IVF Isala zwolle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Dear86,
    En weet je al meer. Hoeveel goeie eicellen uiteindelijk had je en hoeveel zijn er bevrucht? Hoe heb je de punctie ervaren? Kon je meteen weer aan het werk enzo.

Dames,
    Hoe regelen jullie het met het werk? Hebben jullie je leidinggevende/baas ingelicht en kunnen jullie makkelijk vrijnemen?
    Bij mijn 1e icsi traject heb ik alles op het werk verteld en kreeg ik vrij ( wat wel lastig was ben werkzaam in de zorg )
    Ik werk nu bij een andere werkgever en heb niks verteld. Tot nu toe gaat alles nog mooi tussen mn diensten door. Ben ook niet vanplan het te vertellen. Wat is jullie aangeraden na de punctie en tp qua werk? Veel succes allemaal.
    IK kijk uit naar vrijdag, bekijken hoe de glanl-f zn werk doet en hoe de eicel groei gaat. Blijft weer spannend. Nu nl lagere dosering

2. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ja ben net terug van de punctie! Nou dat viel reuze mee, het is echt goed te doen. Had maar liefst 17 eicellen! Maar niet allemaal even rijp dus nog even afwachten. Het zaad was prima voor icsi dus nu nog wachten tot donderdag of er bevruchting heeft plaatsgevonden en hoeveel! Mag alleen niet meer werken deze week en moet rustig aan doen i.v.m. de vele follikels die ze aangeprikt hebben. Ze was heel streng daarin ha ha ha nou ja moet dan maar!

Op mijn werk weten ze ervan en geven me alle ruimte daarvoor. Voor ziekenhuis bezoek moet ik de helft voor mijn rekening nemen maar voor nu (ik mag niet werken van arts) zit ik gewoon in de ziektewet. Ik werk op een kdv.

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Enne, wij zijn net weer voor intake gesprek geweest. Gezien de zeeeeeeer weinige levende zaadcellen uit de poging van onze dochter (8! zaadcellen waren er maar gevonden), wil de arts eerst weer een zaadanalyse om te kijken òf en zo ja...hoeveel levende zaadcellen er zijn. Dan verder beleid bepalen. Manlief moet 23e inleveren en krijgen 8 juni de uitslag. Heeft al wat geopperd mbt Nijmegen (Mesa/Tese/Pesa o.i.d. eventueel). Hoop niet dat dat nodig is. Met een tiental zaadcellen nemen wij ook wel genoegen denk ik.....je hebt tenslotte (in theorie) maar 1 goede zaadje en 1 goede eicel nodig. (en bij ons gold dat de vorige keer dus ook bijna....8 eicellen en 8 zaadcellen....arts noemde het in het gesprek alleen wel niet voor niks 'een mazzeltje' dat onze dochter daaruit 'ontstaan' is). Cryoervaringen hebben wij helaas niet. Werk trouwens ook in de zorg. Eerste poging alles verteld, 2e poging niks verteld en kon alles tussen de diensten door of ik ruilde met een collega en er viel veel in onze vakantie. Dit keer vertellen we w.s. ook weer niks.

Dear, fijn dat de punctie je is meegevallen...en 17 eicllen...goede score hoor!

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Wij hebben vandaag intake 1 gehad. Er is het eea uitgelegd ( info wist ik al ). Potje meegekregen voor manlief om in Zwolle in te leveren en allebei bloedafname. Ik moet weer terugkomen voor prik-instructie ( 15 juni ) en moet op 3e dag van ongi laten bloedprikken en echo ivm "onvindbare" eierstok links.
    tijdens de operatie is ie wel gezien, maar op echo kan ze hem niet vinden.. ( misschien omdat ik wat aan de zware kant ben, BMI 32 )
    Maar die 3e dag valt waarschijnlijk net binnen hun vakantie, dus dan slaan we maandje over.
    wel vast de recepten meegehad. Decapeptyl 0,5 en Menopur 75 en Lutinus 100 mg tabletten.
    Dat kan ik binnenkort dus vast gaan halen.
    Maar vooralsnog nog ff rustig hier.

5. poca

poca Lid

19 nov 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij lopen ook bij isala, en het bevalt ons erg goed!
    Wij vinden het een heel fijn team, altijd aardig en begripvol.
    In maart zijn we gestart met 1e ivf behandeling, helaas voor de punctie af moeten breken omdat ik overstimulatie had.

We gaan volgende maand meedoen aan een studie omdat de kans op overstimulatie toch wel erg groot blijft.

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ all; Gisteren met manlief ff naar Zwolle gereden om een ponskaartje te maken en ff kijken waar de ferti poli zit. Tis makkelijk te vinden. We zijn ff naar boven gelopen om te kijken hoe en wat. Manlief vond dat wel zo prettig! Zoals het nu lijkt, hebben we as zaterdag of zondag al de punctie. Wel snel, maar ik sowieso een korte cyclus!
    Ze waren allemaal erg vriendelijk!!

@ Poca; welkom, ik ben hier ook nog maar net aan 't kletsen!

7. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @dear jeetje wat hebben ze er veel weg gehaald, wat goed zeg!
    ben hartstikke benieuwd hoeveel er bevrucht zijn laat je dat morgen nog even weten?
    Hoe gaat het nu met je? nog last van de punctie?

@@ enne ik heb de dag van de punctie niet gewerkt was roostervrij. dag erna gewoon gewerkt ik had verder ook geen buikpijn meer enzo denk dat dit voor iedereen anders is.
    mijn teamleider weet er van op het werk. als ik een echo moet kan ik eerder weg maar moet ik dit wel inhalen
    eigelijk krom he. zelf een punctie dag moet ik in halen is dit bij jullie ook?
    bij mij zeggen ze op het werk. je kiest zelf voor de behandeling jullie willen kinderen dus gaat het van je eigen uren af.
    vind het belachelijk hoe ze zit zeggen.

@beginneling wat spannend het weekend de punctie. komt vast helemaal goed.. laat je dan nog weten hoe het is gegaan?
    fijn dat je al even op de afdeling bent geweest, geeft ook wel een beetje rust denk ik.

@poca welkom!!! Hoe lang duurt die studie?

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ enne; ik werk in de zorg, dus kan ik vaak wel redden, vanwege de late diensten. De tijd tussen de punctie en eventuele tp meld ik me ziek.. Dit in overleg met de leidinggevende.. Ze hadden de diensten voor tijd al geregeld. Iedereen op mijn werk weet dat we bezig zijn.. De ene collega weet meer, dan de andere..Met de ene heb je ook meer, dan de andere! Ben erg blij dat ze zo makkelijk zijn op mijn werk.. Als ik moet ruilen, doen ze gelukkig ook niet moeilijk. Werk wel vaak een dienst terug..!! Om aan mijn uren te komen!

@ Sas; ja, dat geeft idd rust..!!

9. poca

poca Lid

19 nov 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie warme welkom!:)

@beginneling, wat spannend dat je al zo snel je punctie hebt.

@Sas, ik mag als het goed is volgende maand weer gaan beginnen met spuiten, deze keer maar een paar dagen.Denk hooguit een week.
    En krijg dan al punctie, eitjes zijn dan nog niet rijp maar worden tussen de 36 en 48 uur in het ziekenhuis verder gerijpt.
    En dan volgt de rest!
    IVM heet deze behandeling misschien heb je er al wel over gehoord.

Ik neem trouwens vaak een vrije dag op als we naar Zwolle moeten.
    Ook omdat we niet in de buurt wonen.
    Mijn werk is verder ook op de hoogte, vond het zo moeilijk om steeds maar wat te verzinnen waarom ik vrij moest.

10. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Poca, Welkom,nog een isala- zwolle bezoekster.

Dear86,
    Hoe gaat het met je? Heb je veel last van je buik, opgezet of valt het mee. Spannend he tot donderdag de uitslag te horen. Er zit vast wel een of meerdere goede embryo's bij. Heb vertrouwen

Beginneling24,

Ook werkzaam in de zorg. Bij mij weten ze van niks hopenljk kan ik dit zo houden. Hoe komt het dat je al zo snel de punctie hebt. Hoelang heb je de lucrin en gonal gespoten dan en hoeveel eitjes en echo's heb je?

sas27,
    Ik geloof dat je sowieso op de dag van de punctie rustig aan moet doen. Werk je ook in de zorg? ik hoop na de punctie ook gewwoon weer aan het werk te gaan( vorige keer met de overstimulatie wel een weel ziek geweest hoop ik echt niet weer ) Wanneer heb je de tp? Dan moet je daarna 3dagen rustig aan doen. Niet tillen iig. Bij mij weten ze niks op het werk. Kan nu nog mooi tussen alle diensten door hoop dit zo te houden anders evt dienst ruilen met smoes. Tis alleen lastig dat je het kortdag weet. Hoelang heb jij de gonal gespoten tot de punctie aan?

Wie heeft er eigenlijk al een tp en zit in de wachtweken?
    Ik vrijdag weer naar zwolle. De 1e echo met de gonal spuiten dan immidels een week gespoten. Ben best wat gespannnen of het goed gaat. Mindere dosering maakt me onzeker.

11. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het op mijn werk ook gemeld.
    Blij waren ze er niet mee.
    Ze zijn nogal "bang" voor zwangeren en alles wat daarmee temaken heeft.
    Zo erg dat ik tehoren heb gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt ...
    Per 3 augustus zit ik dus thuis..
    Maar goed, in mijn geval komt dat niet raar uit aangezien wij in juli mogen gaan starten met prikken.
    Maar goed, de manier waarop is natuurlijk niet netjes!!
    Zo zie jem aar weer, niet iedere werkgever staat er welwillend tegen over..

12. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @ enne o gatsie is idd te hopen dat je nu niet een week ziek bent.spannend vrijdag jo
    Ik heb volgens mij toen een dag of 10 gonal gespoten ik spoot 187,5 en jij? denk je dat je je niet druk moet maken om de mindere dosering ze weten echt wel wat ze doen. komt vast goed vrijdag!
    Ik heb geen idee wanneer ik de tp heb. ik zelf denk vogende week ergens. maandag eerst een echo kijken of alles goed is.

