IVF in UZ Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marizje, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra3107

5 mrt 2016
    18
    0
    0
    Axel
    Haha die nageltjes lakken is geen slecht idee.... Ik moest soms echt goed kijken, maar ze lijken dan ook echt als 2druppels water.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wil je lachen, ik laat vooraf twee gouden naam armbandjes maken!!!

Jij meisjes? Daar kan je teennagels lakken, bij boys ziet het er geknipt misschien😇

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben nog steeds in afwachting van m'n menstruatie, volgens de app duurt dit nog 6 dagen. We hebben ondanks het klusverbod extra veel geklust maar om eerlijk te zijn durf ik niet meer te hopen.

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Snap ik, maar helemaal voorbij laten gaan had misschien ook niet goed gevoeld.

Wij moeten wachten op de volgende menstruatie. We hebben een gesprek gehad in Gent, maar omdat het aan de eicel-kwaliteit ligt, kunnen ze weinig anders doen dan nu. Geeft weinig hoop, maar we gaan het weer proberen. Ik heb ubiquinol gekocht, zou goed moeten zijn voor de eicellen, maar word er hartstikke misselijk van :(.

Hoe gaat het met de meiden die een tp hebben gehad?

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wat is ubiquinol? Misschien kan je verse gember kopen en een kopje thee mee maken, het schijnt te helpen tegen misselijkheid... Hoop echt dat je eitjes ervan opknappen! Weten ze ook wat er precies mis is/mis gaat?

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ook ik ga tijdens mijn volgende menstruatie starten met de voorbereidingen voor een volgende icsi behandeling in Gent. Helaas ook te horen gekregen dat mijn AMH aardig laag is voor mijn leeftijd. Hoe weet jij dat je eicellen van "slechte" kwaliteit zijn?

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het is niet bewezen of geadviseerd door een arts, dus ben er even mee gestopt. Misschien vanavond nog eens proberen.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Stappen jullie over naar Gent? Waar heb je de eerste behandelingen gehad?

Mijn AMH is prima voor mijn leeftijd. Ik reageer goed op de stimulatie, maar daarna gaat het mis. Ze worden niet goed bevrucht. Ik had nu 3 bevruchtingen van 12 eicellen. De zaadcellen zijn heel goed, de arts gaf aan dat het aan mn eicellen ligt.

9. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ja wij zijn overgestapt naar Gent. Vorige behandelingen in Eindhoven gehad. Ivf stopt daar dus we moesten sowieso ergens anders heen. Ik had de eerste poging 9 follikels waarvan 8 eicellen en 5 goede embryo's. In totaal 3x een tp gehad. Helaas niet zwanger. Wel alle drie de keren een paar dagen na de tp verhoging. Zou mijn lichaam het afstoten?
    Poging 2 waren 3 follikels waarvan 2 goede eicellen. Verse tp een vroege miskraam, cryo was een MA bij 9/3 wkn. Poging 3 gaf 5 follikels, 4 eicellen waarvan 3 goede embryo's. Tp van 2 opnieuw vroege miskraam. De andere niet de diepvries in omdat er met bevriestraject iets fout was gegaan. De eerste en tweede poging heb ik 150 gonal F gespoten en de 3e 225 eenheden

10. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wat verdrietig Vrouwke dat je geen plakkers hebt! Enig idee waar het aan ligt? Hier ook geen resultaat van het geklus, ondanks verbod hebben we het geprobeerd maar helaas heeft het zaad alle vier de eitjes gemist :( Man zit helemaal in zak en as nu.

11. limburger

limburger Niet meer actief

@spikkeltje schrijf hier niet mee (lees wel mee)
    Wat ontzettend kut voor jullie weer. Je hoopt toch met vier eitjes he. Mag je komende menstruatie weer beginnen?
    Voor de mannen is het emotioneel ook zwaar

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Inderdaad Limburger, de eerste menstruatie vanaf nu gaan we weer verder. Dus dat zal ongeveer over 4 weken zijn. Mijn man heeft het er echt heel moeilijk mee, hij is erg perfectionistisch ingesteld en nu is het juist zíjn zaad dat zich niet 'naar behoren' gedraagt. Het lullige is ook dat hij er echt van alles voor doet/laat, hij drinkt geen alcohol meer (af en toe een Radler), is gestopt met roken, fietst alleen nog naar z'n werk en terug ipv hele fietstochten, slikt vitamines en heeft zich aan z'n spatader laten opereren. Maar verder dan 3.5 miljoen komt 'ie niet en dan zwemmen ze ook nog allemaal de verkeerde kant op (of helemaal niet) en hebben ze een rare vorm. Hij is er helemaal van in mineur en riep vanmorgen zelfs dat 'ie beter bij me weg kan gaan 'want hij kan me toch geen kind geven', terwijl ik er echt niet aan moet denken om een kindje te krijgen met en van een andere man. En we hebben alle ICSI's nog vóór ons.

