Oh wat fijn Y!!! Wat heb je veel meegemaakt zeg....pfff wat een zwaar onderschrift . Wat fijn dat nu alles goed gaat en met je beebje in je buik ook!! Weet je het geslacht??? Hier alles goed, heb echt een pracht van een zoontje!!! Uber uber druk!!! Maar wel de liefste en de vrolijkste!!!
In ons geval kostte alles samen zo'n 4500 euro, zonder medicatie. Dus als wij maar 75 procent hadden gekregen van Nl tarief hadden wij 3000 euro bij moeten betalen! Hebben icsi, embryoscoop, immuunonderzoeken en infuzen gedaan. Daarvoor nog hysteroscopie gehad, die heb ik niet meegerekend. Ik zou zeker weten naar PNO overstappen. Ben echt zooooo blij met deze verzekering. Gewoon alles is vergoed. Waarom het de 8e keer wel lukte? Tja ik denk combinatie van: embryoscoop (betere selectie), infuzen/extra supplementen en betere ondersteuning qua medicatie na punctie dmv Suprefact neusspray.
Ik zit ook bij PNO. Als je daar het goedkoopste aanvullende pakket neemt, betalen ze al 200% van het NL tarief. Bij mij is echt alles vergoed (uiteraard op eigen risico na), maar wij hadden ook niet zo veel 'toeters en bellen'. Dit pakket is veel goedkoper dan Menzis aanvullend 4. En als je het duurste aanvullende pakket van PNO neemt, krijg je onder voorwaarden zelfs een 4e behandeling vergoed! Misschien een tip: als je dit jaar nog een behandeling wilt, zou ik die in Zwolle doen. Mocht die niet lukken, dan per 1 jan. overstappen naar gunstiger verzekering en dan lekker naar DD gaan. Wel ff blijven volgen of alle voorwaarden per 1 jan. nog een beetje hetzelfde blijven als nu ... SUCCES!!
PNO heeft idd geen selectie, kijk maar eens op hun website. Iemand schreef hier: DD is niet zo duur hoor, maar dat hangt wel heel erg af van welke behandelingen je nodig hebt. Die kunnen wel degelijk in de papieren lopen (en in DD zijn ze nogal vlot met het rekeningen versturen, zelfs voor portokosten) en als je dan een verzekering hebt die bijvoorbeeld maar 75% vergoedt, dan word je echt niet blij. Ik heb van tevoren ruim de tijd genomen om alles uit te zoeken en daar ben ik achteraf heel blij om. Wij zijn zelfs expres na 1 januari begonnen, omdat ik dan bij PNO terecht kon (zat eerst bij De Friesland). In de MMM zitten is al onzeker en moeilijk genoeg, daar hoef je niet nog een keer de zorgen bij of alles wel terugbetaald wordt door je verzekering.
Ja, dat was ik. Ik vond het alles meevallen. En ze sturen idd vlot rekeningen, maar ik vond dat alleen maar prettig. Als je idd de behandelingen doet die hier in NL niet of nauwelijks gedaan worden, mag je die idd ook niet declareren (Assisted hatching bv, poollochaamdiagnostiek, de vitaminebehandelingen e.d., maar ook de narcose tijdens de punctie)
Narcose bij de punctie mag je gewoon declareren en heb ik 100% vergoed gekregen (230 euro). Dat vitaminebehandelingen niet vergoed worden lijkt me logisch, krijg je in NL ook niet vergoed. Verder heb ik bloedonderzoek, intake, embryoscope en zelfs acupunctuur 100% vergoed gekregen. Een en ander hangt natuurlijk van je verzekeringspolis af. Assisted hatching is het enige dat je ECHT NIET bij je verzekering moet indienen, want dan loop je de kans dat ze de complete behandeling niet gaan vergoeden.
Hier ook bij PNO en erg tevreden, ook bewust voor gekozen ivm dubbele buitenlandvergoeding en evt vergoeden van een volledige 4e poging. Ik ben zelf trouwens nu zwanger van een ICSI poging in Zwolle Ons eerste kindje is in Duitsland (leer) gemaakt maar die waren zo duur dat ik zelfs met mn dubbele vergoeding nog veel moest bijbetalen. Vandaar nu eerst weer in NL geprobeerd. Wat betreft declareren bij PNO gaat ook heel snel. Het kan nu via een app met je smartphone. Moest de 20 weken echo zelf eerst betalen maar via die app had ik binnen een week het geld weer op de rekening staan. Mocht je dan een rekening krijgen dan direct declareren, dan staat het geld al op je rekening voordat je de rekening moet betalen.