Hoi dames, wat raden jullie aan? Wij zitten in twijfel.. En hoe gaat het verzekeringstechnisch als je naar Dusseldorf gaat, mijn zorgverzekeraar is Unive. Ben benieuwd!
Dusseldorf!! ... en even Unive bellen hoe dat met de verzekering zit. Als zij een contract hebben met DD, dan wordt het gewoon volledig vergoed, anders kan het 75% vergoeding zijn (op basis van de nederlandse kosten).
Bij mij zijn 7 terugplaatsingen in Zwolle mislukt en 1 in Dusseldorf gelijk blijven zitten... Toch vond ik Zwolle ook kundig hoor. Maar blijkbaar waren wij lastiger . Je zou een poging in Zwolle kunnen doen en event daarna Dusseldorf. Dan kun je eventueel per 1 jan ook overstappen naar een verzekering die 200% van nederlands tarief vergoedt.
Ik zou ook voor Dusseldorf gaan! Bij mij was het daar ook gelijk raak! Ik weet niet hoe het met de verzekering zit, ik heb een eigen betaalde poging gedaan, had mijn vergoedde pogingen op... Gewoon even je verzekering bellen dan weet je het... Succes met je keuze! X
Valt reuze mee hoor. Zo duur is DD niet. (was een eye opener eigenlijk en ik direct niet meer begreep waarom bepaalde bloedtesten niet in NL worden gedaan ... om de kosten kan het niet gaan namelijk). Ik denk dat ik in totaal misschien 500 zelf heb betaald in onze 3e poging, je medicatie in NL (mits een vergoedde poging) wordt gewoon 100% vergoed door je verzekering.
Ik heb vanmorgen even een mail gestuurd naar de verzekering, dus wacht nog even op antwoord (telefonisch is vaak zo lastig doorkomen). Hopelijk word het helemaal vergoed!
Mag ik vragen waardoor het bij jullie niet lukte die eerste 7 pogingen en daarna wel? En heb je een idee welke verzekering 200 % van het nl tarief vergoed?
Hoeveel kost een poging (ongeveer) incl alles? Op de site staat tussen de 1500-2500 euro, maar dit vind ik erg ruim genomen. En klopt het dat je dit bedrag zelf moet voorschieten? En hoe gaat het verder, ik ben nu in behandeling in Hengelo. Zij zeiden dat ik zelf contact op moet nemen met DD en dat ik dan onder hun verantwoording sta.
Phoe, met alle toeters en bellen erop en eraan (inclusief alle bloedtesten, consulten, echo's, puncties onder lichte narcose (die je zelf moet betalen overigens, (ik dacht zo'n 250), mag niet gedeclareerd wordt, maar een ab-so-lu-te aanrader!!!), maar helaas geen TP, waren we geloof ik rond de 2200 kwijt. CZ vergoedde 75% (geen contract met DD) met een maximum van iets van 1750. Medicatie ging via mijn verzekering, nog nooit iets voor betaald. En dat was een goedkeuring van 2011, dus die prijzen zullen iets anders liggen wellicht, en als je een TP hebt, dan zullen de kosten ook wel iets hoger liggen. Ik geloof dat ik voor alle bloed- en sementesten bij elkaar (bloedstolling, AMH, chromosomen, antistoffen en zaadonderzoek) bij elkaar 1000 kwijt was (en dan was de chromosomen test het duurst, zo rond de 300 (x 2, want zowel ik als mijn man moesten getest worden) ... oh, en ook nog tussentijdse bloedtesten en DHEA metingen. Ik vond het alles meevallen. En je kunt nog een deel via de belastingdienst terugkrijgen, maar dan moet je wel aan een drempel voldoen die afhankelijk is van je inkomen. Ja, je neemt gewoon contact op met DD, vraag om een intake, vraag je dossier op bij je ziekenhuis en zegt toedeloe En dan ben je idd bij hun in behandeling als jullie doorgaan na de intake. Je kunt kiezen om bv. echo's in een NL ziekenhuis te doen, maar ik weet dat ze daar niet om staan te springen, daarbij reed ik er liever 2 uur voor naar DD, omdat ik dan zeker wist dat het goed zou gaan (mijn ervaring in NL ziekenhuizen is namelijk beneden vriespunt)
Dusseldorf....zie mijn onderschrift . En wat je kunt doen is nog voor het einde van dit jaar overstappen naar Menzis en dan pakket 4 (als je nu belt voor een afspraak heb je waarschijnlijk toch pas een afspraak voor over 3 of 4 maanden). Dan krijg je ALLES vergoed . Dat had ik destijds ook gedaan. De maandelijkse premie is dan wel duurder, maar na een jaar ben ik weer terug gegaan naar Agis. Dusseldorf is wat zakelijker.....maar sneller en kundiger!! Geen geouwehoer met protocollen waar ze zich aan moeten houden. En ze houden rekening met dat je vanuit Nederland komt, dus veel onderzoeken bloedafnames worden op 1 dag gepropt. Hoef je dus niet 10x heen en weer.
