Jeetje, beginneling.... wat KUT voor je! Ik kan me voorstellen dat jullie hier enorm gefrustreerd en moedeloos van worden. En dan ook nog voor een onmogelijke keuze staan... Sterkte met het maken van een beslissing. Uiteindelijk is er maar één eitje nodig, maar de kans dat dat raak is is natuurlijk erg klein. Een onmogelijk dilemma... Heb je ook last van tijdsdruk, bijvoorbeeld door je leeftijd? Ik kan me voorstellen dat dat ook mee zou spelen als ik (35) die beslissing zou moeten maken...
@beginneling, pfff wat klote voor je weer het word je ook niet makkelijk gemaakt! wat een moeilijke keuze. het is wat jij zegt je hebt er maar 1 nodig en als deze ook nog goed deeld heb je misschien wel een topper maar moeilijk meid, laat je het morgen nog weten? rustig aan doen, liefs
Hoi meiden! Manlief en ik hebben besloten de punctie gewoon door te laten gaan.. Want de kans dat ik een volgende keer weer maar 1 of 2 eitjes hebt is erg groot.. Ik ben 26 jr, maar omdat ik dus vroeg in de overgang kom dringt de tijd.. De reden dat we het ook door laten gaan, is dat we de vorige keer ook al moesten afbreken en omdat ik al 2 weken heb gespoten.. Vanmi brak ik ff! Maar ben er nu wel weer!! Nu maar hopen dat het ene eitje genoeg is om papa en mama te worden! Morgen heb ik nog een fm en een kort gesprekje. Gelukkig gaat manlief mee! Jullie horen morgen meer!! Ps. Ik heb nog altijd hoop dat het andere eitje ook nog groot genoeg om aangeprikt te worden!!
@ beginneling wat *#!*&#! voor je zeg!!!! Gatverdamme. Nou ik hoop dat dit jullie mooie wondertje mag worden.. Veel succes in deze onzekere tijd meid. @ Wanda Ik sluit me bij Katalaya aan. Het kan nog allemaal veranderen! Succes met wachten.
Hoi meiden, Nou vanmo het gesprek gehad. Was een goed gesprek! Manlief was ook mee, dat was wel handig en prettig. We hebben toch besloten om de punctie niet door te laten gaan.. Fm gehad, en ei was 20 mm bij 22 mm, dus rijp! Maar er lagen nog kleine eitjes erom heen.. Dwe 1e keer hadden we 5 eitjes, dus die heb ze nog wel. De arts zei, dat ik 12 dagen pilletje kon slikken, dan ongi en direct door met stimuleren om te proberen nog eens 5 eitje te toveren!! De laatste 2 keer dat afgebroken is, had ik andere medicatie. Gezegd dat ik bij de 1e poging bij de med. het beste gevoel had. Dus nu gaan we weer met menopur en orgalutran proberen. Geen garantie, maar bij de andere 2 keer gebruikten we deca en menopur, had toen ook elke keer een hoge progesteronwaarde, de 1e keer niet. Verder hebben we goed en duidelijk wat er nu gaat gebeuren en de rust is terug gekeerd, vooral bij mij.. Was gisteren echt goed van slag, bij de kleinste dingen meteen al huilen.. Nu ff wachten totdat het zkhuis belt voor de uitslag van het bloed, en wanneer ik met die pilletjes kan beginnen!!
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, en er weer een gat in ziet. Ik denk ook dat het een verstandige beslissing is om deze poging nu af te breken, want blijkbaar zijn er nog genoeg dingen die jullie nog kunnen proberen. Ik ben vanmorgen voor de eerste fm voor de cryo-terugplaatsing geweest. Er zat er eentje op rechts van 11 mm, en ook het bms zag er uitstekend uit. Maandag terugkomen en dan misschien al de pregnyl zetten. Een dag of vijf later de tp. Theoretisch is het mogelijk dat er een tweeling zou kunnen komen, want het follikel zat op rechts. De enige kant waar ik nog iets van een eileider heb. (Links is verwijderd, rechts is gerepareerd) Dát zou raar zijn: dan is één kind een cryo, de ander 'vers'. Maar we zullen nooit weten welk. Volgens mij ga je dan op hele rare dingen leggen, bijvoorbeeld of er eentje kouwelijk is of zo, hahahahaha...
