@sas: nee, was dat maar waar. We hebben ruim drie jaar in de molen gezeten. Na 3 IUI's, 4 IVF, 10 terugplaatsingen en 1 miskraam zijn wij nu in verwachting van ons eerste kindje. We hebben dus een hele weg achter de rug.
Hier ook goede ervaringen met zwolle (icm meppel)! Inmiddels zwanger na eerste cryo tp! Heel veel succes! Het zijn echt schatten in zwolle!
Vandaag weer naar Zwolle geweest voor echo. En er zijn er nu heel veel goed!! Jippie.. Ze bleef tellen Zaten ook nog wat kleintjes en om die toch nog een zetje te geven moest ik vandaag ook nog spuiten. Dinsdag is de punctie.
@ dear owww spannend!!!! wat goed dat je al zo veel eitjes hebt meid! ben benieuwd hoe de punctie gaat en hoeveel ze er vinden succes dinsdag
Wat een spannende verhalen allemaal. Voor mij is het de 2e icsi. Ik ben mama van een zoontje van nu net 1 jaar. We hadden in 2009 een verse tp wat meteen raak was maar met 7wkn misging en 8 cryo's in de vriezer de 1e cryo terugplaatsing is ook gelukt en nu mn zoontje.Afgelopen feb weer een cryo tp maar niet zwanger geworden de overige cryo's hebben het ontdooien niet overleeft. Dat ontdooien is ook spannend zeg. Nu dus bezig met weer een nieuwe 2e icsi en vlgde wk vrijdag de echo om te zien hoe het gaat met de groei van de follikels. Blijft weer even spannend als voorheen vnd ik. Je weet nu alleen waar je aan toe bent en ik heb er veel vertrouwen in dat het net zo goed zal gaan als de vorige keer. 'Waarom niet' zegt mn man dan. Die is altijd vol vertrouwen in mn lichaam en in een succesvolle afloop. Dear, wat is het spannend bij jou gegaan zeg met de eitjes die niet wilden groeien toen een en nu meer. Wat fijn voor je. De onzekerheid is lastig mee om te gaan he. Hoeveel spuit je. Ik spuit glonal-f 112,5 bij mn 1e icsi in 2009 had ik iets overstimulatie na de tp en wilde nu graag wat minder. Vind het wel zo spannend of ik dan nu wel genoeg eitjes krijg. ( vorige keer binnen 2 wkn 16 eitjes en 10 bervucht nl ) Zie je op tegen de punctie? Majo, Dus wij zitten in het zelfde schuitje ook een kindje immidels van de 1e icsi en nu voor de 2e icsi. Hoe ver ben je?Ik heb net 2wkn de lucrin gespoten en nu 2dgn de glonal-f erbij. Vrijdag as weer een echo. Ik ben ook zwanger geworden van een cryo. Volgens mij gebeurd dit veel meer dan een verse embryo hoe zijn jou ervaringen hiermee? Beginneling, Spannend he je 1ex spuiten. Ik vind het geen enkel probleem de injectie opzich ( ben zelf werkzaam in de verpleging misschien scheelt dat ) Heb je er een goed gevoel bij het hele traject? Positief denken werkt bij mij het allerbeste. Succes het gaat vast goed!! miepje, Jeehh wat een traject heb jij moeten doorstaan zeg. Mn 1e reactie als ik dat lees is hoe houdt je dat in vredesnaam vol en blijf je dan vertrouwen houden. Wat fijn nu bijna echt mama te zijn. Bijzonder he zn baby in je buik.Ik vond het heel mooi maar ook spannend. enne
@enne: al een kindje uit de mmm dus en nu voor een tweede. Spannend hoor. Hopelijk gaat het allemaal goed komen. Tja, en hoe houden wij het vol. Dat hebben we onszelf ook weleens afgevraagd. Het is wel een ontzettend zwaar traject geweest hoor. We hebben binnen de pogingen nl nog een aantal tegenslagen gehad, waaronder een ziekenhuisopname ivm heftige overstimulatie waarbij we onszelf moesten afvragen of ik het wel zou redden . Mijn vriend heeft ook nog eens reuma, waarvoor hij medicijnen gebruikt die hij niet mag slikken tijdens de behandelingen. Dat betekende dus ontzettend veel pijn in die afgelopen 3,5 jaar. Maar onze wens was zo groot dat we elke kans die we kregen nog graag wilden aangrijpen. Zo konden we onszelf geen verwijten maken dat we het niet geprobeerd hebben. Dus elke keer weer opladen en voor een nieuwe poging gaan. We hebben uiteindelijk vier IVF pogingen gedaan en dit was echt onze laatste poging. We waren op en hadden er geen puf meer voor. En wonder boven wonder waren we in verwachting. Heel bijzonder. We konden het ook niet geloven, waren helemaal in shock. Met nog 4 cryo's in de vriezer, worden we nu binnen een paar weekjes papa en mama. Ongelooflijk, nog steeds!
