Vraagje m.b.t. cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Dames,

Even een vraagje.. Ik ben afgelopen maand gestopt met de pil en heb mijn onttrekkingsbloeding al gehad.. Volgens de gemiddelde cyclus van 28 dagen, is a.s. zondag mijn NOD.

Nu was ik dus erg benieuwd naar mijn cyclus en mijn ei (dit omdat ik twee keer per maand ongesteld werd, voordat ik aan de pil ging jaren geleden) en wilde ik ovulatietestjes gebruiken om zo wat meer inzicht te verkrijgen...

Op CD 9 begonnen met testen, maar nog geen posi test gehad... Tot gisteren; CD 22! Gisterenochtend had ik een best duidelijke teststreep (maar nog niet positief). Ik werd wakker door een erg drukkend gevoel in mijn onderbuik ; alsof ik heeeeel nodig moest plassen, maar toen ik naar de wc ging; kwam er amper wat uit. Een paar uur later mijn ovu testje gedaan en zie de foto. Omdat ik heel veel drink en in de avond weg moest, kon ik geen tweede ovu testje doen 's avonds.. Gisterenavond rond een uur of 9 deed ik even een plasje en kreeg ik tot mijn verbazing wat roze afscheiding! Echt minimaal, maar toch wel roze... Het plasje erna had ik het ook en daar hield het op..

Ik dacht meteen aan een eisprong/ovulatiebloeding.. Zou dat volgens jullie kunnen kloppen? Gisteren natuurlijk geklust (na het klussen ook heeel licht roze afscheiding gehad) en de dag ervoor hadden we ook al geklust.. Moeten we vanavond weer aan de bak denken jullie, of...?

Vanochtend heb ik weer een ovu testje gedaan om zeker te zijn dat ik mijn ei heb gehad en deze is (zoals ik het verwachtte) erg licht! (zie foto)

Helaas heb ik gisterenavond niet kunnen testen, maar weet ik bijna wel zeker dat ik mijn ei heb gehad, door dat roze afscheiding..

En dan nu; wanneer is mijn nod? Gisteren + 14 dagen is volgende week zondag... Moet ik dat als mijn NOD aanhouden? Dan kan ik ervan uitgaan dat mijn cyclus nu ongeveer 28 + 7 dagen is 35 dagen is.. Toch?

Bedankt dames!!

Spanneeennndd! :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Heey meis!

Ik zou nog even doortesten tot je echt een duidelijkere streep hebt, donkerder dan de controle streep..
    Als dat gebeurd, dan springt je ei binnen ongeveer 1-2 dagen.. Dus vanaf de knaltest ongeveer 2 weken verder:)

Als je vanavond/morgenochtend geen duidelijkere streep hebt, kan het zijn dat je je ei net gemist hebt!

Roze afscheiding kan ovulatie bloeding zijn, maar die verwacht ik eigenlijk njet zo snel na een bijna positieve ovu test.. Misschien een gesprongen adertje met afscheiding vermengd:)?

Helaas heb je niet de knaltest gehad. Misschien zat die tussen deze 2 testen maar het kan ook zo zijn dat je LH schommelt...

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Helaas is je test niet positief, hij kan nog komen! even doortesten!

De pijn die je voelt kan ok het groeien van het eitje zijn.
    Hoe was je test vandaag?

4. peetje007

peetje007 Niet meer actief

Die onderste is bijna positief en misschien voor jou wel positief er zijn vrouwen waar bij de ovulatie test niet knal positief worden hoor ik zou dat testen een paar maanden volhouden en dan kun je zien welke dag hij steeds zo donker word en kun je goed je cyclus in beeld brengen heel veel succes

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames, dank voor jullie reactie!

Het klopt dat deze testjes nog niet positief zijn, maar de onderste test was van gisterenochtend en de bovenste van vanochtend.

Ik werd gisterenochtend wakker van de pijn en verwachtte mijn eitje (dat idee had ik)... Daarna kreeg ik dus de onderste test die in het echt donkerder lijkt hoor, maar het klopt dat deze nog niet positief was. Hij was al wel donkerder dan alle testen die ik gehad heb, dus ik dacht ' vanavond zal het eitje wel komen '. Helaas kon ik in de avond niet testen omdat ik heel veel drink. Toen ik dat roze afscheiding kreeg, wist ik bijna zeker dat het ging om mijn eisprong... Daarna zijn we gaan klussen (zoals de twee dagen ervoor) en veegde ik erna ook wat lichtroze af (minimaal!).

Vanochtend kreeg ik de bovenste lichte test. Voor mijn gevoel heb ik (bijna) zeker weten mijn eisprong gehad en heb ik het met ovu testjes gemist, omdat ik gisterenavond niet getest heb (doordat ik teveel gedronken had). Logischerwijs was het testje van vanochtend erg licht, omdat ik mijn ei al gehad heb gisterenavond...

Klinkt het logisch of.. :) ?

6. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Hmm, een eitje springt toch pas 24-35 uur na een positieve test.
    Kan zijn hoor dat je m gehad hebt!
    Je lichaam vertelt je de waarheid; die testen zijn slechts een hulpmiddel.

Je kan ook gaan temperaturen? Dat is naar mijn idee iets betrouwbaarder...

7. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Boomstam!

Ja dat is het hem juist :) Ik heb helemaal geen positieve ovulatietest gehad, maar naar mijn idee een bijna positieve ovu test gisterenochtend een een ovulatiebloeding gisterenavond...

Wat me ook opvalt is dat ik vandaag helemaal geen (vruchtbare) afscheiding meer heb en t teste vanochtend was ook echt ja ,. licht.. zoals jullie zien :)

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Het kan zijn dat je een korte piek hebt. Ik testte ook alleen maar in de avond positief en de volgende dag was mijn temp al verhoogd dus ei gehad.
    Maar het kan ook zijn dat je ei nog moet komen, tenslotte ben je net gestopt met de pil.

En hoe je ongi eerst was, hoeft niet nu zo te zijn.
    Ik was twee jr geleden een half jaar gestopt met de pil, 6 mnd lang een cyclus v 28 dg....daarna herstart pil.
    Daarna na een half jaar weer gestopt met de pil...nou helaas de regelmaat was ver te zoeken, had cyclussen tussen de28-43 dg

Deel Deze Pagina