Ik kom net terug van een gesprek met de ferti arts hier in Drachten. Omdat de laparoscopie er niet mooi uitzag is het toh wijzer om IVF te gaan doen. Ze doen dit hier in combinatie met zwolle. ( ik altijd maar denken dat het Groningen zou worden voor ons.. ) Heb ook een mapje info meegekregen over de diverse prikken etc. Volgende week dinsdag hebben we de intake al. Iemand meer ervaring met Isala hier? Groetjes Gemma
hey hoiii jullie gaan een spannende tijd tegemoed, ik zit zelf ook in zwolle. en ik kan niet anders zeggen dat ze hartstikke aardig zijn. gelukkig is de ferteliteits afd in een apart gebouw en zit je niet bij de gyn afd tussen alle zwangeren.met wie je de intake? je kan wel snel terecht zeg. dat is fijn nou heel veel succes !!
Hoi sas, Ik heb gewoon intake in Drachten hier bij mijn eigen ferti arts. Ze doen alles hier in Drachten behalve de punctie en teugplaatsen. Daarvoor moeten we naar zwolle dan. fijn dat je het als goed ervaart. Groetjes Gemma
Hey Gemma, Wij hebben ook IVF gehad in Zwolle en inmiddels zwanger! Wij vinden het een erg prettig team en zoals sas zei, het is fijn dat ze in een apart gebouw zitten! Succes!
Wij gaan ook voor de ivf naar Zwolle. Dit doen we in combi met Almelo. We hebben de punctie in Almelo, manlief gaat dan met de eitjes op pad, en de tp hebben we dan ook in Zwolle. Weet iemand waar dat gebouw zit, we willen van te voren er nog een keertje heen rijden, zodat manlief goed weet, waar hij moet zijn. Die dag is al spannend, en als hij ook nog moet zoeken... Is dat bij het asielzoekerscentrum en deltion college..?? @ all; iedereen succes met de behandeling! Hoop om veel mooie wondertjes!
Hallo dames, Ben een tijdje niet op het forum geweest maar voorheen wel erg veel. Ik ken de isala in Zwolle goed. Ben er in april 2009 begonnnen met mn 1e icsi traject. En na de 1e tp zwanger geraakt, helaas werd dit na 7wkn een miskraam. Vlot daarna een cryo tp gehad ( we hadden er 8 in de vriezer!!) en weer zwanger. Mijn zoontje is op 13-04-10 geboren en nu net een jaar geworden. Inmiddels hebben we in feb.2011 weer een cryo laten terugplaatsen wat helaas geen zwangerschap heeft mogen worden.( gek genoeg voelde ik dit vrijwel meteen na de tp al heel appart ) Helaas zijn er geen cryo's meer en ben ik nu weer begonnen met een 2e icsi traject.Ben 3,5 wk aan de pil geweest en nu 1,5 wk lucrin aan het spuiten. A.s vrijdag hebben we de 1e uitgangs echo. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het erg prettig ervaar in Zwolle. Er heerst en hele ontspannen sfeer en je voelt je er erg op je gemak ( ik althans ) Wanneer er mensen zijn met vragen en/of ervaringen willen delen. IK sta er voor open. Tijdens mijn 1e traject heb ik veel gehad aan de ervaringen van anderen nl. Gr enne
@ beginneling, het zit idd tegen over het deltion als je de parkeerplek komt op rijden is het het rechtergebouw( daar heeft vroeger in het het asielzoekerscentrum gezeten) @enne wat fijn om te horen dat jullie een kindje van een cryo hebben. 8 in de vriezer dat was een boel jo wat goed! hopelijk gaat het nu weer zo goed ik ben nu aan het wachten op mijn ongesteldheid dan krijg ik ook eem cryo terug. welke gyn hebben jullie
@ Sas27; oke, dan weet ik het wel te vinden.. Straks ff naar 't zkhuis voor een fm meting, dus ben benieuwd!!
Hoi Gemma, Hier ook transport-icsi gedaan met Zwolle. Maar dan icm Meppel. Ervaringen met Zwolle zijn ook hier goed! Eerst volledige pogingen gehad in Zwolle, later (ivm files en lange wachttijd volgende icsi overgetsapt naar Meppel icm Zwolle). Bij ons uiteindelijk met goed resultaat, ons dochtertje wordt over 3 wkn 1 jaar . En staan nu weer aan de start voor een brusje. Heel veel succes!!
Ook hier ervaring. In zwolle zijn ze heel kundig en aardig. Enige nadeel (maar dat mag veranderd zijn) vond ik dat ze heel streng waren met invriezen. Ik had 1e keer 8 bevruchting, waarvan 1 tp en 2 in vriezer en 2e keer 6 bevruchting waarvan 2 tp en niks in de vriezer. 3e poging naar Dusseldorf gegaan, daar 7 bevruchtingen, 2 tp en 5 in de vriezer...en daar zwanger geworden (maar kan ook toeval zijn) daar doen ze namelijk de terugplaatsing 3 dagen na punctie. Maar verder geen slecht woord over Zwolle! Succes, liefs!
Fijn om zulke positieve dingen te lezen! "Dat geeft de burger moed"! Wij doen IVF in combinatie met Drachten. Alles verder hier in Drachten, maar punctie en terugplaatsing in Zwolle. We mogen dinsdag voor intake in Drachten. Wat kan ik op zo`n intake verwachten?
