IVF Isala zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Sas; Nou manlief wil eigenlijk wel een paar maandjes wachten, ik ga liever meteen door. Ook omdat mijn eivoorraad behoorlijk slinkt, ik ben bang dat als we langer wachten, het minimaal zal zijn.. Maar goed, manlief kijkt ook wel na wat ik graag wil.. Hij zet zijn eigen dan wel aan de kant. Dat is niet eerlijk van mij, maar ik wil graag gewoon door doen, dan weten we ook sneller waar we aan toe zijn..!! Ik denk dat we in dec niet kunnen beginnen omdat ik meestal eerst een maandje aan de pil moet, dan kom je rond de feestdagen uit!
    Ik hoop zo dat de 3e poging dan raak is.. Want dan sta je voor een ander dilemma, zelf gaan betalen of niet.. Ik denk dat als je daar eenmaal mee begint, steeds zal zeggen, ach nog 1x zelf betalen..!! Wat zou jij doen..? Zelf betalen of dan laten zitten
    Daarnaast heeft mijn zus het aanbod gedaan om eventueel eiceldonatie te willen doen.. Zij staat er open voor. Ze wil dat info verzamelen en een gesprek hebben, over het hoe en wat.. Want zij heeft ook al 2 kindertjes! Ik vind het super tof dat zij dit eventueel wil doen. Ik heb liever van een bekende, dan zie er toch nog miss familietrekjes in terug.. Ik heb gelukkig 4 zussen, dus eventueel gewoon eitjes op voorraad. Daarvan wil er maar eentje dit doen/. De ander is nu ook zwanger van haar 3e kindje, de andere 2 zijn jonger dan mij en hebben nog geen kinderwens..

Ach, waar denk ik toch allemaal over na! Is miss niet goed, maar ik hou van controle houden en dus onze toekomst een beetje uit te stippelen..!! En ik wil gewoon allerlei opties open houden..! Maar het liefst heb ik een kindje van ons samen!!

Kan ik me voorstellen dat je het erg spannend vind.. Maar meid, je moet wel positief zijn! Hoop dat alles goed is, zodat je er lekker van kunt genieten!!

@ Wanda; Hoe is het met jou?? Heb je al weer een fm gehad..?? Ben benieuwd of deze methode gaat aanslaan!! Succes met alles!

Sjonge wat een lang verhaal weer!! hihi!! Ach, hebben jullie ook wat te lezen!

2. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey beginneling,

ik had zo gehoopt dat je van de week toch te vroeg had getest, maar helaas!!
    Mijn man laat alles over aan hoe ik het wil, de schat! Ik heb nog geen nieuwe fm gehad, morgen mag ik weer komen en dan laat ik het wel weten! heb het gevoel dat ze nu beter groeien dan voorheen! Ik voel mij eileiders werken en dat heb ik nog nooit gehad dat ik ze kon voelen! Maar misschien is dat ook wel wishfull denken!

Mocht het voor ons niet lukken om zwanger te raken van de vergoede behandelingen dan houdt het voor ons op! Wij hebben niet de finaciele middelen om het zelf te gaan betalen! Maar daar denk ik nog niet aan/over na, das nog ver van mij bed!!!

Wisten jullie dat je via www.zorgnet.nl ook met andere vrouwen die een behandeling in zwolle ondergaan kunt kletsen en ervaringen delen?? Ik zit daar ook op/bij.
    En daar worden eventuele vragen ook door de artsen,verpleegkundigen of andere medici beantwoord! En er wordt ook nieuws geplaatst over wanneer en geen behandelingen plaatsvinden ivm de feestdagen!

Nou dames fijn weekend en ik laat morgen nog wel eff weten hoe de FM is gegaan!!!

groetjes wanda

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik 'moet' dinsdag testen. 14 dagen na terugplaatsing, 18 dagen na de punctie / eisprong.

Maar ik denk echt dat het niet wat geworden is, hoor. Ik heb de laatste dagen veel hoofdpijn, en voel verder echt he-le-maal niks. Zelfs geen testrdrang, of nervositeit.

Ik zit nu op 15dpo, en de vorige IVF begon rond deze tijd de spotting. Dus ik denk dat ik gewoon afwacht tot na het weekend.

We zijn lekker druk met het klussen en inrichten van een nieuwbouwappartement van een goede vriend, dus afleiding genoeg.

