Kwaliteit eitjes bij gebruik hormonen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by jeshh, Dec 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Iets waar ik zomaar eens aan zat te denken: Wanneer je hormonen spuit krijgt de ontwikkeling van de eitjes natuurlijk een flinke boost. In hoeverre heeft dat een negatief effect als je kijkt naar bevruchting en de zwangerschap zelf? Is er daardoor meer kans op een miskraam of problemen met de vrucht?

2. runstar

runstar Actief lid

Nov 9, 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het wel zo dat de behandeling zelf ( ivf) een verhoogde kans op een miskraam geeft. Wat ik mij wel kan voorstellen met al die hormonen en het snel laten groeien van eitjes. Het is natuurlijk toch allemaal kunstmatig. Maar er is natuurlijk wel een percentage dat slaagt. Wij hebben een dochtertje van 17 maanden middels IVF en nu zwanger van nummer 2 middels IVF.
    En ik heb ook gelezen dat door IVF een grote kans is op afwijkingen, bijvoorbeeld syndroom van Down. Ik heb me daar toen heel erg veel zorgen om gemaakt. Maar ik vind het wel heel begrijpelijk, omdat je zo kunstmatig bezig bent. Maar ook via IVF worden gezonde baby's geboren.

3. runstar

runstar Actief lid

Nov 9, 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schreef 'grote kans op' ..dat moet zijn: ' grotere kans op' .

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Hoi Runstar, dank je voor je reactie! Fijn dat het bij jullie met ivf toch 2 keer is gelukt! Mijn idee wordt zo dus wel bevestigd. Maar ondanks dat je dus een verhoogde kans hebt dat het mis gaat, is het prachtig dat het zo kan!

5. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

Nov 26, 2013
    1,003
    233
    63
    Female
    Runstar. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Down is niet bewezen dat er een grotere kans op is met ivf.

De kans meer ivf op miskramen is groter omdat je weet dat je een bevruchte embryo' terug gezet hebt. Als je dat niet zou weten komt dit dus op het zelfde als ieder ander die op de natuurlijke manier zwanger probeert te worden.

Wij zijn tevens ook via ivf geholpen.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Je hebt bij een natuurlijke cyclus altijd meerdere follikels klaar liggen, maar eindelijk rijpt er 1 en die zorgt voor een ovulatie etc. Geen idee wat er gebeurt met de overige follikels.
    Bij ivf/icsi worden alle follikels die klaar liggen gestimuleerd. Maar de groei gaat heel geleidelijk. Dus ja ik weet niet wat dat met de kwaliteit doet.
    De resultaten zijn per vrouw zo enorm verschillend, hoeveel eicellen, embryo's en cryo's. En dan nog het beleid omtrent wel of niet cryo's invriezen is verschillende per kliniek/ziekenhuis.

Bij mij is het aantal eicellen aldoor best goed, bevruchting gaat ook goed. De laatste keer werd ook gezegd dat ik 19 eicellen had en 16 van goede kwaliteit Maar bij de celdelingen stagneert de boel. Zie onderschrift voor details. En ik heb het idee dat daar het probleem van niet zwanger worden zit. Plus dat het ergens bij de innesteling mis gaat. Daarom in 2017 extra onderzoeken, ik wil eerst alles uitsluiten voor ik uberhaupt een 3de poging start.

Share This Page