@ Katalaya; Spannend joh! Hoop voor je dat het aankomende week tijd voor je is! Ik heb nu ook wel rust met onze beslissing. Vond het ook erg fijn dat manlief ff mee was. Die vraagt toch andere dingen dan ik. Enne, vanmi hebben ze gebeld. Progesteron was alweer iets verhoogd, dus het zou sowieso afgebroken worden. Nu mag ik vanavond direct met die andere pilletjes beginnne.. Dus over ruim 2 weken gaan we er weer voor! Krijgt weer nieuwe moed!!
Hey ladies, hier vandaag weer een fm gehad en er zitten 5 hele mooi follikels! Vannaaf mag ik de pregnyl spuit zetten en dan krijg ik maandag de punctie!!
Vanmiddag het telefoontje gehad van het ziekenhuis en het is helaas geen goed nieuws! Er heeft geen bevruchting plaatsgevonden! Ik heb er nooit rekening mee gehouden dat er geen bevruchting zou plaatsvinden, dus dit nieuws kwam als een donderslag bij heldere hemel! Heb al heel wat traantjes gelaten vanmiddag na dat telefoontje. Ze hebben er geen reden voor kunnen vinden waarom de bevruchting niet heeft plaatsgevonden! Alles(eicellen en zaadcellen) waren uitstekende kwaliteit! Dat is dus pure pech!! Heb ook nog een fijn gesprek gehad met een verpleegkundige en zij zei dat wij nu in aanmerking komen voor icsi, als wij dat zouden willen! En ze heeft ons in ieder geval ingeplent voor november voor ivf of icsi. Dus in oktober weer beginnen met het slikken van de pil! Maar a.s donderdag hebben wij eerst nog een gesprek met onze arts(had gelukkig nog een plekje vrij). Maar we gaan zekers door en het zal zeker icsi gaan worden! Deze maand proberen om alles weer op een rijtje te krijgen en deze mokerslag proberen te verwerken. groetjes wanda
Jeetje, wat een domper... Sterket met het verwerken van deze klap. Frustrerend: dan denk je dat je er zo dichtij bent, en dan toch mijlenver er van af. Maar aan de andere kant; misschien is dát hetgene wat er al die tijd aan schortte. Dus is ICSI hopelijk DE oplossing voor jullie. Hoeveel rijpe eicellen had je?
hey katalaya, wij hadden 6 hele mooie en goede eicellen, maar ja dat zegt achteraf dus helemaal niks!! Onze afspraak wordt trouwens verzet naar volgende week woensdag!! Ik hoop dat icsi de oplossing zal zijn om onze groote droom uit te laten komen!!
@ Wanda; oh meis!! Wat is dat kloten he!! Ik ken het gevoel.. Wij hebben dat ook gehad(in mei), we hadden 5 eitjes! Bij ons konden ze ook geen oorzaak vinden! Is echt heel erg! Idd hou je er niet echt rekening mee, 6 eitjes, dan zullen er toch wel 2 of 3 bevruchtingen zijn! En dan niets... de grond zakt even onder je voeten vandaan! Wel fijn dat je op korte termijn een gesprek heb! Meid heel veel sterkte en de moed wel houden he!! Dikke knuf!!
Het ziekenhuis heeft zojuist gebeld: Ze hebben eerst het 8-cellige embryo ontdooid, die zag er niet zo florissant uit. Toen hebben ze het compactie-embryo ontdooid, en die ziet er gelukkig uitstekend uit. Tenzij ik morgen voor 9.00 gebeld word met slecht nieuws, gaat de terugplaatsing morgenmiddag gewoon door! Opgelucht!
@ Wanda: wat klote voor jullie meid! Gat wat een slecht nieuws hier steeds... Sterkte met het een plekje geven. @ Katalaya: Hoe is de tp gegaan? Ego: Net terug van een week Griekenland. Heerlijk gehad alleen had ik de eerste paar dagen steeds last van paniekaanvallen. Denk dat het komt door alle hormoonschommelingen etc. maar goed voor de rest een hele fijne vakantie gehad! Vandaag naar ziekenhuis geweest voor echo. Alles zag er weer goed uit dus als volgende week dinsdag de cryo goed ontdooid heb ik volgende week woensdag de tp van onze laatste cryo. Heb dan nog steeds vakantie dus kan lekker rustig aan doen na de tp. Hopen dat dit de laatste tp wordt!!
De tp is prima verlopen. Het eskimo'tje was zelfs al verder aan het delen, en richting blastocyst-stadium. Dus het slopende wachten is weer begonnen...