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De laatste tijden heb ik niks gepost, maar aangezien ik de topic starter ben vindik toch dat ik jullie moet laten weten dat wij uit het medisch circuit gestapt zijn.
    wij hebben besloten om samen verder te gaan.
    Het werd mij allemaal veel teveel, al die negativiteit en tegenslagen.
    Ik wil positief in het leven staan en we gaan er samen voor.
    Hoewel ik het jammer vind dat ik niet mama zal worden, valt er een last van mijn schouders.
    Ik voel me weer opgewekt en vrolijk en niet alsof er een donkere wolk om me heen hangt.
    Ik wil jullie alle geluk van de wereld wensen!!
    Succes met alles!

Liefs,
    Gemma

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoi Gemma,

Een moeilijke, maar ook dappere beslissing. Heel veel succes, maar als ik het zo lees, maken jullie voor jezelf een goede keuze.
    En inderdaad: het leven stopt niet na de mmm. Gelukkig niet, zeg!

Zet 'm op!

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel.
    Ja, het leven stopt inderdaad niet.
    Zeer zeker niet.
    Wij hebben op een andere manier gezinsuitbreiding : een pupje erbij!

7. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey gemma,

dat lijkt mij niet echt een gemakkelijke beslissing te zijn geweest om uit de MMM te stappen!! Maar ik vind het wel heel dapper van jullie dat jullie hebben besloten om samen verder te gaan!! Wens jullie heel veel succes toe en geniet van jullie puppy, want ook deze zijn groot voordat je het weet!

Ik weet niet of ik dat zou kunnen! Zou bang zijn dat ik het mij later zelf kwalijk zou nemen dat ik niet alles heb gedaan wat binnen ons bereik ligt!!

Hier vanmorgen de echo gehad!! Mijn eileiders waren weer eens erg moeilijk te vinden en ze hebben links maar 1 follikel van 10mm kunnen zien, de rest van de eileider zat verscholen achter mijn darmen en rechts konden ze de eileider helemaal niet in beeld krijgen dus ik weet nu nog niet hoeveel er zitten!!
    Moet dinsdag weer komen voor een echo!! En gewoon doorgaan met spuiten van pergoveris!

Fijn weekend allemaal

8. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @beginneling, ik kan mijj voorstellen dat je gelijk verder wil gaan? ik denk dat een maandje rust in december wel lekker is. heb je het er al weer over gehad met je vriend?

over het zelf betalen van ivf, ja ik zou wel de poging zelf betalen.maar dat ligt er wel aan wat de kans zou zijn, als het zkh zou zeggen het heeft geen nu dan weet ik niet wat ik zou doen.
    wat een lieve zus heb jij zeg! echt fijn dat ze dit voor jullie wil doen
    maar ligt het ook aan jou eicellen dan? of heeft het zkh het hier nog niet over gehad?
    nou hopelijk heb je het niet nodig meid!

@Gemma wat ga je er goed mee om zeg!lijkt mij een moeilijke keuze. maar als het voor jou goed voelt dan heb je de juiste keuze gemaakt.
    leuke een pup wat voor 1 heb je?

@kat dinsdag al testen spannend zeg!! ben echt benieuwd
    succes

9. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    @ wanda, We hebben hier nu een 3-jarige Labrador die vrijwel "volwassen" is. En 9 december komt Bink. Een Duitse Herder reu langharig.

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    zorgnet.nl doet het bij mij niet, is dit wel juist?

11. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Het is www.mijnzorgnet.nl
    en dan moet je dus inloggen met je digiD en dan naar zwolle digitaal en dan forum!!

groetjes

12. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ sas; Nee, het ligt een beetje aan ons beiden.. Ik heb gewoon weinig eicellen op voorraad, mijn voorraad slinkt razend snel. Zaad van manlief is redelijk.. Met IUI kwam hij niet boven de 4 miljoen.. Bij de laatste ICSI was het in een keer 10 miljoen goede zaadcellen.. Dus varieerd erg. We hebben het gisteren over gehad.. We gaan direct door. Manlief heeft de keuze aan mij gelaten.. Hij zei; jij moet ook elke keer de fm's doen en spuiten, dus als ik het zag zitten, wou hij het ook wel! Dus morgen maar ff met zkhuis bellen!

