Hallo, Hopelijk is er iemand die me kan helpen.......3,5 week geleden heb ik mijn eerste punctie gehad, deze was erg pittig. Na de terugplaatsing en de wachtweken bleek ik helaas niet zwanger te zijn. Nu een paar dagen na mijn menstruatie wilde mijn vriend en ik vrijen, maar dit was voor mij erg pijnlijk......heeft iemand hier ook ervaring mee?? Trekt deze pijn weer weg?? Ondanks dat we gestopt zijn vanwege de pijn, bleef de pijn nog wel even aanhouden. Hoop dat er iemand is die hier ook ervaring mee heeft
Het is waarschijnlijk allemaal nog beurs van binnen. Ik heb namelijk op 17 augustus mijn punctie gehad waarna ik nog een week in de ziektewet heb gezeten vanwege overstimulatie. Nu heb ik vorige week mijn 1e zwangerschaps echo gehad en kreeg te horen dat mijn eierstokken nog steeds groot en beurs zijn. Heb ook nog steeds heel veel last van me eierstokken met hoesten en niezen enzo. Zit de pijn bij jou echt in de schede of misschien ook nog vanuit de eierstokken?
Hallo Bloem4, Bedankt voor je reactie, ik heb het gevoel dat het echt in mijn schede zit. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg veel eicellen had en ook verplicht voor de dagen van de punctie rust moest houden, mocht niks meer doen. Voor de terugplaatsing moest ik nog weer bloedprikken en kreeg ik een echo om te kijken of een terugplaatsing wel door mocht gaan, ook dit vanwege de kans op overstimulatie. Moet wel zeggen dat het af en toe ook nog wel gevoelig is ter hoogte van mijn lies..... Gefeliciteerd met je zwangerschap, was het van jou je eerste punctie en terugplaatsing?
Oh dan kan ik je er helaas niet helpen met een antwoord meid. Bij mij zijn het echt de eierstokken. Wel vervelend dat je er nog zoveel last van hebt! Misschien zou je het eens kunnen voorleggen aan het ziekenhuis? Dankjewel! Het was inderdaad mijn 1e punctie en ook me 1e terugplaatsing. Punctie was voor mij ook erg pijnlijk. Het geluk heeft gelukkig ook eens een keer aan onze kant gestaan dat het zo snel gelukt is Misschien mag ik het helemaal niet vragen maar ga je binnenkort weer voor een terugplaatsing? Heb je nog cryo's over?
Ik heb er ook echt alleen maar wat van gevoeld nu met het vrijen, misschien toch nog iets langer uitstellen.... Wat fijn dat het gelijk bij je eerste terugplaatsing raak was! Super. Zijn jullie lang bezig geweest? Ik had vd punctie 18 eicellen waarvan er 9 bevrucht werden, 1 teruggeplaatst en 7 nog ingevroren! Nu moet ik op mijn eerstvolgende menstruatie wachten en dan gaan we weer voor een terugplaatsing. Wel weer zin in, al vond ik de wachtweken ook vreselijk. Ben wel blij dat ik geen punctie meer hoef, dat is al iets rustgevender...
Ja inderdaad misschien dat dat de oplossing al is! Onze situatie ligt iets gecompliceerder. Mijn man kan wegens lichamelijke problemen geen natuurlijke zaadlozing krijgen dus wij 'hoefden' het niet eens te proberen. Op het moment dat wij onze kinderwens kregen zijn we weer naar de gyn gegaan en gestart met icsi. Wat een heerlijk gevoel dat je nog cryo's hebt! Inderdaad niet weer het hele gedoe met stimuleren en punctie etc. Wij hadden 15 eitjes waarvan 10 bevrucht en uiteindelijk 7 embryo's. Wij hebben er dus ook nog 6 in de vriezer. Echt een heerlijk gevoel! Spannend weer wachten op de volgende menstruatie. Weet je al ongeveer wanneer dit is?
Oh jullie dus ook nog 6 in de vriezer. Ik vind dat ook echt een geruststellend gevoel. Ik denk dat mijn menstruatie ergens half oktober zou zijn (als ik ongeveer dezelfde cyclus heb als voor de ivf), Ik moet zeggen dat na de iui behandelingen mijn cyclus dezelde lengte had als daarvoor, dus hoop ook dat dat nu weer zo is. Ik hoop ook dat het geluk onze kant op gaat komen, we zijn nu al 3 jaar bezig om zwanger te worden en er is geen oorzaak gevonden waardoor t niet zou kunnen. ondertussen worden er meerdere mensen (die dicht bij me staan) zwanger en moet zeggen dat dat wel erg moeilijk word, hoe blij ik ook voor hen ben.......
Wat hebben jullie al een lang traject achter de rug zeg. Dat hakt er natuurlijk ook flink in? Iedere keer weer die teleurstellingen. Wat vervelend dat er ook nooit een oorzaak is gevonden waarom het niet lukt. Sterkte met wachten tot je volgende menstruatie en ik hoop voor je dat ik binnenkort een positieve test van je voorbij zie komen!
Dat hakt er zeker in, merk wel dat de teleurstelling nu na de ivf wel groter is dan hiervoor. Maar we proberen weer positief er in te staan er straks weer verder. Jij veel succes in je zwangerschap, geniet ervan! Hoop ook dat ik idd snel een bericht mag plaatsen met goed nieuws!