IVF in UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    We hoeven niet te komen, 2 zijn vannacht volledig gefragmenteerd en 1 is sinds dag 2 viercellig en verandert niet.
    Volgende week woensdag een afspraak met de arts. Maar ik zie het momenteel niet meer zitten :(. Ik ga vragen naar Menopur, misschien dat dat nog wat doet.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    He Nientjje niet leuk!! Duik vandaag lekker in je bed met veel zakdoekjes en chocolade. Stertke!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Twee dagen na de punctie nu, en ik lig lekker op de bank. Staan kan ik niet langer dan 5 minuten. Na het ontbijt weer meteen plat door de gevoelige buik. Mijn buik ziet er nu uit alsof ik een basketbal heb ingeslikt. Ik ben zó bang voor OHSS...Gelukkig geen klachten van hoofdpijn, buikpijn of duizelingen.

Hebben jullie ook altijd zo'n last de dagen na de punctie? Bij mij is het altijd echt een paar dagen bank/bedrust, en op dag 4 weer voorzichtig naar de supermarkt ofzo.

4. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ach Nientje, wat een vreselijk rotnieuws! Kan me voorstellen dat je er helemaal down van bent, maar hou moed! Misschien is andere medicatie wel beter voor jou? Ik heb ook Menopur, ben er tot nu toe tevreden over.

Gisteren controle echo (zonder bloedprikken trouwens) en ik had 13 follikels. Ze zijn wel nog klein dus dokter kan niet inschatten nog wanneer de punctie is. Ik moet donderdag opnieuw voor een echo. Van de follikels heb ik er 8 rechts en 5 links en twee zijn er al wat groter dan de andere. De vrouw van wie ik de echo kreeg, is volgens mij een leerling ofzo, want dokter Van den K. ging alles uitleggen wat ie zag. Ze deed haar best voorzichtig te zijn, maar om eerlijk te zijn zat ze best een beetje te duwen en te pushen, oef. Ik had maagklachten (erg opgeblazen gevoel) dus dat hielp ook al niet mee, voelde me toch al zo'n ballon haha.

@Jessi, bedankt voor de geruststelling, ik ben echt geen held wat pijn betreft en zeker niet als het "van binnen" is, ik kan daar echt van in paniek raken en/of overgeven. Maar als ik weet dat je er niets van voelt is het al een stuk beter. Hoewel ik van jou begrijp dat het na de punctie ook geen pretje is. Ik heb die week een afspraak met een opdrachtgever en was in de veronderstelling dat die gewoon kon doorgaan, de dag daarna ofzo. Maar zo te lezen is dat een erg naïeve gedachte van me.

5. Nicky0308

Nicky0308 Nieuw lid

1 mrt 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allen,

Voor mij is dit allemaal vrij nieuw hier...
    Ik ga even kort mijn verhaal schetsen.
    Na maanden utrogestan + clomid.... geen follikels die groot willen worden.
    Gisteren eerste afspraak gehad op arg uz Gent.

Van zodra ik mijn maanstonden heb, moet ik bellen voor eerste echo en opstart met menopur.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes
    Nicky

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @jessi: ik heb t/m zondag veel pijn gehad (donderdag punctie), kon ook bijna niks. Sinds gisteren gaat het wat beter en vandaag weer wat beter, maar voel het nog wel. Drink je veel water? En 2 flesjes sportdrank per dag? Ik nam 3x 600 mg ibuprofen tm zondag.

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Spikkeltje: ziet er goed uit. Nu nog even doorgroeien. De punctie doet geen pijn hoor, je krijgt sterke verdoving. Ik moest overgeven omdat ze paracetamol smelttablet gaf, moet eigenlijk in infuus, maar kreeg ook al antibiotica in infuus ivm endometriose. Dus is ook niet iets wat je normaal doet.
    Wij hadden vorige keer een buurman die overal bang van was, hij ging ook niet mee met de punctie, want daar kon hij niet tegen. Prima hoor, maar toen zn vriendin terug kwam moest ze liggen, maar hij lag op haar bed, die verpleegster boos....haha toen hebben we toch wel even stiekem gelachen, sukkel ;).

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Nientje, heel veel sterkte meis! Heb mijn eerste poging in het Emc toen geen tp gehad dus voel je teleurstelling! 🌹 voor jou

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt, lief!

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    #110 Jessi79, 1 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2016
    @Nientjje vergelijkbaar dus. Fijn dat het bij jou nu al wat beter gaat. Ik drink inderdaad veel water, en 2 flesjes sportdrank per dag. En echt goed rusten. Ik kan gelukkig heel goed niks doen en naar mijn lichaam luisteren, dat scheelt.