@ Gemma; kan me alleen maar bij de andere meiden aansluiten! Wat een moeilijke beslissing! Wat leuk dat jullie een puppie krijgen.. Wij willen ook wel een hond(je), maar we zijn bijna nooit thuis.. En we willen graag buitenaf wat kopen, een mooi boerderijtje, dus dan komt er ook zeker een hond!

@ Wanda; Spannend joh, dat je nog niet weet hoeveel follikels er goed groeien.. heb je dat altijd dat ze het moeilijk kunnen zien??

@ all; Hier ff stiekem tijdens het werk internetten.. Nog geen ongi gekomen, wel bruinigheid, dat heb ik nooit, dus het zal morgen wel doorzetten! Verder zijn we goed te pas! Vorig jaar zijn we met de kerst een weekendje weg geweest.. Manlief wou dit nu wel weer.. Zus had al aangeboden om met hun weg te gaan.. Ze hadden een 8 persoons huisje geboekt.. Dus we gaan nu met zus, zwager en neefje en nichtje van 23-27 dec naar Duitsland toe.. In een wintersportgebied, dus miss kunnen we nog wel ff skieen (hebben we nog nooit gedaan hoor).. Dus we hebben iets leuks in het vooruitzicht!!

13. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey beginneling,

het is bij mij in het begin altijd moeilijk te zien! Hopelijk krijg ik dinsdag meer te zien!!

Fijn dat jullie met de feestdagen lekker weggaan!!

Mzzl

14. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hoi hoi,

hier vandaag de 3de echo gehad en ze hebben maar 2 follikels kunnen vinden, aan elke kant 1tje van al 15mm. Moet morgen alweer terugkomen voor een echo en misschien vrijdag de punctie! Hoop zo dat ze er morgen nog een paar vinden hé, want 2 vind ik wel erg weinig!!

15. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    spannend wanda, ik denk idd dat je vrijdasag de punctie hebt als hij nu al op 15 zit
    succes morgen

@kat heb je al getest ben zo benieuwd

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Wanda; Jammer joh dat er maar 2 groeien..! Hopen dat er stiekem toch nog een paar tevoorschijn komen! Spannende tijden weer! Ik had de laatste keer ook maar 3 eitjes, waar er 2 rijp van waren, maar dus wel beiden bevrucht! Succes!!

@ all; Gisteren ff met 't zkhuis gebeld, over wanneer we weer kunnen beginnen. In Almelo gaat de poli 16 dec al dicht, omdat ze gaan verhuizen naar Hengelo (dus moet dan verder rijden). Gisteren is mijn ongi ook echt doorgekomen, dus december kon sowieso niet meer. Heb ook aangegeven dat we graag in januari weer willen beginnen. Zoals het nu lijkt kunnen we half jan ong weer beginnen. Dus de december nog ff lekker rustig aandoen, en niet an het zkhuis hoeven denken.. Is ook wel lekker!!

@ sas; hoe is het met jou? Spannend, zeker nog een weekje en dan heb je alweer een echo! Hoop zo dat alles goed lijkt!

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jazeker heb ik nieuws! Maar ik moest eerst even wat dierbaren inlichten, om te voorkomen dat ze het via dit forum lezen.

Om iets over zes vanmorgen dus in een bekertje gepiest. KatMan erbij, en ik uit mijn verzameling 'testen assorti' een mooie, grote cassettetest gepakt.

In het gele goud dompelen, even als een kip zonder kop door het huis kakelen, en na een minuut verschijnt daar de controlestreep. Verder niks.

Nog even wachten, maar nee, niks.

De test aan alle kanten bekijken en dan slaat de twijfel toe. Is dit geen ovulatietest? Geen enkele aanwijzing kunnen vinden om dat idee te bevestigen of ontkennen. Wikkeltje uit de prullenbak, maar ook daarop geen 'hcg' of 'lh' in de code's kunnen ontdekken.

Dan maar even zo'n dipstickje gepakt. Zeker weten HcG.

Dompeldedompel, controlelijntje verschijnt... maar verder niks.

Teleurgesteld omhelzen we elkaar, en we gaan weer verder met onze dagelijkse dingen.

Een paar minuten later kom ik weer in de badkamer, en... verrék! Een lijntje - welliswaar heeeeel vaag - op de eerste cassettetest!

