Na 2.5 jaar tobben waarschijnlijk pcos....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door madelein, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoi iedereen,
    Ik ben op zoek naar ervaringen met pcos en de behandeling hiervan.

Wij zijn al 2.5 jaar hard aan het werk om zwanger te worden. Dit is 2x gelukt, maar beide keren geƫindigd in een miskraam ( laatste keer missed abortion even curettage).
    Omdat ik de afgelopen maanden rare cyclussen heb ( vorig jaar ook al, zie onderschrift) en negatieve ovu testen maar wel stijgende temp curven, is er gekozen voor follikel meting via echo.

Daar heb ik vorige week gehoord dat het wel erg naar pco neigt ( eierstok precies 10 mm, en ongeveer 15 ei blaasjes).

Ik heb echter wel een periode gehad met enigszins regelmatige cyclussen.

Zijn er dames die vergelijkbare problemen hebben of hebben gehad?

Ik moet woensdag terug naar de gyn, ook voor de uitslag van het bloedonderzoek. Ik hoop dan ook wat meer te horen.

2. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Madelein,

Ik weet sinds afgelopen vrijdag dat ik PCOS heb. Bij mij zijn beide eierstokken vergroot en zaten er aan beide kanten 20/30 ei blaasjes.

Ik heb deze maand al een cyclus van 71 dagen (still counting) en heb net een kuur van 5d.2st. Provera achter de rug. Nu moet ik wachten tot ik ongesteld word en daarna moet ik meteen bloedprikken, een echo in plannen voor de 12e cd en vanaf de 3e cd met Clomid 50 beginnen.

Ik ben op 26-12 gestopt met de pil en had 2 cyclussen die lang waren 31 en 38. Helaas heb ik altijd al veel problemen met mijn cyclussen gehad voordat ik begon aan de pil (14 jr.)

Helaas kan ik je nog niet veel vertellen over de huidige behandeling omdat dit dus de eerste cyclus wordt met fm en clomid. Maar ik hou je op de hoogte!

Heb jij medicijnen voorgeschreven gekregen voor het stimuleren van de eisprong?

Succes!!!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoi sownice,
    Ik heb te horen gekregen dat de diagnose pcos bij mij nog niet voor 100% gesteld kan worden. Ben een zogenaamd 'lastig geval'... Altijd fijn.
    Ik zit nu nog midden in alle onderzoeken. Follikelmetingen net gehad, daar zit nu een cyste. Gyn denkt wel dat daar een eisprong aan vooraf is gegaan. Ik moet volgende week bloed laten prikken op progesteron. Als dat afwijkend is gaan we of starten met clomid of gelijk met injecties. Dat wist hij nog niet.
    Sterkte met alles!!

4. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje een lastig geval.. Dan weet je helemaal niks! Poeh, jij ook heel veel sterkte! Hou me op de hoogte ;)

Deel Deze Pagina