IVF Isala zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb bij de intake aangegeven dat ik zwaar naaldenfoob ben, en zelfs overwoog om naar het buitenland uit te wijken omdat ze daar de punctie wel vaker onder narcose doen.

Toen bood die aardige verpleegster aan dat ze in mijn dossier zou zetten dat ik dormicum zou krijgen, in plaats van de reguliere medicatie.

Tijdens de punctie zelf bleek die aantekening in eerste instantie onvindbaar, maar vonden ze het ook geen probleem. Het moest alleen wel nog eerst 'klaargemaakt' worden. Nog voordat ze daarmee klaar waren, vonden ze toch ergens in mijn dossier die opmerking over dormicum terug.

Kortom: ze boden het aan, ik moest ze er nog wel even aan herinneren, maar het was geen probleem.

Dat vond ik zo fijn; niet dat gelul van 'je moet gewoon even doorbijten' of zo. Maar gewoon dat ze je gevoel serieus nemen. Alles wat stressverminderend kan werken, werkt succesverhogend, volgens de verpleegster.

Fijn mens!

Uiteindelijk is de punctie me enorm meegevallen, dat ik voor een volgende keer een stuk minder gestressed ben.

Ze zeiden dat ik gewoon aan de dormicum moest toegeven, zodat ik in een soort schemergebied tussen slapen en waken zou komen. Daarvoor zetten de de radio uit, en zouden ze niet meer spreken. Want dan zou ik willen reageren, wat de werking van de dormicum kan tegenhouden.

Mijn lichaam zou wel op de pijnprikkels reageren (bijvoorbeeld 'auw' zeggen, huilen of grimassen trekken), maar ik zou naderhand een groot deel vergeten. Dit was meer een waarschuwing naar KatMan, dat hij niet zou schrikken van mijn reactie.

En inderdaad: in mijn beleving duurde alles hooguit een minuut of twee, met twee - prima te doorstaan - prikken en wat dof gerommel. In het echt duurde het ruim een kwartier, en heb ik twee keer licht een grimas getrokken, maar gelukkig mijn waardigheid behouden..! ;)

Ik kan het iedereen aanbevelen, alhoewel mijn verhaal natuurlijk geen garantie is op een gelijke beleving.

2. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Super, Katalaya! WAY TO GO! Nu hopen dat de kwaliteit meevalt, dat alles lukt en dat ze er zeker een stel kunnen invriezen!
    Wat een opluchting.. en nu op naar het spannendste stuk :)

3. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    sas,beginneling,dear,

Even nog een kort berichtje van ons. Jaaah ons,gister de echo in Zwolle en het hartje klopt. Ben nu 8weken en ga de 9e week in maandag. Super blij. Hoest met jullie?

4. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ enne; Wat een goed nieuws! Zoals je hebt kunnen lezen is bij ons de punctie niet doorgegaan, door een naderende eisprong.. Weer een teleurstelling.. Maar we gaan vrolijk door.. Vanavond gaan we lekker hoken bij Normaal.. Ik ga er niet echt heen voor de muziek, maar de sfeer is echt gaaf. We gaan met een grote groep heen, is altijd gezellig!!

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En de buit is binnen: één mooi embryo is er terug geplaatst, en twee waren goed genoeg om in te vriezen!

En dan nu het verschrikkelijke wachten...

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim mee de komende tijd!

7. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier was ik weer na een tijdje stil te zijn geweest!

@ Enne: Wat een super goed nieuws meis! Van harte gefeliciteerd, je zult nu zeker beter kunnen genieten of niet?

@Beginneling: Het zit jou ook niet mee zeg! Knap dat je de moed er nog kan inhouden. Mag je gelijk door voor de volgende poging?

@ Katalaya: Wat een mooie resultaten allemaal! Wij hebben een beetje een vergelijkend verhaal. Ik ging eerst ook goed met de follikelgroei, toen weer niet (wilde ze het eigenlijk afbreken) en bij de punctie had ik er juist weer heel veel. Had 17 eitjes, 15 met icsi gedaan, 8 bevruchtingen en 3 toppers. 1 teruggeplaatst en 2 in de vriezer. Helaas heeft de eerste tp niets opgeleverd.
    Ik vond de punctie ook erg meevallen, ik kreeg de gewone pijnstilling via infuus. Vind het goed te doen, helemaal na het lezen van zoveel spookverhalen.

Ego:
    Inmiddels heb ik (na indringen) eindelijk mijn "menstruatie" op mogen wekken voor een cryo tp. Zit nu ongeveer een week aan de progynova en maandag heb ik een echo om te kijken hoe het met het baarmoederslijmvlies staat. Wie weet er hier wanneer er (als het bm slijmvlies goed is) de tp ongeveer zal plaatsvinden? Heb hier niets over kunnen vinden op internet.

tot zover mijn verhaal weer.

