IVF Isala zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmm... drie grote fliekkels, en een stuk of 7 kleintjes, waarvan het nog niet zeker is of die wel mee gaan doen.

Ik vind het maar een zeer matige score, maar volgens de fertiliteitsarts kan het nog alle kanten op, en moet het achterstallige spul gewoon nog wat groeien.

Weet iemand hier hoe dat werkt; groeien de grotere tot een bepaald maximum en wachten ze met springen (o.i.v. platleg-hormoon) totdat de kleintjes ook zover zijn?

Of moet er gewoon iets gebeuren als de groteren zijn gefinished, met als resultaat dat het jammer-maar-helaas is voor de kleintjes? (zoals bij IUI)

Volgens de inschatting zou maandag of dinsdag de punctie kunnen zijn.

*rilll*

2. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, zijn jullie standaard op TSH waarde geprikt in zwolle? Bij mij nl niet en blijk al jaren een schildklierafwijling te hebben en hierdoor nooit eerlijke kansen hebben gehad met onze drie icsi behandelingen!
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties, ik heet trouwens myrthe!

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb het even voor je nagezocht, en ik ben inderdaad op schildklier gecontroleerd.

Net zoals FSH, Prolactine, Oestradiol en Progesteron.

Die onderzoeken waren het eerste wat we deden toen we bij de fertiliteitsarts kwamen.

4. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bedankt voor jouw reactie!
    Had jij toevallig een afwijkende cyclus? Of lag het ook aa jou partner?
    Ik hoop zo dat het een fout is geweest, want dan hebben we misschien kans op drie nieuwe icsi behandelingen, i.p.v. 3000 euro neer te leggen voor iedere behandeling...

5. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @myrthe bij mij is dit niet gecontroleerd dacht ik, ik zou het vanaaf nog even na vragen aan manlief. maar ik moest alleen maar bloed prikken op rodehond of hiv geen idee of het andere er ook heft bij gezeten.

@Katalaya bij zo echo van de follikelmeting kan het in een paar dagen zo anders zijn, ik had het ook elke keer weer dan maakte de rest in een keer een groeispurt zou me dus niks verbazen dat je er straks toch meer hebt.
    spannend nu de punctie dichter bij komt!!
    over de vraag over het groeien bij mij was het zo dat ze rond de 18/19 mm moesten zijn als dat het geval was moest ik de pregnyl spuiten om de eisprong te laten komen en die heb je dan binnen 36 uur. ze wachten dus niet tot dat ze allemaal zo groot zijn.

@beginneling24 hoe is het met jou?? een fijne dag morgen op de trouwerij geniet er lekker van :)

6. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi sas, ik ben benieuwd, zijn jullie in zwolle begonnen? Of eerst in een ander ziekenhuis geweest?

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Myrthe: nee, mijn cyclus is helemaal in orde. Die bloedonderzoeken hoorden bij het 'standaard-protocol', toen ik voor het eerst bij de fertiliteitsafdeling kwam:

Intakegesprek, bloedonderzoek schildklier, oestradiol, FSH prolactine, chlamydia. Ook zaadonderzoek, maar daar was niks mis mee.
    Toen een kijkoperatie vanwege een eerder doorgemaakte onsteking in mijn buik, en daaruit bleek dat mijn eileiders flink beschadigd waren.

Toen dus een hersteloperatie waarbij één eileider verwijderd is, en de andere gerepareerd en weer een jaar zelf proberen.

Afgelopen december heb ik zelf een HSG aangevraagd, mijn overgebleven eileider bleek wel doorgankelijk.
    Dus toen nog 5x IUI, en nu dus toch maar die eileider omzeilen met IVF.

Krijg je echt drie ICSI extra vergoed als blijkt dat er een fout is gemaakt? Dat zou erg netjes zijn..! Maar wie betaalt die dan? De verzekering zal er geen boodschap aan hebben dat het zkh een fout maakt, toch? Betaalt het zkh dat dan?

@Sas: Bedankt voor je info. Ik ben juist bang dat de grootste follikels gaan springen terwijl de rest nog niet rijp is. Dan is de opbrengst waarschijnlijk minimaal...

8. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik weet nog niet of een icsi wordt vergoed door een fout. Een ziekenhuis zal niet snel zijn of haar fouten erkennen.
    Maar ik denk dat je je wel kunt voorstellen dat als je drie icsi's achter de rug hebt en bij voorbaadt al geen zin heeft gehad, je wel even flink baalt. Je bent een jaar lang bezig geweest geestelijk en lichamelijk. En daar mag het ziekenhuis wel even aandacht aan besteden. Want de schildklier is 1 van het belangrijkste hormoon wat nodig is om zwanger te kunnen raken en te blijven!
    Na de zomer gaan we er pas weer verder mee, want voor het zelfde geld mogen we voor iui gaan, omdat dankzij de operatie mijn vriend zijn zaad is verbeterd.:)

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jeetje... da's inderdaad een domper. (understatement)

10. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    @myrthe,

Welkom,
    Ik heb ook een schildklier afwijking. Mijn schildklier werkt nl te traag. Ik ben hier zn 3-4jr geleden achter gekomen. Doordat ik gestopt was met de pil en maar niet ging menstrueren en nog wat andere klachten had. Via huisart,nr internist en gynacoloog..heel verhaal.Uiteindelijk dus schildklier niet goed tsh 34!! moet 0-5 zijn. Ik mocht toen niet zwanger worden van mn internist en moest eerst de waarden op orde hebben. Dit duurt enige tijd. Ik slik nu al jaren thyrax en moet dit mn hele leven blijven slikken. Om de 6weken bloedprikken en nu ik weer zwanger ben om de 3-4 weken. Mn med.dosering wordt voordurend bij gesteld omdat door de hormonen de schildklier uit balans raakt.
    Wat zijn jou klachten/waarden en wat is de reden dat je pogingen mislukt zijn? Ik begon pas in zwolle met mn eerste icsi toen mn waarden goed waren. Na mn 1e zwangerschap was de schildklier van slag maar is na een aantal maanden en aangepaste med.weer binnen de perken. En nu weer zwanger en mn dosering standaard omhoog gebracht.
    Wanneer je vragen hebt beantwoord ik ze graag. Heb de nodige ervaring immidels.

11. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ sas; Hier gaat het goed..!! Trouwerij was erg mooi en leuk.. Alleen tijdens de kerkdienst heeft het geregend.. Dus dat maakte niet uit. Ze zagen er allebei ook erg mooi uit! Een stralend paar! Hier weer druk met spuiten! Ik zit meteen weer in het ritme! Maandag weer een fm.. Afgelopen woensdag ben ik geweest.. Toen lag er een de rechterkant 1 eitje klaar, en aan de linkerkant 4 eitjes.. Dus als ze goed groeien, weer een goede oogst van 5! waar we natuurlijk op hopen. Had ook ni verwacht dat er alweer 5 zichtbaar waren.. De vorige keer, kwam er tijdens elke fm weer 1tje bij.. nu meteen al 4, 5 eitjes!

@ Myrthe; Welkom! Vervelend dat ze daar niet op getest hebben.. Ik zou niet weten of ik erop getest ben!

12. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Enne,
    Ik heb sinds 2009 al klachten, obstipathie(ik zou zelfs een darmonderzoek moeten ondergaan in zhuis) en ben 1 keer beland in zhuis, omdat ik zo verstopt zat, moe, uitslag gezicht, depri(maar dacht ach komt door moeilijke tijd ivf)de laatste maanden kwam ik aan van niets etc. etc. (Vorig jaar die icsi's gedaan)Mijn zus werd op dat moment heel erg ziek en zij bleek een trage schildklier te hebben(hashimoto). Haar waardes waren hoger dan 100. Ik had rond die tijd dezelfde klachten en heb mijzelf toch laten prikken, terwijl de assistente van mijn dokter het een beetje onzin vond. ik mij testen, moest ik direct komen. Mijn waarde was 27! Ik moest gelijk aan de thyrax. Gezien al mijn klachten afgelopen jaren en de hoge waardes blijk ik het ws al jaren te hebben. Mijn huisarts zei dat ik echt wel was getest tijdens de fertiliteitsonderzoeken, maar na navraag blijkt niet. in groningen zeggen ze dat er geen redeen was om me op TSH te testen, want dat is veel te dur als iedereen dat maar moet doen. En zwolle zegt dat ze dat vast wel in martini hebben gedaan. Maar niet dus. Mijn huisarts vertelde mij dat ik nooit een eerlijke kans heb gehad ws, want met een waarde boven de 3 kun je en mag je niet zwanger worden, omdat dat schadelijk is en de innesteling kan bijna niet plaatsvinden. ik heb al die de icsi's mij erge zorgen gemaakt, omdat ik iedere keer een steeds mindere score had. Op gesprek geweest tusendoor en was toeval zeiden ze. Nu achteraf kan het zijn dat het daardoor nooit is gelukt. En had ik nooit icsi mogen doen. Het ziekenhuis kent dit verhaal nog niet helemaal van ons, maar na de zomer gaan we er mee verder en willen we een gesprek aangaan, want ik heb het gevoel nooit eerlijke kansen te hebben gehad.
    Mijn waarde is nu 1,4 en ik moet over een week weer testen. ik moet ook mijn hele leven aan de thyrax, zit nu aan 1 witte op een dag. Ik voel echt zoveel verschil met eerst. Wat ben ik toch vermoeid en ziek geweest. Met alle losse klachten ben ik toendestijds bij huisarts geweest, maar helaas dacht nooit iemand aan de schildklier.
    Maar jij bent nu wel zwanger geraakt? Via icsi?
    Ik hoop dat wij het ooit ook nog worden. Heb nu wel het gevoel dat we nu voor het eerst meer kansen gaan hebben. Mijn vriend heeft net een varicocele behandeling achter de rus. Hopelijk levert het nog wat op!
    Succes verder en bedankt voor jouw reactie, groetjes Myrthe