Gefeliciteerd en hopelijk mag het snel weer raak zijn! Oke, ik wacht even af wat Unive zegt en anders stap ik over naar Menzis pakket 4. Weigeren ze je niet omdat je bezig bent met vruchtbaarheidsbehandelingen? En wat is de maandelijkse premie ongeveer?
Ik was toen al bezig met IUI en ze hebben mij niet geweigerd. Per maand 179,-....dat was wel ff slikken, maar is dus voor een jaar en dan weer overstappen. Of bij Menzis blijven maar dan naar pakket 1 ofzo. Eenmaal bij Menzis en je gaat aan de gang in DD...dan wel Menzis bellen over je behandelplan etc. Ze doen uiteraard moeilijk in het begin, dat was bij ons ook. Komt ook omdat ze geen kaas hebben gegeten van termen als icsi, ivf nog net wel, iui, terugplaatsingen, hormonen etc. Maar ze kunnen niet weigeren aangezien je daarvoor verzekerd bent . Dus we kregen het maximale bedrag terug en dat was 2x het nederlandse tarief ipv 1x het nederlandse tarief.
Oke super! bedankt voor de informatie Oh en ik las ook dat je de reiskosten kan declareren bij de belasting, klopt dit? Ik dacht dat dit alleen was als je op ziekenbezoek moet bij iemand anders..
Dat kan!! Je moet aan een bepaalde drempel voldoen wat samenhangt met jullie inkomen. Alle kosten wat niet vergoed werd door menzis hebben we bij de belasting ingediend.
Ik ben verzekerd bij PNO,die vergoeden 2 keer Nederlands tarief(met name handig bij icsi)en een 4e poging.Qua prijs vergelijkbaar met menzis.
Al je kosten die samenhangen met je behandeling, kunnen zonder "bijzondere ziektekosten" vallen (en dat zijn dan de kosten die niet vergoed worden). Dat is inclusief de kilometers maar idd is die drempel gekoppeld aan jullie inkomen. Zo moesten wij vorig jaar meer dan 2200 aan bijzondere ziektekosten hebben om iets terug te krijgen.
Indien het je eerste ivf behandeling zou zijn zou ik zeggen probeer het eerst een keer in Zwolle. Ik ben zelf ik Zwolle onder behandeling en ondanks ik geen positief resultaat heb vind het ik wel een prettig team daar. Ook in Zwolle worden er wel meiden zwanger van ivf en icsi. Wanneer je na een behandeling niet zwanger zou zijn kan je naar DD overstappen en daar verder laten kijken.
Heee Zonnestraal! Ja,super he?Alles gaat goed gelukkig.Deze zwangerschap vliegt werkelijk voorbij!!Hoe is het met jullie kleine man?