Ik gil KatMan erbij, maar ik besef dat als die test inderdaad een ovulatietest is, is het lijntje niet zo verwonderlijk. De andere test blijft leeg.

Voor de zekerheid pak ik een derde dipstick, deze is welliswaar over datum, maar ik kan het toch niet laten. Testen genoeg.

Ik vis het bekertje waar de urine in zat uit de prullenbak, en foezel met de tweede dipstick het laatste druppeltje richting het opzuig-strookje.

En verrék: nu zie ik toch een heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaag lijntje op de tweede dipstick, die 'zeker weten HcG'!!!

Alweer gil ik KatMan naar boven, maar hij is niet overtuigd. Hij vraagt me zelfs sarcastisch of ik 'm niet in negatief wil zetten.

Maar goed, een minuut of tien na deze toestanden hebben we dus een resultaat waarvan KatMan vind dat de lijntjes niet duidelijk genoeg zijn.

Ik denk 'een streep is een streep', en begrijp ineens al die zp-dozen die hun test in negatief zetten een stuk beter...

Ik vraag KatMan: 'Stel; je vind deze streep op de test van je 15-jarige dochter, zou je flippen?' En dan moet hij toch bekennen dat hij niet helemaal overtuigd is dat het géén streep is... Ik zal zijn extreme nonchalance maar als totale shock of zelfbescherming uitleggen.

Hij vertrekt naar zijn werk, ik blijf achter. Ondertussen belt hij om het halve uur om te vragen of de streepjes er nog zijn. Langzaam begint ook bij hem het kwartje te vallen.

Ik heb om 8:30 meteen de fertiliteit gebeld, en mijn twijfeltesten uitgelegd.

Ik kreeg het aanbod om langs te komen om daar nóg een urinetest te doen. Dus ik die kant op, in een bekertje gepiest en de langste minuten van mijn leven op de gang doorgebracht.

Totdat een grijnzende verpleegster me met een subtiele duim omhoog ophaalde, en meenam naar het kamertje, waar ze een officiele test liet zien met een bescheiden, maar beslist lijntje.

Met andere woorden:

IK BEN OFFICIEEL ZWANGERRRRRRRRRRRRRRR!!!!

Wat haar betreft was er geen twijfel mogelijk, en is er meteen een afspraak gemaakt voor een echo (21-12-2011), en ik mag ook al Moeders voor Moeders bellen.

Ondertussen had KatMan al een paar keer gebeld, omdat ook bij hem het kwartje begon te vallen.
    Op de parkeerplaats van het ziekenhuis kon ik hem overtuigd toebrullen 'je wordt papa!'

Daarna hebben we beide onze werkafspraken verplaatst, en zijn we in de gecreeerde vrije middag begonnen aan het 'rondje familie', want uit bescherming daarvan kon ik het nog niet op een openbaar forum zetten.

Maar het embargo is nu opgeheven, de wereld mag het weten!

Want zelfs als het alsnog mis zou gaan, we hebben dan tenminste in het echt mogen ervaren hoe het is om zwanger te zijn. De dingen waar we al ruim drie jaar van droomden, lijken desondanks gloednieuw!

Ik ben helemaal kapot, en duik zometeen lekker mijn nestje in. Moe, maar zeeeer tevreden.

18. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey meis, hartelijk gefeliciterd met je zwangerschap!!! Geweldig nieuws!!
    Ik zou zeggen geniet er maar lekker van!

groetjes wanda

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @kat hier nog een keer, gefelicteerd meid!!!!

@beginneling wat goed dat je in jan weer mag beginnen voor je het weet is het zo ver hoor. en een maandje geen ziekenhuis doet je echt goed
    wel balen dat je straks verder moet rijden zeg.
    Hier gaat het wel ok ben ziek erg verkouden en sinds gisteren bruinbloed verlies
    als ik hoest komt het er vooral uit.
    volgens het ziekenhuis niks aan de hand bruinbloed is oud bloed en komt heel vaak voor :S
    maar ik ben er niet zo gerust op. had het de vorige keer ook en toen kreeg ik een mk
    best moeilijk hoor ben je zwanger kan je er eigelijk niet van genieten
    ben benieuwd woensdag eindelijk meer duidelijkheid

liefs

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier ook nog een keertje: Van harte wijffie! Geniet ervan jullie beidjes! Ben zo blij voor jullie!

xx

Deel Deze Pagina