Och die arme buurvrouw, mannen kun je er soms. niet bij hebben he? Mijn man had ook wel even op mijn bed willen liggen. Hij was echt compleet gaar, hij heeft van 08.00 - 13.30 uur op dat plastic stoeltje naast mijn bed zitten wachten, de arme schat. En hij kan slecht tegen wachten.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    @Spikkeltje mijn ervaring is dat ik na de punctie echt eenndag of 2 a 3 helemaal niks doe, alleen veel rusten en drinken. Toen ik nog in loondienst zat was ik 3 dagen ziek thuis, daarna weer halve dagen werken. Nu ben ik zelfstandige, ik heb gisteren een uurtje de dringende mails gedaan maar verder niks. Er zijn ook dames die direct na de punctie weer gaan werken, maar de vraag is of dat verstandig is. De gyn heeft me niet voor niks tot aan de terugplaatsing rust en verwendagen voorgeschreven. Koken, boodschappen, stofzuigen, kind naar bed brengen etc doet mijn man deze week en de week na de terugplaatsing.

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

In dat geval denk ik dat ik mijn afspraak ook maar afzeg Jessi. Ik ben ook zelfstandige en had een afspraak met een klant, maar alleen al die afspraak kost me anderhalf uur aan reistijd, komt de tijd met klant nog bij. (Ik vind het wel moeilijk om af te zeggen, zit een beetje in dubio of ik het bij een wat vager "ik kan niet" hou of dat ik wat meer openheid van zaken geef.)

13. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Balen Nientje :( Dat is een dikke tegenvaller. Idd lekker in bed met chocola en zaldoekjes. Dikke kus!

Jessi, ik heb ook altijd langer last. 3 dagen ofzo? Dus ja, wel rustig aan doen daarna!

14. juf80

juf80 Lid

8 nov 2009
    65
    1
    8
    juf
    zeeland
    @Nientje, wat een ongelofelijk ***nieuws krijg je te verwerken zeg.
    Pfffff, kan me voorstellen dat je even van de kaart bent.
    Heel veel sterkte meis!!!

15. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Heeft er iemand van jullie ervaring met een lage AMH?

16. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik niet in ieder geval Vrouwke.
    Wij zijn vandaag weer naar Gent geweest. Ik heb nog steeds 13 follikels maar er liggen er maar 4 hard in de groei (allemaal links). Deze waren 15, 16, 19 en 20 mm. Ook was mijn baarmoederslijmvlies heel mooi volgens hen, 3 laagjes. Er zijn nog twee follikels van 10 en 11 gevonden ook. Om eerlijk te zijn was het voor ij best even slikken dat er nu nog maar 4 echt in de race zijn. Is dat niet erg weinig kans? Mń bloed is ook geprikt en nu zou dokter De S. ernaar kijken en ons terugbellen. Wat denken jullie ervan?

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Spikkeltje heel vergelijkbaar met mijn 1e echo vorige week. Ik had er ook een paar die erg hard gingen (16 - 20 mm), een aantal er tussenin (13-15) en drie kleinere van 10 en 11 mm. Ik had de volgende dag weer een echo, toen was de grootste 21 mm, de rest middelmaat en de kleinsten 11 en 12 mm. Uiteindelijk mocht ik die avond wel de pregnyl zetten, en bleken ze allemaal geoogst en rijp. Van de 19 aangeprikte follikels had ik 18 goede eicellen en zijn er 9 goed bevrucht en doorgedeeld. Ik snap er nog weinig van, maar het kan wel dus.

18. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Dank je Jessi, dat geeft de burger moed! Ik ben nog in afwachting van het telefoontje van dokter De S., vraag me af wat zij ons aanraadt. Maar jij had er toch wel meer dan ik geloof ik. Ik heb maar 1 van 20 mm, 1 van 19 mm, 1 van 15 mm en 1 van 16 mm. Hoewel, da's ook twee groot en twee middelmaat. En dan heb ik nog die van 10 en 11. Maar ik weet niet of die nog gaan meekomen. Ik spuit Menopur 150 IE en dat is natuurlijk niet zoveel, maar m'n man zei: "Als we zelf mogen kiezen van de prof kunnen we deze poging beter laten doorgaan, dan kunnen ze ook zien of het voor de rest allemaal goed gaat," en dat is natuurlijk ook wel weer waar.

19. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Zojuist heeft de arts gebeld, morgen terug voor nieuwe echo + bloedonderzoek. Wel dezelfde dosis blijven spuiten. Ik denk dat ze gaan kijken of de twee kleinere follikels nog bijtrekken, want ze zei dat er morgen een beslissing wordt genomen over afbreken van de poging ja of nee. Want ze denkt dat ik gezien mijn hoge AMH meer follikels zou kunnen hebben. Dus nu gaan we morgen weer naar Gent, maar eigenlijk verwacht ik dat 'ie afgebroken wordt. Vind ik op zich niet zo heel erg, het geeft mij een goed gevoel dat ze niet zomaar een poging willen wagen maar echt gaan voor de beste kansen. Alleen weet ik niet wanneer je in zo'n geval opnieuw zou kunnen starten, weten jullie dat? Ik heb het korte protocol.

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Spikkeltje, ondanks mijn hoge amh moest ik altijd een hoge dosis spuiten en had gemiddeld 8/9 rijpe eicellen. Een hoge garantie is helaas geen garantie voor veel rijpe eitjes.

Zouden jullie bv evt een escape iui mogen doen?

Deel Deze Pagina