Wat is een combinatietest?? Heb vorige week moeten bloedprikke. En vandaag had ik nekplooimeting.. Die Moet onder 3cm zijn en was 1,3cm dus heel goed. Door mijn leeftijd (36) heb ik verhoogde kans op syndroom van down nl 1/150 volgens m'n bloedtest was dit nu 1/899 en met de nekplooimeting erbij is de kans nog veel kleiner geworden. Volgende week krijg ik per post de volledige uitslag want ze moeten nu Nog bloed en echo naast elkaar leggen maar gyn zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het zag er allemaal heel prima uit. Dus hebben we beslist om de nipt-test niet te laten doen.. (Wou ik eigenlijk enkel om het geslacht te weten maar dat weten we normaal volgende maand ook)
Oja... Ben echt helemaal gerustgesteld nu... Weet wel dat ik voor de volgende echo weer zal stressen maar dat springkonijntje zo zien schoppen en zwaaien heeft me helemaal gerustgesteld... Dit is een blijvertje.. Kijken zo uit naar de komst!!
Nee, ik weet eigenlijk niet wat die 6,5 cm wil zeggen.. Van hoofd tot stuit is Billie 4,5cm... Kwam overeen met 11weken 2 dagen.. Perfect eigenlijk dus
Ik ben gisteren weer voor een echo geweest en helemaal in love! Ons kleintje lag te slapen, in eerste instantie schrok ik ("hij doet het toch nog wel?") maar aan het gezicht van de dokter zag ik dat alles okee was, ze heeft ook het hartje laten zien. Daarna werd ons kleintje wakker en begon meteen te spartelen en te buitelen, zó lief! Hij/zij heeft zelfs nog naar ons gezwaaid hihi. De kleine is nu 6.4 cm, gaat hard hè? Lyzje, wat mooi dat jij nu al een nekplooimeting kreeg! Volgens mij is dat bij ons pas met 20 weken, maar dat weet ik niet zeker. Gister is er niets over gezegd in ieder geval. Vrouwke, jij bent vandaag weer aan de beurt toch? Ben benieuwd!!
Vandaag echo gehad. Gelukkig was alles goed. In het begin lag hij/ zij ook stil maar daarna begon het te bewegen. Hartje klopte perfect en was nu ongeveer 4,4 cm. Is met slag om de arm omdat hij/zij krom lag waardoor meting niet helemaal betrouwbaar is. Meting gaf dus aan 11 wkn en 1 dag wat op zich wel netjes past.
Ik ook! Ben jij nu volledig gestopt met de Utrogestan, Vrouwke? Ik had t/m donderdag pillen (geen Utro ivm wetenschappelijk onderzoek) en ik mocht in één keer stoppen, vind ik heel eng! Ik had nog drie reservepilletjes en nu neem ik er elke dag eentje, maar ze zijn nu op. Vind het eng om te stoppen.
Spikkeltje, ik moet afbouwen van mijn gyn. Omdat wij maandag op reis vertrekken vond ze wel dat ik er mee klaar mocht zijn tegen dan dus ben van 3 X utro naar 2 dagen 2x utro en 2 dagen nog eentje en dan maandag voor het eerst zonder... Vind het ook best spannend maar ik heb de laatste dagen zo een zalig dromen waar ik ons beebje al voel en m'n buik zie bewegen dat ik alleen maar positief kan zijn Ik geloof er echt in nu. Is ook niet naast te kijken, hahaha... Iedereen denkt dat ik al voorbij de 4 maand zit.. Zo rond. Ook m'n borsten hebben weer een boost gekregen. Ben van een mooi B naar een volle D al gegaan. Vraag me af waar dat gaat eindigen.. Voor de reis heb ik een volledig nieuwe kleerkast mogen halen.. Shorten, t-shirts, BH's... Wel leuk natuurlijk Is het bij jullie al goed zichtbaar??
Botsten zoals ik eerder ook al zei nauwelijks, misschien iets maar pas mijn bh's nog. Ik heb van mezelf een platte buik. Je ziet nu een dikkere buik maar niet het zwangerschapsbuik maar alsof ik een aantal kilo ben aangekomen. Broeken knelle vooral in de avond of met zitten Ik had eigenlijk allang moeten stoppen maar ik durfde niet. Ik ben ook af gaan bouwen van 3x2 naar 2x2 naar avond 2 ochtend 1, avond 1 ochtend 1 en nu sinds vandaag pas alleen in de avond 1. Vind het ook eng maar volgens Gent had ik op 20 juni al moeten stoppen
Ik pas m'n bh's ook nog hoor Vrouwke. En heb wel een dikkere buik (en geen taille meer, slik) maar qua zicht zou dat ook van een overdosis koekjes kunnen komen haha. Geen parmantige zwangerschapsbuik dus maar eerder een smulrol Af en toe vaag misselijk, maar verder geen klachten. Maar superitchy! Er is in mijn omgeving helaas iemand die echt heel opdringerig en bemoeizuchtig is en alles en iedereen in de gaten houdt en ik ben daar echt zwaar allergisch voor, ik heb er nooit goed tegen gekund maar nu ik zwanger ben wordt dat enorm uitvergroot. Probeer maar een straatje om te gaan als ik deze persoon zie, maar helaas lukt dat niet altijd. Grrr.
Voor jullie zal dit jullie eerste bevalling zijn?? Volgens mijn gyn is het normaal dat ik al een echte zwangerschapsbuik heb doordat ik al een kindje heb.. Momenteel word ik enkel nog misselijk wanneer ik te lang wacht met eten.. Voor de rest wel nog steeds vaak moe maar het zijn ook wel drukke dagen... Is bij jullie iedereen al op de hoogte?? Hier wel en iedereen is mega-enthousiast.. Was daar een beetje bang voor. Doordat onze dochter al 11 wordt dacht ik hier en daar commentaar te moeten slikken maar echt iedereen is heel blij voor ons. Wel al de opmerking gekregen dat het vast verschieten was toen ik de test deed (sommige denken dat het een ongelukje is, niemand weet van onze ivf poging) maar verder weet eigenlijk iedereen wel dat ik nog een sterke kinderwens had...
Goede verhalen hier zeg! Dat geeft moed! Ik mag starten als ik ongesteld wordt en dat is volgend weekend. Word nu wel nerveus!! We krijgen dan ook de uitslag van mijn AMH meting en mijn mans zaadonderzoek. Hoop dat alles meevalt....
Hoe gaat het met iedereen? Hoe is het stoppen met utro verlopen? Ik gebruik tot vrijdag er in de avond nog 1. Ben dus ook bijna helemaal afgebouwd. Ik heb de laatste week in de avond soms last van maagzuur echt vies, bah! Verder heb ik het idee dat de misselijkheid stukken minder is. Geen idee of dat zo blijft maar de laatste dgn is het minder. Borsten nog steeds geen pijn
Hey lieve meiden. Ik ben niet meer zoveel op het forum, even alles op een rijtje zetten. Maar ik ben blij te lezen dat het goed gaat met jullie en jullie kleintjes, het is jullie gegund! Ik lees af en toe mee, maar tis ook een confrontatie, aan jullie banner zie ik direct hoe ver ik had moeten zijn, terwijl ik daar anders niet zo over nadenk. Stom he. Maar ik hoop dat het snel een plekje gaat krijgen en ik hoop op een groot wonder in September! Vrouwke: rennie hielp bij mij tegen maagzuur, dat mag je tijdens de zwangerschap gebruiken.