IVF Isala zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Beginneling: Wat klote weer meid!! Het zit ook niet mee he... echt balen voor jullie zeg.

@ Katalaya: Hoe is het met jou meid? Had je nog getest vandaag?

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Helaas, hier is het game-over.

Ja, oké, tuurlijk vinden we het kut, en zijn we teleurgesteld.

Maar we moeten - en nu spreek ik echt voor ons allebei - toch echt weer zeggen dat we er niet totaal kapot van zijn.
    En op een vreemde manier beangstigt dat ons een beetje.

Het meeste teleurgesteld waren we donderdagochtend, toen de test weer negatief bleek. Temperatuur hoog, allerlei symptomen. 'Kat in 't bakkie', dachten we.

We hadden het er gisteren nog over; we hebben al zovaak moeten switchen tussen hoop en geen hoop, dat we een beetje (of misschien volkomen) murw geslagen zijn. We halen onze schouders op, en gaan weer door. Het lijkt wel alsof we er aan wennen. En of dat nou zo goed is, of juist niet, daar zijn we nog niet helemaal uit.

Het is bizar hoe makkelijk we weer terug zijn op het punt van 'geen kinderen heeft ook zijn voordelen', maar tuurlijk, dat is Plan B. We hadden het graag anders gewild, maar we kunnen er helemaal hysterisch om worden, dat brengt ons ook niet verder. Integendeel; dat vergroot de druk voor de volgende keer.

Het opsommen van de voordelen is een tactiek die voor ons blijkbaar werkt. (Voor zolang het duurt, maar hey: elke dag zonder totale verslagenheid is winst, toch?)

Maar ja, het doet soms pijn om overal bolle buiken en gevulde kinderwagens te zien. Steeds meer. Af en toe prikt dat gevoel echt wel door ons pantser heen.

Ik denk dat dat ook is waarom KatMan en ik zo ontzettend goed bij elkaar passen. Wij zijn allebei extreem nuchter, wat voor sommige mensen niet helemaal te volgen is, en misschien uitgelegd kan worden als onverschilligheid.

Maar zolang we samen op één lijn zitten, zijn we - ook in dit soort situaties - een topteam.
    En gaat de regel 'What doesn't kill you, makes you stronger' voor ons gelukkig wel op.

3. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met jullie dames??

4. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo dear,

ik zit hier af te wachten wanneer ik ongi word zodat ik dus kan starten met een nieuwe poging!
    Wij mogen meedoen aan een studie(persist) die ons een extra gratis poging oplevert!!
    Dus laat de ongi maar komen hoor!!!

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Spannend, Wanda! Vertel eens meer over die studie (en vooral over die extra poging?)

6. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    De studie heet dus Persist-studie en is voor vrouwen tussen de 36 en 40 jaar die ivf of icsi behandeling ondergaan.
    Ze willen onderzoeken wanneer men Pergoveris(gonal met een beetje lh toegevoegd) het beste aan vrouwen kan geven! Aan het begin van de cyclus of als men al 5 dagen gonal spuit dan pas lh toevoegen! LH(is ook een hormoon) helpt de eicellen om goed te rijpen tijdens de cyclus!
    Het medicijn bestaat al wat langer maar ze willen nu dus uitzoeken wanneer men dit het beste kan geven.

Ik moet straks alles bijhouden, een soort dagboekje. Als ik een paracetamolletje of een andere pijnstiller neem moet ik dat opschrijven en als ik naar een andere dokter zou gaan moet ik vermelden dat ik dan aan deze studie meedoe! En ik moet alles bewaren aan spuiten, naalden en de rest en dat moet ik straks weer allemaal inleveren!! Moet ook een paar keer bloed laten prikken! Het is me een heel gedoe, maar als je daar een ander in de toekomst mee kunt helpen waarom niet hé! En het is voor ons een extra/"gratis" poging!!

Hopelijk begrijp je mijn verhaaltje zo'n beetje, zo niet dan hoor ik het wel!!

groetjes wanda

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Interessant. Hoe ben je hiervoor in aanmerking gekomen?

8. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hoi,

ik werd gebeld door het ziekenhuis met de vraag of ik misschien hier aan meewilde doen! Ze hebben het toen door de foon een beetje uitgelegd en de dag daarna kreeg ik een boel info thuisgestuurd! En het zag er goed uit! Dus een week erna werd ik terug gebeld met de vraag hoe ik er over dacht! En mijn antwoord was dus dat ik er wel aan mee wilde doen! Na wat medische onderzoeken, bloeddruk, hartslag en bmi en een uitstrijkje ben ik goed gekeurd!!
    Nu is het afwachten wanneer ik ongi word(zal ergens volgende week zijn) dan moet ik op de 2de dag van mijn cyclus een echo laten maken en dan 3 weken later met decapeptyl beginnen te spuiten!!!
    Dan word er nog geloot in welke groep ik ga vallen: groep 1 is vanaf dag 1 van de cylcus beginnen met gonal met lh of groep 2 is vanaf dag 1 met gonal beginnen en dan vanaf dag 5/6 met lh erbij!

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Grappig, het lijkt op de cetro-trial waar ik aan mee gedaan heb. Alleen dat was in plaats van lh met cetrotide, maar op dezelfde cyclusdagen.

En dit is een compleet 'gratis' poging?

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Wanda; Spannend en mooi dat je meedoet aan zo'n onderzoek. Het kan andere mensen ook weer helpen! En natuurlijk super dat je dan een extra poging gratis krijgt!

11. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    #411 wanda73, 7 okt 2011
    Laatst bewerkt: 7 okt 2011
    Hey katalaya,

ja de hele poging is gratis! Als ik het goed heb begrepen krijg ik zelfs ook nog reisvergoeding!!

Hey beginneling,

dat ik misschien later andere mensen daar mee zou kunnen helpen is ook 1 van de redenen dat ik mee doe aan deze studie! Er zijn zoveel vrouwen mij voorgaan die met studie's mee hebben gedaan om medicijnen te testen waar ik nu waarschijnlijk baat van heb! En op deze manier help je de wetenschap ook, want ze weten nog lang niet alles!!

12. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @wanda goed dat jullie mee doen.. ik wens je succes

hoe gaat het met de rest hier?

13. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ sas; Hier wachten op mijn ongi.. omdat ik nu een cyste heb, weet ik niet of 't nu langer duurt voordat mijn ongi doorkomt. De een zegt komt gewoon op tijd, de ander zegt kan wel wat langer duren.. Dus nu maar gewoon ff afwachten..!!
    Hoe is het met jou??

14. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wanda: Wat goed dat je daar aan meedoet! Succes...

@Beginneling: Je zult het wachten met gemak wel zat zijn of niet?

Ego:
    Hier in December beginnen met de pil en in Januari icsi poging twee! Duurt nog even dus.. jammer genoeg.

15. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling en al nieuws? hopelijk wel voor je

@dear jeetje ja januwari duurt idd nog eventjes zeg! maar is misschien ook wel eventjes lekker. even geen ziekenhuis enzo.

ik ga vrijdag weer naar het zkh voor de eerste echo heb 3 maanden pauze gehad en heb er wil zin in :)
    hebben nu nog 2 cryo in de vriezer.

rustig aan all

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Dear; Ja het wachten ben ik erg zat.. Maar goed, iedereen moet wachten..!! Jij pas in januari de 2e poging.. Balen dat je zo lang moet wachten..!!

@ Sas; Vrijdag weer een fm.. Hopen dat alles goed lijkt, zodat je weer een poging kunt ondernemen.. Hier nog geen ongi.. Vandaag dag 26.. Normaal gesproken ben ik tussen de 24-27 dagen ongi.. Dus het kan nog.. Hoop zo dat het niet zo lang duurt.

17. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling, kan idd nog ja, hopelijk word je het snel.. als je er op wacht duurt het altijd lang he

18. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi dames,

Het is bij ons erg snel gegaan.. zondag 30 oktober ben ik ongi geworden en vanmo hebben we onze punctie gehad. zie hieronder. Ff gekopieerd uit een onderwerp

Nou, we hebben onze punctie gehad. Ging niet zo vlekkeloos als de vorige keer, maar dat nemen we voor lief! Vannacht echt heel erg slecht geslapen, iets van 3 uurtjes! Was dan ook knetter zenuwachtig. Infuus wou niet, dus na een aantal prikken (en blauwe plekken verder), zat tie erin. Werd daarna lekker dronken.. Dat was wel ff lekker relax. Aanprikken ging ook niet zoals de vorige keer. Deze keer deed het elke keer behoorlijk pijn. Manlief zag het aan mijn gezicht en die vond het echt niet leuk.. maar goed, ze hebben toch 3 follikels eruit gehaald! Daar was ik erg blij om. En alle 3 de eitje waren oke! Dat was een hele opluchting. Manlief heeft alles naar Zwolle gebracht en is daar aan de gang gegaan. De vorige keer had hij ong 1 miljoen goede zaadjes, dit keer had hij 10 miljoen goede zaadjes! Ben dus ook heel erg trots op hem! Hij heeft sinds kort boxers aan, die iets losser zitten, misschien heeft het daar mee te maken..
    Morgen tussen 12.00-14.00 horen we of er een bevruchting heeft plaats gevonden, dus weer een zenuwachtig nachtje/ochtendje! En als we een tp krijgen, zal dit op vrijdag 11-11-11 gebeuren. Leuke datum dacht ik zo!
    Het zkhuis was erg tevreden, omdat ze van 1 eitje uit gingen, dus toch nog 3 eitjes! ze zeiden dat 95% van de gevallen bevrucht worden, maar omdat we 3 eitjes hebben, kan dit bij ons iets lager uitvallen.. Zoals het nu lijkt worden er 2 embryo's terug geplaatst (als er 2 zijn bevrucht). Ze vroegen of wij dat wilden, heb meteen ja gezegd, anders heb je kans dat ze worden weg gegooid.

Meiden, we hebben er zo'n goed gevoel over.. Moet wel mijn hoofd erbij houden, want de vorige keer kwam het zo rauw op ons dak dat er geen bevruchtingen bij waren, dat was ook met ivf. We hebben nu icsi. Tot zover mijn ego berichtje!!

19. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Enne Sas hoe is het met jou.. Je zou toch een cryo tp krijgen. Is dat al gebeurt??

En hoe is het met de anderen?? Ben heel erg benieuwd!!

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Beginneling, ik ga zoooo hard voor je duimen, niet normaal meer. Nu is het JOUW beurt!

Hier heb ik de eerste fm gehad van de tweede IVF, links en recht een paar grote follikels te zien. Morgen terugkomen, en waarschijnlijk de punctie op donderdag of vrijdag.

Deel Deze Pagina