@gemma jeetje zeg dat ze gelijk je contract niet verlengen. zegt genoeg over de werkgever toch?

@poca Ik ken de behandeling niet maar vind het wel een mooi idee. wat kan er tegenwoordig ook veel he.
    Ik wens jullie in ieder geval veel succes

13. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ gemma Jeetje wat lullig zeg! We leven in 2011 hoor, wat een ouderwets gedoe.

@ de rest Ben gisteren goed beroerd geweest van de punctie, wist niet waar ik het zoeken moest. Heel erg last van de eierstokken, bij elke beweging pijn. Vandaag gaat het een stuk beter!! Straks tussen 12:00 en 14:00 wordt ik gebeld of er bevruchting is en hoeveel. Ben zeer benieuwd.

14. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ enne; Ik heb van mijzelf al een korte cyclus, ong. 25 dagen, dus nu gaat het ook zo snel.. Ik heb menopur (225 gespuiten) en olgulatran (25) (zoiets). Vanavond de pregnyl zetten (10.000) en dan zaterdagmorgen de punctie! Spannend!!

15. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Gemma; Wat ongelofelijk lullig! Kunnen ze je daar wel voor ontslaan! Wat een gemene streek!

16. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ziekenhuis heeft net gebeld. Er waren 15 eicellen goed om te injecteren en er zijn 8 bevrucht! Ben helemaal blij....
    Zaterdag de terugplaatsing!

17. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @ dear wat goed meid!!! hopelijk kunnen er ook een paar de vriezer in nog :)
    nou zaterdag al dan kunnen die 2 vervelend wacht weken beginnen...
    wens je succes

18. enne

enne Actief lid

21 apr 2008
    229
    0
    16
    Dear,
    Whow ...wat super. zaterdag de 1e tp, is een speciaal moment. Wanneer moet je dan weer aan het werk. Kun je een paar dagen wat rustig aan doen? Hoeveel dagen heb jij nou de gonal gespoten uiteindelijk. Ik ga voor je duimen dat het zich goed gaat innestelen. Ik volede trouwens bij beide innstellingen geloof de avond van de tp een soort steel en pijn in mn buik zn 10 min. Vlgs mij de innesteling. De keer dat ik niet zwanger was had ik dit niet. Maar zal bij ieder anders zijn.

sas27,
    Ik spoot de 1e icsi 150 gonal nu 112,5 ( is 1klik minder ) Eigenlijk op mn eigen vezoek ze wilde weer 150 doen. Toen ik noemde dat ik overstimulatie had en eigenlijk liever minder wilde twijvelde ze eerst maar ging wel akkoord. ( vandaar mn wat dubbele gevoel ernu bij) Morgen zullen we zien wat het na een week gedaan heeft.
    Hoever ben jij in het traject dan. Moet je nog beginnen met de lucrin is dit je 2e icsi?

Beginneling,
    Spannend, heb je al eerder een punctie en tp gehad? Hoeveel eitjes heb je nu? Ik heb vanmorgen die pregnyl opgehaald twee doosjes met 2x2ampullen met vloeistof. Hoe werkt dit? Twee jr gelden kreeg ik een kant en klare spuit van zwolle mee nl.

Gemma,
    Goed dat je er zxo in staat. Zn werkgever is dan ook niet wat je wil uiteindelijk. Iid heb je mooi de tijd voor het traject. Waarom pas in juli? Heb je nog onderzoeken lopen?

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @ ja snap dat het behoorlijk spannend is morgen, laat je het nog even weten? denk dat er al behoorlijk wat zitten.
    Ik ben nog steeds bezig met de eerste poging ivf, we gaan nu voor de cryo dus hoef nu alleen Pregnyl of ovitrelle te spuiten.
    hopelijk volgende week :)

20. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ dear; Mooie oogst meid! Spannend meid, zaterdag de tp.. Misschien kom je manlief nog wel tegen!!

@ Enne; 2 sowieso, en 2 die waarschijnlijk ook meedoen.. Tis weinig, maar goed, voor mijn doen zijn het er veel.. Dus ik hoop echt dat het nog 4 worden.. Dom he, dan je maar met een paar eitjes blij kunt zijn!! En natuurlijk hopen dat het bevrucht wordt!! Eindelijk het geluk eens aan onze kant.. We hebben nog niet vaak geluk gehad..

De pregnyl moet ik ff mengen... 1 vloeistof en 2 poeder... Eerst zuig je de vloeistof met grote naald op, doe je bij de poeder, zuig je weer op. Doe je daarna bij de andere poeder.. Weer opzuigen, luchtbelletjes eruit halen en links of rechts onder de navel spuiten. Het in je buik spuiten, doe je met de kleine naald... Dus als je de spuit verwisseld, de spuit wel ff omhoog houden, anders ben je alles kwijt! Succes ermee meid! Ik mag straks de pregnyl doen!!

Deel Deze Pagina