Nee, in mei hebben we een IVF poging gehad.. Toen hadden we 5 eitjes (voor mijn doen erg veel), zaad was ook goed. Maar toen heeft er geen bevruchting opgetreden. Er is geen aanwijsbare reden, dus dat was ook al een flinke domper. De laatste tijd hebben we veel teleurstellingen te verwerken gehad..
Dat kan je wel zeggen, ja... Even een vraagje tussendoor: heb je toevallig ervaring met Ovitrelle? De verpleegster zei dat ik eerst de lucht eruit moet doen voor ik 'm zet. Op youtube zegt het fabrikantenfilmpje dat het belangrijk is dat de lucht erin blijft. Wat te doen..?
Nee, die heb ik nog nooit gespoten.. Ik moet altijd wel eerst de luchtbelletje eruit werken.. Miss dat een van die andere meiden dat weten! Succes ermee!
Ik ben er al uit. Ik zat de dubben wat te doen, toen ik erachter kwam dat ik door een fout twee behandelschema's voor mijn neus had. Die van de vorige patiƫnt is blijkbaar bovenop in mijn insteekhoesje terecht gekomen! Daaruit bleek dat ik inmiddels al veel te laat was met het spuiten van de Ovitrelle, dus ik hem 'm er in paniek zo snel mogelijk ingejast. Pas later bedacht ik me dat ik helemaal niet meer aan die luchtbel gedacht heb, hahaha...! Gelukkig was er iemand van fertiliteit bereikbaar die me vertelde dat het niet zo veel kwaad kon dat ik te laat was met de Ovitrelle, maar dat dit dus NOOIT had mogen gebeuren. In alle haast heeft de arts gisteren waarschijnlijk alle papieren bij elkaar gegraaid, en dus een behandelschema van de vorige patient bovenop in mijn mapje gestopt. Zo zie je maar weer, vergissen is menselijk.
Oei, dat is slecht! Maar goed, mensen maken fouten! Fijn dat het niet uit maakte dat je te laat spoot.. Heb je gisteren geen pregnyl gespoten dan?? Ik moet altijd pregnyl spuiten of is ovitrelle net zoiets..??
WHOEIII: 15 eicellen gevonden!!!! De punctie is mij duizend procent meegevallen. Het kan ook de dormicum zijn, dat het me niet bijgebleven is. Ik kreeg de tip om toe te geven aan de slaperigheid van de dormicum, en dat heb ik ook gedaan. In mijn beleving heeft het twee minuten geduurd, waarin ik twee keer een prikje voelde, met daarna een wat dof gevoel. Maar nog geen fractie van wat ik me ervan had voorgesteld. Ik durf te beweren dat een verdovingsprik bij de tandarts veel zeerder doet. In het echt heeft alles zo'n 10 Ć” 15 minuten geduurd, volgens KatMan, die er natuurlijk de hele tijd bij was. Daarna nog een drie kwartier naar zo'n uitslaap/bijkomhok, gezellig gekletst met een ander stel wat ook net een punctie had gehad. Ik ben nog een beetje zweverig van de dormicum, we gaan zometeen lekker relaxen in zo'n wellnesscenter. Vrijdag worden we gebeld met of er bevruchtingen zijn, en dan wordt de terugplaatsing waarschijnlijk op zondag ingepland. Ooooh, ik ben zooo opgelucht dat het allemaal achter de rug is!
@katalaya: ik was eens aan het neuzen hoe het met jou nog is ondertussen. Je hebt het doorstaan gewoon!! Joehoe!! Echt een verademing dat het enorm meeviel voor jou. En wat een goed resultaat, 15 eitjes. Nu duimen voor de bevruchtingen. Dit kan toch niet meer stuk, zou je denken, he? Die studie waar je aan meedoet, is dus gelukt. Niet aan de pil en toch genoeg eitjes. Ik heb intake-gesprek ivf op 1 sept en half sept ermee beginnen.
@ Katalaya; Super meid! Fijn dat alles goed ging! 15 eitjes!! Wow wat een resultaat!! Nu maar weer wachten tot vrijdag! Succes met wachten!
Hey Framboos! Leuk, jij hier??!! Ik kan je voor de punctie aanraden om om Dormicum te vragen! Wondermiddel! Maar hopelijk is het voor jou niet meer nodig, en is deze IUI gewoon raak.
@katalaya: ja, ik kwam gewoon eens zien of je al met ivf was gestart Heb je al bericht gekregen over de bevruchtingen?
*stuiter* 10 embryo's!!!! Zondag om 12:20 de terugplaatsing, en dan horen we ook meer over de kwaliteit.