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jeetje, Myrthe, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je een beetje pissig bent - op z'n zachtst gezegd.

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Afgelopen woensdag had ik maar drie follikels die een beetje leuk meededen, maar deze keer zag het er gelukkig weer beter uit:

Aan de ene kant drie á vier grote follikels, aan de andere kant ook een stuk of twee. Maar daar omheen ook nog een paar kleinere.

De keuze was óf vanavond de Ovitrelle spuiten en maandag de punctie, met meer risico op onrijpe eicellen, óf nog één dagje Gonal-F spuiten, morgen nog een echo en dan hopelijk alle follikels op de juiste grootte. Dinsdag de punctie.

Vanzelfsprekend dat we voor de laatste optie gekozen hebben.
    Dan zouden er minimaal 7 goede follikels zijn, en misschien nog een paar meer.

Ik ben best opgelucht, ik zag het al helemaal een escape-IUI worden, of zelfs einde verhaal...

14. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling wat fijn dat het zo mooie dag was! lekker kunnen genieten dus
    Hoe gaat het nu met spuiten???

@Katalaya fijn de poging door kan gaan, dinsdag dus de punctie?? vast veel succes.

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vanmorgen weer een echo gehad.Toch nog één dagje spuiten / groeien, en dan woensdag waarschijnlijk de punctie, zodat de iets kleinere follikels ook mee kunnen doen.

16. myrthebijna30

7 dec 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend katalaya, is dit jouw eerste keer?
    Ik heb vandaag mijn nod, geen bloed geeft moed. Maar het ik verwacht dat mijn cyclus iets langer is misschien?
    Ik heb al een paar dagen misselijk, maar dat zal vast komen van de thyrax. Ik moet vrij weer bloedprikken, misschien slik ik wel te veel.
    Het zal anders wel te toevallig zijn denk ik. Als ik woensdag natuurlijk nog niet ongesteld ben kan ik natuurlijk wel gaan testen. We hebben misschien wel voor het eerst van ons leven een kans gehad, omdat mijn waardes goed zijn(hopelijk) en mijn vriend zijn zaad hopelijk verbeterd. Dan nog is die kans nihil, maar je blijft natuurlijk hopen!

17. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Sas; Ja het was een super dag! hihi! Met het spuiten gaat het goed! Morgenvroeg een fm, dus ik ben heel erg benieuwd of alle 4/5 eitjes goed zijn gegroeid! Bij mij gaat het elke keer erg snel, dus we verwachten woensdag/donderdag de punctie! Maar we zullen morgen wel zien!!

@ Katalaya; Spannend meid! Dan gaan we ws tegelijk op lopen.. Is dit de 1e poging voor jullie, ik weet het niet meer zo goed.. Misschien komen we dan elkaar wel tegen bij een event. tp! Succes meid!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    @Myrte en Beginneling: Ja, dit is onze eerste keer.

Beginneling, het zou me niets verbazen als we elkaar tegen gaan komen, want ik heb morgen ook weer een echo. Om 10.00, en ook waarschijnlijk woensdag de punctie!

19. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Katalaya; We komen elkaar niet tegen.. Vanmo een fm gehad. Ipv 5 eitjes lagen er maar 2 eitjes. Moest even bloedprikken, blijkt dat mijn progesteron veel te hoog was, dus dat mijn eisprong elk moment er kan komen. Dus de punctie gaat niet plaatsvinden. Alweer een teleurstelling te verwerken, maar aan de andere kant houden we onze 2e poging...
    Als ik ongi wordt, gaan we weer van voren afgaan beginnen... Dus we blijven moed houden!! Al is dat soms wel moeilijk!

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jeetje, beginneling... da's wel een domper, zeg...

Volgens mij zijn jou follikels naar mij overgesprongen dan. Ze zagen er bij mij vanmorgens zelfs 15!!!

Woensdag om 8.30 de punctie, en hopelijk zondag de tp.

Deel Deze Pagina