Miepje, Jeh wat een verhaal, wat fijn voor jullie nu zeg. Weet je wat het wordt en gaat je zwangerschap voorspoedig? Blijft onwerkelijk he, ook eigenlijk best wel wanneer het kindje er is. Ook nu denk ik regelmatig jeh das echt mijn kindje en kwam dat echt uit mijn buik.
Ja, we weten wat het wordt. Nee, onze zwangerschap gaat niet voorspoedig. Sinds een paar weekjes is het pas echt genieten, maar daarvoor waren het vooral zorgen. Vanaf 15 weken ongeveer heb ik ischias (schrijf je dat zo ) Vanaf 20 weken heb ik heel veel bloedverlies gehad, wat te wijten was aan een voorliggende placenta. Dat is pas sinds 30 weken voorbij. Heb nog een week in het ziekenhuis gelegen ivm nierstenen en ik heb ook nog een poliep. Lekker dus allemaal Maar nu gaat het heel goed hoor!
@ Enne; spuiten vind ik geen probleem.. Ja, we gaan vol goede moed het traject in, maar goed. We hopen dat we zo een kindje mogen krijgen..!! Tis altijd wel spannend, omdat 't de 1e poging is.. Alles is onbekend en je weet niet waar je op kunt rekenen!
@ sas 27 Thanks! ja is zeker spannend allemaal! @ Enne ik spoot puregon, eerst 116 toen 125 en op het laatst 175 dus dat heeft uiteindelijk nog een boost gegeven! Jij hebt dus al wat meer ervaring met icsi, fijn dat je al een kindje hebt mogen krijgen. Ik hoop voor je dat de tweede niet lang op zich laat wachten Vanavond de pregnyl en dan wachten tot dinsdag, ben erg benieuwd hoeveel eicellen ze zullen vinden, hoe de kwaliteit van het zaad is en hoeveel embryo`s er zullen ontstaan! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud iedereen hier is. Ik ben zelf 24, wordt volgende maand 25. Mijn man en ik zijn nu 2 jaar en 3 maanden bezig voor een kindje. Heb 3 iui`s gehad maar die zijn op niets uitgelopen mocht er niet meer i.v.m. zeer slechte zaadkwaliteit. en Jullie?
Ik ben 31. Bij ons is het IVF geworden omdat mijn eileiders òf wel verkleefd zijn, òf slecht in positie liggen ( 1 verkleefd andere slecht in positie dus ). De zaad kwaliteit van mijn man is super, 99,7% goed. Maar vanwege mijn eileiders dus geen andere optie dan IVF. Dinsdag heb ik intake, wat kan ik verwachten???
Kan zijn hoor, dat de slagingskans groter is, omdat ze alleen de beste invriezen, maar als je niet veel in te vriezen heb, dan hou je ook niet veel over... Ik heb in Zwolle 3x een terugplaatsing gehad en niet zwanger en in Dusseldorf 1 tp en meteen zwanger...en daarbij komt dat ik nog 5 cryo's heb. Die 5 cryo's heb ik in Zwolle nooit gehad, omdat mijn embryo's altijd NET niet goed genoeg waren...en ik vind het zonde om ze dan weg te doen...wie zegt dat je van een NET niet goed genoeg embryo niet zwanger kan raken?!? Als het ontdooien goed gaat, heb je namelijk net zoveel kans van slagen als bij een verse embryo...het ontdooien, daar gaat het vaak mis...is dat goed gegaan, dan is je kans hetzelfde... En ik had een korte luthale fase (fase na eisprong) ik werd altijd rond 8/9 dagen na tp ongesteld...volgens Deventer en Zwolle was dat heel normaal...in Dusseldorf (ook NL arts) vonden ze dat dat langer moest zijn en heb daarvoor een medicijn gekregen...en dat hielp zo goed dat ik niet meer ongesteld ben geworden, haha! Succes allemaal!
Zo vreemd.. iedereen zit in de medische molen maar niemand kan mij blijkbaar vertellen wat je met een intake kan verwachten. jammer. Heb het zowel hier geprobeerd en ook een aparte topic geopend. 15 keer bekeken, geen reactie. Jammer hoor.