Hallo, Ik doe ook mijn icsi behandeling in Zwolle. Ook ik ben zeer tevreden! @Loesie: Nee dat is niet veranderd Mijn arts vertelde over dat strenge beleid invriezen embryo`s dat ze mensen geen valse hoop willen geven. Alleen de hele goede worden ingevroren omdat die het meeste kans maken. Ook zei hij dat hun daarom een hogere slagingspercentage hebben met cryo`s door hun beleid.
Hoi dames, We zijn net weer in zwolle geweest. de 1e echo gehad alles zag er goed/rustig uit en begonnen met de glonal-f erbij te spuiten. Vlgdwk vrijdag opnieuw een echo. Vorige keer spoot ik ongeveer 2wkn de glonal-f en toen al de punctie en paar dgn later de terugplaatsing. Gemma79, Zn intake stelt niet veel voor vonden wij. Hebben jullie alle bloed en chromosoon onderzoeken al gehad? Dear86, Hoever ben jij in de behandeling? Voel je je goed? Sas27, En hoever ben jij met de behandeling? Iets heel anders, Ik kreeg trouwens door de glonal-f injecties allemaal krullen, terwijl ik stijl haar heb!! Mensen zeiden toen tegen mij hoe kan dat dan? Tjaaa wat zeg je dan he beetje lachen. vond het erg mooi hoop dat ik dit nu weer krijg. Had iemand dit ook? En hebben jullie ook andere bij-verschijnslen? Bij wie van jullie is er al een icsi poging geslaag met zwangerschap en/of kindje?
@ Enne: Dit is mijn eerste icsi. Ik spuit nu bijna 3,5 week puregon.. In het begin zag het er goed uit 13 follikels (spoot toen 116). Later na een paar echo`s had ik er 1 die dominant werd (en die is nu ook super groot) en de rest bleef achter. Ging toen naar 125 maar bleek ook niet voldoende. Vorige week zondag 6de echo gehad en toen kreeg ik te horen als ze afgelopen woensdag nog niet mee waren gekomen ik moest stoppen en opnieuw moest beginnen, flink van gebaald en zag het even niet meer zitten. Moest toen 175 gaan spuiten en ging gisteren voor echo nr. 7 en toen bleken er toch nog een paar meegekomen! Vandaag moest ik weer, heb nu 4 goede eitjes (goed op grote) en 3 die er net onder zitten. Moet morgen weer komen om te kijken of die ook nog mee gaan. Hoop echt dat het door kan gaan en dat het niet voor niets is geweest. En voor jou ook de eerste keer?
Hier ook ervaring met Zwolle. Maar dan net als Majo icm met Meppel. En met goed resultaat, we zijn over 2 weken uitgerekend van ons eerste kindje!
@ sas 27; Er zaten zoals het leek, 3 eitjes.. Dat is voor mijn doen erg veel.. Heb een erg lage amh waarde, 0,2, dus eigenlijk verouderde eierstokken. Met andere woorden; ik kom veel eerder in de overgang! en ik ben nog maar 26 jaar. Vandaar dat we ivf krijgen. We zijn ook al ruim 2 jaar aan 't knooien! Vanavond zetten we de 1e spuit, menopur.. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen..!! De arts zei dat ik niet veel eitjes hoefde te hebben, als de kwaliteit maar goed is.. Daar waren ze niet bang voor omdat ik nog jong ben.. Al met al is het wel spannend.. Ik zal van de week maar 'ns ff een keertje naar zwolle rijden om ponskaartjes te maken. Anders moet manlief op de morgen van de punctie ook nog dat doen.. Ik denk dat hij dan wel wat last van de zenuwen heeft...!!
@beginneling wat goed dat er 3 zitten en idd als ze maar goed zijn dat is het belangrijkste. fijn voor je @enne wij zijn nu ook zo 2 jaar bezig in het zkh huis zelf. heb 1 keer ee operatie gehad omdat de eierstokken verkleefd waren daarna 5x iui zonder resultaat in januari begonnen met ivf. punctie gehad in februari en bij de eerst terug plaatsing gelijk zwanger. hartje gehoord met 7 weken maar helaas met 9 weken ging het mis en klopte het hartje niet meer...miskraam is nu een maand geleden. ik hoop dat ik in juni verder kan gaan met de cryo... fijn dat de echo goed was!! spannend ben benieuwd wanneer de punctie is. die krullen is wel apart haha wel mooi trouwens! ik was behoorlijk moe van het hormoon.. heb jij daar geen last van? @dear ben benieuwd of de rest is mee gekomen. soms kan dat echt super snel gaan he... zou mooi zijn! @miepje wat fijn dat je zwanger bent geworden was dit jullie eerste poging? Rustig aan allemaal!!!
Hallo Enne, Bij ons is een icsi poging geslaagd Meerdere pogingen gedaan: 1e x afgebroken ivm koors man geen levende zaadcellen. Volgende poging afgebroken door overstimulatie bij mij, derde keer eerste icsi poging 2 terugplaatsingen gehad van 2 matige embryo's (geen cryo's uit die poging) is mislukt. Tweede icsi poging 2 redelijke embryo's teruggeplaatst met fragmentatie waardoor ze tot de matigen werden gerekend en één van die 2 is ons dochtertje 'geworden' en wordt over 3 weekjes alweer 1 jaar. Staan nu weer aan de start voor een icsi brusje . Heel veel succes Allemaal!!