegedacht en -gekeken en er staat altijd iemand voor je klaar als je vragen of problemen hebt. Wij hebben in NL eerst IUI gekregen zonder dat er ooit gekeken is naar de morfologie van het zaad, in Gent bleek bij het eerste onderzoek al dat dat gewoon absoluut niet goed was en we met IUI een veel te kleine kans (circa 3%) op een bevruchting zouden hebben. We hebben dus veel kostbare tijd gewonnen door direct naar Gent te gaan.

14. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik had juist met menopur 300 meer eitjes dan met gonal F 225. 10 VS 3. Geen idee of dat toeval is geweest of niet.

15. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    He meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Als het goed is maakt Gent in deze dagen aan afspraak voor een intake. Dit zal wel pas rond oktober zijn maar goed daar wachten we dan maar op. In de tussentijd wil ik beginnen met homeopathie. Weten jullie hoe het in gent zit met overgewicht? Doen ze daar moeilijk over? Op zich hoeven wij nog niet gelijk ivf. Het zaad van mijn vriend is prima, tenminste dat hebben de onderzoeken in nederland uitgewezen. Ik zou al heel blij zijn met 1 of 2 mooie eitjes en dan lui of zelf vrijen. Maar zelfs dat heeft Gonal f niet voor elkaar gekregen.

16. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    HvdSande, ik heb enkel de tp in Gent gehad dus helaas ook hiermee kan ik jou niet helpen.. Vrouwke en Spikkeltje hebben wel de volledige behandeling in Gent doorlopen en zij zullen je denk ik beter kunnen helpen..

Vrouwke, aftellen, hè.. Voor jou nog 3 daagjes, hier nog 2... Het wordt weer spannend. Vandaag weer echt heel misselijk geweest dus ben wel iets geruster dan vorige echo maar sowieso donderdagmorgen kan je me bij elkaar rapen van de zenuwen..

Spikkeltje, nog venijnige steken gehad?? Voor jou ook overmorgen meet and greet...

Heb gisteren een app gedownload waarmee je het hartje zou kunnen horen en je krijgt ook het aantal slagen. Daarnet even geprobeerd en had direct een hartslag van 160 slagen (wat dus Billie zou kunnen zijn) mijn man gelooft er niet in. Volgens hem kan een telefoon dat niet... Maar ik wil zo graag geloven dat ik "Billie" gehoord heb... :)

17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Zou mooi zijn als die app werkt! 160 is een mooie waarde. Ook is bij mij de misselijkheid sinds maandag weer terug. Bijna een week minder last gehad maar nu op dit moment ook weer flink misselijk. Hopelijk is dat een goed teken. Twee daagjes schiet al op! Mij kun je vrijdag ook bij elkaar vegen van de zenuwen. Ergste is dat ik moet wachten tot in de middag

Wat betreft overgewicht kan ik niks over zeggen. Ik heb een BMI van 23

18. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Lyzje veel succes met de echo! Hoelaat mag je?

19. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    #659 Lyzje, 14 jul 2016
    Laatst bewerkt: 14 jul 2016
    Zijn net terug van de echo....

Fantastisch... Mega... Wonderbaarlijk...
    Zo over mijn oren al verliefd op dit hummeltje!!
    Billie was aan het slapen maar daar bracht de gyn snel verandering in.
    En dan stijfde die met z'n handjes in z'n gezicht en lag hij te schoppen..
    En als kers op de taart.. De gyn schakelde plots van 2D naar 3D over... Wat een ander zicht is dat. We hebben ons beebje in het echt gezien..
    Ik probeer er een foto van bij te zetten...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,3 KB
      Weergaven:
      6
  20. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Wauw Lyzje super!!!!

Ben je nu meer gerustgesteld?? Krijg je nog een combinatietest of niet?

Deel Deze Pagina