@Gemma, ik denk dat dat komt doordat je in het begin van dit topic vraagt wie er ervaring heeft met Zwolle. Iedereen die ervaring heeft, reageert hier dus op. Maar een intake is voor iedereen anders. Ligt er ook een beetje aan wat je voor die tijd allemaal al gehad hebt. Wij hadden in ons eigen ziekenhuis al behoorlijk wat onderzoeken achter de rug, die hoefden in Meppel (daar hadden wij de intake) toen niet meer. Wel bloedonderzoek, zaadonderzoek, echo. Verder kregen wij een uitleg wat IVF allemaal inhoudt. Hoe het gaat met spuiten, hoe je lichaam daar normaal gesproken op reageert etc, hoe ze samenwerken met Zwolle. Ook kreeg ik nog een spuitinstructie, maar dat had ik ivm de IUI ook al gehad. Verder weet ik van de intake eerlijk gezegd niet zoveel meer, is ook zo'n 4 jaar geleden nu. Hoop dat je nu iets wijzer bent
@Miepje: bedankt! ik ben wat wijzer. Wij hebben in Drachten hier intake omdat vrijwel alles hier gedaan wordt behalve punctie en terugplaatsing. Daarvoor moeten we naar zwolle. We hebben hier al een zaadonderzoek gehad, in heb moeten bloedprikken ivm endometriose ( was niet aantoonbaar aanwezig ) en moet straks op 3e dag van menstruatie weer bloedprikken ( zal nog ff vragen waarom dat precies is, heb ik niet gevraagd vorige keer ) Verder heb ik een inwendig onderzoek gehad en een laparoscopie met HSG. Dus ik denk dat we al een aardig eindje zijn qua onderzoekjes. Dinsdag dus om half 3 intake hier. duurt een uur zei ze. Ik hou je op de hoogte. In elkgeval thanx voor je antwoord!
@ Gemma; Wij zijn bezig in Almelo, maar in samenwerking met Zwolle. We hadden onze intake in Almelo. Eerst hebben we een bijeenkomst gehad met zo'n 10 andere stellen. We hadden hier een voorlichting over de algemene dingen over de ivf. 2 week later hadden we nog een persoonlijke intake over welke medicatie we moesten spuiten, wat er ons te wachten staat, spuitinstructies. Heb 4s IUI gehad zonder hormonen (alleen pregnyl, om de eisprong op te wekken)... Heb nu net 3 dagen menopur gebruikt, dus we zitten nog in de beginfase van de ivf.. Gesprekken hebben we in april gehad.. Oh ja, we moesten ook allebei nog bloed prikken voor HIV en hepatitus, maar weet niet of iedereen dit moet..!! Heel veel succes!! @ All; morgen gaan we ff kijken waar de poli in Zwolle zit, moet je dan via de hoofdingang van het ziekenhuis naar binnen, of kun je via de achterkant door een speciale ingang binnen komen..!! Hoor het wel!!
@Gemma, graag gedaan hoor. Blij dat je iets wijzer bent nu. Je bent inderdaad al een eindje op weg qua onderzoeken. Denk dat je morgen vooral zult horen hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat je kunt verwachten van IVF/ICSI. Ze zullen zeker ook zaadonderzoek gaan doen om te bepalen of het IVF of ICSi gaat worden. En verder is het even afwachten. Laat het maar gewoon allemaal over je heen komen. Het klinkt misschien gek, maar je groeit er vanzelf in mee en wordt dan ervaringsdeskundig En ze zijn altijd wel bereid om vragen te beantwoorden hoor, dus bij onduidelijkheden gewoon bellen of een afspraak maken. Ben benieuwd, ik hou je in de gaten hier Heel veel succes morgen!
@ Loesie ja verder weet ik het ook niet. Dit is wat ons verteld werd. @ Gemma Wij hadden ook al bijna alle onderzoeken gehad toen we voor intake in Zwolle gingen. Er word een heel vragen lijstje afgewerkt, verder is het voor iedereen persoonlijk denk ik. Wij hadden al een tijdje daarvoor zaad ingeleverd (dit onderzoek wordt altijd nog gedaan) daar kregen we dus de uitslag van (bar slecht) en een inwendige echo. Toen is mijn man eerst doorgestuurd naar de uroloog om te kijken wat de oorzaak is van het slechte zaad. Hier is "helaas" niets uitgekomen. Daar is aardig wat tijd overheen gegaan. Verder stelt de intake niet zo heel veel voor vond ik. Succes met je intake! @ Beginneling de kliniek is niet in het hoofdgebouw gevestigd, aan de ene kant van de parkeergarage zit het ziekenhuis en aan de andere kant van de garage zitten kleine gebouwen. Daar zit ook de fertiliteitskliniek. Echter om een ponsplaatje te laten maken moet je wel in het ziekenhuis zelf zijn! Succes met kijken.