13. limburger

Soms is het gewoon lastig om positief te denken.
    Ik heb nog twee keer iui en dan nog ivf voor me maar voel me soms ook al uitbehandeld. Klinkt niet logisch maar heb vaker last van depressie en dagen dat ik liever dood ben.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Lieverds, kijk mijn situatie, zaad te slecht voor iui, na icsi 1 Emc zeiden ze dat ik nooit zwanger zou raken en we nooit bevruchtingen zouden hebben, daarna poging 2 en 3 zwanger (stilgeboren kindje en mk), daarna poging 4&5 niets en 6 zie banner.. Van de 9 tp 3x zwanger, dat wel.. En toen wij ooit startte, had manlief enkele zaadjes en de eerste icsi had hij er 160000..

Hou altijd hoop! Geef nooit op, hoe zwaar het ook is. De teleurstellingen zijn killing..

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Och Spikkeltje, is je menstruatie doorgebroken? Toch verdrietig ondanks dat jullie wisten dat de kans klein was.
    Helaas begrijp ik je man, ik heb het ook tegen mn man gezegd voordat we de mm in gingen. Bij ons ligt het aan mij en het is pijnlijk en teleurstellend om te beseffen dat als we geen kinderen konden krijgen dat dat aan mij lag. Ik vond toch dat ik hem dat moest zeggen. Maar ik wilde ook weten dat hij het me nooit kwalijk zou nemen mocht het niet lukken. Mn man reageerde net zoals jij nu ;).

Moet je nu met de pil beginnen?

@limburger: wat vreselijk dat je je zo slecht voelt. Ligt het bij jullie aan de zaadcellen?

16. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Nee geen idee waarom er nog geen plakker is geweest op de MA na.

Dames hou moed! De medische wereld is een vreemde onvoorspelbare wereld waar gelukkig ook regelmatig wonderen of onverklaarbare dingen gebeuren. Blijf geloven in de mogelijkheden en kansen

17. limburger

Nee bij ons is het "onverklaarbaar"
    Ook om soms gek van te worden.
    Heb zo vaak gedacht in het begin van ohh ik ben er teveel mee bezig inmiddels weet ik dat dat onzin is.
    Ben "blij" dat ik hier op het forum lotgenoten tegen kom.
    in het dagelijkse leven ook wel hoor...alleen deze dames zijn inmiddels al bevallen en zitten nu dus in een heel andere fase.

Het is stom want je kent elkaar op het forum niet maar toch leef je mee met anderen en ben je benieuwd hoe anderen ermee om gaan etc..
    Wie weet zitten er bij wijze van spreken wel dames uit hetzelfde dorp op het forum zonder dat je het weet.

18. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik zat vorige keer in Gent in de wachtkamer ook om me heen te kijken en me af te vragen of er iemand van dit groepje zat :)

Manlief is gelukkig weer een beetje bijgekomen van de teleurstelling, ik heb hem op het hart gedrukt dat ik echt echt echt niet bij hem weg zou willen als het ons echt niet zou lukken, maar ook dat we zeker moed moeten houden en door moeten gaan. ("Doorwgaan, voorwal doowrgaan," voel me soms net Barrie Stevens hier thuis haha)

We hebben nu even volledige rust, ik heb blijkbaar een kort protocol o.i.d. want hoef geen pil te slikken, pas op de tweede dag van de volgende menstruatie moeten we weer naar Gent. Das precies in de periode dat we een weekendje weg wilden gaan dus dat wordt even héél lastig plannen- ik stond er eigenlijk niet eens bij stil (schaam schaam) maar man zei het direct. Dat vond ik echt lief van hem, hij is echt heel betrokken en juist daardoor ook soms zo emo. Ook op zijn werk wordt echt meegeleefd en dat terwijl hij allemaal tussen de stoere kerels zit.

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en of er zwangere zijn! Ik wacht op mn menstruatie en dan kan ik met de pil beginnen en bellen voor een afspraak voor een echo. Als alles er goed uit ziet kunnen we dan weer starten.

20. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik ben inmiddels met de pil begonnen. Eind van de maand naar Gent voor de uitgangsecho

Deel Deze Pagina