Moest je ook bellen op de eerste dag van je menstruatie? En dan heb je 4 weken later een afspraak? Dan weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden, wil nog naar de osteopaat, maar niet te ver van te voren.
Ik ben ook weer in afwachting van m'n menstruatie, deze verwacht ik rond de 14e à 15e. Dus óf de 15e óf de 18e (wegens weekend) ga ik dan weer naar Gent. Als het de 18e is kan mijn man niet mee dus in dat geval parkeer ik lekker een eindje verderop, die parkeergarage gaat niet goed zijn voor m'n carrosserie vrees ik
Nee Nientje, ik moet bellen op de eerste dag en dan een afspraak maken voor de tweede dag. Tenzij ik echt zeker zou weten wanneer mijn menstruatie komt maar dat weet ik natuurlijk niet. Vorige keer zou het weekend ertussen zitten en toen had ik voor de zekerheid al voor de maandag een afspraak gemaakt. Echo is toch altijd op de tweede dag? Of alleen bij het korte protocol?
Ik moet ook bellen op de eerste dag, maar ze hebben niet gezegd wanneer ik langs moet komen. Moet jij ook met de pil beginnen op de eerste dag van je menstruatie? Ik mag max. 6 weken aan de pil, voor die tijd moet ik starten met de hormonen. Dus verwacht eigenlijk een paar weken na menstruatie de afspraak.
Je bedoelt de anticonceptiepil? Nee, die gebruik ik helemaal niet. Bij mij is het schema als volgt, tenminste de vorige keer dan: - op 1e dag menstruatie bellen en dan dag 2 voor een echo - dag 2 beginnen met Menopur, was nu ivm weekend dag 3 - na 5 dagen Menopur Cetrotide erbij gaan prikken, dus op dag 8 v cyclus - echo's op dag 3, dag 10 en dag 13. Die echo's zullen nu wel anders zijn denk ik, en ik denk ook dat de dosis Menopur wordt opgehoogd. Wat voor schema heb jij dan?
Waarom die verschillende schema's is mij niet duidelijk . Ik ben vandaag met de pil begonnen (menstruatie is vandaag begonnen), heb gemaild voor een afspraak voor de eerste echo en ik kan eind april komen. Maar of ik dan meteen start met stimuleren na die echo? Ben benieuwd. Afspraak hebben ze op 8.10 uur gezet , moet ruim 1,5 uur rijden, gevraagd of het iets later mag . Hoeveel menopur had je?
Ik had 150 eh, maar omdat er de vorige keer weinig eitjes waren gerijpt denk ik dat ik nu meer krijg. En die afspraken zijn altijd zo belachelijk vroeg hè, ik ook meestal 8.10 of 8.30 uur. Wij gaan in zo'n geval om half zes weg. Dan zijn we er soms al om kwart over zeven, maar als we later weggaan staan we in de file. Ik heb nu aan het zkh in de regio gevraagd of ik daar terecht kan voor de tussentijdse echo's, en dat mag gelukkig
Ik heb de tussentijdse echo's ook hier gedaan, het ziekenhuis is vlakbij, ideaal! Wat zijn ze toch moeilijk te bereiken in Gent, maar eindelijk een afspraak gemaakt op een beter tijdstip. Begin mei kunnen we terecht om 9.40 . Heb jij al kunnen bellen of nog geen menstruatie?
9.40 uur, da's een mooie tijd! Ik heb a.s. maandag een nog mooiere: 10.50 uur. Maar dan moet wel m'n menstruatie doorbreken. Ik voelde donderdag al wat krampjes maar het zette niet door, op vrijdag toch maar vast gebeld en een afspraak voor maandag gemaakt. Maar nu eb ik geen krampjes meer en is er nog geen druppel te zien. Ik krijg ook altijd een dikke schijf in m'n linkerborst voor ik ongesteld word en dat heb ik nu ook niet. Best gek, want na m'n miskraam heb ik dat telkens gehad. Ik voel me echter ook niet zwanger, was bij de eerste keer zwanger nml. huilerig en boos. (Vooral boos haha)
Is dat vaker zo, dat de menstruatie later is als je de vorige cyclus een afgebroken ICSI had? Mijn ei was gewoon netjes op tijd (ovulatietest), ik dacht nog: Goh, knap van mijn lichaam dat het gewoon de draad weer oppikt, maar ik had donderdag al ongesteld moeten worden. Net een test gedaan maar die was negatief helaas.
Misschien toevallig, maar mijn laatste cyclus duurde ook langer. Ik werd (vorige week) een week later ongesteld dan ik had berekend. Als je menstruatie niet doorbreekt moet je je afspraak afzeggen? En je test negatief, laat het dan maar zsm komen.
Ik heb vanmorgen afgebeld, maar gelukkig is er inmiddels wel wat bloed te bekennen. Het vloeit nog niet lekker door zeg maar (sorry voor de onsmakelijke details) en ik heb erg last van m'n rug, veel erger dan normaal. Maar ik ben blij dat het nu ein-de-lijk doorgebroken is. Morgen hebben we een afspraak om 8.10 uur, erg vroeg maar er waren verder geen plekjes vrij, dus ben al blij dat we terecht kunnen.
Jammer dat het vandaag niet door kon gaan, maar dan in ieder geval morgen. 8.10 is volgens mij de tijd die ze vrij houden voor echo's op het laatste moment, want die tijd geven ze vaak aan. Maar beter dan nog een dag langer moeten wachten.
Kunnen jullie weer starten, Spikkeltje? Zijn er nog meer meiden die nu onder behandeling zijn of bijna gaan in Gent?
@Nientje Ja ik ben weer begonnen, 225 eh Menopur deze keer! (Vorige keer 150.) Op Koningsdag hebben we weer een echo. Bij de vorige echo was het bm al bijna helemaal opgeruimd, het zag er goed uit volgens de dokter. Hoe zit de rest allemaal qua schema?
@ vrouwke: en daarna mag je meteen beginnen? @ Spikkeltje : spannend weer beginnen! Fijn dat het er goed uit ziet. Is Menopur ook een pen of moet je dat zelf mengen?
Ik moet het zelf mengen. Er kunnen volgen de bijsluiter 3 flesjes poeder opgelost worden met behulp van een half flesje water, meer water past er niet in de spuit. Dus ik los nu braaf m'n poedertjes op maar vraag me wel af hoe vrouwen dat doen die meer dan 225 eh moeten spuiten: zetten die dan twee prikken per keer? Of krijgen die grotere spuitjes?