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Dear; Sjonge, jij hebt lang moeten wachten.. Maar gelukkig is tie dan toch gekomen! Ik zou het niet weten, ik denk dat 't bij iedereen verschillend is.. Mijn bmsvlies is na 8 dagen al rond de 10 mm.. Spannend joh, hoop dat je maandag mooi op schema ligt..!!

Ja, het zit ons niet echt mee.. Alles wat mis kan gaan, gaat ook mis! Maar goed, de zon gaat voor ons ook 'ns schijnen!! hihi!! Maare ik moet nu wachten op mijn ongi. Volgende week een keertje! Hoop natuurlijk dat tie wegblijft! Maar daar gaan we niet vanuit.. Als mijn ongi komt, beginnen met de pil, en dan aan het eind van mijn strip (als ik nog 2 pillen moet), ga ik beginnen met decapeptyl (das een remmer), omdat mijn cyclus veelste snel gaat! In Almelo gaat het zkhuis maar 2 weken dicht, dus in onze laatste week vakantie moeten we dan weer heen! Das wel balen, maar we houden de vaart erin! hihi! Dus de zomer niet te gek voor manlief en mij, qua bier, borrelen etc! Maar goed, alles voor een goed doel!

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Tis hier rustig meiden!

@ Katalya; Lukt het een beetje met het wachten..??

@ Dear; Hoe is het bij jou..??

@ Enne; Hoe gaat het met je zwangerschap

@ Sas; Hoe is 't met en bij jou.. Gaan jullie nog een cryo voor de vakantie terug plaatsen..??

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hey hoiii! Het wachten gaat tot nu toe nog redelijk. Een erg drukke week op mijn werk achter de rug, wat de aandacht afleidt.

Het is vandaag een week na tp, en ik merk dat het toch moelijk 'houding aannnemen' is:
    Voel ik een kwaaltje, zegt er meteen een stemmetje 'been there, done that, zijn de gebruikelijke fantoom-kwaaltjes'.
    Voel ik niets, dan zegt dat stemmetje 'zie je wel? Niet gelukt, want nu had je wat overtuigends moeten voelen..'

*zucht*

Tussen optimisme en realiteit zit blijkbaar geen vangnet...

11. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling hoe gaat het met jou? je houd de vaart er in he haha goed bezig :)

Hier alles goed, ik wou idd in augustus de cryo tp doen maar het valt net in onze vakantie dus dan zitten we met de echo,s
    we willen wel erg graag nog eventjes lekker weg, dus ik heb besloten om in september te beginnen.
    kan ik in de vakantie ook nog lekker borrelen, beginnen we na de vakantie weer zonder borrel aan de volgende tp :)

@dear hoe gaat het met jou nu?

@Katalaya succes met de laatse wacht week

@enne gefeliciteerd meid, hoe gaat het nU?

rustig aan doen allemaal!

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier begin ik 'm toch wel te knijpen nu. Vandaag is de dag dat ik normaal gesproken altijd ongesteld wordt.

Nu weet ik dat de Utrogestan de boel kan uitstellen, maar toch...

*bibber*

13. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sas: vandaag moest ik toevallig naar het ziekenhuis om te kijken hoever mijn bms was. Die was prima! Moet vrijdag met utro beginnen, volgende week dinsdagmiddag bellen ze of het ontdooien gelukt is en als dat goed gegaan is heb ik volgende week woensdag de tp al!! Lekker dat alles nu eindelijk eens volgens het boekje gaat....
    Jij moet dus nog even geduld hebben? Nou fijne vakantie alvast i.i.g.!

@ Katalaya: succes met de laatste wachtloodjes!

14. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Beginneling, Wat hebben jullie veel pech zeg hoop voor jullie op straks wat positieve resultaten. Knap hoe je je houdt!

Sas,
    Denk een goed beslissing eerst even lekker weg te gaan. Ben je helemaal ontspannen thuis straks. Bij mijn 1icsi die met 7wk mis ging zijn we ook eerst op vakantie gegaan en net als jij de de cryo tp erna. Wel in de vakantie toen in italie al met de progynova begonnen thuis toen vrij snel de cryo tp en mijn zoontje geworden. Ontspanning doet volgens ons heel veel ongemerkt met je lichaam.

dear,
    dat schiet al weer op he. Wat kan het dan ineens snel gaan. Zou super zijn als het nu lukt. Hou ons op de hoogte

katalaya,
    Vreselijk he die wachtweken kun je er een beetje tegen en je zinnen verzetten. De 1e week vond ik het ergst omdat ik toen niks voelde wat ook niet kan maar toch werd er zo onzeker van.In de 2e week merkte ik net als mn vorige zwangerschap dat het wel eens raak kon zijn. Hoe voel je je en wanneer testen jullie?

Met mij alles goed vanmorgen bloed laten prikken voor de nekplooimeting. En over 2,5 week nog een echo in zwolle ( net na onze vakantie ingepland, ben dan 13 week ) en de week erop een echo voor de nekplooimeting. Ben af en toe uitputtend moe en wat misselijk maar verder helemaal ok. Lig elke avond rond 20h in mn bed.

15. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Sas; Haha, ja we gaan waarschijnlijk ff wat vaart minderen.. Dus eerst ff lekker op vakantie.. Waar gaat de reis heen??

@ Katalaya; Spannend meid! Mijn duimen draaien

@ Enne; Vervelend dat je nog wat misselijk en moe bent. Hopen dat het snel beter wordt!

@ All; Hier gaat het wel redelijk! Merk dat alle teleurstellingen ons niet in de koude kleren gaan zitten. Ben de laatste nogal "kort voor de kont" en reageer dat elke keer op manlief af. Dus we hebben gisteravond een goed gesprek gehad.. Waarschijnlijk gaan we ff een maandje rust nemen.. Vanaf januari hebben we elke maand wel wat gehad qua behandeling. Dus ff gas terug! Aan de ene kant vind ik het een goed idee, want we gaan nog op vakantie, anders moet ik op vakantie alweer beginnen met spuiten. Maar aan de andere kant, dringt de tijd echt bij ons! Maar goed, zal het aan die ene maand liggen! We hebben afgesproken dat we voor onszelf nog ff goed gaan bedenken dat we allebei willen.. Maar ik denk dat we een maandje niets doen ook erg goed voor ons is. Wat Sas ook zegt, op vakantie een borreltje doen etc.!!

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling, Ik denk dat het je wel goed doet even een maandje niks te doen.ik herken je wel er goed. wij zijn ook vanaf jan in een stuk door gegaan en op een gegeven momend had ik van me zelf door dat ik nog maar weinig kon hebben, zat niet lekker in mijn vel
    Dus idd ook maar even rust genomen en ik moet zeggen ik knap er wel van op.
    Denk er maar even lekker rustig over na! rusig aan doen meid!

@dear wat fijn dat alles goed was. komt nu wel weer in de buurt he hopelijk komen ze goed uit de vriezer,en krijg je een mooi terug geplaatst:)

@enne fijn dat het goed met je is, geniet er van.

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Even een ultrakort briggie vanuit Lissabon: Nog steeds niet ongesteld, maar wel de kenmerkende pre-ongesteldheid-hoofdpijn.

Ik heb er (letterlijk) een hard hoofd in...

Mocht ik niet ongesteld worden, dan denk ik dat we donderdag testen (als we durven). Volgens de arts is het woensdag pas testdag, maar morgen is het al 14 dagen na de punctie.
    Normaal gesproken word ik altijd op dag 12 ongesteld, dat zou gisteren geweest zijn...

18. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Katalaya; Spannend meid!! Hoop heel erg voor je dat het gelukt is! Laat je het ons ff weten als je meer weet! M'n duimen draaien!

@ Sas; Heb er gisteren nog eens met manlief over gehad.. Hij denkt dat het voor mij goed is, om ff niets te doen. Maar diep in zijn hart wil hij gewoon door.. Zolang ik niet ongi ben, hebben we nog ff tijd om na te denken.
    Ik ben 04 juli voor fm geweest, ze zeiden dat mijn eisprong naderde, nu ben ik ruim 2 week verder en nog geen ongi.. Normaal gesproken heb ik een cyclus van ong. 24 dagen, zit nu al op dag 26.. Maar goed. Gisteravond dacht ik ineens, goh, het kan ook nog spontaan. Manlief begon te lachen.. Had nog een testje in huis, dus deze gedaan. Helaas omo-wit! We hadden ook niet anders verwacht, maar goed! Je houdt dromen.. Maar aan het einde van het verhaal, weten we nog steeds niet wat we gaan doen...!! Moeilijk, moeilijk!!

Gewoon veel voor's en tegen's.. en wat is wijsheid.. Oke, lage amh, de tijd dringt voor ons, maar zal dat aan een maandje rust liggen... Aargh!!

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling het is ook een moeilijke keuze.. het is ook zo krom om even te rusten terwel je iets zo graag wilt!
    nou het is net was jij zegt je hebt nog even om te denken. doe maar lekker rusig aan..
    jammer dat de test negatief was, had natuurlijk gekund. ik heb het ook wel eens gehad toch maar een test doen maar eigelijk weet je beter!
    maar wonderen zijn de wereld niet uit.
    Nou meid doe rustig aan ! en succes met jullie beslissing

liefs sas

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nog steeds niks...